Talvikäyttö
-
- Tracks
Itse tilasin Erätukusta garminin quest gepsin ja tilauksesta 2 päivää niin oli postista noudettavissa, tie kartasto oli tilaushetkellä loppunut.Koheltaja kirjoitti:Erätukun haalari olisi hyvä vaihtoehto mutta tunnetusti heiltä ei saa mitään ilman kolmen kuukauden toimitusaikaa niin taidan jättää väliin, Kangasniemi lähestyy uhkaavasti.
Pitää suunnata karavanoppakorollan keula tuiskun läpi kohti kauppoja ja mennä katselemaan mitä on tarjolla.
Sekin tuli maksutta n. viikon päästä tilauksesta, mielestäni asiallista palvelua.
No ilmankos niitä ylisanoja tuli niiden puvustaATC kirjoitti:Jos toimituksessa on ruuhkaa, niin semmoisen uuden, tai vanhan mallin voin laittaa sun maanantaina lähtevään pakettiinkin. On meinaan se liike tuossa suht lähellä.

Mä soittelen Erätukkuun huomenna ja jos niillä haalaria löytyy hyllystä niin eiköhen se ole loppuviikosta mun päällä, sit pääsee testaamaan sen toimivuutta.
Mä voin kilauttaa sulle ATC, jos haalari laitetaan samaan pakettiin. Jos soittoa ei kuulu niin laita mulle paketti tulemaan ilman rättejä.
Eilen tulla tupsahti paketti jossa oli tämä kyseinen Erätukun kalvohaalari, suuri kiitos nopealle toimitukselle kuuluu ATC:lle joka toimi tällä kertaa välikätenä että saan varmasti puvun ennen Kangasniemeä.
En ole sen kummemmin haalaria vielä tutkaillut mutta alku ainakin vaikuttaa lupaavalta. Haalari on reilun kokoinen, itse olen 186cm/95kg ja haalari on kokoa XL, mitoitus on sen verran reilu että taatusti mahtuu vaatetta alle sen verran mitä tarvii eikä ajoasento nosta lahkeita/hihoja ylös.
Taskuja on riittävästi, kaulukseen rullattava huppu, lumilukot lahkeissa, hihojen suussa "ranne/puolikäsineet" ym.
Sen verran tuli huomattua että rinnuksissa on extra toppaus ja istumalihaksien kohdalla on reilun kokoinen, ilmeisesti neopreenimatto eristeenä ettei kinkku palellu kun istuskelee kylmällä penkillä tai kannon nokassa. Haalari on hiukan äänekäs joten metälle siitä ei ole.
Kun saadaan käyttökokemuksia niin kirjoitellaan lisää.
http://www.eratukku.fi/jj%5Fkalvohaalari/
En ole sen kummemmin haalaria vielä tutkaillut mutta alku ainakin vaikuttaa lupaavalta. Haalari on reilun kokoinen, itse olen 186cm/95kg ja haalari on kokoa XL, mitoitus on sen verran reilu että taatusti mahtuu vaatetta alle sen verran mitä tarvii eikä ajoasento nosta lahkeita/hihoja ylös.
Taskuja on riittävästi, kaulukseen rullattava huppu, lumilukot lahkeissa, hihojen suussa "ranne/puolikäsineet" ym.
Sen verran tuli huomattua että rinnuksissa on extra toppaus ja istumalihaksien kohdalla on reilun kokoinen, ilmeisesti neopreenimatto eristeenä ettei kinkku palellu kun istuskelee kylmällä penkillä tai kannon nokassa. Haalari on hiukan äänekäs joten metälle siitä ei ole.
Kun saadaan käyttökokemuksia niin kirjoitellaan lisää.
http://www.eratukku.fi/jj%5Fkalvohaalari/
Tuli tänään itekkin tilattua kyseinen haalari. Katsotaan kauan menee ennenkuin haalari on postissa haettavissa. 168€ tuli kokonaissummaksi, eli ei paha verrattuna muihin samantyylisiin haalareihin kun sai alusasun/fleeceasun ja vielä pipon kaupanpäälle!
Laitan käyttökokemuksia kunhan pääsen testailemaan.

-
- 4WD
- Mönkijä:: Cana 400 -11
Kyllä se on ihan tuore, ei oo mistään kohtaa homeessa....
Joo on se se uudempi malli jonka saa yksneljäysillä, eikä siinä vielä kaikki vaan mukaan tulee...
Alustavasti sanottuna, ei huono, ei huono. Viimeistään Kangasniemen jälkeen laitetaan käyttökokemuksia, ellei jopa jo viikonlopuna pääsisi ajamaan.

Joo on se se uudempi malli jonka saa yksneljäysillä, eikä siinä vielä kaikki vaan mukaan tulee...
Alustavasti sanottuna, ei huono, ei huono. Viimeistään Kangasniemen jälkeen laitetaan käyttökokemuksia, ellei jopa jo viikonlopuna pääsisi ajamaan.
Jahtikamppeet oli niskassa tänään kun kävin hiukan penkkoja levittelemässä iskaritestien merkeissä. Päälle pistettiin kaikki rätit mitkä paketissa tuli mukana eli alusasu, väliasu ja haalarit. Keli oli nollan kieppeillä ja aurinko paistoi. Ihan pakko on tässä vaiheessa sanoa että lämpöä kyllä riitti, ajaminenkin oli pakko lopettaa kun alkoi tulla kuuma. Kuuma tuli mutta haalari hengitti sen verran hyvin että hiki ei päässyt kostuttamaan kainalaloita. Haalari vaikuttaa sen verran lämpöiseltä että pitää odotella pakkasia ennen kuin sen viitsii laittaa päälle.
Vielä ei ole muuta pahaa sanottavaa haalarista kuin että lahkeiden lumilukot on onnettomat, ne on 10cm liian luhkäset eikä niissä ole kumimaista kitkapintaa joka estäisi niiden nousemisen saappaan varren yläpuolelle. Onneksi on ompelukone keksitty niin voi niitä lumilukkoja hiukan jatkaa. Pieni miinus tuli myös kaulukseen kääritylle hupulle joka tekee kauluksesta jäykähkön, kun laittaa kypärän päähän niin jäykkä kaulus pistää hanttiin niskan kohdalta ettei vetskaria voi vetää kokonaan kiinni. Pitää tutkia että saako sitä huppua pakattua jotenkin järkevämmin kauluksen sisään.
Kokonaisuuden osalta ollaan edelleen erittäin optimistisia haalarin toimivuudesta, aika näyttää mikä on totuus.
Vielä ei ole muuta pahaa sanottavaa haalarista kuin että lahkeiden lumilukot on onnettomat, ne on 10cm liian luhkäset eikä niissä ole kumimaista kitkapintaa joka estäisi niiden nousemisen saappaan varren yläpuolelle. Onneksi on ompelukone keksitty niin voi niitä lumilukkoja hiukan jatkaa. Pieni miinus tuli myös kaulukseen kääritylle hupulle joka tekee kauluksesta jäykähkön, kun laittaa kypärän päähän niin jäykkä kaulus pistää hanttiin niskan kohdalta ettei vetskaria voi vetää kokonaan kiinni. Pitää tutkia että saako sitä huppua pakattua jotenkin järkevämmin kauluksen sisään.
Kokonaisuuden osalta ollaan edelleen erittäin optimistisia haalarin toimivuudesta, aika näyttää mikä on totuus.
-
- 4WD
- Mönkijä:: Cana 400 -11
Kävin eilen Motonetissa ja tulin huomanneeksi että sielläkin on jotain ajokamoja, silkkihuppua, neoprenmaskia, kelkkasaappaita ym krääsää.
Kelkkasaappaat sattui matkaan kun ei ollut hinnalla pilattu. Ne on sellaiset "Alaska saapas" tyyliset eli itse kenkäosa on kumia ja varsi Corduraa, sisällä on irroitettava huopavuori ja varressa kiristys ettei mene lunta tupaan. Saappaasta lisää käyttökokemuksia viikonlopun jälkeen.
Neoprenmaski oli sama mitä All Right myy, hintaeroa oli Motonetin hyväksi julmetun paljon. Motonetin hinta maskille 2,90 ja AR 19€, jos joku niitä maskeja tarvitsee Kangasnemelle niin välittömästi viestiä niin voin niitä Perjantai aamulla hakea ennen kuin lähden ajelemaan kohti Muuramea.
Kelkkasaappaat sattui matkaan kun ei ollut hinnalla pilattu. Ne on sellaiset "Alaska saapas" tyyliset eli itse kenkäosa on kumia ja varsi Corduraa, sisällä on irroitettava huopavuori ja varressa kiristys ettei mene lunta tupaan. Saappaasta lisää käyttökokemuksia viikonlopun jälkeen.
Neoprenmaski oli sama mitä All Right myy, hintaeroa oli Motonetin hyväksi julmetun paljon. Motonetin hinta maskille 2,90 ja AR 19€, jos joku niitä maskeja tarvitsee Kangasnemelle niin välittömästi viestiä niin voin niitä Perjantai aamulla hakea ennen kuin lähden ajelemaan kohti Muuramea.
- blue Honda Trx
- Tracks
- Mönkijä:: BRP RENEGADE 800