SMC Wildcat 500
Re: SMC Wildcat 500
My mates 70 raptor is pretty quick , geared to do around 100 mph
Pretty happy with my set up at the mo jjp , a mate of mine runs a 450 kit on his dinli 450 with a polished head ect, difference is dramtic tbh mate.
45hp takapyöriltä lähti potkua ja vääntöä 50nm. Kone teho on varmaa pikkusen isompi, mutta noi sieltä ulos saatiin.
Sorry i meant to write he uses a 560 kit on his 450 dinli.. what exhausts do you guys use?
- JJP
- Tracks
- Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Säädettiinkö sitä rullilla ollenkaa vai otitko vaan yhden pyrähdyksen?Kuullostaahan toi nyt vähältä jos valmistaja lupaa konetehoksi yli 50hv...kille666 kirjoitti:45hp takapyöriltä lähti potkua ja vääntöä 50nm. Kone teho on varmaa pikkusen isompi, mutta noi sieltä ulos saatiin.
Hulluudessa on tiettyä huvia, jota muut kuin hullut eivät tunne..
Kuvasteita
"Olen vapaa ennakkoluuloista, vihaan kaikkia tasapuolisesti."
Kuvasteita
- jesi
- Tracks
- Mönkijä:: Pari Dinliä ollut :(
Mutta eikös viritys ole onnistunut, jos tehoista kateissa alle 25%?
/ Jere Siirilä
/ Myyty: 2x Dinli DL-904
/ Myyty: 2x Dinli DL-904
- JJP
- Tracks
No yrittäminen erottelee miehet ja marjanpoimijat.Toiset haluaa mahdollisimman paljon ja toiset tyytyy köröttelemään. 

Kuvasteita
Kuvasteita
Joo vähäseltähän se kuulostaa, mutta varmaa sitten tuo isompi pytty vei tehot tai fcr kaasutin tiedä sitten mistä kiikastaa..
Nyt ku joku kävis penkittää omansa mitä ei ole Viritetty niin tietäis mitä sieltä oikeesti lähtee ulos.
Nyt ku joku kävis penkittää omansa mitä ei ole Viritetty niin tietäis mitä sieltä oikeesti lähtee ulos.
- JJP
- Tracks
Lamoksen pojat on muistaakseni penkittänyt vakiosta renkailta 49hv.Lamosoy korjaa nyt jos muistan väärin.
Mutta säädätitkö kaasaria penkissä vai otitko vain yhen rykäsyn?Puhumattakaan siitä sun vortexista??
Mihis sudaniin ne tehokkaammat osat veis tehoja...
Mutta säädätitkö kaasaria penkissä vai otitko vain yhen rykäsyn?Puhumattakaan siitä sun vortexista??
Mihis sudaniin ne tehokkaammat osat veis tehoja...
Kuvasteita
Kuvasteita
- JJP
- Tracks
I got yoshimura RS3 FS in my ex-wildcat.it's for predator so it needs little modifications.guyz1970 kirjoitti:Sorry i meant to write he uses a 560 kit on his 450 dinli.. what exhausts do you guys use?
Kuvasteita
Kuvasteita
Täytyy varmaan vähän selventää tuota penkitystä ja säätöä kun täällä tuntuu olevan kovin ihmeellisiä käsityksiä noista teholukemista tai itse säätötyöstä.
Ensinnäkin Dynoissa on eroja. Toiset mittaavat todellisen tehon takapyörältä, kuten Dynojet:n penkit. Käytännössä tuossa lukemassa on mukana kaikki häviöt eli vain se teho joka normaalisti tiehenkin välittyy. Sillähän ei ole mitään merkitystä vaikka tehoja olisi 1000hv, jos sitä ei saada vetäville pyörille. Käytössämme on siis Dynojet 250ix penkki (http://www.dynojet.com/motorcycle_dyno/ ... fault.aspx).
Markkinoilla on myös olemassa testipenkkejä joissa kyttäjä saa itse valita paljonko laitetaan lukemaan lisää "tehohäviöinä". Näin ollen lukemat saadaan näyttämään niin suurilta kuin halutaan.
Sitten toinen asia on se millainen tuo tehokäyrä on. Huippulukemia saadaan kyllä helpostikin, mutta onko se käyttökelpoista. Paljon tärkeämpää on kuinka paljon tehoa on käytettävissä laajalla alueella. Puhumattakaan sitten noista Big bore -laitteita joissa tehoakin suurempi on vääntö. Onko maahantuoja ilmoittanut paljonko vakiossa pitäisi olla vääntöä?
Sitten itse säätötyö. Tavoite ei ole saada laitteelle kivoja lukemia paperille, vaan tehoalue mahdollisimman käyttökelpoiseen muotoon, sisältäen myös osakaasun alueet, ei pelkkä täyskaasu. Jos katsotaan noita tehokäyriä niin ne ovat yleensä aina täyskaasulla. Kisakäytössä täyskaasulla pyritään ajamaan mahdollisimman paljon, mutta myös osakaasu on tärkeä, koska aina ei voi ajaa täyskaasulla. Saatikka sitten maantieajossa. Virallisestihan tuosta laitteesta huipputehoa lähtee vain 15kW, koska siinä on kilpi perässä.
Ja mitä se säätötyö pitää muuten sisällään... kaasarikoneessa säädetään tietysti kaasarin neulaa ja suuttimia. Säätämisellä ei voida vaikuttaa kuinka paljon laite saa ilmaa tai kuinka paljon on virtauksia kannessa tai pakopuolella. Säätäminen ei ole siis uudelleen rakentamista eli jos joku saa pelkästään säätämällä tämän kokoisista laitteista toistakymmentä hv lisää niin silloin jo lähtökohta on ollut jo todella pielessä. Tässä tapauksessa täysin vakiota ei ollut verrokkina, vain se millaisena se säätöön tuli. Kuitenkin säätämisen ansiosta sekä tehoa-aluetta että vääntöaluetta saatiin laajennettua siten että yläalueella tehoa oli reilu 5hv lisää ja vääntökin parani n. 4 Nm. Tämä siis pelkästään säätämällä ilman että suuttimia lukuunottamatta mitään osaa vaihdettiin. Tämä toki vaati sen 25 vetoa (sisältäen Vortexin karttojen läpikäynnin) eli säätöä ei tehdä ihan kertarykäisyllä.
Ensinnäkin Dynoissa on eroja. Toiset mittaavat todellisen tehon takapyörältä, kuten Dynojet:n penkit. Käytännössä tuossa lukemassa on mukana kaikki häviöt eli vain se teho joka normaalisti tiehenkin välittyy. Sillähän ei ole mitään merkitystä vaikka tehoja olisi 1000hv, jos sitä ei saada vetäville pyörille. Käytössämme on siis Dynojet 250ix penkki (http://www.dynojet.com/motorcycle_dyno/ ... fault.aspx).
Markkinoilla on myös olemassa testipenkkejä joissa kyttäjä saa itse valita paljonko laitetaan lukemaan lisää "tehohäviöinä". Näin ollen lukemat saadaan näyttämään niin suurilta kuin halutaan.
Sitten toinen asia on se millainen tuo tehokäyrä on. Huippulukemia saadaan kyllä helpostikin, mutta onko se käyttökelpoista. Paljon tärkeämpää on kuinka paljon tehoa on käytettävissä laajalla alueella. Puhumattakaan sitten noista Big bore -laitteita joissa tehoakin suurempi on vääntö. Onko maahantuoja ilmoittanut paljonko vakiossa pitäisi olla vääntöä?
Sitten itse säätötyö. Tavoite ei ole saada laitteelle kivoja lukemia paperille, vaan tehoalue mahdollisimman käyttökelpoiseen muotoon, sisältäen myös osakaasun alueet, ei pelkkä täyskaasu. Jos katsotaan noita tehokäyriä niin ne ovat yleensä aina täyskaasulla. Kisakäytössä täyskaasulla pyritään ajamaan mahdollisimman paljon, mutta myös osakaasu on tärkeä, koska aina ei voi ajaa täyskaasulla. Saatikka sitten maantieajossa. Virallisestihan tuosta laitteesta huipputehoa lähtee vain 15kW, koska siinä on kilpi perässä.
Ja mitä se säätötyö pitää muuten sisällään... kaasarikoneessa säädetään tietysti kaasarin neulaa ja suuttimia. Säätämisellä ei voida vaikuttaa kuinka paljon laite saa ilmaa tai kuinka paljon on virtauksia kannessa tai pakopuolella. Säätäminen ei ole siis uudelleen rakentamista eli jos joku saa pelkästään säätämällä tämän kokoisista laitteista toistakymmentä hv lisää niin silloin jo lähtökohta on ollut jo todella pielessä. Tässä tapauksessa täysin vakiota ei ollut verrokkina, vain se millaisena se säätöön tuli. Kuitenkin säätämisen ansiosta sekä tehoa-aluetta että vääntöaluetta saatiin laajennettua siten että yläalueella tehoa oli reilu 5hv lisää ja vääntökin parani n. 4 Nm. Tämä siis pelkästään säätämällä ilman että suuttimia lukuunottamatta mitään osaa vaihdettiin. Tämä toki vaati sen 25 vetoa (sisältäen Vortexin karttojen läpikäynnin) eli säätöä ei tehdä ihan kertarykäisyllä.
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
http://shop.teamlaine.fi (verkkokauppa)
Meiltä myös mönkkärien säädöt Dynojet 250ix penkissä.
-- Team Laine --
http://shop.teamlaine.fi (verkkokauppa)
Meiltä myös mönkkärien säädöt Dynojet 250ix penkissä.
Hyvä vastaus kiitän.Marco71 kirjoitti:Täytyy varmaan vähän selventää tuota penkitystä ja säätöä kun täällä tuntuu olevan kovin ihmeellisiä käsityksiä noista teholukemista tai itse säätötyöstä.
- JJP
- Tracks
Tämä olisi minulle riittänyt.^^Marco71 kirjoitti:Tässä tapauksessa täysin vakiota ei ollut verrokkina, vain se millaisena se säätöön tuli. Kuitenkin säätämisen ansiosta sekä tehoa-aluetta että vääntöaluetta saatiin laajennettua siten että yläalueella tehoa oli reilu 5hv lisää ja vääntökin parani n. 4 Nm. Tämä siis pelkästään säätämällä ilman että suuttimia lukuunottamatta mitään osaa vaihdettiin. Tämä toki vaati sen 25 vetoa (sisältäen Vortexin karttojen läpikäynnin) eli säätöä ei tehdä ihan kertarykäisyllä.
Eli lyhyesti:Säädettiin ja katottiin samalla vortexin kartat eli otettiin useampi rundi.
KIITOS.
Kuvasteita
Kuvasteita
tossa alla olis dinlin käppyrä, kopsasin dinli-osiosta vanhan käyttäjän postauksesta..
tosin eri penkissä mitattu ja säädetty että kovin hyvä vertailukohde tämä ei ole, muutokset tossa koneessa oli k/n+yoshimuran slipari+suuttimet.
saakos kille dynolapusta laitettua käyriä näytille?
ViestiKirjoittaja jmtillo päivämäärä 09 Elo 2007 20:31
tuossapa on käyrä. http://kuvablogi.com/blog/6845/5/
Vääntö nousi ihan kivasti koko rekisterissä, samoin voi huomata että huipputeho on käytössä jo tuhat kiekkaa ennen rajoitinta ja kestää huipussa rajoittajaan saakka. Ennen muutoksia vääntö niiasi 6000 kiekan kohdalla reilusti ja huipputeho tuli just enne rajoitinta. Nimenomaan montun häviäminen vääntökäyrästä oli käymisen väärti.
Kannattaa muuten huomata mikä oli lämpötila kun vedettiin lopullinen käyrä, hikistä hommaa!
Niin ja kannattaa muistaa että 6 asteen muutos imulämmöissä muuttaa moottoritehoa noin 1%.... tuon luin joskus netistä
sehän tekee melkein 2 heppaa lisää kun ajellaan normaalissa suomen kesässä 
tosin eri penkissä mitattu ja säädetty että kovin hyvä vertailukohde tämä ei ole, muutokset tossa koneessa oli k/n+yoshimuran slipari+suuttimet.
saakos kille dynolapusta laitettua käyriä näytille?
ViestiKirjoittaja jmtillo päivämäärä 09 Elo 2007 20:31
tuossapa on käyrä. http://kuvablogi.com/blog/6845/5/
Vääntö nousi ihan kivasti koko rekisterissä, samoin voi huomata että huipputeho on käytössä jo tuhat kiekkaa ennen rajoitinta ja kestää huipussa rajoittajaan saakka. Ennen muutoksia vääntö niiasi 6000 kiekan kohdalla reilusti ja huipputeho tuli just enne rajoitinta. Nimenomaan montun häviäminen vääntökäyrästä oli käymisen väärti.
Kannattaa muuten huomata mikä oli lämpötila kun vedettiin lopullinen käyrä, hikistä hommaa!

Täytyy huomenna laittaa KÄPPYRÄT.