Pappilan EX 650H1 LE -2007 päiväkirja. Remonttia yms...
Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. Eipä kestänä kannentiiviste
Kansi ja sylinteri oli tietenkin hiottu/tarkastettu korjausmanuaalin mukaisesti ja molemmat mitattu suoriksi? Missäköhän tällä kertaa on menty metsään.
Varmaan helpoimmalla pääset kun otat vehkeen johon ko. huolto ei ole koskenut pitkällä tikullakaan. Jos ei muuten niin paremman "karman" toivossa. Tsemppiä.
Varmaan helpoimmalla pääset kun otat vehkeen johon ko. huolto ei ole koskenut pitkällä tikullakaan. Jos ei muuten niin paremman "karman" toivossa. Tsemppiä.
Built to work ─ even harder.
Myydään 2" etu/taka vinssiteline/vetokoukkusarja http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 17#p488396
Rosterinen puskulevy 167x51cm 160€ http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=43518
Myydään 2" etu/taka vinssiteline/vetokoukkusarja http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 17#p488396
Rosterinen puskulevy 167x51cm 160€ http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=43518
-
- Moderaattori
- Viestit: 5590
- Liittynyt: 23 Marras 2007 21:29
- Mönkijä:: Traktori
- Paikkakunta: Uusimaa
Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. Eipä kestänä kannentiiviste
kylläpäs on huonoa tuuria catin kanssa
toivottavasti takuut pelaa odotetusti.

- Pappi
- Moderaattori
- Viestit: 2311
- Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
- Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
- Paikkakunta: Pohjois-savo
Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. Eipä kestänä kannentiiviste
Joo, kömpijä on nyt huoltoliikkeen hellässä huomassa. Selvitelkööt siellä mitä tekevät ja milloin. Poissa mielestä, poissa silmistä.
Kesälomaa olisi ollut pari viikkoa jäljellä ja osan ajasta olisi voinut käyttää paikallisen ajoalueen tutkimiseen ajatuksella. Onneksi tuo vika nyt havaittiin täällä ihmisten ilmoilla eikä erämaassa.
Tyytynen kalastamaan ja käymään vesilintumetsällä
Hiukan ajatuksia:
A: Tuo Catti on teknisesti tehty siten, että ei kestä eikä tule kestämään...
B: Remontti meni osittain p*rselleeen ja nyt ihmetellään miten saataisiin kampe kestämään nipussa...
Mie olen tuon B vaihtoehdon kannalla.
Mielenkiintoista tässä on se, että vuotoa on ollut sekä sisälle & ulos. Nesteet menee vaihtoon, öljyt menee vaihtoon ja mitä kaikkea pitkällä ajalla tulee koneen sisällä tapahtumaan kun männän päällä on saanut asustella itse hra "touhutippa". Voittepa uskoa, että naurattaa jos esim kampiraudan ja kiertokangen mitat ovat ottaneet itseensä tässä savotassa. Sehän tarkoittaa käytännössä remontin uusimista
Nytkin kuulemma joutuu katteet purkamaan, jotta pääsee käsiksi kannenpultteihin yms. Työnähän tuo ei nyt iso homma ole, mutta kuitenkin.
Aika näyttää mitä tästä tulee. Vaihto toiseen laitteeseen ei oikein kannata kun remontti maksoi sen nelisen tonnia ja väliraha uuteen on kuitenkin tonneja. Yksi tarjous on sisässä, mutta sitä en ala nyt spekuloimaan. Mielenkiinnolla oottelen veljmiehen kommentteja uudesta 550:stä kunhan tulee tuolta syötteen maisemista pois. Siihen asti pappila hiljenee ja poistuu luonnon rauhaan hermoja lepuuttamaan.
Kiitos myötäelämisestä.

Kesälomaa olisi ollut pari viikkoa jäljellä ja osan ajasta olisi voinut käyttää paikallisen ajoalueen tutkimiseen ajatuksella. Onneksi tuo vika nyt havaittiin täällä ihmisten ilmoilla eikä erämaassa.
Tyytynen kalastamaan ja käymään vesilintumetsällä

Hiukan ajatuksia:
A: Tuo Catti on teknisesti tehty siten, että ei kestä eikä tule kestämään...
B: Remontti meni osittain p*rselleeen ja nyt ihmetellään miten saataisiin kampe kestämään nipussa...
Mie olen tuon B vaihtoehdon kannalla.
Mielenkiintoista tässä on se, että vuotoa on ollut sekä sisälle & ulos. Nesteet menee vaihtoon, öljyt menee vaihtoon ja mitä kaikkea pitkällä ajalla tulee koneen sisällä tapahtumaan kun männän päällä on saanut asustella itse hra "touhutippa". Voittepa uskoa, että naurattaa jos esim kampiraudan ja kiertokangen mitat ovat ottaneet itseensä tässä savotassa. Sehän tarkoittaa käytännössä remontin uusimista

Nytkin kuulemma joutuu katteet purkamaan, jotta pääsee käsiksi kannenpultteihin yms. Työnähän tuo ei nyt iso homma ole, mutta kuitenkin.
Aika näyttää mitä tästä tulee. Vaihto toiseen laitteeseen ei oikein kannata kun remontti maksoi sen nelisen tonnia ja väliraha uuteen on kuitenkin tonneja. Yksi tarjous on sisässä, mutta sitä en ala nyt spekuloimaan. Mielenkiinnolla oottelen veljmiehen kommentteja uudesta 550:stä kunhan tulee tuolta syötteen maisemista pois. Siihen asti pappila hiljenee ja poistuu luonnon rauhaan hermoja lepuuttamaan.
Kiitos myötäelämisestä.
Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. Eipä kestänä kannentiiviste
Kahenlaista tuuriahan sitä on, huonoa ja vielä huonompaa...
Sonta säkä kyllä ollu laitteen kans, ei ois uskonu että nuin ison ongelman poiki haurastuneesta letkusta.
Eipään kannate välittää, aina sattuu ja ku tarpeeksi sattu ni siihen tottuu. (jos lompsa kestää)

Sonta säkä kyllä ollu laitteen kans, ei ois uskonu että nuin ison ongelman poiki haurastuneesta letkusta.
Eipään kannate välittää, aina sattuu ja ku tarpeeksi sattu ni siihen tottuu. (jos lompsa kestää)

Honda TRX300FW -91 "BIG BLUE"
Exät: 2xKymco, 2xLinhai 1xDinli 1xHonda ja 1xCan-am
http://WWW.PUUILO.FI
Exät: 2xKymco, 2xLinhai 1xDinli 1xHonda ja 1xCan-am
http://WWW.PUUILO.FI
- soulost
- 6WD
- Viestit: 416
- Liittynyt: 01 Maalis 2010 21:02
- Mönkijä:: Can Am Outlander 840BB XMR
- Paikkakunta: Mäntyharju
Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. Eipä kestänä kannentiiviste
550:stä kommentoiden: jos ei käytä auraa, kärryä, lanaa yms vaan ajelee niin sanotusti "hupia", tekee reittejä, jne maastossa mönkimistä niin kannattaa vaihtaa suosiolla aavistuksen löysemmät jouset. Työkäytössä nuo vakiot ovat hyvät.
Täytyy kyllä sanoa, että uskomattoman huonoa tuuria on tuon laitteen kanssa. Mutta eipä se sinällänsä tuurista ole kiinni, vaan jokin/jotkin asiat aiheuttavat murheelliset tapahtumasarjat. On se sitten valmistevirhe, korjausvirhe tai virhellinen osa..
Täytyy kyllä sanoa, että uskomattoman huonoa tuuria on tuon laitteen kanssa. Mutta eipä se sinällänsä tuurista ole kiinni, vaan jokin/jotkin asiat aiheuttavat murheelliset tapahtumasarjat. On se sitten valmistevirhe, korjausvirhe tai virhellinen osa..
Team MönkijäVarikko
- 2013 Can Am Outlander XMR 650>840BB G2 alias "Mörkö"
- 2011 Can Am Outlander 400
- 2006 Arctic Cat 400
http://www.youtube.com/jabe84
Mäntyharju - Se oikea paikka elää ja harrastaa http://www.mantyharju.fi
- 2013 Can Am Outlander XMR 650>840BB G2 alias "Mörkö"
- 2011 Can Am Outlander 400
- 2006 Arctic Cat 400
http://www.youtube.com/jabe84
Mäntyharju - Se oikea paikka elää ja harrastaa http://www.mantyharju.fi
-
- 2WD
- Viestit: 30
- Liittynyt: 18 Touko 2010 20:26
- Mönkijä:: Can-Am Outlander 500 XT -10 TL
- Paikkakunta: Nuojua
Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. Eipä kestänä kannentiiviste
Aloitin omalla otsikolla tuon Efin koeajon. Tulevaisuudessa lisää.
Joskus työkin voi olla hauskaa.
- Pappi
- Moderaattori
- Viestit: 2311
- Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
- Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
- Paikkakunta: Pohjois-savo
Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. Eipä kestänä kannentiiviste
Huomenna selvinnee miten tämä remontti etenee... Voipi olla, että tämän kesäloman tiimoilta ei tuolla vehkeellä tule enää ajettua.
Toisaalta, onko tuossa miettimistä. Uusi tiiviste ja mahdollinen öljynvaihto jälleen kerran. Tuskin tuo pelkällä kiristämisellä kuntoon tulee... Ainakaan pysyvästi
Toisaalta, onko tuossa miettimistä. Uusi tiiviste ja mahdollinen öljynvaihto jälleen kerran. Tuskin tuo pelkällä kiristämisellä kuntoon tulee... Ainakaan pysyvästi

- Pappi
- Moderaattori
- Viestit: 2311
- Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
- Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
- Paikkakunta: Pohjois-savo
Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. Eipä kestänä kannentiiviste
Kannentiiviste menee vaihtoon. En ota riskiä koneen suhteen tuossa asiassa. Kaippa se takuun piikkiin menee...
Joku joka ymmärtää sähkön päältä niin voisi katsella kytkentäkaaviota ja kertoa minulle yhden asian:
Mistä voisi katsella syytä siihen, että tuo meidän catti ei lähe vaihde päällä käyntiin vaikka painaa jarrua. Tuo uusi 550:nen lähtee vaihde päällä käyntiin kun painaa jarrun pohjaan. Samaten taitaa lähteä muillakin nuo 650:set käyntiin. Mikä lie tuossa meidän kamppeessa.
Joku joka ymmärtää sähkön päältä niin voisi katsella kytkentäkaaviota ja kertoa minulle yhden asian:
Mistä voisi katsella syytä siihen, että tuo meidän catti ei lähe vaihde päällä käyntiin vaikka painaa jarrua. Tuo uusi 550:nen lähtee vaihde päällä käyntiin kun painaa jarrun pohjaan. Samaten taitaa lähteä muillakin nuo 650:set käyntiin. Mikä lie tuossa meidän kamppeessa.

-
- Tracks
- Viestit: 2760
- Liittynyt: 17 Syys 2008 09:09
- Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green
- Paikkakunta: Mökki vilppulassa
Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. Eipä kestänä kannentiiviste
Catista mitään tiedä,mutta olisko siellä jarru kahvassa joku microkytkin ,hondassa ainakin kytkin naksaa kun jarrua painaa.
Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. Eipä kestänä kannentiiviste
On siellä varmaan kytkin ainakin jarruvalolle, jos ei muulle.gamo500 kirjoitti:Catista mitään tiedä,mutta olisko siellä jarru kahvassa joku microkytkin ,hondassa ainakin kytkin naksaa kun jarrua painaa.
Built to work ─ even harder.
Myydään 2" etu/taka vinssiteline/vetokoukkusarja http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 17#p488396
Rosterinen puskulevy 167x51cm 160€ http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=43518
Myydään 2" etu/taka vinssiteline/vetokoukkusarja http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 17#p488396
Rosterinen puskulevy 167x51cm 160€ http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=43518
- Pappi
- Moderaattori
- Viestit: 2311
- Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
- Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
- Paikkakunta: Pohjois-savo
Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. Eipä kestänä kannentiiviste
Tuossa uudessa on näköjään mikrokytkin jarrukahvan juuressa. Liike on minimaalinen, mutta nakse kuuluu kahvan juuresta. Kunhan oma kampe saapuu jossain välissä takaisin, pitää tutkia tuo jarrukahvan ympärys. Mikrokytkimiä löytyy ainakin vanhoista "kuusnepan" joystikeista jos semmoselle tulee tarve
Gamon arvaus oli tässä tapauksessa tietoa. Pisteet sulle

Gamon arvaus oli tässä tapauksessa tietoa. Pisteet sulle

- Pappi
- Moderaattori
- Viestit: 2311
- Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
- Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
- Paikkakunta: Pohjois-savo
Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. Eipä kestänä kannentiiviste
Tämän viikon tiimoilta tuolle meidän vehkeelle ei tapahtunut mitään... Katsotaan mitä tuleva viikko tuo tullessaan. Olisihan tuota voinut paljakan reitin käydä ajamassa tms, mutta siirretään se toiseen kertaan.
Puretaan nyt mönkimisvimmaa tuohon koeajosa olevaan...
Puretaan nyt mönkimisvimmaa tuohon koeajosa olevaan...
- Pappi
- Moderaattori
- Viestit: 2311
- Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
- Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
- Paikkakunta: Pohjois-savo
Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. Eipä kestänä kannentiiviste
Tämänkään viikon puitteissa ei kuulunut mitään... Keskittynen uuteen mönkijä lehteen sohvalla
Kohtahan tässä saa alkaa miettimään talvivarusteita. Aamulla oli pihanurmikko ja auton ikkunat jäässä. 


- Pappi
- Moderaattori
- Viestit: 2311
- Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
- Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
- Paikkakunta: Pohjois-savo
Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. Eipä kestänä kannentiiviste

Kannentiivisteestä oli pettänyt liekkirengas. Kannen momentti ei ollut pitänyt ihan sitä arvoa, mihin se remontissa kiristettiin.
Toiveissa on, että torstaina saa hakea pois ja aloittaa taasen ajamisen "peleko p*rseessä"

Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. Tulossa ehkä jopa ajoon ;-)
Sanoivatko korjaamolla noin ?Kannen momentti ei ollut pitänyt ihan sitä arvoa, mihin se remontissa kiristettiin.
Kun kiristetään momenttiin niin se on siinä, ei momentti mihinkään katoa jos kaikki on ollut OK.