Laitoin YV.Josa75 kirjoitti:ednet78 kirjoitti:Tuli laitettua 34h takaratas kiinni ja taas jaksaa vetää 5. vaihteellakin.
Nopeuksista ei vielä tietoa kun magneetit tulee vasta tiistaina
Toivottavasti saat veltsu_ huomenna kans rattaan, on yllättävän suuri vaikutus 2. hampaalla.
Huomenna pitäis sit käydä teettämässä uusi lauhduttajan letku ja samalla vaihdella öljyt.
Onko hyviä ehdotuksia öljyn suhteen?
Saako tuon 34H takarattaan jostain (cpi250) ihan kaupasta vai on se kanssa tilaustavaraa? tosiaankin ongelmana on tuo 5 vaihteella "hyytyminen"
CPI XS 250 sport
- ednet78
- 2WD
- Viestit: 33
- Liittynyt: 30 Huhti 2011 16:50
- Mönkijä:: Comanche Bull
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: CPI XS 250 sport
Re: CPI XS 250 sport
Tämmöistä tänään...tuli tarakan tilalle ns. nostorauta ja tuolta dinli foorumilta löysin ratkaisun miten toteuttaa boksi kii eli biltemasta tuollaset polkupyörän ohjauspylväät tuotenro-27-178

tuolta näkee lopputuloksen (aikalailla sivun alhaalla saa selata) http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... a&start=75 mut pitää laittaa oma kuvaa jos perjantaina saapuu nuo pylväät tuolla saa ainakin boksin mukavemmalle korkeudelle ettei ole niin ylhäällä ja siposemman näköinen ku tuo iso tarakka ei oikein iskenyt mun silmään.


tuolta näkee lopputuloksen (aikalailla sivun alhaalla saa selata) http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... a&start=75 mut pitää laittaa oma kuvaa jos perjantaina saapuu nuo pylväät tuolla saa ainakin boksin mukavemmalle korkeudelle ettei ole niin ylhäällä ja siposemman näköinen ku tuo iso tarakka ei oikein iskenyt mun silmään.

ex cpi xs250
ex Comanche cross 200cc
http://kuvablogi.com/blog/28959/
http://www.villenrengasjakone.fi/
ex Comanche cross 200cc
http://kuvablogi.com/blog/28959/
http://www.villenrengasjakone.fi/
Re: CPI XS 250 sport
HYVIN teoreettisia laskelmia ratastuksesta olettaen että moottori jaksaisi aina ottaa saman kierrosluvun
etu taka kmh
14 40 90,0
14 38 94,7
14 36 100,0
14 34 105,9
14 32 112,5
15 40 96,4
15 38 101,5
15 36 107,1
15 34 113,4
15 32 120,5
14 14 257,1
etu taka kmh
14 40 90,0
14 38 94,7
14 36 100,0
14 34 105,9
14 32 112,5
15 40 96,4
15 38 101,5
15 36 107,1
15 34 113,4
15 32 120,5
14 14 257,1

Re: CPI XS 250 sport
joo kyllähän se tuo motti kulkis mitä testasin kerran et takarenkaat irti maasta ja paikoillaan kiihdyttelin,mut tekee paljon mönkijän paino ja tuulen vastukset ym. sama motti mp jinkussa niin kyllä se menee pikkusen nopeammin 14/32 väleillä mut siinäkin taas on painoa ainaki puolet vähemmän...Reisrdok kirjoitti:HYVIN teoreettisia laskelmia ratastuksesta olettaen että moottori jaksaisi aina ottaa saman kierrosluvun
etu taka kmh
14 40 90,0
14 38 94,7
14 36 100,0
14 34 105,9
14 32 112,5
15 40 96,4
15 38 101,5
15 36 107,1
15 34 113,4
15 32 120,5
14 14 257,1
tuossa derbiin rattaat osiosta:
100 km/h:
14-40: 9000 rpm
14-38: 8548 rpm
14-36: 8100 rpm
13-32: 7755 rpm
14-32: 7201 rpm
ex cpi xs250
ex Comanche cross 200cc
http://kuvablogi.com/blog/28959/
http://www.villenrengasjakone.fi/
ex Comanche cross 200cc
http://kuvablogi.com/blog/28959/
http://www.villenrengasjakone.fi/
- Josa75
- 4WD
- Viestit: 164
- Liittynyt: 13 Kesä 2011 12:06
- Mönkijä:: Goes 450x TL 2010
- Paikkakunta: Hamina
Re: CPI XS 250 sport
Auttakaas nyt taas tietämätöntä. Eli nyt ois tarvetta sada parempaa pitoa taakse(montuille). Eli minkälaista rengasta/vannetta suosittelisitte hankkimaan. Noi rengas koot on mulle ihan hepreaa
Eli pulttijakohan tossa on takana 4x110??? Mut voiko olla esim sit vaik 8" vanne ja millasta kumia vai ... vai... vaii... mitä!!

Eli pulttijakohan tossa on takana 4x110??? Mut voiko olla esim sit vaik 8" vanne ja millasta kumia vai ... vai... vaii... mitä!!

.......................................................................
Ex Cpi 250 xs
Ex Goes 520
Jos ei muuten mene, otetaan kovempi vauhti...
Ex Cpi 250 xs
Ex Goes 520
Jos ei muuten mene, otetaan kovempi vauhti...
Re: CPI XS 250 sport
pulttijako takana 4x130 eli vanteita erilaisia et saa cpi:hin muutakuin alkuperäistä eteen löytyy vanteita kyllä lamokselta, mutta pulttijaon muutos onnistuu taka siten et ostat smc:n takanavat mut sinne joutuu muutaman prikan lyömää lisää mutterin ja navan väliin kun asiasta tiedustelin lamokselta viime kesänä mut en ole itse vielä ruvennut kyseiseen operaatioon..navat muistaakseni oli parinkympin luokka kpl.tämän operaation kun tekee niin saa erilaisia vanteita sovitettua sekä asennettua spacerit.Josa75 kirjoitti:Auttakaas nyt taas tietämätöntä. Eli nyt ois tarvetta sada parempaa pitoa taakse(montuille). Eli minkälaista rengasta/vannetta suosittelisitte hankkimaan. Noi rengas koot on mulle ihan hepreaa![]()
Eli pulttijakohan tossa on takana 4x110??? Mut voiko olla esim sit vaik 8" vanne ja millasta kumia vai ... vai... vaii... mitä!!
eli ei muuta kuin lamokselta navat tilaat
sitte esim. nuo http://lamos.fi/catalog/product_info.ph ... cts_id=123
ja nuo tulee vakautta ja ulkonäköä http://lamos.fi/catalog/product_info.ph ... cts_id=192
mulla vois olla myytävänä sulle innovan nappula renkaat samalla koolla kuin alkuperäiset renkaat.Pari talvea ollu alla mut ei varmaan ole kuin 300km ajettu jos sitäkään kuvia renkaista tuolla alla olevassa kuvablogin linkissä
PS:jos monttu käyttöön niin tuolla myytävänä pari takavannetta toinen huonompi ja toinen parempi (samaiselta tyypiltä ostin ison tarakan tilalle sen ns. nostoraudan) http://www.nettimoto.com/cpi/xs/1145686
ex cpi xs250
ex Comanche cross 200cc
http://kuvablogi.com/blog/28959/
http://www.villenrengasjakone.fi/
ex Comanche cross 200cc
http://kuvablogi.com/blog/28959/
http://www.villenrengasjakone.fi/
Re: CPI XS 250 sport
niinkin pienestä voi olla kii ongelmat ettei tuplia saanu oikeisiin säätöihin niin viaksi ilmeni cdi, heitin alkuperäisen takas paikoilleen niin johan rupes taas pelittään,tyhjäkäynnin kans oli ongelmia ku tuntu ettei ruuvista tapahdu mitään ja jos tapahtu niin sitte ei mikään muu säätö pelannu yksiin vaikka kuin sääti...niin hyvin sekotti cdi kaasarin sielun elämää.tosin tyhjäkäynti suutin vaihtaa viel hieman isompaan joskus. 42 kokeilin mut meni liian rikkaalle 38-40 siltä väliltä soppeli vissii.tympii ku noissa alkuperäisissä mitää merkintää minkä kokoinen on 

ex cpi xs250
ex Comanche cross 200cc
http://kuvablogi.com/blog/28959/
http://www.villenrengasjakone.fi/
ex Comanche cross 200cc
http://kuvablogi.com/blog/28959/
http://www.villenrengasjakone.fi/
Re: CPI XS 250 sport


boksin aluslevyn kiinnitys pitää muokata jossain vaiheessa fiksumman näköisillä kiinnikkeillä nuo kiinnityspalikat mitkä tuli mukana niin ihan p****stä
mut on tuo fiksumman näköinen ku iso tarakka ainaki oma mielipide

ex cpi xs250
ex Comanche cross 200cc
http://kuvablogi.com/blog/28959/
http://www.villenrengasjakone.fi/
ex Comanche cross 200cc
http://kuvablogi.com/blog/28959/
http://www.villenrengasjakone.fi/
Re: CPI XS 250 sport

- Josa75
- 4WD
- Viestit: 164
- Liittynyt: 13 Kesä 2011 12:06
- Mönkijä:: Goes 450x TL 2010
- Paikkakunta: Hamina
Re: CPI XS 250 sport
Sama kävi mielessä täälläkin. onko tuo kuinka tukeva kiinnitsy siis noin yleensäkkin vai pomppiiko kuin toi boksi ajossa. Muutenhan toi on kyllä ihan siistin näköinen...
.......................................................................
Ex Cpi 250 xs
Ex Goes 520
Jos ei muuten mene, otetaan kovempi vauhti...
Ex Cpi 250 xs
Ex Goes 520
Jos ei muuten mene, otetaan kovempi vauhti...
- jesi
- Tracks
- Viestit: 2029
- Liittynyt: 09 Heinä 2010 20:04
- Mönkijä:: Pari Dinliä ollut :(
- Paikkakunta: Tampere
Re: CPI XS 250 sport
Foorumin dinlit ketjussa lopussa mun eilinen grillin kiinnityksen päivitys...
/ Jere Siirilä
/ Myyty: 2x Dinli DL-904
/ Myyty: 2x Dinli DL-904
Re: CPI XS 250 sport
ennenku boksin laitoin niin roikun vähän noissa niin eivät antaneet periksi ja ei kyl boksi pompi sen enempää ku muutkaan.Josa75 kirjoitti:Sama kävi mielessä täälläkin. onko tuo kuinka tukeva kiinnitsy siis noin yleensäkkin vai pomppiiko kuin toi boksi ajossa. Muutenhan toi on kyllä ihan siistin näköinen...
ex cpi xs250
ex Comanche cross 200cc
http://kuvablogi.com/blog/28959/
http://www.villenrengasjakone.fi/
ex Comanche cross 200cc
http://kuvablogi.com/blog/28959/
http://www.villenrengasjakone.fi/
Re: CPI XS 250 sport
hyvää jussia cpi kuskeille ja muistetaan ettei kännissä ajeta 

ex cpi xs250
ex Comanche cross 200cc
http://kuvablogi.com/blog/28959/
http://www.villenrengasjakone.fi/
ex Comanche cross 200cc
http://kuvablogi.com/blog/28959/
http://www.villenrengasjakone.fi/
- ednet78
- 2WD
- Viestit: 33
- Liittynyt: 30 Huhti 2011 16:50
- Mönkijä:: Comanche Bull
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: CPI XS 250 sport
http://kuvablogi.com/nayta/3103237/
http://kuvablogi.com/nayta/3103238/
Tässä omasta kuvat.
Hyvät jussit kaikille.
http://kuvablogi.com/nayta/3103238/
Tässä omasta kuvat.
Hyvät jussit kaikille.
- Josa75
- 4WD
- Viestit: 164
- Liittynyt: 13 Kesä 2011 12:06
- Mönkijä:: Goes 450x TL 2010
- Paikkakunta: Hamina
Re: CPI XS 250 sport
Vaihdoin tossa isompaa kaasaria alle, ja muuten pelaa kaikki ok, mut kun tyhjäkäynniltä tempasee kaasun pohjaan niin booaa ja sammuu. pikkasen rauhallisemmin kun kääntää ni ottaa kierroksia hyvin ja pelaa niinku pitääkin. Eli kun kierrokset on vähän noussut, kestää kaasuttaa kunnolla. Onko missä siis vika? Liian pieni TK suutin( taitaa olla nyt joku 35) ? Pääsuutin taitaa olla 115. Neulaa olen koittanut siirrellä ilman sen suurempaa vaikutusta....
Tälläistä tänään, niin ja hyvät jussit.
Tälläistä tänään, niin ja hyvät jussit.
.......................................................................
Ex Cpi 250 xs
Ex Goes 520
Jos ei muuten mene, otetaan kovempi vauhti...
Ex Cpi 250 xs
Ex Goes 520
Jos ei muuten mene, otetaan kovempi vauhti...