Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
laika
2WD
Viestit: 41
Liittynyt: 22 Loka 2010 21:50
Mönkijä:: can am 500 xt
Paikkakunta: kurikka

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja laika »

ja luultavasti raakana?
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Mitäs se pakkasnesti siell tekee? jotenkin notkistaa ja tiivistää vai mitä?
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
vv
3WD
Viestit: 81
Liittynyt: 20 Tammi 2007 19:24
Mönkijä:: can-am tl
Paikkakunta: Mettäkulma

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja vv »

Raakana tai lantrattuna. Empä tiiä mitä tekee mut toimii.
laika
2WD
Viestit: 41
Liittynyt: 22 Loka 2010 21:50
Mönkijä:: can am 500 xt
Paikkakunta: kurikka

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja laika »

no perkale toimii..ku junan vessa,,eli ei vuoda...ktos. 8)
Avatar
NoNNi
Noppeli
Viestit: 21
Liittynyt: 20 Tammi 2010 23:00
Mönkijä:: Can-AM MAX 650 XT

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja NoNNi »

Nonii.

Outlander 800xxc ajettu 20km. Tuuletin pyörii kokoajan ja eilen 15km ajon jälkeen vikailmoitukset: ylikuumeneminen, moottoorivika ym.
Koneen antaa jäähtyä niin ilmoitukset poistuu. Kone on oikeasti niin kuuma että vois röökin sytyttää...
Takaisin liikkeeseen :x
Nykyiset:
Outlander 800r-XT-12 ( Emännän )
Outlander 650 max-11 ( Emännän )
Menneet:
Outlander 800 Xxc-11 ( Emännän )
Outlander 500 Max-10 ( Oma )
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Sisäänajon aikana, ensimmäiset 10h, kone käy hieman kuumempana ja silloin kannattaa välttää suurempia rasituksia ja ajella kevyemmin. Jos flekti tosiaan huutaa jatkuvasti niin suosittelen käyttämään laitteen huollossa.
Kylätason mönkijäkuski
gamo500
Tracks
Viestit: 2760
Liittynyt: 17 Syys 2008 09:09
Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green
Paikkakunta: Mökki vilppulassa

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja gamo500 »

vv kirjoitti:
laika kirjoitti:renkaan tyhjeneminen itestään???onko 500 outin renkaissa ollu kurosongelmia...huoltoon menossa,,ja vanteen välistä..
Laita renkaisiin pakkasnestettä desi tai pari loppuun vanteen väli vuoto.
No voi härrekyyd,kaikkia sitä oppii ku vanhaksi joutuu elään,ku ei vaan kaurapuuroo tarttis laittaa.Eiköhän ne pakkasnesteet kuulu aivan toiseen paikkaa. :badgrin:
Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
Avatar
NoNNi
Noppeli
Viestit: 21
Liittynyt: 20 Tammi 2010 23:00
Mönkijä:: Can-AM MAX 650 XT

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja NoNNi »

Koheltaja kirjoitti:No eipä kannattaisi mennä takaisin liikenteeseen vaan selvittää miksi laite kuumenee. Sisäänajon aikana, ensimmäiset 10h, kone käy hieman kuumempana ja silloin kannattaa välttää suurempia rasituksia ja ajella kevyemmin. Jos fleksti tosiaan huutaa jatkuvasti niin suosittelen käyttämään laitteen huollossa.
Laitos viety huoltoon ja vika selvis, turvonnut syyläri oli aiheuttaja. Uus tilalle ja illalla uudet testit.
Nykyiset:
Outlander 800r-XT-12 ( Emännän )
Outlander 650 max-11 ( Emännän )
Menneet:
Outlander 800 Xxc-11 ( Emännän )
Outlander 500 Max-10 ( Oma )
Avatar
mikli
6WD
Viestit: 583
Liittynyt: 16 Loka 2007 00:49
Mönkijä:: haluu 1k renen
Paikkakunta: Nastola

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja mikli »

NoNNi kirjoitti:
Koheltaja kirjoitti:No eipä kannattaisi mennä takaisin liikenteeseen vaan selvittää miksi laite kuumenee. Sisäänajon aikana, ensimmäiset 10h, kone käy hieman kuumempana ja silloin kannattaa välttää suurempia rasituksia ja ajella kevyemmin. Jos fleksti tosiaan huutaa jatkuvasti niin suosittelen käyttämään laitteen huollossa.
Laitos viety huoltoon ja vika selvis, turvonnut syyläri oli aiheuttaja. Uus tilalle ja illalla uudet testit.
Kait siellä joku on, mikä turpoomisen on aiheuttanut? Käy muuten pian samanlailla..
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Korjasin tosta mun viestistä pienen lukihäiriön aiheuttaman typon, siis liikkeeseen, ei liikenteeseen kuten aluksi lukaisin :oops:

Pyydä huoltoa tarkistamaan jäähdyttimen korkin aukeaminen oikealla painemäärällä sekä tarkistaa että paisuntasäiliön korkissa on 2-3mm kokoinen reikä. Noi ongelmat piti mennä unholaan -08 jälkeen mutta ilmeisesti kasaajalla käynyt käpy tai sitten on laitettu viallinen osa paikalleen. Jos jompikumpi tai molemmat noista ei ole kunnossa niin jäähdytin turpoaa kuin vaarin laskuteline potenssipillerin jälkeen...
Kylätason mönkijäkuski
Avatar
NoNNi
Noppeli
Viestit: 21
Liittynyt: 20 Tammi 2010 23:00
Mönkijä:: Can-AM MAX 650 XT

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja NoNNi »

Koheltaja kirjoitti:Korjasin tosta mun viestistä pienen lukihäiriön aiheuttaman typon, siis liikkeeseen, ei liikenteeseen kuten aluksi lukaisin :oops:

Pyydä huoltoa tarkistamaan jäähdyttimen korkin aukeaminen oikealla painemäärällä sekä tarkistaa että paisuntasäiliön korkissa on 2-3mm kokoinen reikä. Noi ongelmat piti mennä unholaan -08 jälkeen mutta ilmeisesti kasaajalla käynyt käpy tai sitten on laitettu viallinen osa paikalleen. Jos jompikumpi tai molemmat noista ei ole kunnossa niin jäähdytin turpoaa kuin vaarin laskuteline potenssipillerin jälkeen...
Nonni.
20km testilenkkiä uuden syylärin kera ja kaikki tuntuis olevan kunnossa.
Mielekkään nopeaa palvelua takuuhuollossa. =D>
Nykyiset:
Outlander 800r-XT-12 ( Emännän )
Outlander 650 max-11 ( Emännän )
Menneet:
Outlander 800 Xxc-11 ( Emännän )
Outlander 500 Max-10 ( Oma )
otto13
6WD
Viestit: 815
Liittynyt: 20 Loka 2008 08:01
Mönkijä:: xmr 650
Paikkakunta: Kempeleen ja Haukiputtaan välisä.
Viesti:

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja otto13 »

Joo ruvettii tutkii tota mun kömpiän syyläriä, keskeltä turvonnu tukkoon asti,siksi mulla on ollu lämpö ongelmia, takkuuseen tilattii uusi. Mistähä tuommone johtuu.
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Järjestelmän paine on liian kova syylarin seinämävahvuuteen verrattuna.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Tuossa aiemmin listasin jäähdyttimen turpoamisen syyt, molemmat korkit tarkastukseen.
Kylätason mönkijäkuski
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

juurisyy siis kuitenkin liiallinen paine...Mutta korjauksena Koheltajan ohje.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Vastaa Viestiin