Onko normaalia

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
teukka salama
2WD

Viesti Kirjoittaja teukka salama »

Niin olisiko nyt syytä viedä polle korjattavaksi vai voiko/kannattaako sillä ajaa jos lopettaa liukkaalla vedättämisen pelkallä takavedolla??

Mikähän näissä käytetyissä mahtaa olla takuuna jos on liikkeestä ostanut ja polle ollut n: puolitoista kuukautta meikäläisellä??
blue Honda Trx
Tracks
Mönkijä:: BRP RENEGADE 800

Viesti Kirjoittaja blue Honda Trx »

Koheltaja kirjoitti:
blue Honda Trx kirjoitti:yleensä takavedon kanssa ajaminen on käytetty sporttista ajoa nimikettä...
Se on kuule tehon puutetta jos sporttista ajoa ei voi harrastaa kuin takavedolla :wink:
ei ollenkaan,onhan crossitkin takavetoisia.
Kyllä se on pojjat niin notta mopolla ei kuuhun pääse. ...
poke
Tracks

Viesti Kirjoittaja poke »

En kyllä ymmärrä nelikon käyttämistä takavetoisena, muuten kuin pakottavissa tilanteissa. Pollekin käyttäytyy mukavan takapainoisesti nelivedollakin, takavedolle ei kyllä minulle löydy käyttöä. Pollessa on tuo systeemi ja piste, siihen on sopeuduttava. Aivan samoin kuin takavetoiseen crossiin, Hondan kolmivetoon, taikka bomban viskoon.
Koheltaja
Koheltaja (r)
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

blue Honda Trx kirjoitti:
Koheltaja kirjoitti:
blue Honda Trx kirjoitti:yleensä takavedon kanssa ajaminen on käytetty sporttista ajoa nimikettä...
Se on kuule tehon puutetta jos sporttista ajoa ei voi harrastaa kuin takavedolla :wink:
No joo joo, eikös nyt puhuttu nelivetoisista joista saa takavatoisen nappulaa painamalla...
blue Honda Trx
Tracks

Koheltaja kirjoitti:
Koheltaja kirjoitti: Se on kuule tehon puutetta jos sporttista ajoa ei voi harrastaa kuin takavedolla :wink:
No joo joo, eikös nyt puhuttu nelivetoisista joista saa takavatoisen nappulaa painamalla...
aivan,jotta saa sporttisemman ajotuntuman siihen :wink:

koska mitä hyötyä siitä muuten on?????

ainoa on parempi kääntyvyys "paikallaan",ehkä hitusen vähempi eturenkaiden kulutus.siinäpä nuo onkin....ainiin vähän enemmän tehoa käytössä 2wd:na.

että se sporttisuus on varmasti eniten siinä asiassa arvostettu,hyvähän se on niitten sanoa ettei nelikolla tarvi/pidä revitellä ja joskus vähän "leikkiä" kun eivät pysty siihen omilla nelikoillaan :wink: :lol:

itse ajan kesäaikaan ainoastaan takavedolla,vain jos menen maastoon kytken nelivedon.Ja talvella taas aina nelivedolla.
mikki
4WD
Mönkijä:: rene

Viesti Kirjoittaja mikki »

Se mun remppa menokonees meni takuuseen vaikka vaivoin.Soita Menokoneeseen Hinkkaselle niin varmaan muistaa viimekeväältä mun tapauksen ja osaa ehkä sit sanoa kustannuksista jotain ku tietää mitä sinne joutui hommaamaan.
Koheltaja
Koheltaja (r)

blue Honda Trx kirjoitti:aivan,jotta saa sporttisemman ajotuntuman siihen :wink:
Kokemusta ei ole kovinkaan monesta mönkkäristä joten en voi lähteä yleistämään omaa havaintoa. 330 Pollessa ei ollut tehoja niin paljoa että sillä olisi viitsinyt takavedolla ajella "sporttisesti" ja 700KQ:ssa on vastaavasti tehoja niin paljon että "sporttinen" eteneminen on paljon mielekkäämpää nelivedolla, voima kun ei lopu kesken. Ehkä Honda sijoittuu näiden välimaastoon :wink: vitsivitsivitsi :D

Itse kuulun tähän Roosan ja poken kastiin, sudittelut on suditeltu jo vuosia sitten ja nykyään keskitytään etenemiseen 8)

Ei jakseta kalistella sapeleita näistä asioista, jokainen ajelkoot sillä vetotavalla mikä itselleen parhaalta tuntuu.
blue Honda Trx
Tracks

Koheltaja kirjoitti:
blue Honda Trx kirjoitti:aivan,jotta saa sporttisemman ajotuntuman siihen :wink:
Itse kuulun tähän Roosan ja poken kastiin, sudittelut on suditeltu jo vuosia sitten ja nykyään keskitytään etenemiseen 8)
Eli gubbe-tyyliin... :lol: :lol: :lol: :wink:

ehkä minä olen sitten hiukan erilainen kun nuorena tuli "leikittyä" ja kun vielä yli kolmekymppisenäkin leikityttää ja on kiva paahtaa kylki edellä pienillä hiekkateillä menemään....mutta ihan yhtä kivana pidän haasteelliset maastopätkät jossa mennään mudan läpi ja kiivetään korkeita kallioita.

noh,kai minäkin sitten aikuistun jossakin vaiheessa ja ostan itselleni pollen ja keskityn siihen etenemiseen vaan.... :lol: :lol: :lol: :wink: (vitsi)

mutta oikeassa olet kohis,jokainen ajelkoot sillä vetotavalla mikä itselleen parhaalta tuntuu.
Koheltaja
Koheltaja (r)

Joo, leikkiähän tää vaan on :wink:
petri.n
Tracks
Mönkijä:: canam 650 max

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Eikös tuo mudassa kömpiminen olisi helpompaa koneen puhdistuksen kannalta, jos jättäisi koneen kuiville ja itse ryömisi sen mutalikon läpi. :lol: Elikkä meinaan sitä. Kuinkahan moni menisi suo-ojaan vapaehtoisesti ryömimään, jos ei olisi konetta alla. Taitaisi jäädä yhden käden sormiin se lukumäärä. Ei ymmärrä ei. :D :?:
nipapn
6WD

Viesti Kirjoittaja nipapn »

blue Honda Trx kirjoitti:hyvähän se on niitten sanoa ettei nelikolla tarvi/pidä revitellä ja joskus vähän "leikkiä" kun eivät pysty siihen omilla nelikoillaan :wink: :lol:
Kannattaa asua vähintään Porvoossa että uskaltaa sanua noin :wink:
itse ajan kesäaikaan ainoastaan takavedolla,vain jos menen maastoon kytken nelivedon.Ja talvella taas aina nelivedolla.
No milloin sää sitä takavetoa sitten siihen hupisutimiseen tarttet?? :lol:

Markettien parkkipaikoille viikonloppuisin? :roll:
Melekeen oululainen ihiminen.....
Kuhan kulijailen, käet taskusa, heinäpäässä...
blue Honda Trx
Tracks

nipapn kirjoitti:
blue Honda Trx kirjoitti:hyvähän se on niitten sanoa ettei nelikolla tarvi/pidä revitellä ja joskus vähän "leikkiä" kun eivät pysty siihen omilla nelikoillaan :wink: :lol:
Kannattaa asua vähintään Porvoossa että uskaltaa sanua noin :wink:
No milloin sää sitä takavetoa sitten siihen hupisutimiseen tarttet?? :lol:

Markettien parkkipaikoille viikonloppuisin? :roll:
hehe...voisin sanoa vaikka asuisin naapurissa :wink: :lol: :lol:

en kyllä ymmärrä mitä takavedolla tekisi markettien parkkipaikoilla.. :roll: :roll:

Ääääh..yritä nyt sit teille selittää jotain.. :evil: :evil: :lol: :wink: mä meen sohvalle istumaan ja syömään yhden banaanin....
TAJ
6WD

Viesti Kirjoittaja TAJ »

Juu vanhemmissa pollen malleissa missä lukot renkaan navoissa, maksaa tuo magnetisoituneiden levyjen vaihto 40-50 euroa siis sisältäen osat uudemmissa taas etuperän irroitus lisää pikkasen hintaa mutta kyllä senkin parin tunnin puurtamisella vaihtaa osan hinta tuohon uudempaan versioon on muistaakseni 20 luokkaa
methocel
6WD
Paikkakunta: Mikkeli Mönkijä: Can-Am Outlander 800 tie + hydraulikuormankärry

Viesti Kirjoittaja methocel »

Olen kyllä tietoinen tuosta 4wd:n rikkoontumisvaarasta mutta silti on aina välillä päästettävä sisäinen pikkupoika irti ja vedettävä talvella Pollella kahva edellä. :twisted: En ole kyllä milloinkaan huomannut että neliveto olisi yrittänyt päälle, kesken 2wd vedätyksen.
www.e-s.monkija.net

Jos mönkiminen, sauna ja viina ei auta, niin se on kuolemaks!
nipapn
6WD

Viesti Kirjoittaja nipapn »

methocel kirjoitti:Olen kyllä tietoinen tuosta 4wd:n rikkoontumisvaarasta mutta silti on aina välillä päästettävä sisäinen pikkupoika irti ja vedettävä talvella Pollella kahva edellä. :twisted: En ole kyllä milloinkaan huomannut että neliveto olisi yrittänyt päälle, kesken 2wd vedätyksen.
Eikö oo jännä ja silti joku( ei polaris kokemusta omaava) halusi jo antaa semmoisen kuvan että heti kun vähän sutii niin jo paukkuu etuperä.....
Melekeen oululainen ihiminen.....
Kuhan kulijailen, käet taskusa, heinäpäässä...
Vastaa Viestiin