Sale ja klassikko TRX300FW -91

Keskustelua Honda mönkijöistä.
salesone
6WD
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Touko 2008 00:34
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Sale ja klassikko TRX300FW -91

Viesti Kirjoittaja salesone »

Tänään vielä kerran käytetty kaasutin pöydällä ja nyt laite pelaa kun ajatus, ryypyn modauksella saatiin viimeinkin laite nuoruutensa iskuun. Varmuuden vuoksi laite kytkettiin pakokaasutesteriin että saatiin varmuus seoksista.

Ohjaustankoa korotin hieman ja nyt pystyy jo ajamaan seisaaltaankin tiukan paikan tullen, alunperin hondan tanko on niin alhaalla että 181cm kaveri on auttamattoman huonossa asennossa kun yritetään mennä pystyajoa.

Renkaiden pyörimisnopeuseroa kavensin hieman lisäämällä etusien paineet 0,5 kiloon, rengas pyöristyy selästä hieman ja näinollen kehä kasvaa aavistuksen verran. Muutos oli yllättävän iso, ohjaus keveni huomattavasti ja puskemistaipumus helpotti selkeästi. BigHorn on kuitenkin sen verran pehmeä rengas että ajettavuus ei ainakaan huonontunu paineiden noston myötä, EHKÄ kalliopito oli hiukan heikompi kun aiemmin mutta mitään radikaalia eroa en kyllä havainnu. Eturenkaiden sortaminen on noissa renkaissa pikkupaineilla melko voimakasta, kyljet on sen verran pehmeät että rengas antautuu kyllä kun hiukankin nopeammin mennään tiukkaan käännökseen.

Xenonvaloa vielä keulalle ja niin laite alkaa olla ajokunnossa.

Kesähän tässä on menny, pitää lohduttautua sillä että Suomen kesä on niin lyhyt.. (ja kylmä) :mrgreen:
Honda TRX300FW -91 "BIG BLUE"

Exät: 2xKymco, 2xLinhai 1xDinli 1xHonda ja 1xCan-am

http://WWW.PUUILO.FI
Avatar
Obelix78
Noppeli
Viestit: 19
Liittynyt: 09 Helmi 2009 00:13
Mönkijä:: Linhai x-way 2010
Paikkakunta: Lohja

Re: Sale ja klassikko TRX300FW -91

Viesti Kirjoittaja Obelix78 »

Mites Salen klassikko-projekti edistyy, kun ei ole pitkään aikaa tullut uusia kuvia?
On hienoa seurata, kun joku jaksaa puuhastella ja vielä kirjoittelee tänne. =D>
Se parhaiten nauraa, jolla on kovin lääkitys......
salesone
6WD
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Touko 2008 00:34
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Sale ja klassikko TRX300FW -91

Viesti Kirjoittaja salesone »

Aian jotain pientä tapahtuu, pitäs ottaa muutamat kuvat pohjapanssarista ja laitteesta yleensä nykykunnossa..

Uusi ramseyn vinssi odottaa asennusta hallissa. Kaasari näky vuotavan hieman bensaa ni tarttis tutkia missä vika. Todennäkösesti useita kertoja avattu kohokammion pohja on syypää tai sen tiiviste.

Rengaspäivitystä vielä mietin, BigHornien hinta oli pompsahtanu niin hurjasti ylöspäin että samalla rahalla mitä uudet etuset maksas sais jo kotisuomesta koko rengaskerran.
Honda TRX300FW -91 "BIG BLUE"

Exät: 2xKymco, 2xLinhai 1xDinli 1xHonda ja 1xCan-am

http://WWW.PUUILO.FI
salesone
6WD
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Touko 2008 00:34
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Sale ja klassikko TRX300FW -91

Viesti Kirjoittaja salesone »

Täällä taas, lisäsin kuvablogiin muutaman kuvan laitteesta.

Eturengasongelman ratkaisu on puolitiessä, tällä hetkellä alla kaverin honukasta lainatut 26" BH:t ja kyllä eteneminen niillä on parempaa kun tuumaa pienemmillä. Keulan maavaraan vaikuttaa myös yllättävästi, etuosa ei tutkaa kivikoita tms. läheskään yhtä herkästi kun aiemmin.

Pohjapanssari loistaa poissaolollaan koska en pidä sitä levyn kans paikoillaan, lämpimässä säilyttäessä jää vähemmän luntakin sulateltavaks alustarakenteista lattialle ku ei pidä panssaria.

Levy on IB:n 150cm tuotos, levyyn on tulossa lisäsiivet jotta siitä saadaan keräävä. Itsellä aurattavana iso piha-alue jossa lunta joutuu siirtää pitkiä matkoja ja ilman lisäsiipiä homma on tuskaa. Itse levy on asiallinen muuten, ei antaudu milloin mistäkin niinkun viimetalvinen kiinanlevy. Kuvissa olevalla väkipyörävirityksellä saadaan eliminoitua liikanostamisen vaara, tuolla alle kiinnityvällä levyllähän saa vaikka rungon mutkalle jos vinssaa liiaksi ylöspäin. Kumilenkit kantaa hyvin levyn painon ja siirtoajossa ne joustavat säästäen vinssiä taakan nykimiseltä. Tarvittaessa kumilenkit napsahtavat poikki liikanoston yhteydessä ja säästävät rungon isommilta vahingoilta.

Navillekin värkkäsin paikan ohjaustankoon suunnistushommia silmälläpitäen, ens kaudeksi lähdetään kokeilemaan kisatouhua vanhuksella. Kangasniemellä käytiin jo opettelemassa hommaa ja ihmettelemässä vähän systeemejä ettei tarte ihan pystymetästä kisaan lähtä.

Työvalo takana on ledituikku, syttyy kun pakin polkaisee päälle. Yllättävän hyvätehoinen valaisin on ja vesitiiviskin sen pitäisi olla.

Keulaan kaivelin hyllyn perältä xenontyövalon, lasi näytti olevan halki mutta ajellaan sillä niin kauan kun se kestää.
Honda TRX300FW -91 "BIG BLUE"

Exät: 2xKymco, 2xLinhai 1xDinli 1xHonda ja 1xCan-am

http://WWW.PUUILO.FI
Lahenmukka
2WD
Viestit: 35
Liittynyt: 28 Elo 2007 21:45
Paikkakunta: Raanujärvi

Re: Sale ja klassikko TRX300FW -91

Viesti Kirjoittaja Lahenmukka »

Tere


Posti toi eilen uudet takarenkaat 9" BKT WING (25 x 13 - 9), saas nähdä miten se vanhus möyrii jänkhällä uusilla renkailla

Kokeilen seuraavaa rengastusta edessa 25 X 10 X 11( ITP AT) ja takana BKT WING (25 x 13 - 9), moni ihymettelee miksi 9" vanne, 13 tuumaa leveää rengasta ei saa muussa koossa, ja poromies o joskus hommannut 9 tuuman vanteet että on saanut 13,5 tuumaa leveät takarenkaat. Vakionahan on etunen 1" pienempi kuin takarengas. Joten testiä pukkaa taas.


Ai niin samanlainen verme kuin Salella mutta palllljon enemmän ajettu
salesone
6WD
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Touko 2008 00:34
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Sale ja klassikko TRX300FW -91

Viesti Kirjoittaja salesone »

Ei ookkaa ukosta aikoihin mitää kuulunu. :D

Kyllä ne samankokoset pitää olla ne kumet, itellä oli 26" etuset kaverilta testissä ja kyllä eteneminen on kaikin puolin helpompaa ku etuset on saman kokoset takasien kans. En tiiä mikä taika alkuperäsessä koossa on ollu mutta ain ainaki omien kokemusten mukaan vastaava swappi ei toimi isommilla renkailla vaan molempien pitää sitte olla saman korkuset jos kokoa kasvatetaan.

Saattaa tuo 13" kumi olla jo muhkean näkönen takana, 11" BH:kin on jo aika munkki.

Onkos jänkhäveteraani nyt täydessä ajokunnossa, vai vieläkö poromiehen peruja pitää harsia nippuun?

Jokos teit kunnon pohjapanssarin perään asti?

Täällä vanhus on pelannu loistavasti, edellisen tankkauksen jälkeen tyhjäkäynti oli hetken kadoksissa mutta kohokammion tyhjennys ropun kautta poisti ongelman/veden. Varmaan neljäs tankki jo menossa tälle talvelle, edellisen kerran kävin mittarilla joulupäivänä... :roll:

Lunta on saanu pukata ihan tosissaan välillä, vanhus on ollu ihan oikeissa töissä siis.
Honda TRX300FW -91 "BIG BLUE"

Exät: 2xKymco, 2xLinhai 1xDinli 1xHonda ja 1xCan-am

http://WWW.PUUILO.FI
Lahenmukka
2WD
Viestit: 35
Liittynyt: 28 Elo 2007 21:45
Paikkakunta: Raanujärvi

Re: Sale ja klassikko TRX300FW -91

Viesti Kirjoittaja Lahenmukka »

Juu kokeilen saman kokoisia kummeja, laitan kuvien kera ei pitäisi perän upota enään.

Livenä oon nähnyt ku poromiehen kanssa ajettiin 5 km pitkää jänkää pitkin niin en pysynyt Polariksen 500 mönkkärillä mukana. Tehoja pollessa on mutta kun kaasua painaa niin vain rapa lentää( Nuo uudet vekottimet painaa ku synti) ja Hontassa oli vielä meidän kaikki kamppeet ja (bensat polarikseen).

Ens viikolla haen uuden taka-akselin + kaikki laakerit ja stefat perään( taka-akselista oli kulunut puolet booreista pois). Samalla mittaan puristukset

Kyselin aikaisemmin kuvia vinssinasennuksista, mutta eipä paljoo vinkkejä herunnut, laitan kuvia ettei kaikkien vanhojen hontamiehien tarvi pähkäillä samaa asiaa.

Sale onko sulla kuvia / mittoja siitä pohjapanssarista.

Veteraani on suht hyvässä kunnossa vaikka on ollut poromiehen ammattikäytössä 20 vuotta, arvelisin että kilometrejä on takana 70000, ja ei oo ollut mitään rauhallista ajoa ja etu- ja takatarakka on aina lastattu täyteen kun tunturiin on menty.

Löytyykö mittoja CC:n puskulevylle olevaan asennusrautaan,

ps. Onko vinkkejä mistä saisi uudet iskarit eteen (esim jonkun muun vekottimen iskarit)
salesone
6WD
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Touko 2008 00:34
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Sale ja klassikko TRX300FW -91

Viesti Kirjoittaja salesone »

Vinssin asennuksesta on kuvia tuolla kuvablogissa ku kattelet vaan, lisääki saahaan tarvittaessa.

Löytyy mitat asennusrautaan ku käyn mittaamassa, tosin pientä korvausta vastaan löytyy valmis kiinnikerauta joka käy honukkaan heittämällä.

Pohjapanssarista saa kuvia ja mittoja tarpeen mukaan, tällä hetkellä se on tuolla irrallaan joten mittailu ja kuvaaminen on varsin helppoa.

Juu, painosa puolesta nämä painii omassa sarjassaan, pollet onki sitte raskasta sarjaa! :lol:

Oliko muuta? :wink:

Edit: Iskarien kohta oli tyhjä arpa, ei parempaa tietoa niistä.. Ootko orkkiksia kysyny?
Honda TRX300FW -91 "BIG BLUE"

Exät: 2xKymco, 2xLinhai 1xDinli 1xHonda ja 1xCan-am

http://WWW.PUUILO.FI
Avatar
Darth
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 832
Liittynyt: 04 Elo 2007 13:59
Paikkakunta: FireRiver

Re: Sale ja klassikko TRX300FW -91

Viesti Kirjoittaja Darth »

sattuu olemaan duellin raamattu vessalukemisena ja siitä osu silmään sivulla 386 Broncon kaasuiskunvaimentajat, jotka sisältävät jouset, myös 300:lle tosin vuosimalli on 93-97, eteen tuotenumero 78-04205, hinta 99,80, max pituus 332, ala- ja yläsilmä 10,2. Taakse 78-04255, hinta 92,70, max pituus 362 ylä- ja alasimlä 10,2. Löytyy moneen muuhunkin koneeseen ja monta eri pituutta. Broncon laadusta eikä säädöistä ei mitään havaintoa.
Minäkin voisin olla voittaja! Ei puutu muuta kuin älykkyys, koulutus, kunnianhimo ja parturi. Pienestä se on kiinni...
Never Settle For Second Best.
Pariuraa
Lahenmukka
2WD
Viestit: 35
Liittynyt: 28 Elo 2007 21:45
Paikkakunta: Raanujärvi

Re: Sale ja klassikko TRX300FW -91

Viesti Kirjoittaja Lahenmukka »

Kiitos Darth, itsekkin oon laavannut vähänväliä luetteloa ja ei oo sattunut silmään, eiköhän sieltä sopivat löydy, Hondan omat on aika suolaisen hintaiset.

Sale:

Mulla on vähän erinlainen asennustapa toteutettuna, sinun tapa on helpompi, minun tavalla vinssi on samassa tasossa kidan kanssa,

Laitoin viestiä sulle siitä asennusraudasta,

Saisiko kuvat + mitat siitä pohjalevystä sorvaan uuden keväällä ja katson samalla että tukirakenteet ovat kunnossa.


Toinen huomio noihin Raskassarjalaisiin Esim. Panssarivaunu Polaris, niin kaikista tahtoo rungot menevän poikki tai pitää muuten vahvistaa ettei ole mutkalla.

Jossain on nyt isoja mitoitusvirheitä, , Tai nykyrauta on huonompaa
Avatar
Mare79
Tracks
Viestit: 1621
Liittynyt: 15 Kesä 2011 14:33
Mönkijä:: Nada
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Sale ja klassikko TRX300FW -91

Viesti Kirjoittaja Mare79 »

Vieläkö sale on foorumilla? Olisi mukava kuulla ison sinisen kuulumisia :D.

Kuvalinkit ovat kadonneet/kuolleet. Onko niille päivitysmahdollisuutta?
Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: Sale ja klassikko TRX300FW -91

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

Koitas Mare herätellä vaikka tämän kautta jos natsais http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... =3&t=30671 ?
Vastaa Viestiin