MXU 50 2.0

Täällä keskustellaan 50 kuutioisista mönkijöistä sekä kevyistä nelipyöristä.
mxu4ever
Noppeli

Re: MXU 50 2.0

Viesti Kirjoittaja mxu4ever »

kyllä se siihen menee mutta tuota itse kaasarin neulaa tuossa ei ole, saa liikaa soppaa tuon kanssa. hinnalla ei ole pilattu kyllä, moto-tapsalta löyty hyllystä tollanen ja sitä koitin mut ei oikeen toiminu kuten piti
runq
Noppeli

Viesti Kirjoittaja runq »

Voisiko joku linkittää toimivan linkin paikkaan, josta tehoputken voisi tilata (mahd. halvalla!).
Olen yrittänyt etsiä, mutta mm. easyparts näyttää eioota.
Jopeli
Tracks

Viesti Kirjoittaja Jopeli »

runq
Noppeli

Viesti Kirjoittaja runq »

Kiitos Jopeli linkistä.

Aloin tässä ajatella, että ei kenelläkään taida olla mxu vielä niin huonossa kunnossa olla, että olisi purkuun menossa. Saattaisi nimittäin olla mielenkiintoa putken availuun, mutta ei omaa putkea viitsisi pilata, jos ei kaikki menekkään kuin piti...
Oskuuu^
2WD
Mönkijä:: Traktori Sportsman 500 EFI -11

Viesti Kirjoittaja Oskuuu^ »

Itse olen muksun putken avannu ja melkonen kuristin on se pönttö.... revin sieltä kaikki ylimääräiuset pois :D tuli nopeutta ja ääntä lisää ; )
Saalistaja
6WD
Mönkijä:: Derbi DXR 250

Viesti Kirjoittaja Saalistaja »

Suurin kuristin vakioputkessa kuitenkin on ylipitkä alkukäyrä, jonka johdosta ei päästä tehoalueelle kunnolla. Teharia vaan tai sitten lyhennät alkukäyrää reippaasti, mutta tuskin siltikään päästään aivan tehoputken tasolle. Teharissa on myös paisari :).
Oskuuu^
2WD

Sekin voi olla myös totta mutta siellä pöntössä se pakokaasu kiersi ihan turhia ja ylimääräsiä pikkuputkia pitkin.....eli koko putki on kuristus :x
-finking-
Noppeli
Mönkijä:: Ei vielä.

Viesti Kirjoittaja -finking- »

Täytän pian 15 ja oon miettiny mopomönkijän hankkimista.
Mietin että hankkisinko tämän Kymco MXU 50:sen. Kannattaako, jos ei ala virittämään?
Onko muuten mopomönkijät tehottomia verrattuna perinteisiin mopoihin? Kaveri sano että ei kannata hankkia mopomönkijää, koska ovat niin tehottomia. En siis ole aikeissani virittää mitään, ellei jotain laillisia virityksiä ole olemassa? Onkohan?
Pystyykö tällä ajaa talvella? Ajattelin ajella koulumatkat tällä.

Vielä pari kysymystä aiheesta poiketen: Saako mopolla, skootterilla, mopoautolla tai -mönkijällä huippunopeus tasaisella olla esim 55 km/h tai 50km/h, vaikka ajaisi laillisia nopeuksia? Onko rangaistavaa jos menee esim. 50km/h tai 55km/h?

Ja jos käytettyä mopomönkijää on ostamassa, niin kannattaako ostaa enään mopomönkijää, jolla on ajettu jo esim 10000km? Vai mikä olisi se raja?

Kiitos vastanneille! :):)
Oskuuu^
2WD

Kyllähän tuo muksu vähän heikosti kulkee mutta iha pienellä virityksellä 45-48km/h Eli ei tarvitse vaihtaa muutakuin suutin 3-5€ ja samalla voi ottaa ilman kuristimen pois näin itse tein aluksi niillä pärjää :) Ei tuo muksu tehoton ole ainakaan omasta mielestä painoa siltä löytyy 170~kiloa joten kyllä se liikkuu hyvin niin painavaksi ja kyllä sillä menee maastossakin ja runko & ketjut on jäykkää tekoa samaa runkoa ja ketjuja käytetään mm kymco 150cc joten muksu kestää vähän "rajumpaakin" käyttöä. Talvella menee kivasti (omasta mielestä parempi kuin mopo) ei tarvitse ajaa aina jalat maassa talvella ja muutenkin kun muksu on takaveto niin onhan sillä herkkua ajella ;) itse ainakin pidän ajamisesta sillä ja varsinkin talvella! Muksu pysähtyykin ihan hyvin talvella kun on hyvät jarrut ja maxxisen nappula renkaat .
Minun mielestä se ei saa olla yli 45km/h mutta ei ne poliisit kilpiä pois ota jos menee 46-48km/h. Kilometreistä en tiedä mutta kyllä muksut kestää kuulemma monta tuhatta kilometriä toisin kun nämä pienemmät mopomönkkärit (itsellä ei ole mennyt kertaakaan vielä rikki) Kyllä itse olen ainakin tyytyväinen tähän valintaan :) :wink:

http://kuvablogi.com/blog/30830/1/
pommipoika
Tracks
Mönkijä:: Can-am 500 max T3

Viesti Kirjoittaja pommipoika »

minun tietääkseni se menee niin, että jos kulkee 46-64, poliisi antaa sakot/varoituksen, ja jos yli 65, niin eikös mopomönkijästä tule silloi tl mönkijä ja siihen verot,vakkuutusmaksunkorotukset yms. ? kun moposta tulee kevari.
Can-am 500 G2 max STD traktori -13
Honda trx 90 -01
Ex. Yamaha yfm Raptor 250r SE -09
R.I.P. Yamaha 700 Karhu traktori -10 *lunariin*
Suomen Nuoret Mönkijäharrastajat
"Well there's your problem" -Adam Savage
-finking-
Noppeli

Mutta entä kulkeeko se ns. "laiskasti" verrattuna ei virittämättömiin mopoihin. Esim Yamaha DT? Aattelin että jos mopomönkijät on virittämättöminä lasikempia, kuin perinteiset virittämättömät endurot niin en varmaan mopomönkijää hanki. onko olemassa mitään laillisia virityksiä, joista ei tule sakkoja tai joka ei ole rangastava rike?
JJP
Tracks
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350

Viesti Kirjoittaja JJP »

-finking- kirjoitti:Mutta entä kulkeeko se ns. "laiskasti" verrattuna ei virittämättömiin mopoihin. Esim Yamaha DT? Aattelin että jos mopomönkijät on virittämättöminä lasikempia, kuin perinteiset virittämättömät endurot niin en varmaan mopomönkijää hanki. onko olemassa mitään laillisia virityksiä, joista ei tule sakkoja tai joka ei ole rangastava rike?
Mitä mahdollisesti olisi "lailliset viritykset"?
Mopo ei saa kulkea yli 55km/h(vaimitäsenytoli) ja siinä se kaikessa lyhykäisyydessään.
Hulluudessa on tiettyä huvia, jota muut kuin hullut eivät tunne..
Kuvasteita
"Olen vapaa ennakkoluuloista, vihaan kaikkia tasapuolisesti."
pommipoika
Tracks
Mönkijä:: Can-am 500 max T3

Viesti Kirjoittaja pommipoika »

mopom rakenteellinen sallittu nopeus on 45km/h, ja kun menee yli 65 niin muuttuu kevariksi.
Can-am 500 G2 max STD traktori -13
Honda trx 90 -01
Ex. Yamaha yfm Raptor 250r SE -09
R.I.P. Yamaha 700 Karhu traktori -10 *lunariin*
Suomen Nuoret Mönkijäharrastajat
"Well there's your problem" -Adam Savage
-finking-
Noppeli

Mutta onko vaikka 55km/h sallittu? Onko rangaistava teko jos menee yli 45km/h mutta alle 65km/h. Vai missä se raja menee. Ja laillisilla virityksillä tarkoitan virityksiä, jotka pitävät mopon ominaisuudet (kuutiotilavuus ym.) ja nopeuden sallituissa rajoissa, mutta jotka lisäisivät tehoa, esim. niin että vauhti pysyis ylämäessäkin 45km/h?

Mutta onko toi MXU vakiona laiska vrt. vakio endurot, esim Yamaha DT? :? Se eniten kiinnostaa ja on ratkaisevin tekijä siinä että otanko mopomönkijän. Ite en lähe mitään laitonta virittää, eli jotain josta voisi saaha sakkoja tai muuta pahempaa...
Hagss
Noppeli
Mönkijä:: Aeon Revo 2 50cc -2007
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hagss »

Muxusta vähä kun ottaa kuria pois jne. niin saat sen kulkemaan max 50kmh. joka on esim monien vakioskoottereiden huippunopeus..
Ei niitä sakkoja ihan pikku ylinopeuksista anneta, törttöilyt sitte erikseen..
Vastaa Viestiin