Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Keskustelua Comanche mönkijöistä.
Kimi
Tracks
Viestit: 1445
Liittynyt: 23 Tammi 2005 18:43

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja Kimi »

saatsi kirjoitti:Käviskö tuo:
Toinen kysyy off-road renkaita ja sinä tyrkytät on-road renkaita. =D>
Ja luulen että kysymyksen esittäjä on jo tajunnut kysellä rengasliikkestä, kun on tuota aikaakin jo mennyt. :mrgreen:
Trumppaaja
3WD
Viestit: 77
Liittynyt: 04 Loka 2009 14:53
Mönkijä:: dinli 450

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja Trumppaaja »

ei nota vakio pyöriä kannata laittaa edes maastoon, ei ole pitoa
http://www.mc-scatter.com/10-maxxis-c82 ... 24378.html maastoon ehdottomasti vähintään tälläiset, koska siälä sitä pitoa tarvitaan
samaisen linkin alta löytyy myös katukumeja
kiinalaiseen tulee kyllä enemmän korjaus- kuin ajotunteja
j-lo
2WD
Viestit: 43
Liittynyt: 01 Kesä 2009 00:14

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja j-lo »

250-11b malliin käy yläpalloniveliks motonetistä: http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/172058/4 , tarvii vaan tehdä 14/18 holkit, noin 30mm pitkät. Sekä hakee M14/1.5 muttereita, eli hienokierteellä, niin pystyy kulmat säätään.
Trautman
Noppeli
Viestit: 4
Liittynyt: 30 Kesä 2010 11:54

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja Trautman »

Minkä kokoista suutinta tähän 200cc bashaniin nyt kannattas koittaa? Tässä on powerfilsu ja tehari paikallaan.
Kimi
Tracks
Viestit: 1445
Liittynyt: 23 Tammi 2005 18:43

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja Kimi »

Trautman kirjoitti:Minkä kokoista suutinta tähän 200cc bashaniin nyt kannattas koittaa? Tässä on powerfilsu ja tehari paikallaan.
115 tai 117,5
Scrabble
Noppeli
Viestit: 9
Liittynyt: 02 Marras 2010 19:45

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja Scrabble »

Jaaha.. Nyt turvaudutaan foorumilaisiin ja kysytään neuvoa. Elikkä olen hommaamassa Bashania ja tuossa on nyt kaksivaihtoehtoa. Toinen on 200cc -07 nivelet vaihdettu kestävempiin, laitettu isompi kaasutin, tehoputki ja ilmeisesti muutenkin läpi käyty/purettu huolellisesti, mittarissa vajaa 3000tkm ja on sekä katu- että maastorenkain. Toinen on sitten 250cc -09 ja 1500km, ei korjattu mitään lastenvikoja, mutta hyvin huollettu alusta lähtien. On vain yksillä, alkup. renkailla ja muutenkin vakio, ei viritetty ollenkaan. Kumman sinä valitsisit jos pitäisi päättää ja hinta on melkein sama? Todella vaikea on oikeasti päättää kumpaa lähtee katsomaan. Tuo 200cc kiinnostaa enemmän, mutta onko jotain hyvää syytä miksi ostaa parivuotta uudempi ja vähemmän ajettu VAKIO kuntoinen? SITTEN tärkeä kysymys.. Onko lievästi viritetyn 200cc ja vakio 250cc tehoero kuinka huomattava, että kannattaako sillä päätään vaivata? Myös kiinnostaa mahtuuko tuohon 200cc kyytiin istumaan kahta pientä aikuista vaikka onkin yhdelle rek?


Vastaajille suuret kiitokset!
Kimi
Tracks
Viestit: 1445
Liittynyt: 23 Tammi 2005 18:43

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja Kimi »

Scrabble kirjoitti:Onko lievästi viritetyn 200cc ja vakio 250cc tehoero kuinka huomattava, että kannattaako sillä päätään vaivata? Myös kiinnostaa mahtuuko tuohon 200cc kyytiin istumaan kahta pientä aikuista vaikka onkin yhdelle rek?


Vastaajille suuret kiitokset!
Tehoero on jo alkujaankin olematon, ja sopivalla ratastuksella 200cc päihittää 250cc:n ihan vakionakin. Tosin nää on niin yksilöitä, toinen kulkee ja toinen ei sitten millään.

250 cc:n plussana järjellinen taka-akseli ja miinuksena totaalisen järjetön takaiskunvaimennus, linkkusysteemeineen. :weedman:
Muuten nuo on suurimmilta osiltaan samoja laitteita, joten kyytiin mahtuu kumpaiseenkin yhtä hyvin/huonosti.
Scrabble
Noppeli
Viestit: 9
Liittynyt: 02 Marras 2010 19:45

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja Scrabble »

Kimi kirjoitti:
Scrabble kirjoitti:Onko lievästi viritetyn 200cc ja vakio 250cc tehoero kuinka huomattava, että kannattaako sillä päätään vaivata? Myös kiinnostaa mahtuuko tuohon 200cc kyytiin istumaan kahta pientä aikuista vaikka onkin yhdelle rek?


Vastaajille suuret kiitokset!
Tehoero on jo alkujaankin olematon, ja sopivalla ratastuksella 200cc päihittää 250cc:n ihan vakionakin. Tosin nää on niin yksilöitä, toinen kulkee ja toinen ei sitten millään.

250 cc:n plussana järjellinen taka-akseli ja miinuksena totaalisen järjetön takaiskunvaimennus, linkkusysteemeineen. :weedman:
Muuten nuo on suurimmilta osiltaan samoja laitteita, joten kyytiin mahtuu kumpaiseenkin yhtä hyvin/huonosti.

Tämän juuri halusinkin kuulla :D Enää ei ole oikeastaan kuin pari syytä miksi ostaisi tuon 250cc. Eli on 2v uudempi, vähemmän ajettu ja takuuta 2kk. Vanhemmassa niitä plussiakin onkin sitten paljon reilummin, kuten nuo kahdet renkaat + vanteet, vähän kutiteltu, ulkonäköön panostettu, niveliä ja nippeleitä laiteltu jne.. Ei malttaisi aikuinenlapsi odottaa enää viikonloppua :D =D>
Aake
Noppeli
Viestit: 9
Liittynyt: 03 Elo 2009 15:26
Mönkijä:: Raptor 350
Paikkakunta: Kotka

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja Aake »

itse valitsin melkein samassa tilanteessa 50cc isomman ja voin sanoa että en pettynny... oli viritetty 200cc 07 tarjolla jolla oli silloin 2700km ajettu tai ostan 250cc 09 alle 1000km ajetun vakion.. ostin 250cc vakion ja saan itse räpeltää sille mitä haluan ja tiedän tarkalleen mitä sille o tehty.. eli jos vähääkään osaat ite tehdä niin suosittelen isompaa vaikka ns samoja pelejä ovatkin


Scrabble kirjoitti:Jaaha.. Nyt turvaudutaan foorumilaisiin ja kysytään neuvoa. Elikkä olen hommaamassa Bashania ja tuossa on nyt kaksivaihtoehtoa. Toinen on 200cc -07 nivelet vaihdettu kestävempiin, laitettu isompi kaasutin, tehoputki ja ilmeisesti muutenkin läpi käyty/purettu huolellisesti, mittarissa vajaa 3000tkm ja on sekä katu- että maastorenkain. Toinen on sitten 250cc -09 ja 1500km, ei korjattu mitään lastenvikoja, mutta hyvin huollettu alusta lähtien. On vain yksillä, alkup. renkailla ja muutenkin vakio, ei viritetty ollenkaan. Kumman sinä valitsisit jos pitäisi päättää ja hinta on melkein sama? Todella vaikea on oikeasti päättää kumpaa lähtee katsomaan. Tuo 200cc kiinnostaa enemmän, mutta onko jotain hyvää syytä miksi ostaa parivuotta uudempi ja vähemmän ajettu VAKIO kuntoinen? SITTEN tärkeä kysymys.. Onko lievästi viritetyn 200cc ja vakio 250cc tehoero kuinka huomattava, että kannattaako sillä päätään vaivata? Myös kiinnostaa mahtuuko tuohon 200cc kyytiin istumaan kahta pientä aikuista vaikka onkin yhdelle rek?


Vastaajille suuret kiitokset!
Scrabble
Noppeli
Viestit: 9
Liittynyt: 02 Marras 2010 19:45

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja Scrabble »

Mutta mikäli noissa 200-250cc ei ole kovin suurta eroa niin en näe syytä ostaa 250cc? Ja suoraan sanoen ostan kyllä mielummin valmiin paketin, kun että alan heti työstämään uusia puslia/niveliä, ostamaan toisia kalliita renkaita ja vielä kaikenpäälle uutta kaasutinta ja putkea jne. Sitä rahaa uppoaa ihan erimalliin vakiopeliin kun sitä pitää alkaa laittamaan.




Aake kirjoitti:itse valitsin melkein samassa tilanteessa 50cc isomman ja voin sanoa että en pettynny... oli viritetty 200cc 07 tarjolla jolla oli silloin 2700km ajettu tai ostan 250cc 09 alle 1000km ajetun vakion.. ostin 250cc vakion ja saan itse räpeltää sille mitä haluan ja tiedän tarkalleen mitä sille o tehty.. eli jos vähääkään osaat ite tehdä niin suosittelen isompaa vaikka ns samoja pelejä ovatkin


Scrabble kirjoitti:Jaaha.. Nyt turvaudutaan foorumilaisiin ja kysytään neuvoa. Elikkä olen hommaamassa Bashania ja tuossa on nyt kaksivaihtoehtoa. Toinen on 200cc -07 nivelet vaihdettu kestävempiin, laitettu isompi kaasutin, tehoputki ja ilmeisesti muutenkin läpi käyty/purettu huolellisesti, mittarissa vajaa 3000tkm ja on sekä katu- että maastorenkain. Toinen on sitten 250cc -09 ja 1500km, ei korjattu mitään lastenvikoja, mutta hyvin huollettu alusta lähtien. On vain yksillä, alkup. renkailla ja muutenkin vakio, ei viritetty ollenkaan. Kumman sinä valitsisit jos pitäisi päättää ja hinta on melkein sama? Todella vaikea on oikeasti päättää kumpaa lähtee katsomaan. Tuo 200cc kiinnostaa enemmän, mutta onko jotain hyvää syytä miksi ostaa parivuotta uudempi ja vähemmän ajettu VAKIO kuntoinen? SITTEN tärkeä kysymys.. Onko lievästi viritetyn 200cc ja vakio 250cc tehoero kuinka huomattava, että kannattaako sillä päätään vaivata? Myös kiinnostaa mahtuuko tuohon 200cc kyytiin istumaan kahta pientä aikuista vaikka onkin yhdelle rek?


Vastaajille suuret kiitokset!
Aake
Noppeli
Viestit: 9
Liittynyt: 03 Elo 2009 15:26
Mönkijä:: Raptor 350
Paikkakunta: Kotka

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja Aake »

hmmm muista myös katsastukset jne jne ongelmat viritetyllä.. ainekin täällä kulmilla kyttää pirun tarkkaan jotku leimaukot... voin myydä sulle nylokit eteen heti 2e kpl+ postikulut viel o noin 50 puslaa jälellä ku edeltävästä satsista ei kaikki lunastannu niit.. sekä 09 o vakiona kiristettävät nivelet :) ja kaverini osti ton 07 viritetyn niin eipä poika kerkee kiihdytyksissä perään... loppunopeus eroa o noin 5km/h mun tappioksi mutta epäilen että sillä o välitykset muutettu mut en oo jaksan tutkii.. mun oma siis melkein vakiona 94km/h ja kaverin 98-99km/h gps vauhtia



Scrabble kirjoitti:Mutta mikäli noissa 200-250cc ei ole kovin suurta eroa niin en näe syytä ostaa 250cc? Ja suoraan sanoen ostan kyllä mielummin valmiin paketin, kun että alan heti työstämään uusia puslia/niveliä, ostamaan toisia kalliita renkaita ja vielä kaikenpäälle uutta kaasutinta ja putkea jne. Sitä rahaa uppoaa ihan erimalliin vakiopeliin kun sitä pitää alkaa laittamaan.




Aake kirjoitti:itse valitsin melkein samassa tilanteessa 50cc isomman ja voin sanoa että en pettynny... oli viritetty 200cc 07 tarjolla jolla oli silloin 2700km ajettu tai ostan 250cc 09 alle 1000km ajetun vakion.. ostin 250cc vakion ja saan itse räpeltää sille mitä haluan ja tiedän tarkalleen mitä sille o tehty.. eli jos vähääkään osaat ite tehdä niin suosittelen isompaa vaikka ns samoja pelejä ovatkin


Scrabble kirjoitti:Jaaha.. Nyt turvaudutaan foorumilaisiin ja kysytään neuvoa. Elikkä olen hommaamassa Bashania ja tuossa on nyt kaksivaihtoehtoa. Toinen on 200cc -07 nivelet vaihdettu kestävempiin, laitettu isompi kaasutin, tehoputki ja ilmeisesti muutenkin läpi käyty/purettu huolellisesti, mittarissa vajaa 3000tkm ja on sekä katu- että maastorenkain. Toinen on sitten 250cc -09 ja 1500km, ei korjattu mitään lastenvikoja, mutta hyvin huollettu alusta lähtien. On vain yksillä, alkup. renkailla ja muutenkin vakio, ei viritetty ollenkaan. Kumman sinä valitsisit jos pitäisi päättää ja hinta on melkein sama? Todella vaikea on oikeasti päättää kumpaa lähtee katsomaan. Tuo 200cc kiinnostaa enemmän, mutta onko jotain hyvää syytä miksi ostaa parivuotta uudempi ja vähemmän ajettu VAKIO kuntoinen? SITTEN tärkeä kysymys.. Onko lievästi viritetyn 200cc ja vakio 250cc tehoero kuinka huomattava, että kannattaako sillä päätään vaivata? Myös kiinnostaa mahtuuko tuohon 200cc kyytiin istumaan kahta pientä aikuista vaikka onkin yhdelle rek?


Vastaajille suuret kiitokset!
Kimi
Tracks
Viestit: 1445
Liittynyt: 23 Tammi 2005 18:43

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja Kimi »

Liian suurta numeroa, ei katsastuksesta kannata tehdä. Samat viat ne on kaikissa, ja eihän tuossa esimerkkinä olleessa kapistuksessa, muuta vaihdettavaa katsastuskuntoon saatettaessa ole, kuin pakoputki. Ja alkuperäinen putkisto, on helpompi vaihtaa "ja myös halvempi" kuin puslat/nivelet/laakerit/ym.ym.
Katsastukset näissä olleet aika helpot, etupään välykset ja päästöt kurkattu ja jos vielä jarrutkin tuntuu toimivan, niin katsastus on onnistuneesti suoristettu.

Kannattaa valita kapistus, oman maun mukaan. Mutta kannattaa myös huomioida sekin, että jos on laite on uudelleen kasattu laadukkailla osilla, niin sillä saattaa ajella pitkäänkin, ennen kuin ongelmia tulee eteen. Nämä kinuskit kun pitäisi oikeasti myydä mönkkärin aihioina, ilman huolellista uudelleenkasausta "käyttäen laadukkaita laakereita/puslia/niveliä/renkaita/vanteita" näillä ei ajele edes pyhätöntä viikkoa, ja ajopeli seisoo alvariinsa, milloin minkäkin osan petettyä.
Avatar
jesi
Tracks
Viestit: 2029
Liittynyt: 09 Heinä 2010 20:04
Mönkijä:: Pari Dinliä ollut :(
Paikkakunta: Tampere

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja jesi »

Ja ezzyhän vois pitää pisemmänkin luennon hyvin & laadukkailla osilla kasatusta bashanista... :mrgreen:
/ Jere Siirilä
/ Myyty: 2x Dinli DL-904
Kimi
Tracks
Viestit: 1445
Liittynyt: 23 Tammi 2005 18:43

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja Kimi »

jesi kirjoitti:Ja ezzyhän vois pitää pisemmänkin luennon hyvin & laadukkailla osilla kasatusta bashanista... :mrgreen:
Tuo on kyllä mainio esimerkki, ja Ezzyn kulkineen ongelmat, ovat 100%:sti edellisen omistajan huolimattomuuksia.
Esimerkiksi, jos pakosarja on yhdellä mutterilla per pinnapultti kiinni, niin tuommoinen yksimukinen mutterilinko sinkoaa lukitsemattoman mutterin, lentoon alta aika yksikön, ja niin kuin on nähty, saattaa seuraamukset olla yllättävänkin isot. Ja takanavat jos on unohtunut kiristää, niin nekin on entiset samointein ym.ym. ](*,)

Joten järki käteen, ja ostoksille. :mrgreen:
Scrabble
Noppeli
Viestit: 9
Liittynyt: 02 Marras 2010 19:45

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja Scrabble »

Joo katsastus ei todellakaan pelota ja kyseinen vempain on juuri leimalla käytettykin, tehoputken kanssa vieläpä. Soittelin taas tänään myyjälle ja ainakin puheiden perusteella pitäisi oikeasti olla hyvässä kunnossa. Ihan o-rengas ketjuihin asti vaihdettu laadukkaampaa osaa. Välityksetkin muutettu ratastuksella ettei tarvitse niitäkään ensimmäisenä vaihdella. Jos noissa on huonot vanteet ja renkaatkin, niin jopa aluvanteet löytyy merkkirenkain mukaan.. Tai pitäisikö sanoa että alkup. pellivanteet + alkup. renkaat saa mukaan, eli on ne vaihdettu alta pois ja myyjän mukaan ne on ihan käypät esim. talviajoon. Aion kyllä käydä pelin huolellisesti läpi ennen ostopäätöstä. Motulia on kuulemma koneessa pitänyt, on ainakin omilta crossiajoilta hyviä kokemuksia. Rullakaasun tilaan kyllä ensimmäisenä, heti kun olen litkut ja huollot suorittanut.

Vielä sulle jonka kirjoituksesta vähän ymmärsi että mielummin vähemmän ajettu vakio 250cc kuin tuo 200cc. Meikäläisen mielipide on ainakin se että vaikka tosiaan on uudempi, vähemmän ajettu ja 50cc enemmän kuutioita, niin aika suolaisen hintaisen tuostakin saa tehtyä kun vaihtaa tuon pusla/nivel sarjan, hankkii tehoputken, uudet rattaat vakiovälejen tilalle, uudet renkaat ja vanteet, hifistelee vähän ulkonäköä ja vaihtelee kaasutinta parempaan jne.. Laitan mielummin ne rahat hyviin ajovarusteisiin ja mahdollisesti tuleviin remontteihin tuon 200cc:n kanssa.

Sitten vielä yksi kysymys. Kannattaako noista laskea kantta (ja?) "viilailla" kanavia isommiksi? Eli onko mitään hyötyä oikeasti, vai kannattaako jättää tekemättä?
Vastaa Viestiin