kiitos paljon hyvistä ohjeista.. täytyneen lyhentää ketjua ku ei kiristy tarpeeks..Rossar kirjoitti:Jousikuormitteinen kiristin pitää ketjut kireänä jouston aikana.
Varsinaisesti ketjut kiristetään pyörittämällä taka-akselin laakeripukkia joka on epäkeskiö.
http://www.stixe.de/index.php?artid=36
Eli kuvissa näkyvät 1-9 pultit löysälle, ei tarvi ottaa pois.
Sen jälkeen pultti reikään kuvan mukaisesti ja sitä vasten vääntöraudalla pyöräytys.
Shineray XY250STIXE keskustelu!
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
jos jotain asiaa jollain nii pistää viestiä tonne: saario.joonas@hotmail.com
-
- Noppeli
- Viestit: 21
- Liittynyt: 23 Huhti 2009 17:41
- Mönkijä:: Shineray XY250STIXE
- Paikkakunta: Laukaa
- Viesti:
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Minkäs vuoden peli sulla oikeen on kun mulla ei tuollasta kyllä oo... Se koho on sellasessa keinun tapasessa virityksessä kiinni siellä tankin pohjassa ????jahve3 kirjoitti:sen saa käsittääkseni pois ku ottaa etu katteen pois. 4 pultilla kiinni siinä tankissa. Itellä oli vaa liitinvika ni rupes toimiiriq kirjoitti:Onkos kellään vieläkään tietoa tosta bensamittarista tai tarkemmin siitä kohosta sielä tankissa. Itselläni se pysyy siellä pohjalla, ilmeisesti täynnä bensaa että saako sitä sieltä tankista ulos hajottamatta ja laitettua vielä takaisin?
Sain sen klapin sietä ohjausputken yläpäästä pois. Avasin sen ja hioin vähä muovista pois et tulee tiiviimpi ja laitoin o-renkaat kumpaaki päähä, ja tietenki rasvaa nii perkeleesti välii
Anturi
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Mut ei kai sen pitäs tyhjäkäynnis sammuu ? TIlasin jus eile uuden anturi 
Edit: Mitkäs on muuten parhaat välitykset, että liikkuuki johonki ?[/quote]
näissä kait on ollut ongelmana bensan saanti että sammuu jos ajaa pidempään kaasupohjassa siis jos vakio letkut. mitkäs suuttimet sulla on paikallaan vakiot? tyhjäkäynti 45 ja pääsuutin 115 ois aika passelit. vakio suuttimilla oma stixe toimi ainakin tosi huonosti kylmänä ei jaksanu tyhjäkäyntiä käydä ollenkaan. nuita rattaita tähän on hankala saada siis eri välityksellä. joutuis varmaan jossain teettämään uudet pidemmät sais kyllä olla välitykset tässä ettei tarttis huudattaa ihan älyttömästä jos pidempää matkaa ajaa. moottorin kiinnikkeisiin pitäis keksiä jotain ettei täryyttäs niin paljoo jaloille. jotkin puslat väliin tai jotain onko kukaan laittanut?[/quote]
juu vakio letkut ja suuttimet on kiinni, menikö tähä keihi suuttimet ?[/quote]
joo kyllä ne muistaakseni oli keihinin suuttimet. pääsuutin oli m05 kierteellä jos nyt oikein muistan joka tapauksessa tuon näköinen on se pääsuutin http://shop.emc24.fi/product_info.php?c ... s_id=21180 ja tässä vielä tyhjäkäynti suuttimesta linkki http://shop.emc24.fi/product_info.php?c ... s_id=21622 ja vapari suodatin kannattaa laittaa vakiolla aika huonosti kiihtyy.

Edit: Mitkäs on muuten parhaat välitykset, että liikkuuki johonki ?[/quote]
näissä kait on ollut ongelmana bensan saanti että sammuu jos ajaa pidempään kaasupohjassa siis jos vakio letkut. mitkäs suuttimet sulla on paikallaan vakiot? tyhjäkäynti 45 ja pääsuutin 115 ois aika passelit. vakio suuttimilla oma stixe toimi ainakin tosi huonosti kylmänä ei jaksanu tyhjäkäyntiä käydä ollenkaan. nuita rattaita tähän on hankala saada siis eri välityksellä. joutuis varmaan jossain teettämään uudet pidemmät sais kyllä olla välitykset tässä ettei tarttis huudattaa ihan älyttömästä jos pidempää matkaa ajaa. moottorin kiinnikkeisiin pitäis keksiä jotain ettei täryyttäs niin paljoo jaloille. jotkin puslat väliin tai jotain onko kukaan laittanut?[/quote]
juu vakio letkut ja suuttimet on kiinni, menikö tähä keihi suuttimet ?[/quote]
joo kyllä ne muistaakseni oli keihinin suuttimet. pääsuutin oli m05 kierteellä jos nyt oikein muistan joka tapauksessa tuon näköinen on se pääsuutin http://shop.emc24.fi/product_info.php?c ... s_id=21180 ja tässä vielä tyhjäkäynti suuttimesta linkki http://shop.emc24.fi/product_info.php?c ... s_id=21622 ja vapari suodatin kannattaa laittaa vakiolla aika huonosti kiihtyy.
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
näissä kait on ollut ongelmana bensan saanti että sammuu jos ajaa pidempään kaasupohjassa siis jos vakio letkut. mitkäs suuttimet sulla on paikallaan vakiot? tyhjäkäynti 45 ja pääsuutin 115 ois aika passelit. vakio suuttimilla oma stixe toimi ainakin tosi huonosti kylmänä ei jaksanu tyhjäkäyntiä käydä ollenkaan. nuita rattaita tähän on hankala saada siis eri välityksellä. joutuis varmaan jossain teettämään uudet pidemmät sais kyllä olla välitykset tässä ettei tarttis huudattaa ihan älyttömästä jos pidempää matkaa ajaa. moottorin kiinnikkeisiin pitäis keksiä jotain ettei täryyttäs niin paljoo jaloille. jotkin puslat väliin tai jotain onko kukaan laittanut?[/quote]Janezki_ kirjoitti:Mut ei kai sen pitäs tyhjäkäynnis sammuu ? TIlasin jus eile uuden anturi
Edit: Mitkäs on muuten parhaat välitykset, että liikkuuki johonki ?
juu vakio letkut ja suuttimet on kiinni, menikö tähä keihi suuttimet ?[/quote]
joo kyllä ne muistaakseni oli keihinin suuttimet. pääsuutin oli m05 kierteellä jos nyt oikein muistan joka tapauksessa tuon näköinen on se pääsuutin http://shop.emc24.fi/product_info.php?c ... s_id=21180 ja tässä vielä tyhjäkäynti suuttimesta linkki http://shop.emc24.fi/product_info.php?c ... s_id=21622 ja vapari suodatin kannattaa laittaa vakiolla aika huonosti kiihtyy.[/quote]
Juu kiitokset

Tässä siitä bensa anturista kuva ku joku kyseli
http://www.stixe.de/index.php?artid=20
Edit: Mistähä noita db killereitä saa ku ei oikee löydy vai pitääkö tehä ite ?
-
- Noppeli
- Viestit: 21
- Liittynyt: 23 Huhti 2009 17:41
- Mönkijä:: Shineray XY250STIXE
- Paikkakunta: Laukaa
- Viesti:
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Juu taas tuli vähän liian aikaseen kirjotettua huonon muistin perusteella. Mulla oli etukatteet yhessä vaiheessa irti eikä sillon sitten pistäny silmään tuo tossa tankin päällä, liian näkyvällä paikalla ilmeisesti.
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
muistaako kukaan mikä mersun pallonivel sopii
siis mökijän yläpallonivel kyseessä en viitsi tilata vahvistettua kun motonet 2km päässä
http://www.mdcomprex.fi/store/product_i ... 995a181510
odotan pikaista vastausta jos nyt joku sattuu muistamaan
--
mikko
siis mökijän yläpallonivel kyseessä en viitsi tilata vahvistettua kun motonet 2km päässä
http://www.mdcomprex.fi/store/product_i ... 995a181510
odotan pikaista vastausta jos nyt joku sattuu muistamaan
--
mikko
Falmek force 440 dynojet, arrow racing exhaust, itp alut + paljon muuta
new LINHAI 300 4x4 muddy
Old
Bashan 200
new LINHAI 300 4x4 muddy
Old
Bashan 200
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Nyt toimii mittariki ku uus anturi tuli 

- plosokameli
- 4WD
- Viestit: 172
- Liittynyt: 19 Elo 2010 21:33
- Mönkijä:: Stixe (aiemmin STXE)
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Hei,jahve3 kirjoitti:ohjauksen yläkiinnike
Rasva vähä pursus välistä
Miulla klappia tuolla ohjauksen putkessa myös. Eikö siellä ollut mitään laakeria, holkkia tms.? Näyttäisi tulevan joku kuminen holkki sieltä palasina ulos tällä hetkellä.
Edit.
Tutkin tuota stixe.de -sivustoa, öljyn lämpömittarin anturin tilalla on yhdessä kuvassa pelkkä mutterin näköinen möykky ilman anturin paikkaa kyseisessä osassa. Toisessa kuvassa mutterista lähtee anturi. Miksi niin ja onko tässä vielä jossakin öljynsuodatin, kuten sivuilta saa kuvan?
Viimeksi muokannut plosokameli, 15 Huhti 2011 09:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Ei oo mitää laakeria. Siinä on sen muovin ylä ja alapuolella jotku kumitiivisteet, ettei rasva pääse ulos sielt. Mullaki oli ne kumit kökkönä sielt, laiton o- renkaat tilalle.plosokameli kirjoitti:Hei,jahve3 kirjoitti:ohjauksen yläkiinnike
Rasva vähä pursus välistä
Miulla klappia tuolla ohjauksen putkessa myös. Eikö siellä ollut mitään laakeria, holkkia tms.? Näyttäisi tulevan joku kuminen holkki sieltä palasina ulos tällä hetkellä.
Edit: ai ai ku oli hyvät kelit mennä töihi

Onko noi vakio ketjut 520 ?
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
yläpallonivel mersu motonet osanumerolla 17-2079 hinta 8.80€
ainut ongelma oli toinen holkillinen 14mm hienokierre mutteri mutta sattui olemaan varalla toiset vanhat pallonivelet joten sain muterin siitä.
no erikois pulttiliikestä muteri ja joku sopiva holkki niin homma hoituu.
itsellä vaihto kesti n:1h ja kaikki meni kuin elokuvissa.
ainut ongelma oli toinen holkillinen 14mm hienokierre mutteri mutta sattui olemaan varalla toiset vanhat pallonivelet joten sain muterin siitä.
no erikois pulttiliikestä muteri ja joku sopiva holkki niin homma hoituu.
itsellä vaihto kesti n:1h ja kaikki meni kuin elokuvissa.
Falmek force 440 dynojet, arrow racing exhaust, itp alut + paljon muuta
new LINHAI 300 4x4 muddy
Old
Bashan 200
new LINHAI 300 4x4 muddy
Old
Bashan 200
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Vuosimalli on -08riq kirjoitti:Minkäs vuoden peli sulla oikeen on kun mulla ei tuollasta kyllä oo... Se koho on sellasessa keinun tapasessa virityksessä kiinni siellä tankin pohjassa ????jahve3 kirjoitti:riq kirjoitti:Onkos kellään vieläkään tietoa tosta bensamittarista tai tarkemmin siitä kohosta sielä tankissa. Itselläni se pysyy siellä pohjalla, ilmeisesti täynnä bensaa että saako sitä sieltä tankista ulos hajottamatta ja laitettua vielä takaisin?
Edit: Vaihoin eile kawasaki ar125 36 piikkise takarattaan, luin täält jostai et kävis suoraa, mutta kikkailuksha se meni

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Joku laitteli tänne joskus linkin, josta sai ladattua shinukan manuaalin jpg-kuvina. Tekasin niistä nyt pdf:n ja se löytyy:
http://koti.mbnet.fi/jarkinnu/shineray/ ... manual.pdf
Mulla on muistaakseni pääsuutin 120 ja kaasupohjassa menee täysiä
ja paikallaan on myös orkkis hana ja suodatin. Ajelin eilettäin kymmeniä kilometrejä surutta kaasupohjassa, eikä ollu onkelmaa kuin väljistä yläpallonivelistä ja soikeista kiinarenkaista johtuvat suuntavakausonkgelmat.
Lämmötki pysyi noin 70 asteessa. 93 kmh näytti mittari parhaimmillaan alamäessä, mutta rajottimelle ei nelosvaihteella pääse millään. Liekö joku nopeudenrajotinki olemassa, ettei päästä paljo yli 90, tai sitte olematon teho on se suurin rajotin noissa nopeuksissa. Gepsiin tarttui kerran 86 kmh huipuiksi, kun mittarissa kävi 92.
Tankkasin tankin täyteen E10:ä. Tankilta palattuani sulake kärähti, eli varmasti e10:n syy...
Minkä kokonen on teillä sulake sellasessa ohkasessa piuhassa, joka lähtee akulta ja menee vasemman takalokarin sisällä olevaan mustaan jäähdytettyyn rasiaan, mikä regulaattori se lieneekään? Mulla on 15 ampeerinen, eikä se tunnu enää kestävän kun ajaa puolivalot päällä. Talvella sulake pelitti kun ajoin kokoajan pitkillä!?? Olin manuaalista lukevinani, että se pitäs olla 20A:n luokkaa.
Valojen polttimot näyttäs olevan H3, ainakin lähivalossa.
Ostin pensatankin turhaan, kun en töihinlähtökiireessä tutkinu tarkemmin, että tankin juuresta lähtevä pensaletku oli halki. Mulla on siis vanha ehjä tankki ylimääräsenä + rikkinäinen pensaletku hanoineen. Uus tankki makso 119 euroa, että jos joku tarttee niin tarjoaa jotain.
http://koti.mbnet.fi/jarkinnu/shineray/ ... manual.pdf
Mulla on muistaakseni pääsuutin 120 ja kaasupohjassa menee täysiä

Lämmötki pysyi noin 70 asteessa. 93 kmh näytti mittari parhaimmillaan alamäessä, mutta rajottimelle ei nelosvaihteella pääse millään. Liekö joku nopeudenrajotinki olemassa, ettei päästä paljo yli 90, tai sitte olematon teho on se suurin rajotin noissa nopeuksissa. Gepsiin tarttui kerran 86 kmh huipuiksi, kun mittarissa kävi 92.
Tankkasin tankin täyteen E10:ä. Tankilta palattuani sulake kärähti, eli varmasti e10:n syy...
Minkä kokonen on teillä sulake sellasessa ohkasessa piuhassa, joka lähtee akulta ja menee vasemman takalokarin sisällä olevaan mustaan jäähdytettyyn rasiaan, mikä regulaattori se lieneekään? Mulla on 15 ampeerinen, eikä se tunnu enää kestävän kun ajaa puolivalot päällä. Talvella sulake pelitti kun ajoin kokoajan pitkillä!?? Olin manuaalista lukevinani, että se pitäs olla 20A:n luokkaa.
Valojen polttimot näyttäs olevan H3, ainakin lähivalossa.
Ostin pensatankin turhaan, kun en töihinlähtökiireessä tutkinu tarkemmin, että tankin juuresta lähtevä pensaletku oli halki. Mulla on siis vanha ehjä tankki ylimääräsenä + rikkinäinen pensaletku hanoineen. Uus tankki makso 119 euroa, että jos joku tarttee niin tarjoaa jotain.
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Mullaki toimii nyt kaasupohjas, vaihoi 115 suuttimen. Saako moposportista rattaan jos ottaa alkuperäsen mukaa ? en luota tohon kawan rattaasee 
Lueskelin, että moposportissa ois sopiva aihio mutta en kyllä löytäny 428 ketjulle sopivaa

Lueskelin, että moposportissa ois sopiva aihio mutta en kyllä löytäny 428 ketjulle sopivaa
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Niinpä niin, Moposportin sivut auki, hakusanaksi takaratas 428 ja heti ensimmäinen vaihtoehto onkin 32 hamppinen, http://www.moposport.fi/workspace/searc ... ch_submit= .jahve3 kirjoitti:
Lueskelin, että moposportissa ois sopiva aihio mutta en kyllä löytäny 428 ketjulle sopivaa
Ja tuohon tekaiset sitten kiinnitysreijät.
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Kimi kirjoitti:Niinpä niin, Moposportin sivut auki, hakusanaksi takaratas 428 ja heti ensimmäinen vaihtoehto onkin 32 hamppinen, http://www.moposport.fi/workspace/searc ... ch_submit= .jahve3 kirjoitti:
Lueskelin, että moposportissa ois sopiva aihio mutta en kyllä löytäny 428 ketjulle sopivaa
Ja tuohon tekaiset sitten kiinnitysreijät.
juu kattelinki noita aattelin vaa et jos ois ollu reikiä vaille sopiva. Ostin ton pv rattaan. Keskireikä on pienempi melkee hionu loppuun, sit pitää viel poraa uudet reiät.