Pappilan EX 650H1 LE -2007 päiväkirja. Remonttia yms...
-
- 2WD
- Viestit: 30
- Liittynyt: 18 Touko 2010 20:26
- Mönkijä:: Can-Am Outlander 500 XT -10 TL
- Paikkakunta: Nuojua
Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. Kotona ja ajossa.
Tulipa käytyä ulkomailla ja otin puheeksi paikallisessa rengasliikkeessä harastus välineet, tarjotiin sprintti ralli autoa ostettavaksi, kun kerroin omista harrastus menoista oli myyjällä lähteä taju osien hinnoista, tässä olis yksi liike joka kaupittelee Kaliksissa ruotsin puolella tarvikeita ja varaosia. http://www.ksmc.se/, jossakin vaiheessa tulee kyllä käytyä kylässä. Hauskaa ja rauhaisaa joulua kaikille. http://www.arcticcat.se/atv/1202882-atv-start, onko jolla kulla kokemusta tuosta diesel mönkijästä? Rakenetaan oma keskustelu tästä aiheesta.
Joskus työkin voi olla hauskaa.
Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. Kotona ja ajossa.
no niin.vaikka oonkin ankaran flunssan ja kuumeen takia sairaslomalla niin täytyy potkia asioita kuitenkin eteenpäin.. osalista olis seuraavanlainen
Mönkkärin moottorin osalista:
-Tiivistesarja
-Sylinteri
-Mäntä täydellinen
-Sylinterinkansi täydellinen venttiileineen
-Nokka-akseli
-Keinuvivut x2
-Öljypumppu ja sen käyttöratas
-Kampiakselin laakerit x2
-Jakoketju
-Kampiakseli
-Magneetto
-Öljysuodatin
-Sytytystulppa
tänään jos ois voimia niin laittas vaateen etenemään ja jäädään mielenkiinnolla odottelemaan myyjäliikkeen vastaus.. keskustelin tuossa erään korjaamoliikkeen huoltomiehen kanssa ja sanoi että valitettavasti minä olen voitolla. he ovat kuulemma oppirahat kyseisistä asioista joutuneet maksamaan..mutta joo..tavoite ajaa katilla olisi jo helmikuussa..
Mönkkärin moottorin osalista:
-Tiivistesarja
-Sylinteri
-Mäntä täydellinen
-Sylinterinkansi täydellinen venttiileineen
-Nokka-akseli
-Keinuvivut x2
-Öljypumppu ja sen käyttöratas
-Kampiakselin laakerit x2
-Jakoketju
-Kampiakseli
-Magneetto
-Öljysuodatin
-Sytytystulppa
tänään jos ois voimia niin laittas vaateen etenemään ja jäädään mielenkiinnolla odottelemaan myyjäliikkeen vastaus.. keskustelin tuossa erään korjaamoliikkeen huoltomiehen kanssa ja sanoi että valitettavasti minä olen voitolla. he ovat kuulemma oppirahat kyseisistä asioista joutuneet maksamaan..mutta joo..tavoite ajaa katilla olisi jo helmikuussa..

Ac 650 Trv H1 ´08
Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. Kotona ja ajossa.
+ työt joista pappi oli itse irrottamassa ja asentamassa konetta ja loppusumma oli noin 4000 euroa.3 laakeria.
Sylinteri
Mäntä osineen
Tiivistesarja
Kampiakseli ja kiertokanki
Tuohon sylinterinkansi, nokka, keinut, öljypumppu, jakoketju, magneetto ... taitaa saada uuden samanlaisen catin halvemmalla kuin remontille kertyisi hintaa.
Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. Kotona ja ajossa.
Mulla kun kilahti takuuaikana Kymcosta kone niin huoltoliike oli niin kovasti vastaan koneen kasaan parsimista että tehdas/maahantuoja toimitti uuden koneen.
Suomessa työ on hinnoiteltu niin korkealle että eihän tuossa ole mitään järkeä alkaa sitä hajonnutta konetta kasaan parsimaan.
Ei se uusi kone voi maksaa niin paljoa maahantuojalle/jälleenmyyjälle että tuollainen remontti on mitenkään kannattavaa.
Uusi 650cc mönkijä Ovh Sumekon nettisivun mukaan 7290e, josta pois alv23% niin jää n.5900e, siitä pois myyjän ja maahantuoja kate niin tuo kokonaan uusi mönkijä ei voi maksaa kuin max. 4000-4500e alv 0% hinnalla maahantuojalle.
Uusi moottori ei voi maksaa kuin korkeintaan puolet tuosta maahantuojalle.
Eli oltaisiin lukemassa n.2000e alv 0%. + tietenkin työkustannukset koneen vaihdosta.
Varaosina osa kerrallaan kone tietenkin kannattaa yrittää myydä kun kateprosentiksi voi jokaiseen osaan laittaa sen 100-200%.Jos joku suostuu sen maksamaan. Kymcon maahantuojakin oli ensin sitä mieltä että kokonaista konetta ei voi edes tilata vaan pitää tilata osina ja kasata täällä. Ihmeesti se vaan kuitenkin onnistui kun vähän miettivät järjellä sen täällä kasaamista.
Suomessa työ on hinnoiteltu niin korkealle että eihän tuossa ole mitään järkeä alkaa sitä hajonnutta konetta kasaan parsimaan.
Ei se uusi kone voi maksaa niin paljoa maahantuojalle/jälleenmyyjälle että tuollainen remontti on mitenkään kannattavaa.
Uusi 650cc mönkijä Ovh Sumekon nettisivun mukaan 7290e, josta pois alv23% niin jää n.5900e, siitä pois myyjän ja maahantuoja kate niin tuo kokonaan uusi mönkijä ei voi maksaa kuin max. 4000-4500e alv 0% hinnalla maahantuojalle.
Uusi moottori ei voi maksaa kuin korkeintaan puolet tuosta maahantuojalle.
Eli oltaisiin lukemassa n.2000e alv 0%. + tietenkin työkustannukset koneen vaihdosta.
Varaosina osa kerrallaan kone tietenkin kannattaa yrittää myydä kun kateprosentiksi voi jokaiseen osaan laittaa sen 100-200%.Jos joku suostuu sen maksamaan. Kymcon maahantuojakin oli ensin sitä mieltä että kokonaista konetta ei voi edes tilata vaan pitää tilata osina ja kasata täällä. Ihmeesti se vaan kuitenkin onnistui kun vähän miettivät järjellä sen täällä kasaamista.
Back in business
- Pappi
- Moderaattori
- Viestit: 2311
- Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
- Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
- Paikkakunta: Pohjois-savo
Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. Kotona ja ajossa.
Jos jossain on myynnissä kahteen tonniin iskemätön 650h1 kone niin mulle vinkkiä. Tuohon hintaan voisin ostaa vaikka varastoon yhden
Tosiasia on se, että esim pelkkä kampiakseli kiertokankeineen maksaa melkeen tonnin sumekolla. Eikä ainakaan meillä yksityisasiakkaana ollut mitään mahdollisuutta saada osia ilman "alvia".
Vähän halvemmaksi olisi tullut osien tilaaminen jenkeistä, mutta takuun vuoksi otettiin osat "marmoritiskiltä".
Jampen tapauksessa miettisin kohta vaihtokonetta... Tai sitten kokonaan uutta mönkijää. Tietenkin tässä tapauksessa voi vain hymyillä jos remontti menee myyjän piikkiin.
Totaalinen tuho on kyllä iskenyt tuossa koneessa....

Tosiasia on se, että esim pelkkä kampiakseli kiertokankeineen maksaa melkeen tonnin sumekolla. Eikä ainakaan meillä yksityisasiakkaana ollut mitään mahdollisuutta saada osia ilman "alvia".
Vähän halvemmaksi olisi tullut osien tilaaminen jenkeistä, mutta takuun vuoksi otettiin osat "marmoritiskiltä".
Jampen tapauksessa miettisin kohta vaihtokonetta... Tai sitten kokonaan uutta mönkijää. Tietenkin tässä tapauksessa voi vain hymyillä jos remontti menee myyjän piikkiin.
Totaalinen tuho on kyllä iskenyt tuossa koneessa....

Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. Kotona ja ajossa.
muut ollu samaa mieltä tuosta totaalisesta tuhosta..
mutta ootellaan nyt 2viikkoa on myyjällä aikaa vastata siihen ennenkuin menee muitten hoitoon asia. ja voitte uskoa asioinko enää siinä liikkeessä
onneks oon sairaana enkä ees nyt pystys ajelemaan niin hieman helpottaa ajovimma..
ja edellisiin viesteihin..maksaahan astianpesukonekkin varaosina varmaan 2000euroa ja uuden saa 400-500.. mutta jos myyjä ei halua mulle uutta konetta ostaa niin ostakoon sitten vaikka nippeli kerrallaan..kaikkihan sen tietää miten se varmasti kalleimmaksi tulee


onneks oon sairaana enkä ees nyt pystys ajelemaan niin hieman helpottaa ajovimma..
ja edellisiin viesteihin..maksaahan astianpesukonekkin varaosina varmaan 2000euroa ja uuden saa 400-500.. mutta jos myyjä ei halua mulle uutta konetta ostaa niin ostakoon sitten vaikka nippeli kerrallaan..kaikkihan sen tietää miten se varmasti kalleimmaksi tulee

Ac 650 Trv H1 ´08
Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. Kotona ja ajossa.
Meinaatko että mönkijä olisi tehty tarkoituksella samaan tapaan kertakäyttöiseksi kuin astianpesukone ja kuluttajan pitäisi hyväksyä se että moottorivaurion sattuessa laitetta ei enää käytännössä kannata korjata ?.maksaahan astianpesukonekkin varaosina varmaan 2000euroa ja uuden saa 400-500..

Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. Kotona ja ajossa.
Kyllä papin tapauksessa aika rajoilla on jo liikuttu kun remontti maksaa 4000€ ja oman työn osuutta ei tuohon ole vielä laskettu..dealer kirjoitti:Meinaatko että mönkijä olisi tehty tarkoituksella samaan tapaan kertakäyttöiseksi kuin astianpesukone ja kuluttajan pitäisi hyväksyä se että moottorivaurion sattuessa laitetta ei enää käytännössä kannata korjata ?.maksaahan astianpesukonekkin varaosina varmaan 2000euroa ja uuden saa 400-500..
Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. Kotona ja ajossa.
Juuri näin, kimmop.
- Pappi
- Moderaattori
- Viestit: 2311
- Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
- Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
- Paikkakunta: Pohjois-savo
Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. Kotona ja ajossa.
Komppaan molempia. Jos kyseessä olisi ollut kampe, jonka mittarissa lukemat jotain muuta kuin nyt niin olisi saattanut mennä purkuun noine hyvineen...
Kun kyseessä oli laite, jolla oli ajettu vain noin 175h ja 2200km niin pisti miettimään harrastuksen luonnetta ja hintaa.
Tämän hetken lukemia en muista, mutta lumityöt ja talven hupailut ovat tuoneet jonkin verran lisää. Kun lumet sulaa ja aktiivinen käyttö taas jatkuu niin, ehkä tämäkin remontti on vain muisto muiden joukossa.
Tuon koneremontin hinnalla olisi saanut nyt esim suoralla ostolla erittäin siistin Ac 660 Turbo touring kelkan talven rientoihin, mittarissa noin 4000km ja 190h.
Tai erittäin hyvin varustellun käytetyn henkilöauton, jolla pääsee käymään töissä yms...
Kun kyseessä oli laite, jolla oli ajettu vain noin 175h ja 2200km niin pisti miettimään harrastuksen luonnetta ja hintaa.
Tämän hetken lukemia en muista, mutta lumityöt ja talven hupailut ovat tuoneet jonkin verran lisää. Kun lumet sulaa ja aktiivinen käyttö taas jatkuu niin, ehkä tämäkin remontti on vain muisto muiden joukossa.
Tuon koneremontin hinnalla olisi saanut nyt esim suoralla ostolla erittäin siistin Ac 660 Turbo touring kelkan talven rientoihin, mittarissa noin 4000km ja 190h.

Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. Kotona ja ajossa.
en vaan sitä että rakentamalla nekin maksaa..ja ei nekään saa olla kerttiskamaa..vaikka ne sitä tuppaa olemaan nykyään.. mulle on ihan sama mitä maksaa ite en aio sitä remonttia kustantaa..kyllähän hitto vie kalliiden vehkeiden pitää kestää pitempään kuin pari vaivaista vuotta..dealer kirjoitti:Meinaatko että mönkijä olisi tehty tarkoituksella samaan tapaan kertakäyttöiseksi kuin astianpesukone ja kuluttajan pitäisi hyväksyä se että moottorivaurion sattuessa laitetta ei enää käytännössä kannata korjata ?.maksaahan astianpesukonekkin varaosina varmaan 2000euroa ja uuden saa 400-500..
Ac 650 Trv H1 ´08
Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. Kotona ja ajossa.
Niin, tarkoitus oli havainnollistaa mitä se kone mahdollisesti oikeasti maksaa ja kuinka paljon maahantuoja siitä vetää välistä. Verot otin esimerkkiin siitä syystä että yritys eli tässä tapauksessa maahantuoja ei niitä käytännössä joudu maksamaan.Jos jossain on myynnissä kahteen tonniin iskemätön 650h1 kone niin mulle vinkkiä. Tuohon hintaan voisin ostaa vaikka varastoon yhden
Tosiasia on se, että esim pelkkä kampiakseli kiertokankeineen maksaa melkeen tonnin sumekolla. Eikä ainakaan meillä yksityisasiakkaana ollut mitään mahdollisuutta saada osia ilman "alvia".
En jaksa millään uskoa että se on tehdas joka sen irtokoneen ja muut varaosat on hinnoitellut loppukuluttajalle täysin poskettomaksi. Esimerkiksi tässä omassa Kymcon tapauksessa alkuperäiset osat maksavat maahantuojalla n. 2-3 kertaa enemmän mitä sama osa maksaa Saksassa Kymcon omassa verkkokaupassa.Poikkeuksia toki on.
Näinhän se on ollut kautta aikojen, ei niillä laitteiden myynnillä Suomessa kukaan elä, varaosakauppa on se mistä rahat tahkotaan.Jos maahantuoja yhtään haluaisi osoittaa edes vastaantulemista noissa takuuremonteissa mitä ei suostu korvaamaan niin kyllä niissä varaosien hinnoissa on ilmaa mistä puristaa. Ne osien valmistuskustannukset eivät ole sen korkeampia kuin auton osissakaan, ainut että niitä menee vähemmän niin katekin täytyy olla kovempi.
Tuohon 1000 e hintaan teettää jo koneistamolla mallin mukaan mönkijän kampiakselin jopa Suomessakin.Tai korjauttaa vanhan vieläkin edullisemmin.Pitäisi se joku häpy olla varaosien hinnoittelussakin.
Back in business
Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. Kotona ja ajossa.
Tutustuin joitakin vuosia sitten varaosahinnoitteluun Suomessa, kun vesijetin kone räjähti. Pytyt, männät, kanget, tiivisteet ja laakerit olisi 3200€. Pienellä googletuksella tuli vastaan Floridassa useita pajoja, joilla oli vaihtokoneita. Suihkari alle, vanha kone kahteen matkalaukkuun ja vaihtamaan. Hintaa oli 890$ ja lennot edestakaisin 500€. Tullille maksoin muutaman satasen. Oli helppo ja halpa remontti. Hintaan sisältyi viikon loma lämpimässä.
Useammin on pitänyt perehtyä Vw-varaosahinnoitteluun. Lähes mikä tahansa osa Saksan marmoritiskillä puoleen hintaan. Onneksi Itella, DHL, GLS..... kulkee. Pikaisen päätelmän perusteella asumme saarella, jossa kaikki maksaa paljon.
Eikö Catin kotimaasta löydy vaihtokoneita?
Useammin on pitänyt perehtyä Vw-varaosahinnoitteluun. Lähes mikä tahansa osa Saksan marmoritiskillä puoleen hintaan. Onneksi Itella, DHL, GLS..... kulkee. Pikaisen päätelmän perusteella asumme saarella, jossa kaikki maksaa paljon.
Eikö Catin kotimaasta löydy vaihtokoneita?
Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. Kotona ja ajossa.
Ebaysta kannattaa katsella purkuosia myös. Löytyy Catteihinkin mitä vain, aina yksittäisistä osista kokonaisiin koneisiin.
Built to work ─ even harder.
Myydään 2" etu/taka vinssiteline/vetokoukkusarja http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 17#p488396
Rosterinen puskulevy 167x51cm 160€ http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=43518
Myydään 2" etu/taka vinssiteline/vetokoukkusarja http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 17#p488396
Rosterinen puskulevy 167x51cm 160€ http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=43518
- Pappi
- Moderaattori
- Viestit: 2311
- Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
- Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
- Paikkakunta: Pohjois-savo
Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. Kotona ja ajossa.
Jampe: Kahtelin tätä topiccia mutta missään ei tainnut tulla esille, miten laitteen myynyt liike ja maahantuoja suhtautuu tähän sun hommaan? Vai onko koneremontin mahdollinen maksaja vielä selvittelyssä?
Onko sinulla kauppakirjaa tallessa, jossa maininta mahdollisesta takuusta? Tietty jos tuossa on vielä valmistajan 24kk takuu voimassa niin eihän tuossa saisi olla epäselvää...
Onko sinulla kauppakirjaa tallessa, jossa maininta mahdollisesta takuusta? Tietty jos tuossa on vielä valmistajan 24kk takuu voimassa niin eihän tuossa saisi olla epäselvää...
