MXU 50 2.0
Re: MXU 50 2.0
Kyllä se kokeilemalla kannattaa suutin laittaa, mulla 89 ja ilmanputsarissa holkki paikoillaan, virinä vaan 15 piikkinen eturatas. Sai 80 suuttimella mulla ainakin liian vähän bensaa
-
- 2WD
- Viestit: 33
- Liittynyt: 29 Touko 2011 08:37
- Mönkijä:: Can-Am outlander t3
- Paikkakunta: Kuopio
Re: MXU 50 2.0
Nyt tarttisin apua ton Muksun virityksen kanssa. Ihan semmosta pientä viritystä tarttisin vaan. Malossi Multivar on jo tilauksessa ja jotain kuristuksien poista miettisin... niin että onkohan tosta mxususta hankala irrotella nuita kureja? Paljohan kulkis noilla virityksillä? Oisko jotain muuta viritystä mitä laittaisin tähän?
Re: MXU 50 2.0
Mitä nyt tässä lueskellut näitä ketjuja, ei tuosta multivarista isoa hyötyä ole. Myöskin kuristuksia löytyy todella niukasti. Eli alkuun otat ilmaputsarista sellaisen kumitötterön (sisäpuolella kannessa siinä kohtaa, mistä ilma sisään tulee). Ja suutinta isommaksi (vakiokaasari on 14mm Keihin ja suuttimet oudolla 4mm kierteellä). Lisäksi eturattaan vaihtoa 15 piikkiseksi on suositeltu (ja suosittelen itsekkin). Jos tästä haluaa eteenpäin virittämisessä lähteä, on tehari varmaankin seuraavana (TECNIGAS QUADDER sopii kuulemma erittäin pienellä modaamisella). Vakioputkessa ei kuulemma muuta kuristusta ole, kun paisarin puute ja vähän jotakin ylimääräisiä putkia änkässä. 19mm dellorton PHBG-kaasari sopii tähän vehkeeseen, eli sellainenkin ihan hyvä lienee. Sitten tietenkin isompaa pyttyä kiinni ja multivaria. Suutinta tietenkin vaihtaa isommaksi tarpeen mukaan.Juukkelis kirjoitti:Nyt tarttisin apua ton Muksun virityksen kanssa. Ihan semmosta pientä viritystä tarttisin vaan. Malossi Multivar on jo tilauksessa ja jotain kuristuksien poista miettisin... niin että onkohan tosta mxususta hankala irrotella nuita kureja? Paljohan kulkis noilla virityksillä? Oisko jotain muuta viritystä mitä laittaisin tähän?
Mitään varmaa tietoa tämä eivät omalta osalta ole, lähinnä luettu tästä (ja alkuperäisestä MXU 50) ketjusta. Joku kokeneempi virittäjä voi kertoa enemmän ja tarkemmin, itsellä vaan 15-piikkinen eturatas ja isompaa suutinta.
-
- 2WD
- Viestit: 33
- Liittynyt: 29 Touko 2011 08:37
- Mönkijä:: Can-Am outlander t3
- Paikkakunta: Kuopio
Re: MXU 50 2.0
Paljos toi sun laittees kulkee noilla vireillä? PS. itseasiassa ostin tuon multivarin vaan sen vakio-variaattorin ininänrunq kirjoitti:Mitä nyt tässä lueskellut näitä ketjuja, ei tuosta multivarista isoa hyötyä ole. Myöskin kuristuksia löytyy todella niukasti. Eli alkuun otat ilmaputsarista sellaisen kumitötterön (sisäpuolella kannessa siinä kohtaa, mistä ilma sisään tulee). Ja suutinta isommaksi (vakiokaasari on 14mm Keihin ja suuttimet oudolla 4mm kierteellä). Lisäksi eturattaan vaihtoa 15 piikkiseksi on suositeltu (ja suosittelen itsekkin). Jos tästä haluaa eteenpäin virittämisessä lähteä, on tehari varmaankin seuraavana (TECNIGAS QUADDER sopii kuulemma erittäin pienellä modaamisella). Vakioputkessa ei kuulemma muuta kuristusta ole, kun paisarin puute ja vähän jotakin ylimääräisiä putkia änkässä. 19mm dellorton PHBG-kaasari sopii tähän vehkeeseen, eli sellainenkin ihan hyvä lienee. Sitten tietenkin isompaa pyttyä kiinni ja multivaria. Suutinta tietenkin vaihtaa isommaksi tarpeen mukaan.Juukkelis kirjoitti:Nyt tarttisin apua ton Muksun virityksen kanssa. Ihan semmosta pientä viritystä tarttisin vaan. Malossi Multivar on jo tilauksessa ja jotain kuristuksien poista miettisin... niin että onkohan tosta mxususta hankala irrotella nuita kureja? Paljohan kulkis noilla virityksillä? Oisko jotain muuta viritystä mitä laittaisin tähän?
Mitään varmaa tietoa tämä eivät omalta osalta ole, lähinnä luettu tästä (ja alkuperäisestä MXU 50) ketjusta. Joku kokeneempi virittäjä voi kertoa enemmän ja tarkemmin, itsellä vaan 15-piikkinen eturatas ja isompaa suutinta.

-
- Tracks
- Viestit: 1917
- Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
- Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
- Paikkakunta: Tampere
Re: MXU 50 2.0
Kertokaas nyt hyvät ihmiset, että mitenkä välitysten vaihtaminen tai vaihteiston välitysten (variaattori) vaihtaminen lasketaan viritykseksi?
2-tahti moottorin tehon tuottoon, ja teho/vääntövasteeseen voidaan vaikuttaa monella tavalla, jopa niin, ettei sitä edes silmällä huomaa.
-Pasi S.
2-tahti moottorin tehon tuottoon, ja teho/vääntövasteeseen voidaan vaikuttaa monella tavalla, jopa niin, ettei sitä edes silmällä huomaa.
-Pasi S.
Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
Re: MXU 50 2.0
Kannattaa kavereilta kysellä, että mistä kannattaa suuttimia etsiä. Kyllä niitä ihan kaupoista löytyy, kannattaa ehkä vaan ottaa vakiosuutin mukaan (jos mahdollista), niin saattaa löytyä paremmin. Vakiosuutin kokoa 80, eli siitä ylöspäin (riippuu mitä tekee muuten, itsellä tosiaan se 89). Ja kulkee noilla jutuilla tasaisella maks. 48km/h gps:n.
-
- 2WD
- Viestit: 33
- Liittynyt: 29 Touko 2011 08:37
- Mönkijä:: Can-Am outlander t3
- Paikkakunta: Kuopio
Re: MXU 50 2.0
hyytyykse samanlailla ku vakio muksu?runq kirjoitti:Kannattaa kavereilta kysellä, että mistä kannattaa suuttimia etsiä. Kyllä niitä ihan kaupoista löytyy, kannattaa ehkä vaan ottaa vakiosuutin mukaan (jos mahdollista), niin saattaa löytyä paremmin. Vakiosuutin kokoa 80, eli siitä ylöspäin (riippuu mitä tekee muuten, itsellä tosiaan se 89). Ja kulkee noilla jutuilla tasaisella maks. 48km/h gps:n.
-
- Noppeli
- Viestit: 18
- Liittynyt: 21 Huhti 2010 17:09
Re: MXU 50 2.0
Minulla on nyt kiinni 19mm kaasari, 72cc ja tehoputki. Menee kyllä ihan kivasti vaikka olen vasta sisäänajo vaiheessa, niin ihan täyttä kaasua ei oo saannut kokeilla.
Mielestäni kannataisi kyll ostaa 72cc ensin. Jos vauhti ei riitä niin sitten voit harkita ostaa isompaa kaasaria ja tehoputki. Muistan että suuttimii oli vaikeaa löytää sihen keihin kaasariin ainakin verkosta.Juukkelis kirjoitti:Nyt tarttisin apua ton Muksun virityksen kanssa. Ihan semmosta pientä viritystä tarttisin vaan. Malossi Multivar on jo tilauksessa ja jotain kuristuksien poista miettisin... niin että onkohan tosta mxususta hankala irrotella nuita kureja? Paljohan kulkis noilla virityksillä? Oisko jotain muuta viritystä mitä laittaisin tähän?
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: MXU 50 2.0
Mikäli kokonaisvälitys muuttuu siten, että ajoneuvo ylittää sille lain määräämän sallitun maksiminopeuden, lasketaan se silloin viritykseksi. Kaikki virittäminen ei koske moottoria.Pasi S. kirjoitti:Kertokaas nyt hyvät ihmiset, että mitenkä välitysten vaihtaminen tai vaihteiston välitysten (variaattori) vaihtaminen lasketaan viritykseksi?
2-tahti moottorin tehon tuottoon, ja teho/vääntövasteeseen voidaan vaikuttaa monella tavalla, jopa niin, ettei sitä edes silmällä huomaa.
-Pasi S.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
-
- 2WD
- Viestit: 33
- Liittynyt: 29 Touko 2011 08:37
- Mönkijä:: Can-Am outlander t3
- Paikkakunta: Kuopio
Re: MXU 50 2.0
Mikäs se muksun vakiokaasarin nimi on? 

-
- Noppeli
- Viestit: 18
- Liittynyt: 21 Huhti 2010 17:09
Re: MXU 50 2.0
Keihin.Juukkelis kirjoitti:Mikäs se muksun vakiokaasarin nimi on?
Re: MXU 50 2.0
tehari: tehoputki. eli koko putkisto uusiksi, eipä siinä ihmeempiä muutoksiaPasi S. kirjoitti:voitko kertoa, mikä on "tehari"???
Mitä teit laitteelle?
-Pasi S.
...sori jos kysymykseni tuntuu tyhmältä
Jos "tehari" tarkoittaa pakoputkistoa, niin mitä muuta teit, kuin asensit tuon pakoputken?
-
- Tracks
- Viestit: 1917
- Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
- Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
- Paikkakunta: Tampere
Re: MXU 50 2.0
Virttäminen koskee moottorin hyötysuhteen parantamista. Välitysten muuttamista ei lasketa virittämiseksi... tiedät sen itsekkin Roosa.Roosa999 kirjoitti:Mikäli kokonaisvälitys muuttuu siten, että ajoneuvo ylittää sille lain määräämän sallitun maksiminopeuden, lasketaan se silloin viritykseksi. Kaikki virittäminen ei koske moottoria.Pasi S. kirjoitti:Kertokaas nyt hyvät ihmiset, että mitenkä välitysten vaihtaminen tai vaihteiston välitysten (variaattori) vaihtaminen lasketaan viritykseksi?
2-tahti moottorin tehon tuottoon, ja teho/vääntövasteeseen voidaan vaikuttaa monella tavalla, jopa niin, ettei sitä edes silmällä huomaa.
-Pasi S.
Melkein kaikki tuohon 45 kattonopeuden luokkaan kuuluvat värkit ylittävät jo tehtaalta tullessaan tuon nopeusrajan, mutta niillä ei saa ajaa laillisesti yli tuota 45.
Isomman kaasarin voi asentaa laitteeseen ja säätää se huolella, jolloin ollaan jo vaikutettu moottorin antamaan tehovasteeseen, mutta huippunopeus voi edelleen pysyä samana. Tämä on jo virittämistä.
2-tahti moottoreista puhuttaessa, ei voida suoranaisesti käyttää nimitystä tehoputki. Kukin putkisto 2-tahtimoottorissa on suunniteltu toimimaan aina kulloisellekkin kierrosalueelle aina yhdessä sylinterin kanavien ajoitusten ja aika-alojen kanssa. En ihmettele yhtään, jos niinsanottujen "tehareiden" hyöty on minimaalista, jos sylinteri sellaisenaan on suunniteltu ihan toiselle kierrosalueelle. Jos puhutaan ihan huipputehon numeroista, eikä hyötykäyttöalueesta, niin silloin voi saada ns"teharista" vaikka 10% piikin noiduttua johonkin kierrosalueeseen, mutta jostain muualta voi olla 30% pois.
-Pasi S.
Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: MXU 50 2.0
En tiedä hyvä Pasi S.
Mutta antaa 50 cc sällien vääntää täällä.
Mutta antaa 50 cc sällien vääntää täällä.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
-
- Tracks
- Viestit: 1917
- Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
- Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
- Paikkakunta: Tampere
Re: MXU 50 2.0

Tätä osiota seuraan usein vain kaljapäissäni aikani kuluksi, jos olen jo kaiken muun "päivän pakolliset" katsastanut.
Huomaan vaan, että käsitys 2T moottoreista on niin hakoteillä näillä nykynuorilla.
Tuollaisen 72cc koneella olevan "Muksun" saisi kulkemaan, ja ennenkaikkea kiihtymään ja ylläpitämään nopeutta (esim. mäki) huomattavasti paremmin, jos ymmärrys koneesta ja sen reagoinnista eri muutoksiin olisi tiedossa.
Pojat pistävät "virejä" kiinni ottamatta huomioon kokonaiskuvaa koko "Ilmapumpusta". Lopputulos on USEIN...lopputulos

...ja sitten oksennetaan verta foorumilla!
90cc hyvissä käsissä hyväilty Polariksen variaattori pannu pystyy käyttämään hyväkseen jopa 28 Keihinin PWKta ja tuottamaan parikymmentä hevosta kampiakselin päähän. Variaattori vie 40-50 prossaa ja ketjuveto osansa, mutta vetäville pyörille jää melkoisesti verrattuna vakioon.. Tuollainen 72cc koneelle itse laittaisin tuon 24mm Keihin PWKn. Keihiniin saa helposti suuttimia, niin pieniä, kuin pääsuuttimiakin, sekä erilaisia neuloja. Duell myy tuota kaasaria, ja varmasti "Nakkilasta" löytyy sopiva imukaula.
-Pasi S.
Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."