polaris 330e atp
polaris 330e atp
Millaisia kuristuksia on ja missäpäin sijaitsee???
Aiheesta on kirjoitettu aika monta riimua Polaris osastolla,sieltä löytyy.
Mutta tässä muutama kuristus paikka:
-Pakoputki lisäilmansyöttöineen.
-Sytytyksen ajoitus.
-Kaasuttimen säädöt ja neulat.
Teho on 9.2kw ja kaikki kuristukset poistamalla pannusta saa irti n.jotain 16kw.
Itselläni oli ATP E ja totesin että kuristuksien poistaminen/muuttaminen on aika työläs homma.
Helpommalla pääsi kun haki 500E..
Mutta tässä muutama kuristus paikka:
-Pakoputki lisäilmansyöttöineen.
-Sytytyksen ajoitus.
-Kaasuttimen säädöt ja neulat.
Teho on 9.2kw ja kaikki kuristukset poistamalla pannusta saa irti n.jotain 16kw.
Itselläni oli ATP E ja totesin että kuristuksien poistaminen/muuttaminen on aika työläs homma.
Helpommalla pääsi kun haki 500E..

-
- 6WD
- Viestit: 465
- Liittynyt: 27 Loka 2004 20:19
- Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700
- Paikkakunta: Kuhmoinen
Räjäytyskuvaston (sivu E4) mukaan magneetto (E-mallin osanro 3089717, off-road 3089273 ja 3087251) ja CDI-boxi (E-mallin osanro 3089718, off-road 3088209) pitäisi vaihtaa.jykke kirjoitti:no toi lisäilmansyöttö on ainakin helppo oottaa pois, kaasariiinkin jokainen varmaan osaa vaihtaa neulan ja suutiimia, mutta miten iso homma on alkaa ton sytkän kanssa leikkimään?
Käyttäjän käsikirjan mukaan E-mallin sytysennakko on 24 astetta ja off-roadin 30 astetta.
Muistaakseni joku jossakin (Polaris-palstan muinoisessa ATP330E-keskustelussa) sanoi näiden sytytyssotkujen olevan ATP330E:n pahimmat kuristukset (eli esim. suuttimia tuskin kannattaa vaihtaa, jollei vaihda myös näitä ?), ja lisäksi ovat kuulemma aika hintavat palat ..
Kokeiltu on myös pakoputkea ilman lisäilmansyöttöä-->ei vaikutusta tehoon/kierroksiin.Se lisäilmansyöttö hässäkkä mikä siellä konehuoneen puolella on,se on aika kyhäelmä--letkuja tulee variaattorilta ja kaasuttimelta...siihen lisätään parit ilmaventtiilit ja koko hoito roikkuu siellä letkujen varassa,itse sain koko aika olla roplaamassa letkuja kiinni ilmaventtiileihin ja kaasuttimeen..
Kannattaa myös huomioida että sytkä on todella myöhäisellä ja se kone "paukkuu putkessa" kun päästää kaasun..heh,on kuulemma normaalia kun kysyin Brandilta asiasta..
ATP:n moottori käy myös aika kuumana mikä on omiaan lisäämään kovia lämpötila laajentumisia(johtuneeko sitten koneen säädöistä)
CDI boksin vaihdosta joku raportoi että ei muita muutoksia kuin koneen lämmöt tuli hieman alaspäin.
Kannattaa myös huomioida että sytkä on todella myöhäisellä ja se kone "paukkuu putkessa" kun päästää kaasun..heh,on kuulemma normaalia kun kysyin Brandilta asiasta..

ATP:n moottori käy myös aika kuumana mikä on omiaan lisäämään kovia lämpötila laajentumisia(johtuneeko sitten koneen säädöistä)

CDI boksin vaihdosta joku raportoi että ei muita muutoksia kuin koneen lämmöt tuli hieman alaspäin.
niin, kuristetut pelit ei toimi kovinkaan hyvin, sillä ei niitä ole suuniteltu sellaisiksi..
lisäilmahässäkkä ei auta mitään, muissa vehkeissä todettu.
jos omistaisin tuollaisen, hommaisin täystehon suuttimet ja tt cdi poksin, ja sen jälkeen alkaisin miettiä miten vakiomagneeton kanssa sytytyksen saisi aikaisemmalle.
lisäilmahässäkkä ei auta mitään, muissa vehkeissä todettu.
jos omistaisin tuollaisen, hommaisin täystehon suuttimet ja tt cdi poksin, ja sen jälkeen alkaisin miettiä miten vakiomagneeton kanssa sytytyksen saisi aikaisemmalle.
syttyboksi
Kun ostin kesällä atp.n myyjä mainitsi että jos haluaa tehoja enemmän pitää sijoittaa n300e siihen maastomallin syttyboksiin. Mainitsi myös pakokaasun takaisin kierrätyksestä kaasarille. Olisiko se letku mikä tulee ilmanputsari koteloon ja puhaltaa kokoajan jotenkin siihen kierrätykseen liittyvä tai sit se on huohotin... pittää tutkia.
Ei mene takuu vaikka vaihtaisi boksin ja rajoittimet pois, maahantuojan vastaus.
Ei mene takuu vaikka vaihtaisi boksin ja rajoittimet pois, maahantuojan vastaus.
Polaris atp 330e