SMC Wildcat 500

Keskustelua SMC mönkijöistä.
kille666
6WD
Mönkijä:: on

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja kille666 »

Nyt aletaan ensiksi vähän kaivelemaan.Miksi Kille heitti roskiin apaut puol vuotta vanhan akun?Mikä sen oli rikkonut?
Johtohan on aina Plus johdossa mutta säpäs oletkin tunkaissut nyt Plussaa miinuksen puolelle.Ehdotan että soitat huomenna lamokselle ja sanot Lassille että oot saanu taas pipin.
Musta alkaa tuntumaan että sä Kille kalastelet ittelles kärsimyksiä mönkijän parissa....[/quote]

Alku peräinen akku lensi roskiin, kun jostain ja kumman syystä se oli tyhjentynyt ja ei ottanut virtaa ollenkaan itseensä kaikki keinot yritettiin elvyttää, mutta tuloksetta.

Onneksi oli mennyt vain sulake, ettei ollut sen vakavammasta kyse.

Mietin mitähän sellainen alkuperäinen akku maksaa uutena ja riittääkö siinä potku.

Ostin rankemman akun mitä sai noilla mitoilla, mut ottaa vaan korkeudesta kiinni niin pitää käydä vaihtamassa pienempää akkuun tiistaina jos sillä pääsis akku ongelmasta eroon.
Sumppi_
4WD
Mönkijä:: Dinli 560

Viesti Kirjoittaja Sumppi_ »

Tärinästä nuo akut hajoilee.Ite muokkasin akku kotelon (dinli) sellaiseksi että sain vuorattua sen noin 1cm joka puolelta niin ei ole sen jälkeen hajonnut.
JJP
Tracks
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350

Viesti Kirjoittaja JJP »

Sumppi_ kirjoitti:Tärinästä nuo akut hajoilee.Ite muokkasin akku kotelon (dinli) sellaiseksi että sain vuorattua sen noin 1cm joka puolelta niin ei ole sen jälkeen hajonnut.

Mutta eihän killen kone ole tärissyt aikoihin?! :badgrin:
Luultavasti vaan purkautunut yksinään tallissa?
Hulluudessa on tiettyä huvia, jota muut kuin hullut eivät tunne..
Kuvasteita
"Olen vapaa ennakkoluuloista, vihaan kaikkia tasapuolisesti."
kille666
6WD

Olen hankkimas uutta keihin fcr kaasaria mut ei osaa päättää otanko fcr 41mm vai fcr mx 41mm mitä eroa noilla on ja kumpi noista on parempi vaihto ehto?
JJP
Tracks

Viesti Kirjoittaja JJP »

MX mallissa on käsittääkseni parempi suojaus,siitä tuo MX lisänimike.
On tarkoitettu juurikin crossipyöriin ja mönkijöihin.En kyllä usko että normi FCRrä sun TL ajeluissa hajoaa.
Mutta jos hintaeroa ei ole paljon niin tietenkin MX.
Kuvasteita
Marco71
Tracks
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marco71 »

FCR:stä on useampi malli olemassa ja tuo MX on tarvikeosana myytävän offroadkaasarin nimike. Niitäkin on eri ikäisiä ja vastaan on tullut jopa sellainen malli jossa luistin avautumista oli rajoitettu . Tuon rajoituksen toki sai pois vaihtamalla neulan päällä olleen osan. Sitten toinen mikä kannattaa ottaa huomioon. Tuo imupuoli voi olla mallia tarvike, eli ruuvattavalla imukaulalla joka voi olla tehty ilman suodatinta käytettäväksi. Sitten siinä voi olla ns. normaali kaulaosa johon saa helposti suodattimen tai väliputken kiinni.

Sitten on vielä noi OEM-kaasarit, joissa putki on erittäin lyhyt ja tarkoitettu erillisen imukaulan kanssa käytettäväksi, kuten esim. Hondan kaasarit. Jotta homma ei olisi vieläkään niin yksinkertaista, Hondallakin löytyy vielä kahta eri versiota riippuen onko se mönkkärissä vai pyörässä. Pyörässä oleva on kahdella vaijerilla, kun taas mönkkärissä se on toteutettu yhdellä vaijerilla.

Noita Hondan FCR kaasareita löytyy kahta mallia omastakin tallista, mutta ei lähde ihan yhtä halvalla, kuten jotkin tarvikekaasarit. Meillä toki on tehty nylonista siihen tarkoitettu kiihdytysputki imupuolelle. Oikein säädettynä tuo FCR on kyllä erittäin hyvä kaasari, jonka takia sellainen noista lähes kaikista nelipuolikkaista pyöristä on viime vuosina löytynyt jo vakiona.

Kannattaa siis olla tarkkana kun tuota kaasaria on hankkimassa että tulee sellainen joka sopii omaan käyttöön parhaiten.
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
http://shop.teamlaine.fi (verkkokauppa)
Meiltä myös mönkkärien säädöt Dynojet 250ix penkissä.
JJP
Tracks

Viesti Kirjoittaja JJP »

No jooh sieltä tuli vähän tarkempaa faktaa.
Ite laitoin kahdella vaijerilla toimivan mutta vain sen takia että sellainen sopiva nyt käveli vastaan.
Sen kanssa tosiaan joutuu sovittelemaan enemmän ja vaihtaa tietenkin kahva...
Kuvasteita
MakeClick
3WD
Mönkijä:: SMC wildcat 500cc

Viesti Kirjoittaja MakeClick »

hmm.. Kertokaas nyt miksi Mikuni on niin huono tässä Mikuni vs. FCR -ottelussa? Mikä noiden se suuri ero on.. molemmat kaasuttaa bensan ihan onnistuneesti.. and then what? Eikö säädöt tuohon kulkemiseen merkkaa? Eikä taas tämä: "mulla on Sukizuki pc:ssä 50mm kaasari ja kulkee 60km/h ja käy kilometrin verran tankilla :roll: . Eihän Mikunikaan ihan onneton ole ja pulustuksena minulla on tämä faktaa täynnä oleva kuva:

Kuva

Joko jollekkin kuva oli liikaa tai olin väärästä paikasta linkittänyt... korjattu :)
Viimeksi muokannut MakeClick, 06 Marras 2010 17:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
JJP
Tracks

Viesti Kirjoittaja JJP »

Lyhyesti:Mikunissa ei ole kiihdytyspumppua.Kaasuun vastaaminen on aivan eri luokkaa Keihinillä.
Kuva ei ainakaan minulla näy.
EDIT nyt näkyy
Kuvasteita
kille666
6WD

MakeClick kirjoitti:hmm.. Kertokaas nyt miksi Mikuni on niin huono tässä Mikuni vs. FCR -ottelussa? Mikä noiden se suuri ero on.. molemmat kaasuttaa bensan ihan onnistuneesti.. and then what? Eikö säädöt tuohon kulkemiseen merkkaa? Eikä taas tämä: "mulla on Sukizuki pc:ssä 50mm kaasari ja kulkee 60km/h ja käy kilometrin verran tankilla :roll: . Eihän Mikunikaan ihan onneton ole ja pulustuksena minulla on tämä faktaa täynnä oleva kuva:

Kuva

Joko jollekkin kuva oli liikaa tai olin väärästä paikasta linkittänyt... korjattu :)
siis tuossa kaasarissa on kiihdytys pumppu mikä tuossa kuvassa on. se on alun perin kehitelty harrikoihin kaasuttimeksi, mutta kyllähän se sopii mihin vaan kun laittaa oikeat suuttimet sisään.

Noita kaasareita saa 42mm,45mm,48mm.

Tuollainen 48mm mikuni on ollut kiinni kisa predatorissa ja hyvät lukemat sillä on penkistä saatu.
Viimeksi muokannut kille666, 07 Marras 2010 18:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
JJP
Tracks

Viesti Kirjoittaja JJP »

Mutta VILLIKISSAN vakio mikunissa ei ole!
Kuvasteita
kille666
6WD

JJP kirjoitti:Mutta VILLIKISSAN vakio mikunissa ei ole!
Niin siinä ei kyllä ole mikä on huono juttu.
MakeClick
3WD

kille666 kirjoitti:
MakeClick kirjoitti:hmm.. Kertokaas nyt miksi Mikuni on niin huono tässä Mikuni vs. FCR -ottelussa? Mikä noiden se suuri ero on.. molemmat kaasuttaa bensan ihan onnistuneesti.. and then what? Eikö säädöt tuohon kulkemiseen merkkaa? Eikä taas tämä: "mulla on Sukizuki pc:ssä 50mm kaasari ja kulkee 60km/h ja käy kilometrin verran tankilla :roll: . Eihän Mikunikaan ihan onneton ole ja pulustuksena minulla on tämä faktaa täynnä oleva kuva:

Joko jollekkin kuva oli liikaa tai olin väärästä paikasta linkittänyt... korjattu :
siis tuossa kaasarissa on kiihdytys pumppu mikä tuossa kuvassa on. se on alun perin kehitelty harrikoihin kaasuttimeksi, mutta kyllähän se sopii mihin vaan kun laittaa oikeat suuttimet sisään.

Noita kaasareita saa 42mm,45mm,48mm.

Tuollainen 48mm mikuni on ollut kiinni kisa predatorissa ja hyvät lukemat sillä on penkistä saatu.
Aijaa.. Yritin kyllä olla vain hauska ja en nähnyt kuvassa olevaa kaasaria edes :D.. Poskelleen sekin meni. Ei ketää tällee heittämällä tiedä, että mistä 48mm Mikuneita tai sitten FCR saa halvalla ja mikä sopii villikissaan? Tai millasissa hinnoissa nuo ovat? Vastaus ei ole google.. Kysyn vain jos joku jo tietää niin ei tarvi haravoida koko interwebbiä.
MakeClick
3WD

nikob
Tracks
Mönkijä:: Dinli dmx 450 nitrogen edition

Viesti Kirjoittaja nikob »

JJP kirjoitti:Mutta VILLIKISSAN
Tässähän menee ihan sekaisin että kummasta kissasta puhutaan kun tuommoisia kuvia! :P
Crossi Dille
Ex. Arctic Cat XC450i
Ex. Trapper 350-R
Vastaa Viestiin