Pappilan EX 650H1 LE -2007 päiväkirja. Remonttia yms...
-
- Tracks
- Viestit: 2760
- Liittynyt: 17 Syys 2008 09:09
- Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green
- Paikkakunta: Mökki vilppulassa
Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. Kotona ja ajossa.
Näinhän se pakkaa oleen.Onkos sulla catin pohjassa oma kiinnitys tuolle auralle.Kun pitäis tuotakin ajatella,jos sais puskimen hankittua.
Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
- Pappi
- Moderaattori
- Viestit: 2311
- Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
- Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
- Paikkakunta: Pohjois-savo
Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. Kotona ja ajossa.
Melkein keskellä runkoa on puskulevyn mukana tullut Warnin työvälinerunko. Pitääpä ottaa kuva jossain vaiheessa.
Nythän Cattiinkin on tarjolla vastaava kiinnitys kuin Polariksessa, eli tulee siihen eteen pikakiinnityksellä.
Vaan eipä tuo nyt niin työläs ole laittaa tuonne keskellekään. Etukiinnityksessä on vaan se, että levy nousee korkeammalle kun aisat eivät ota runkoon kiinni? Näin olettaisin.

Nythän Cattiinkin on tarjolla vastaava kiinnitys kuin Polariksessa, eli tulee siihen eteen pikakiinnityksellä.
Vaan eipä tuo nyt niin työläs ole laittaa tuonne keskellekään. Etukiinnityksessä on vaan se, että levy nousee korkeammalle kun aisat eivät ota runkoon kiinni? Näin olettaisin.

Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. Kotona ja ajossa.
Mulla ei ole kokemusta kömpijän puskulevystä mutta äkkisesti tulisi mieleen että rungon vahvin osa on tuolla alla. Lisäksi mitä kauempana takana kiinnityspiste sijaitsee niin etupyörien keventävä vaikutus on pienempi, sitä kautta ohjattavuuskin olisi parempi. Ainakin traktorikäytössä etunostolaite vs. takakiinnitys eron huomaa.
Ei savua ilman kokeilua...
-
- 6WD
- Viestit: 885
- Liittynyt: 02 Syys 2008 20:05
- Mönkijä:: Polle Sportsman 500 HO
- Paikkakunta: Hyrynsalmi Seura:Kainuun Moottorikerho
Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. Kotona ja ajossa.
Jos se on siinä rungossa kiinni, niin ei sillä kiinnityspisteen paikalla ole keulan/perän kevenemisen kannalta merkitystä. Ainut merkityksellinen on levyn ja tukipisteen etäisyys ja toisella puolella möön painopisteen etäisyys tukipisteestä. Jos tukipiste on etupyörät, niin mitä enemmän niillä on painoa, sitä hankalampi se on kääntää.
Perusfysiikkaa...
-P-
Perusfysiikkaa...
-P-
Mielipiteet on kuin persereikä, jokaisella omansa.
-
- 4WD
- Viestit: 206
- Liittynyt: 19 Marras 2005 10:15
- Mönkijä:: Polaris 1000xp
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. Kotona ja ajossa.
Luulen että tässä tarkoitettiin sitä, että kuinka paljon auratessa kevenee etupyörät, eli ohjaava vaikutus häviää.-P- kirjoitti:Jos se on siinä rungossa kiinni, niin ei sillä kiinnityspisteen paikalla ole keulan/perän kevenemisen kannalta merkitystä. Ainut merkityksellinen on levyn ja tukipisteen etäisyys ja toisella puolella möön painopisteen etäisyys tukipisteestä. Jos tukipiste on etupyörät, niin mitä enemmän niillä on painoa, sitä hankalampi se on kääntää.
Perusfysiikkaa...
-P-
Jos levy on nivelletty etupyörien kohdalla tai etupuolella, kuten näissä pikakiinnitteisissä, niin levy pyrkii työntämään keulaa ylöspäin.
Ja kun levy on yleensä säädetty kulmaan, niin etupyörissä ei riitä pito pitämään mönkijää suorassa, vaan se karkaa vallista poispäin.
Jos levy on keskeltä mönkijää tai taaempana kiinni, niin pyörillä on paremmin pitoa puskiessa. Ja kyllä se näin vaan menee.
Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. Kotona ja ajossa.
Olen käyttänyt lumitöissä tätä kyseistä Cattia ja Hawkeyeä lumilevyllä joka on keskeltä mönkijää kiinni, nykyisessä Sportsmanissa levy on pikalukolla keulasta kiinni.
Vielä ei ole kokemusta kuin yhden pihan aurauksen verran tästä pikakiinnitteisestä.
Mitään erikoista ongelmaa en huomannut mutta tosiaan kokemukset vähäisiä toistaiseksi.
Levy nousee ja laskee nopeammin ja se on ihan OK.
Yläasennossa siihen taitaa jäädä helpommin lunta kiinni kun on sellaisessa kulmassa.
Kiinnityssysteemi on ylivoimaisen hyvä meidän käyttöömme, levyä kun ei koko talvea voi pitää keulalla.
Asennus ja irrotus on viiden sekunnin homma eikä edellytä konttaamista ja repimistä hankalassa asennossa.
Myöskään maavara ei pienene.
Vielä ei ole kokemusta kuin yhden pihan aurauksen verran tästä pikakiinnitteisestä.
Mitään erikoista ongelmaa en huomannut mutta tosiaan kokemukset vähäisiä toistaiseksi.
Levy nousee ja laskee nopeammin ja se on ihan OK.
Yläasennossa siihen taitaa jäädä helpommin lunta kiinni kun on sellaisessa kulmassa.
Kiinnityssysteemi on ylivoimaisen hyvä meidän käyttöömme, levyä kun ei koko talvea voi pitää keulalla.
Asennus ja irrotus on viiden sekunnin homma eikä edellytä konttaamista ja repimistä hankalassa asennossa.
Myöskään maavara ei pienene.
Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. Kotona ja ajossa.
Juurikin tuota ilmiötä tarkoitin.rmake kirjoitti: Luulen että tässä tarkoitettiin sitä, että kuinka paljon auratessa kevenee etupyörät, eli ohjaava vaikutus häviää.
Jos levy on nivelletty etupyörien kohdalla tai etupuolella, kuten näissä pikakiinnitteisissä, niin levy pyrkii työntämään keulaa ylöspäin.
Ja kun levy on yleensä säädetty kulmaan, niin etupyörissä ei riitä pito pitämään mönkijää suorassa, vaan se karkaa vallista poispäin.
Jos levy on keskeltä mönkijää tai taaempana kiinni, niin pyörillä on paremmin pitoa puskiessa. Ja kyllä se näin vaan menee.

Ei savua ilman kokeilua...
-
- 6WD
- Viestit: 885
- Liittynyt: 02 Syys 2008 20:05
- Mönkijä:: Polle Sportsman 500 HO
- Paikkakunta: Hyrynsalmi Seura:Kainuun Moottorikerho
Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. Kotona ja ajossa.
EI mulla oo tuon suhteen minkäänmoista ongelmaa, Pollessa riittää massa isonkin levyn kanssa teutarointiin...työvehkeet erikseen 
Muuten ihan sama mieltä
-P-

Muuten ihan sama mieltä

-P-
rmake kirjoitti:
Luulen että tässä tarkoitettiin sitä, että kuinka paljon auratessa kevenee etupyörät, eli ohjaava vaikutus häviää.
Jos levy on nivelletty etupyörien kohdalla tai etupuolella, kuten näissä pikakiinnitteisissä, niin levy pyrkii työntämään keulaa ylöspäin.
Ja kun levy on yleensä säädetty kulmaan, niin etupyörissä ei riitä pito pitämään mönkijää suorassa, vaan se karkaa vallista poispäin.
Jos levy on keskeltä mönkijää tai taaempana kiinni, niin pyörillä on paremmin pitoa puskiessa. Ja kyllä se näin vaan menee.
Mielipiteet on kuin persereikä, jokaisella omansa.
- Pappi
- Moderaattori
- Viestit: 2311
- Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
- Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
- Paikkakunta: Pohjois-savo
Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. Kotona ja ajossa.
En ole osannut ajatella tuon kiinnityspisteen merkitystä ohjaukseen. Siinä vaiheessa kun pito loppuu niin se loppuu... Levyä nostaessa huomaa, että perä kevenee.
Hyvin tuolla on lumet saanut lykittyä, mutta kerran pari talveen saa käyttää traktorin pihassa penkkoja siirtämässä. Viime keväänä tämä siirto tehtiin vasta maaliskuulla, vaikka lunta tuli melko paljon. Tässä pihassa on tuota aurattavaa omiksi tarpeiksi ja muutama paikka on semmonen, että joku pienkuormaaja tai pieni traktori olisi huomattavasti kätevämpi kuin tuo mönkijä, merkistä riippumatta
Sen ainakin olen pannut merkille, että pienempää kolmesatasta oli huomattavasti mukavampi lapioida irti kun sattui jäämään kiinni. Tuo Warnin työvälinerunko ei vie ihan niin paljon maavaraa kuin entinen Cycle Country:n levy + runko.

Hyvin tuolla on lumet saanut lykittyä, mutta kerran pari talveen saa käyttää traktorin pihassa penkkoja siirtämässä. Viime keväänä tämä siirto tehtiin vasta maaliskuulla, vaikka lunta tuli melko paljon. Tässä pihassa on tuota aurattavaa omiksi tarpeiksi ja muutama paikka on semmonen, että joku pienkuormaaja tai pieni traktori olisi huomattavasti kätevämpi kuin tuo mönkijä, merkistä riippumatta

Sen ainakin olen pannut merkille, että pienempää kolmesatasta oli huomattavasti mukavampi lapioida irti kun sattui jäämään kiinni. Tuo Warnin työvälinerunko ei vie ihan niin paljon maavaraa kuin entinen Cycle Country:n levy + runko.

- Pappi
- Moderaattori
- Viestit: 2311
- Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
- Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
- Paikkakunta: Pohjois-savo
Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. Kotona ja ajossa.

Nyt oli vihdoin ja viimein aikaa siivota tallin vinttiä... Pitkin syksyä on pyöröpaaluista heitetty sivuun heinät, jotka eivät hevosille kelpaa. Tuommonen kasa lähti jäniksille mehtään kun vähän siivosin. Kelpaa siinä pupujussin nyt mutustella.

Kiinankärryn yksi rengas ei näköjään pidä ilmaa kunnolla... No, sehän oli melkein arvattavissa kun lukee muiden kokemuksia vastaavista kärryistä.

Ei menoa haittaa...

-
- Tracks
- Viestit: 2760
- Liittynyt: 17 Syys 2008 09:09
- Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green
- Paikkakunta: Mökki vilppulassa
Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. Kotona ja ajossa.
Laita paukkupullosta paikka-ainetta.Sen luulis auttavan,eikä ole arvokasta.
Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
- Pappi
- Moderaattori
- Viestit: 2311
- Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
- Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
- Paikkakunta: Pohjois-savo
Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. Kotona ja ajossa.
Mittarissa -25c. Ylläpitolaturi paikallaan ja akku täynnä. Tuli heinäkuorma pihaan ja mönkijä töihin... No joo. Akku ei kestä pakkasta
Pari kertaa antoi koettaa käyntiin ja sitten tuttu ja turvallinen teksti VOLT näyttöön. Ei muuta kuin 60ah yleisakku kaapeleilla kiinni ja kosketus käynnistysnappiin. Heti hyrähti, eikä yskinyt ollenkaan.
Vuan oli vähän kovan oloiset nuo renkaat tällä pakkasella...
Pitoja ei yhtään. Tukkikärry on heinien luona valmiina ja sen joutuu peruuttamaan tuonne vinttiin... Pari kertaa tultiin ajosilta aika mukavasti alas kunnes löyty linja mitä pitkin peruutin vauhdilla sisälle.
Mukava kun saa kamppeet suojaan tuolta lumen ja pakkasen keskeltä. 

Vuan oli vähän kovan oloiset nuo renkaat tällä pakkasella...



Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. Kotona ja ajossa.
Mudlitesta on saanut foorumilta lukea tuosta seoksen kovettumisesta ja sen myötä heikosta pidosta talvikäytössä. Kokeile laittaa eturenkaat väärin päin: http://www.sammysatv.com/keskustelu/vie ... 60&t=20186
Etkös tuohon uuden akun jossain vaiheessa laittanut? Pääasia kuitenkin että homma hoituu ja Catti toimii.
Etkös tuohon uuden akun jossain vaiheessa laittanut? Pääasia kuitenkin että homma hoituu ja Catti toimii.
Built to work ─ even harder.
Myydään 2" etu/taka vinssiteline/vetokoukkusarja http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 17#p488396
Rosterinen puskulevy 167x51cm 160€ http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=43518
Myydään 2" etu/taka vinssiteline/vetokoukkusarja http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 17#p488396
Rosterinen puskulevy 167x51cm 160€ http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=43518
- Pappi
- Moderaattori
- Viestit: 2311
- Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
- Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
- Paikkakunta: Pohjois-savo
Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. Kotona ja ajossa.
Kyllähän siihen akku vaihdettiin. Muuten ok, mutta ei kestä näköjään pakkasta.
Aika viileetä hommoo tuo töitten teko kun ei ole lämmintä koppia 


- soulost
- 6WD
- Viestit: 416
- Liittynyt: 01 Maalis 2010 21:02
- Mönkijä:: Can Am Outlander 840BB XMR
- Paikkakunta: Mäntyharju
Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. Kotona ja ajossa.
Tästä levystä olen tykännyt tosi paljon, ainoa parannettava asia mikä löytyy on kiinnityksessä. Raudat on keskellä pohjassa, joutui rei'ittämään pohjapanssarin ja raudat tökkii metsässä kantoihin. Kiinnitys saisi ennemmin kiertää mönkijän taakse esim. takatolppiin, jossa olisi vastaavanlaiset pikasokat. Toki auran rungosta tulisi painavampi ja tilaa vievämpi, mutta helpomi kiinnitteisempi ja pohja pysyisi koskemattomana.
Olisikohan itse tehdä jatkot tuohon?
Olisikohan itse tehdä jatkot tuohon?
Viimeksi muokannut Pappi, 30 Tammi 2013 18:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Rikkonaisen kuvalinkin poisto.
Syy: Rikkonaisen kuvalinkin poisto.
Team MönkijäVarikko
- 2013 Can Am Outlander XMR 650>840BB G2 alias "Mörkö"
- 2011 Can Am Outlander 400
- 2006 Arctic Cat 400
http://www.youtube.com/jabe84
Mäntyharju - Se oikea paikka elää ja harrastaa http://www.mantyharju.fi
- 2013 Can Am Outlander XMR 650>840BB G2 alias "Mörkö"
- 2011 Can Am Outlander 400
- 2006 Arctic Cat 400
http://www.youtube.com/jabe84
Mäntyharju - Se oikea paikka elää ja harrastaa http://www.mantyharju.fi