CPI XS 250 sport

Keskustelua SMC mönkijöistä.
Scrabble
Noppeli
Viestit: 9
Liittynyt: 02 Marras 2010 19:45

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja Scrabble »

Tänään tuli moinen peli hommattua itselle ja olin aluksi hyvinkin tyytyväinen hankintaani. Nokkaketju tuntuu rallattavan, pitää koittaa kiristää? Tuntui käyvän turhan rikkaalla kun ei antanut laittaa yli puolta kaasua vaan rupesi röpöttämään/pätkiin. Siinä sitten ajelin kaverin luokse 10km päähän ja alettiin säätään neulaa. Kokeiltiin sen jälkeen että lähtee käymään, koelenkkiä en jaksanut ajaa. Parituntia myöhemmin kun piti kotiinpäin lähteä niin kappas, eihän se enää lähde käymään ollenkaan. Pikkusen lupaa välillä, mutta ei käynnisty ja bensa haisee. Yritettiin työntääkkin, ei sano mitään. No, ei ollut sopivaa tulpan avainta joten piti jättää vekotin kaverin pihaan ja ottamaan auto lainaan ettei tarvitse yöksi toisten nurkkiin jäädä. Huomenna koittaan uusilla tulpilla ja jos ei auta niin puhdistaa kaasari ja säätää venttiilit. Tiesin että meikäläisen tuurilla käy heti jotain, mutta että näinkin pian :roll: Kysymys: Mitkä tulpat tuohon kannattaa laittaa? Harmi kun kaverilla ei ole lämmintä tallia, niin ei saanut lämpimään ja olisi huomenna koittanut uudestaan "lämpimällä koneella". Saa toki kertoa vinkkiä jos on jotain mielessä, että miksi ei enää lähde käymään. Mutta tärkeää olisi saada tietää mitkä tulpat haen ja voiko tuota nokkaketjua kiristää vai pitääkö ostaa uusi?

Edit: Sen verran noista tulpista että merkki ja malli pitäisi saada tietää. Ei tarttis ensin ajaa mönkijän luokse, ottaa tulppaa irti ja katsoa mikä se on ja lähteä sitten ostamaan uusia.
Avatar
veltsu_
6WD
Viestit: 445
Liittynyt: 05 Syys 2007 16:56
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja veltsu_ »

Scrabble kirjoitti:Tänään tuli moinen peli hommattua itselle ja olin aluksi hyvinkin tyytyväinen hankintaani. Nokkaketju tuntuu rallattavan, pitää koittaa kiristää? Tuntui käyvän turhan rikkaalla kun ei antanut laittaa yli puolta kaasua vaan rupesi röpöttämään/pätkiin. Siinä sitten ajelin kaverin luokse 10km päähän ja alettiin säätään neulaa. Kokeiltiin sen jälkeen että lähtee käymään, koelenkkiä en jaksanut ajaa. Parituntia myöhemmin kun piti kotiinpäin lähteä niin kappas, eihän se enää lähde käymään ollenkaan. Pikkusen lupaa välillä, mutta ei käynnisty ja bensa haisee. Yritettiin työntääkkin, ei sano mitään. No, ei ollut sopivaa tulpan avainta joten piti jättää vekotin kaverin pihaan ja ottamaan auto lainaan ettei tarvitse yöksi toisten nurkkiin jäädä. Huomenna koittaan uusilla tulpilla ja jos ei auta niin puhdistaa kaasari ja säätää venttiilit. Tiesin että meikäläisen tuurilla käy heti jotain, mutta että näinkin pian :roll: Kysymys: Mitkä tulpat tuohon kannattaa laittaa? Harmi kun kaverilla ei ole lämmintä tallia, niin ei saanut lämpimään ja olisi huomenna koittanut uudestaan "lämpimällä koneella". Saa toki kertoa vinkkiä jos on jotain mielessä, että miksi ei enää lähde käymään. Mutta tärkeää olisi saada tietää mitkä tulpat haen ja voiko tuota nokkaketjua kiristää vai pitääkö ostaa uusi?

Edit: Sen verran noista tulpista että merkki ja malli pitäisi saada tietää. Ei tarttis ensin ajaa mönkijän luokse, ottaa tulppaa irti ja katsoa mikä se on ja lähteä sitten ostamaan uusia.
tulppahan on NGK CR7HSA.Eikö muka sulla tullu pikku työkalu pussukkaa mukana??itellä ainaki oli penkin alla akun vieressä ja sieltä löyty tulppa avain.

suosittelisen vaihtamaan tyhjäkäynti suuttimen kokoon 45, alkup. tais olla 38 eli liian pieni ja itsellä nyt pääsuutin 112.5, alkup. tais olla 97 ja neulan sokka taitaa olla nyt toiseks alimmaisessa sit viel siihen seoksen säätö tietenki.Mulla rupes kylmäkäynnistys pelaa paremmin.Alkuperäisillä tyhjäkäyntisuuttimella sai monta kertaa starttautella ja olla vieres pitämässä kierroksia vähän yllä et kone sen verran lämpenee et pääsee kamppeet kiskoo päälle, nyt ei tarvi käydä ku kömpijä laittaa käyntii ja lämpenee rauhassa sillä välin ku ajokamppeet pukee.

Ps:käy tuolla kuvablogissa kattoo mitä pikku muutoksia tullu tehtyä cpi:hin.
Scrabble
Noppeli
Viestit: 9
Liittynyt: 02 Marras 2010 19:45

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja Scrabble »

veltsu_ kirjoitti:
Scrabble kirjoitti:Tänään tuli moinen peli hommattua itselle ja olin aluksi hyvinkin tyytyväinen hankintaani. Nokkaketju tuntuu rallattavan, pitää koittaa kiristää? Tuntui käyvän turhan rikkaalla kun ei antanut laittaa yli puolta kaasua vaan rupesi röpöttämään/pätkiin. Siinä sitten ajelin kaverin luokse 10km päähän ja alettiin säätään neulaa. Kokeiltiin sen jälkeen että lähtee käymään, koelenkkiä en jaksanut ajaa. Parituntia myöhemmin kun piti kotiinpäin lähteä niin kappas, eihän se enää lähde käymään ollenkaan. Pikkusen lupaa välillä, mutta ei käynnisty ja bensa haisee. Yritettiin työntääkkin, ei sano mitään. No, ei ollut sopivaa tulpan avainta joten piti jättää vekotin kaverin pihaan ja ottamaan auto lainaan ettei tarvitse yöksi toisten nurkkiin jäädä. Huomenna koittaan uusilla tulpilla ja jos ei auta niin puhdistaa kaasari ja säätää venttiilit. Tiesin että meikäläisen tuurilla käy heti jotain, mutta että näinkin pian :roll: Kysymys: Mitkä tulpat tuohon kannattaa laittaa? Harmi kun kaverilla ei ole lämmintä tallia, niin ei saanut lämpimään ja olisi huomenna koittanut uudestaan "lämpimällä koneella". Saa toki kertoa vinkkiä jos on jotain mielessä, että miksi ei enää lähde käymään. Mutta tärkeää olisi saada tietää mitkä tulpat haen ja voiko tuota nokkaketjua kiristää vai pitääkö ostaa uusi?

Edit: Sen verran noista tulpista että merkki ja malli pitäisi saada tietää. Ei tarttis ensin ajaa mönkijän luokse, ottaa tulppaa irti ja katsoa mikä se on ja lähteä sitten ostamaan uusia.
tulppahan on NGK CR7HSA.Eikö muka sulla tullu pikku työkalu pussukkaa mukana??itellä ainaki oli penkin alla akun vieressä ja sieltä löyty tulppa avain.

suosittelisen vaihtamaan tyhjäkäynti suuttimen kokoon 45, alkup. tais olla 38 eli liian pieni ja itsellä nyt pääsuutin 112.5, alkup. tais olla 97 ja neulan sokka taitaa olla nyt toiseks alimmaisessa sit viel siihen seoksen säätö tietenki.Mulla rupes kylmäkäynnistys pelaa paremmin.Alkuperäisillä tyhjäkäyntisuuttimella sai monta kertaa starttautella ja olla vieres pitämässä kierroksia vähän yllä et kone sen verran lämpenee et pääsee kamppeet kiskoo päälle, nyt ei tarvi käydä ku kömpijä laittaa käyntii ja lämpenee rauhassa sillä välin ku ajokamppeet pukee.

Ps:käy tuolla kuvablogissa kattoo mitä pikku muutoksia tullu tehtyä cpi:hin.

Ei tullut pussia mukana, ostin näet käytettynä :) Tyhjäkäynti- ja pääsuutin on vaihdettu isompaan kumpikin ja neula on toiseksi alimmassa. Hyvä että vastasit nopeasti ja kerrroit minkä tulpan käyn hakemassa. Syön tästä aamupalan ja lähden katselemaan josko sen saisi sieltä käyntiin jollakin. Onko näissä jännitteensäädin vikaa? Jos nyppisi sieltä johdon irti ja koittaisi sitten? Onko muita vinkkejä tuohon käynnistymiseen? Lämpimään en sitä saa tällä hetkellä vietyä, eli pitäisi sieltä pihasta se saada tulille.

Semmonen vielä unohtu kysyä, että mille arvoille olette venttilit säätäneet?
Avatar
veltsu_
6WD
Viestit: 445
Liittynyt: 05 Syys 2007 16:56
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja veltsu_ »

0.10 oon itellä venat säätänyt.hmm ei ole kyllä itellä muuta ollu ku toinen tulppa välil mennyt mut johtunut siitä et jos ei ole ajellu pitkää aikaan niin tullu välil käytyä kokeilemassa lähteekö käyntiin eli ns starttaus ja sammutus ja tämähän ei ole hyväks tulpalle.tarkistappa kaikki jarruilta lähtevät johdot et on paikoillaan myös et ne on siellä vivun ja polkimen tykönä liittimissä kun näissähän pitää jarrua painaa et starttaa ellei ole ohitettu.
Scrabble
Noppeli
Viestit: 9
Liittynyt: 02 Marras 2010 19:45

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja Scrabble »

Ok thäänks, pitää tarkastaa venttilit joku kerta. Kyllä se siis starttasi, mutta ei vaan lähtenyt käymään. Heitin uudet tulpat -> kone ollut pakkasessa koko yön -> ilman ryyppyä hipaisu starttinappiin ja kone tulille. =D> Tänään tuli ajettua sitten joku reilu 50km ja kivaa oli, myös emännällä kuulemma. Lumisade teki mukavan lisän iltarientoihin. Sais kyllä mun puolesta sulaa vielä pois tässä vaiheessa. Onhan toi kaikinpuolin mukava laite ajella.. Edellinen omistaja oli värkännyt alusta saakka putkiston rosterista, on kivat pöpinät, ei kuitenkaan liian kovat. Isompaa kaasaria vois pistää tilaukseen.
Avatar
veltsu_
6WD
Viestit: 445
Liittynyt: 05 Syys 2007 16:56
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja veltsu_ »

hyvä et lähti tulille :) joo mä joskus muistaakseni ostattelin siltä myyjältä sitä putkea, mut tein sit omaani uudet alkukäyrät sisähalk.isommasta ja nuo vakio änärit aukaisin ja avarsin vähän.Täällä tuli niin mukavasti lunta et pääsi jo pusku hommiin :) tänää hakea keeway muista hommista vähäks aikaa pois ja tehdä siihenki puskulevylle työvälinerunko :) jossain vaiheessa voipi olla et tulee myyntiin puskulevy mikä ainaki passaa cpi:hin kunhan saan 4x4 tl keewayhin tehtyä oman...
Avatar
veltsu_
6WD
Viestit: 445
Liittynyt: 05 Syys 2007 16:56
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja veltsu_ »

nyt olis cpi:ssä tuplat paikoillaan vielä käydä ostaan suodattimet.nyt olis semmoinen murhe et suunnanvaihtaja rupes temppuileen meni peruuttaessa niin et yhtäkkiä meno loppu eikä päästy etee eikä taakse suunnanvaihtaja auki hilut kohdilleen ja paikoillaan testasin et suunnanvaihtaja pelaa ja sen verra et piti vähän matkaa ajaa eteen ja ruveta peruuttaan niin pakki kankea laittaa ja siinä samassa pääs vaijeri nipastaan irti :( :roll:
Avatar
veltsu_
6WD
Viestit: 445
Liittynyt: 05 Syys 2007 16:56
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja veltsu_ »

jeah perä ok ja tuplat testattu väliaikais patentti suodattimilla.aavistuksen isommat tyhjäkäynti suuttimet sais olla mut kyl niinku tyhjäkäynnissa nyt ero kuin yöllä ja päivällä verrattuna alkuperäiseen ja kierrosherkkyys mukavempi.huomenna testata miten vääntöön ja kulkuun vaikutti :roll:
Avatar
veltsu_
6WD
Viestit: 445
Liittynyt: 05 Syys 2007 16:56
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja veltsu_ »

rupes nokkaketju vähän rallattaa tietääkö kukaan auttaisko kiristys vai mistä sais uuden lamokselta?ainakaan moposportin sivuilta ei löytyny.selviääkö pelkällä ketjulla vai pitääkö kiristin vaihtaa??
Avatar
kimgold
2WD
Viestit: 27
Liittynyt: 27 Huhti 2010 18:27
Mönkijä:: CPI XS 250 Sport
Paikkakunta: Espoo

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja kimgold »

No niin nyt äsken yritin startata tota CPiitä ja kuului vaan semmosta surinaa eikä pyörittänyt ollenkaan moottoria... :shock: Mitähän hellvettiä sille on tapahtunut :roll: viime ajosta on varmaankin pari/kolme kuukautta mut silloin kyllä starttas ja kävi normaalisti... Jos joku tietää mistä kyse niin vinkkejä otetaan vastaan ilomielin =D>
Avatar
veltsu_
6WD
Viestit: 445
Liittynyt: 05 Syys 2007 16:56
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja veltsu_ »

kimgold kirjoitti:No niin nyt äsken yritin startata tota CPiitä ja kuului vaan semmosta surinaa eikä pyörittänyt ollenkaan moottoria... :shock: Mitähän hellvettiä sille on tapahtunut :roll: viime ajosta on varmaankin pari/kolme kuukautta mut silloin kyllä starttas ja kävi normaalisti... Jos joku tietää mistä kyse niin vinkkejä otetaan vastaan ilomielin =D>
niin startti pyöri kumminki?
Avatar
kimgold
2WD
Viestit: 27
Liittynyt: 27 Huhti 2010 18:27
Mönkijä:: CPI XS 250 Sport
Paikkakunta: Espoo

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja kimgold »

Nyt en osaa sanoo varmasti.. mut jotain surinan napsumisen tapasta ääntä se piti mut ei puhettakaan et olis moottori pyörittänyt ihan kuin se olis jotenkin jumissa?? Itse asiassa heti kun laitoin virrat päälle niin se ääni alkoi vaikka en koskenut muuhun... Sit pari kertaa sammutin virrat ja laitoin ne takas ja ääni hävisi kunnes yritin startata sama ääni taas PrKl :evil: .. ulkona oon kylläkin pitänyt peiton alla tota mut ei oo ennen tehnyt noin.. varmaankin starttimoottorissa on vika :shock: voiskohan kosteudella olla osaa tohon ku noi ilmat vaihtelee??
Avatar
veltsu_
6WD
Viestit: 445
Liittynyt: 05 Syys 2007 16:56
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja veltsu_ »

kimgold kirjoitti:Nyt en osaa sanoo varmasti.. mut jotain surinan napsumisen tapasta ääntä se piti mut ei puhettakaan et olis moottori pyörittänyt ihan kuin se olis jotenkin jumissa?? Itse asiassa heti kun laitoin virrat päälle niin se ääni alkoi vaikka en koskenut muuhun... Sit pari kertaa sammutin virrat ja laitoin ne takas ja ääni hävisi kunnes yritin startata sama ääni taas PrKl :evil: .. ulkona oon kylläkin pitänyt peiton alla tota mut ei oo ennen tehnyt noin.. varmaankin starttimoottorissa on vika :shock: voiskohan kosteudella olla osaa tohon ku noi ilmat vaihtelee??
voipi olla kosteudella vaikutusta ei kyl itsellä kokemusta tuommoisesta vaik säilyttänyt mönkijää ulkonakin.kesällä kyl ku on pessy niin pesun jälkee on pitänyt hetken semmoista epämäärästä ääntä just mitä kuvailit.epäilisin et se ääni lähtee startin releeltä.penkki pois ja pitäs löytyä vasemmalta puolen.kuunteleppa tuleeko sieltä se ääni ja onko kaikki johdot kunnolla kii.pitääpä itseltä katsastaa ku koht menen talliin
Avatar
kimgold
2WD
Viestit: 27
Liittynyt: 27 Huhti 2010 18:27
Mönkijä:: CPI XS 250 Sport
Paikkakunta: Espoo

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja kimgold »

=D> Vika paikallistettu ja sehän kuuluu just sieltä penkin alta siitä releestä :D pitää viel tutkii että olisko jokin piuha löysällä vai mikä siellä oikein on... Kiitti vinkistä oli tarpeen :supz:
Avatar
kimgold
2WD
Viestit: 27
Liittynyt: 27 Huhti 2010 18:27
Mönkijä:: CPI XS 250 Sport
Paikkakunta: Espoo

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja kimgold »

Akku oli liian lopussa mut nyt ladattu täyteen ja laakista käyntiin ilmaan mitään ylimääräisiä ääniä =D>
Vastaa Viestiin