vinkkejä

Keskustelua Kymco mönkijöistä.
nofear
Noppeli
Viestit: 14
Liittynyt: 25 Heinä 2010 23:11

vinkkejä

Viesti Kirjoittaja nofear »

Ostin keskiviikkona mxu300 mönkkärin ja nyt kaipailisin neuvoja ja ohjeita :D Elikkäs mitä kaikkia paikkoja tuosta kannattaa aina ajon jälkeen rasvailla, kiristellä yms yms. ?? Mitä maksaa jos vaihtaa avaramman putkiston, isomman kaasuttimen tai kevyempiä rullia variaattoriin? Mistä te tilaatte noita viri-osia...Suomesta, ulkomailta??? :D
Cooleri
Tracks
Viestit: 1532
Liittynyt: 21 Huhti 2005 17:35

Re: vinkkejä

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

Ei siinä ole rasvanippoja.Ainoastaan puhdistushuoltoa ja öljyjen tsekkaus ajon jälkeen.
Putkeen ei kannata hassata rahojaan.Saman vaikutuksen saat kun avarrat putkistoa itse. Multivarin vaihto ei auta mitään,rullia keventämällä saat kiihtyvyyttä ja pienemmän huippunopeuden.Rullien painoa kasvattamalla taas päivastoin.Kaasuttimella saa vääntöä hieman mutta varaudu isoon työmäärään säätämisen ja asennuksen kanssa.
Se väli mihin kaasutin mahtuu on niin matala että kaasuttimen sovittamisen kanssa tulee probleemaa.Samalla lisäät epäluotettavuutta.Nokka-akselia on tullut myös kokeiltua mutta ainakaan vakiokaasuttimen kanssa ei mitään hyötyä.

Näin jälkeenpäin ajatellen en lähtisi 300MXU:ta muuttamaan mitenkään muuten kuin variaattorin rullien ja rengastuksen osalta sekä putkistoa avartamalla.Ei maksa vaivaa/rahanmenoa hyötyyn nähden.
Back in business
nofear
Noppeli
Viestit: 14
Liittynyt: 25 Heinä 2010 23:11

Re: vinkkejä

Viesti Kirjoittaja nofear »

Missä siellä putkistossa on kuristuksia? Pelkästään vaimentimessa vai jossakin muuallakin? Omassa laitteessa olen huomannut nyt nopeasti sen, että, kun ohjaustankoa kääntää oikealle, niin jostakin oikealta puolelta kuuluu vikinää....pitänee kokeilla jotakin vaseliinia laitella sinne, josko tuo vikinä sillä loppuisi?! :?
Cooleri
Tracks
Viestit: 1532
Liittynyt: 21 Huhti 2005 17:35

Re: vinkkejä

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

Putkessa ei varsinaista kuristusta ole muuta kuin katalysaattori, löytyy peräpään pöntön liitoskohdasta.Sellaista ohutta alumiinilevyn näköistä aaltolevyä.Itse leikkasin koko putken rälläkällä auki ja poistin ylimääräisiä vaimenninlevyjä jonka jälkeen hitsasin sen taas kasaan
Back in business
nofear
Noppeli
Viestit: 14
Liittynyt: 25 Heinä 2010 23:11

Re: vinkkejä

Viesti Kirjoittaja nofear »

Mistä te olette tilanneet niitä variaattorinrullia ja minkä painoiset rullat tuohon 300 mxu:n kannattaa vaihtaa? Mihin hintaan olette rullat saaneet? Ite olen katsellut ebaysta niitä ja näyttäähän siellä niitä olevan, mutta hintahaitari on melko laaja, eikä ilmoituksissa puhuta rullien painosta mitään... :?
nofear
Noppeli
Viestit: 14
Liittynyt: 25 Heinä 2010 23:11

Re: vinkkejä

Viesti Kirjoittaja nofear »

Vielä lisäkysymys :D Mitkä ovat alkuperäisten mxu 300 variaattorinrullien mitat ja paino? Minkä painosia rullia te suosittelette vaihdettavaksi, ettei tule vaan ostettua liian kevyitä tai liian painavia rullia? Näyttää tässä kylässä menevän tilaushommiksi tuo rullien osto ja ei suoraan sanottuna viitsi alkaa aukomaan Kymcoa ja mittailemaan niitä rullia....aukoo sitten, kun on uudet kädessä asennus valmiina :lol:

Melko hiljaista näyttää tällä palstalla olevan.... :?
Cooleri
Tracks
Viestit: 1532
Liittynyt: 21 Huhti 2005 17:35

Re: vinkkejä

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

23x18 ja 25g on vakiokoko.Hiljaisuus johtuu varmaan siitä että tähänkin kysymykseen löytyy vastaus käyttämällä hakua... :wink:

Tuolta löytyy osatietoutta :

http://www.kymco-ersatzteile.de/shop/ca ... 1_162_1428
Back in business
nofear
Noppeli
Viestit: 14
Liittynyt: 25 Heinä 2010 23:11

Re: vinkkejä

Viesti Kirjoittaja nofear »

Minkä painoiset tuohon kannattaa vaihtaa, että hyöty olis suurin mahdollinen? kerpele, kun on tuo saksan kieli sen verran ruosteessa, että ei taida sieltä tilaaminen onnistua :roll: Mistä noita rullia saa täältä Suomesta... vai saako niitä?, täältä Oulusta ei ainakaan ihan helpolla näytä löytyvän. Eilen otin rullat irti ja vein paikalliseen osaliikkeeseen, jotka etukäteen sanoivat, että heiltä löytyy kaiken kokosia rullia....löin sen siihen pöytään ja ne kysy, että mikä tuo on...eivät kuulemma olleet ikinä nähneet tuollaista rullaa :roll: Itse työntömitalla mittailin noita rullia ja sain jostakin syystä mitoiksi 20 ja 15....en tiiä oonko sokea vai onko mitta aivan sonta, mutta uskottava kai se on, että oikeat mitat on 23 ja 18 =D>
Cooleri
Tracks
Viestit: 1532
Liittynyt: 21 Huhti 2005 17:35

Re: vinkkejä

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

Moposportista pitäisi löytyä, alle 20g rullia ei kannata laittaa.27,5g oli painavimmat mitä löytyi jostain skootterikaupasta netistä.
Back in business
nofear
Noppeli
Viestit: 14
Liittynyt: 25 Heinä 2010 23:11

Re: vinkkejä

Viesti Kirjoittaja nofear »

Joo, moposportista löytyi oikean kokoiset rullat, mutta ehdin tilata ne jo ennen kuin sain täällä vastausta rullien painosta. Moposportissa suosittelivat 18 gramman rullia ja nehän ne tuli sitten tilattua.... toivottavasti ei kuitenkaan ole nyt sitten aivan liian kevyet, ettei kone vaan huuda koko ajan :roll:
Nooh, vaikka ne nyt sitten olis liian kevyet, niin ainahan voi tilata toiset panavammat myöhemmin.....kokeilemallahan se selviää!!?? 8)
nofear
Noppeli
Viestit: 14
Liittynyt: 25 Heinä 2010 23:11

Re: vinkkejä

Viesti Kirjoittaja nofear »

Noh niin ja rullat on paikallaan. Pikkuisenhan tuo kone huutaa, mutta ei niin pahasti kuin luulin. Huippunopeus tipahti reilusta 90kmh:sta 80 kmh:n. Pitänee noilla rullilla hetkinen ajella ja sitten ehkä vaihtaa 20 grammaisiin... Seuraavana operaationa on vaimentimen vaihtamainen. Oletteko te vaihtaneet koko putkiston vai pelkän vaimentimen? Melko ohuthan tuo alkuperäinen putki näyttää olevan, mutta suurimmat virtauksien tukkopaikat varmaankin on tuolla vaimentimessa, joten ajattelin vaihtaa aluksi vain sen. Ei näytä olevan irotettavaa mallia, joten ei varmaan auta muuta kuin leikata tuo originelli irti ja hitsata uusi tilalle. Onko jollakin hyviä ehdotuksia jostakin vaimentimesta mitä kannattaa kokeilla? Jonkilainen pantapatentti siihen pitää varmaan kehitellä, ettei se tipahda kesken ajon metsään :D .... :roll: =D>
Vastaa Viestiin