
Variaattorin hihna
-
- 6WD
- Viestit: 646
- Liittynyt: 18 Tammi 2006 12:38
- Mönkijä:: Can-am outlander max 570 t3
- Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
Re: Variaattorin hihna
Kai ne remmit saa rikki jos ei järkeä ole mukana liikkeelle lähdössä! jos mönkiä on jumissa ja luistatetaan hitaasti pitkään niin siinä oli se remmi! yhtään remmiä en ole joutunut vielä vaihtaan, kop kop! kelkoissa ainakin jos oli alkuperäinen ja makso 150e niin se kesti yli1000km kun käänsi toisin päin heti kun karvoitus tuli näkyviin (n800km)
mutta tarvike remmi 80e selvänä alle 500km! alkuperäinen on ehdottomasti parempi vaihto ehto! Niin ja remmin sisään ajo on todella tärkeä asia juuri remmin kestävyyden kannalta!

Re: Variaattorin hihna
2010 ja sitä uudemmissa malleissa on variaattorin ilmanotossa esisuodatin, joka menee helposti tukkoon esim. hiekkapölystä. Oma kantana kahden räjähtäneen hihnan jälkeen on, että suodatin joutaa arkistoon. Sitä pitäisi olla putsaamassa muutaman tunnin välein, jotta hihna kestäisi. Nyt ilman tätä esisuodatinta ajettu 2,5tkm samalla hihnalla ja uskon ajavani vielä toiset 2,5tkm. Ja väitteen tueksi kahdella ajokaverillani ihan sama tilanne; hihnoja paukkui ja ongelma loppui suodattimen irroittamiseen.
Re: Variaattorin hihna
2010 500 Outtissa ei ole varin imuilman suodatinta, ei ainakaan mun pelissä.
Kylätason mönkijäkuski
Re: Variaattorin hihna
Variaattorin ilmanotto kannattais ottaa tuolta katteitten alta viileämpään ja vähemmän pölyseen paikkaan.
Omassa on tuommonen sovitelma, haussa on vielä siistimpi tötterö, mutta periaate on ollut toimiva ja vari pysynyt ulkoisista töryistä puhtaana, eikä suodatinkaan ole mennyt tukkoon.

Omassa on tuommonen sovitelma, haussa on vielä siistimpi tötterö, mutta periaate on ollut toimiva ja vari pysynyt ulkoisista töryistä puhtaana, eikä suodatinkaan ole mennyt tukkoon.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Re: Variaattorin hihna
Täällä meni kanssa, remmi poikki n. 50km/h vauhdissa. ikävän kuuloisesti poksutteli varinkoppaa vasten. Jospa ei ole muuta mennyt kuin remmi.
Loppupahan se pieni jykältäminen liikkeelle lähdössä. Onneksi ilmeisesti tuo remmin vaihto ei ole iso homma.
Liekkö ollut osaa tai arpaa uusilla renkailla ja kovemmalla pidolla?
Loppupahan se pieni jykältäminen liikkeelle lähdössä. Onneksi ilmeisesti tuo remmin vaihto ei ole iso homma.
Liekkö ollut osaa tai arpaa uusilla renkailla ja kovemmalla pidolla?
Can-Am Renegade 800
- mpon
- 4WD
- Viestit: 196
- Liittynyt: 18 Huhti 2005 23:51
- Mönkijä:: Rotax 800 tiekelponen
- Paikkakunta: Hämppäkyrö
Re: Variaattorin hihna
Manuotus kirjoitti:Täällä meni kanssa, remmi poikki n. 50km/h vauhdissa. ikävän kuuloisesti poksutteli varinkoppaa vasten. Jospa ei ole muuta mennyt kuin remmi.
Loppupahan se pieni jykältäminen liikkeelle lähdössä. Onneksi ilmeisesti tuo remmin vaihto ei ole iso homma.
Liekkö ollut osaa tai arpaa uusilla renkailla ja kovemmalla pidolla?
Mistähän koneesta kyse?

Exät: Kawa 160 2x3 3-pyör.......Honda trx450es 3x4 foremani.....Polle Sportman 4x4 700 twin...Polle Scrambler 4x4 500.....cana 800....
Re: Variaattorin hihna
800 rene vm 2008 laitteesta on kyse, hihna oli selvästi vaihtomitoissa.
Suurimmat palaset olivat n. 31mmx20mm...
hihna oli kirjaimmellisesti räjähtänyt.
Kaikki "hampaat" hihnasta olivat irti joko yhden tai kahden "hampaan" paloissa. Vahvikekankaat olivat sievästi kerällä akselin ympärillä.
Olin ottavinani kuvan tuosta, mutta kamera teki kepposet ja kuvaa ei löydymistään enää.
Suurimmat palaset olivat n. 31mmx20mm...

Kaikki "hampaat" hihnasta olivat irti joko yhden tai kahden "hampaan" paloissa. Vahvikekankaat olivat sievästi kerällä akselin ympärillä.
Olin ottavinani kuvan tuosta, mutta kamera teki kepposet ja kuvaa ei löydymistään enää.
Can-Am Renegade 800
-
- 6WD
- Viestit: 341
- Liittynyt: 14 Tammi 2006 21:47
- Mönkijä:: Outlander 500 max xt
- Paikkakunta: kangasala
Re: Variaattorin hihna
Kohta kymppitonni mittarissa ja hihna päällisin puolin aivan uutta vastaavassa kunnossa(tosiaan jos vaihtaan rupeis muutaman kaljan jälkeen vois käydä kuten koheltajalle).Jätin sitten laittamatta uuden vaikka semmonen tuli hommattuakin kun vanha oli mitoiltaankin vielä 31,2mm.Onkohan kukaan kokeillu miten pitkään kestää jos ajo on pääasiassa maantieajoa ja vaikuttaako tuo pieni hihnan kuluneisuus huippunopeuteen.
Re: Variaattorin hihna
Service limit on 30.00 mm.
21500 km on nyt mittarissa ja alkuperäisellä remmillä mennään
Mika
21500 km on nyt mittarissa ja alkuperäisellä remmillä mennään

Mika
-
- 3WD
- Viestit: 96
- Liittynyt: 18 Loka 2009 21:43
- Mönkijä:: Can-Am Outlander 500 DPS T3
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Variaattorin hihna
Löytyykö canaan alkuperäistä parempaa hihnaa? Vai meenkö suoraan hakemaan uuden canan jälleenmyyjältä?
Uudenmaan Mönkijät ry
Re: Variaattorin hihna
Menehän suoraan jälleenmyyjälle. 

When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
- cotcot
- Moderaattori
- Viestit: 2917
- Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
- Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
- Paikkakunta: Hanimaa
Re: Variaattorin hihna
Duellin kuvastosta ainakin löytyy EPI:n supervahvaa hihnaa 500:sesta ylöspäin. Onko sitten parempi....en tiedä, ei ole kokemuksia
Niin ja tuo kuvasto löytyy duellin nettisivuilta jos haluaa käydä kattomas......

Niin ja tuo kuvasto löytyy duellin nettisivuilta jos haluaa käydä kattomas......
Re: Variaattorin hihna
Onko kukaan vielä kokeillut tuota epi hihnaa?cotcot kirjoitti:Duellin kuvastosta ainakin löytyy EPI:n supervahvaa hihnaa 500:sesta ylöspäin. Onko sitten parempi....en tiedä, ei ole kokemuksia![]()
Niin ja tuo kuvasto löytyy duellin nettisivuilta jos haluaa käydä kattomas......
Panssarivaunut on out!
Re: Variaattorin hihna
Vaikuttaa hihnan kuluneisuus huippunopeuteen. Mulla on pääasiallisesti vain maantie ajoa omalla Outlanderilla 800 MAX XT 2006. Mittarilukema on yli 20 000km ja ite oon ajellu siitä joku 14 000km. Hihnan olen vaihtanut jo kaksi kertaa, tosin kummallakaan kerralla hihna ei ole mennyt poikki, eikä juurikaan kulunutkaan, (noin 31mm) mutta molemmilla kerroilla hihnan pinta on ollut lasittunut. Satasen jälkeen alkaa luistelemaan ja ottaa rajottimeen jo 108km/h. Hihnan vaihdon jälkeen mennään taas navin mukaan karvan yli 120km/h.kate kirjoitti:Kohta kymppitonni mittarissa ja hihna päällisin puolin aivan uutta vastaavassa kunnossa(tosiaan jos vaihtaan rupeis muutaman kaljan jälkeen vois käydä kuten koheltajalle).Jätin sitten laittamatta uuden vaikka semmonen tuli hommattuakin kun vanha oli mitoiltaankin vielä 31,2mm.Onkohan kukaan kokeillu miten pitkään kestää jos ajo on pääasiassa maantieajoa ja vaikuttaako tuo pieni hihnan kuluneisuus huippunopeuteen.

Ei sillä, ettäkö tuollaisia nopeuksia tulis pidempää matkaa ajeltua, mutta kyllä sen eron huomaa ainakin maantiellä. Mulla on "matkanopeus" sellasta 70-90km/h ja mun mielestä se kulkee sen uudella remmillä vähän pienemmillä kierroksilla.
Joka kerta olen alkuperäisen ostanut, mutta onko noista muista remmeistä jotain tietoa jollakin?? Ainakin tunnetulta merkiltä nimeltään Gates saa G-Force nimistä kumilenkkiä, jonka pitäis olla sit oikee hurjan hyvä?? Tekis mieli kokeilla, ainakin autossa ovat parhaimpia. Ja tuskimpa BRP/Can Am:illäkään on omaa remmitehdasta, taitaa joku toinen valmistaa ne niille, mutta myyvät vaan omassa pahvilaatikossaan.. Onhan variaattorin sisäosatkin valmistanut TGB, ei niinkään BRP/Can Am.

I Am,
I Can...
-Can-Am-
I Can...
-Can-Am-
Re: Variaattorin hihna
Muutama viripaja ameriikan maassa tekee salaisia testejä uusilla remmeillä, varmaan jossain kohtaa saadaan tuloksia, jos testit ovat onnistuneet.
Toistaiseksi alkuperäistä parempaa ei ole markkinoilla, tuota uutta Gatesia on kehuttu, mutta varsinaisia kestotestejä ei taida vielä olla. Maverickin remmin pitäisi olla vahvistettu, taitaa olla myös hinnaltaan hulppeampi.
Pitää muistaa myös se, että varsinaisesti kulumisen kestoikää vahvistetut remmit ei lisää. Tämän tiedon sain aikanaan alan ammattilaisilta.
Toistaiseksi alkuperäistä parempaa ei ole markkinoilla, tuota uutta Gatesia on kehuttu, mutta varsinaisia kestotestejä ei taida vielä olla. Maverickin remmin pitäisi olla vahvistettu, taitaa olla myös hinnaltaan hulppeampi.
Pitää muistaa myös se, että varsinaisesti kulumisen kestoikää vahvistetut remmit ei lisää. Tämän tiedon sain aikanaan alan ammattilaisilta.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.