Mutta yleisesti ottaen voidaan kuitenkin ilmeisesti todeta, että ei se pikkuhonda NIIN ylivoimaisen kevyt ole, mitä juttua siitä on liikkunut.
Huomionarvoista oli ainakin mun mielestäni se, että risuperä-pikkuhondan ja esim. Rinconin, 660 Grizzlyn ja 750 King Quadin painoero oli vain noin 30kg, VAIKKA pikkuhondassa oli paria tuumaa pienemmät renkaat ja varusteet oli muuten käytännössä identtiset ainakin kingissä ja pikkuhondassa.
Kaikenkaikkiaan tulos näytti pitkälti siltä, että suurin painontuoja laitteisiin on isommat ja järeämpirunkoiset renkaat. Ne kun voivat painaa reilusti yli 10kg orkkiksia enemmän/kpl.
Kunnon panssari tuo varmaan sen kymmenkunta kiloa ja vinssi asennussarjoineen sen noin 15-20kg?
Nyt on kuitenkin tehty ensimmäinen "kimppapunnitus" samalla vaa´alla, eli ainakin näiden tulosten pitäisi olla vertailukelpoisia keskenään.
Tästä on hyvä jatkaa.
Ricos oli 28 renkaat ja panssari grizzy 660 pansari sekä kokolaitteen kiertävä putki kehikko katteitten suojana. Silti hämmästyimme painoja
Samat vinsit pansari rincos lasikuitu grizzy muovi vanteet hondas alumiini alkuperäiset höyhenen kevyet grizzy rauta pyörät.
Hauska on silti tietää mitä painoivat luulimme että rinco on raskaampi päin vastoin oli.
Joko Honda on punnittu Hessu? Ajettelin vaan et jos tosta Waarin Hontan painon alle mennään niin sit kyl puhutaan jo crossi mönkkäreistä...ei se hontakaan niin kevyt ole
Eipä ole kerennyt ja nyt koneet odottaa Raajärven keikkaa. Josko kesällä....
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala https://www.pariuraa.fi/wordpress
vaughan kirjoitti:Melkoisen sekavaksi meni tämäkin topicki. Koneita punnittu kura rypemisten jälkeen eikä oikein tiedetä millä varusteilla...
Hataralle pohjalle meni faktatiedot. Jospa jatkossa jokainen itse ilmoittamaan oman laitteensa painot ja varusteet vaikkapa ranskalaisin viivoin.
Laite pestynä ja täyteen tankattuna, se lienee kaikille ymmärrettävä asia.
Eihän nuo painot nyt niin epäselvästi ole ilmoitettu.
Mutta totta olis se kivempi että mentäs otsikon mukaan eli ei mitään "musta tuntuu ja muistaakseni"
Taitaa se aikakin tehdä muistille tepposia.
Tästälähin vaan FAKTAA.
nope, olen ajanut enempi fillarilla ja veneellä. kahtellaan...
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala https://www.pariuraa.fi/wordpress
Eip mitään kiireitä.
Viellä on kesää jäljellä ja syksyllä sitten jos ei kesällä ehdi..
Ei kukaan muu viitsisi kiikuttaa omaansa HONDA 420 FE:tä vaakalle?
Waarin lisäksi.
Ihan vakio tietenkin olis mukava, mutta taitaa harvassa olla tätä palstaa lukevat heput joka täysin vakiolla ajelee.
moottoripyörissä olen ollut painohysteerinen(ilmenee pulttien lyhentelynä ja metalliosien poistolla/korvaamisella kevyemmillä aineilla). polariksen 800:Sta korjaillessa joutui luopumaan unelmista, että se voisi ikinä olla kevyt(moottoripyörä tyyliin). ei pataraudasta saa kevyttä. vielä kun on etu ja takapuskurit, vinssi(painaa varmaan 15-20kg).
toisaalta keveyden tarve on suurin nopeissa vehkeissä. ja vehkeissä joilla ei hinata. työkäyttömönkijässä paino on melkein vain etu. ajattelin, että työtä lähinnä, joten puskurit kiinni vaan ja vinssit ja paljon tavaraa boxeihin mukaan. nopeudetkin kun liikkuu alle 50pin, niin painon kiihdytys ja jarrutus ei ole ihan niin kriittistä kuin ratapöyrissä.
honda tunnettuna moottoripyörävalmistajana on vähän yrittänyt, pyöräntuennat on hienosti valetut kevytmetallista.
hupiajoon keveydestä tietysti on etua. kevyempi kammeta irti ojasta. jousitus pääsee helpommalla. kiihtyy ja jarruttaa paremmin.
sinänsä polariksessa painonpudotus olisi helppoa. mutta aina lähtee myös jotain käyttökelpoista. puskuri, säilytysboxi, tarakka, vinssi.
jaket kirjoitti:moottoripyörissä olen ollut painohysteerinen(ilmenee pulttien lyhentelynä ja metalliosien poistolla/korvaamisella kevyemmillä aineilla). polariksen 800:Sta korjaillessa joutui luopumaan unelmista, että se voisi ikinä olla kevyt(moottoripyörä tyyliin). ei pataraudasta saa kevyttä. vielä kun on etu ja takapuskurit, vinssi(painaa varmaan 15-20kg).
toisaalta keveyden tarve on suurin nopeissa vehkeissä. ja vehkeissä joilla ei hinata. työkäyttömönkijässä paino on melkein vain etu. ajattelin, että työtä lähinnä, joten puskurit kiinni vaan ja vinssit ja paljon tavaraa boxeihin mukaan. nopeudetkin kun liikkuu alle 50pin, niin painon kiihdytys ja jarrutus ei ole ihan niin kriittistä kuin ratapöyrissä.
honda tunnettuna moottoripyörävalmistajana on vähän yrittänyt, pyöräntuennat on hienosti valetut kevytmetallista.
hupiajoon keveydestä tietysti on etua. kevyempi kammeta irti ojasta. jousitus pääsee helpommalla. kiihtyy ja jarruttaa paremmin.
sinänsä polariksessa painonpudotus olisi helppoa. mutta aina lähtee myös jotain käyttökelpoista. puskuri, säilytysboxi, tarakka, vinssi.
JT
lukaseppa jaket tuo topicin otsikko vielä kertaalleen läpi.tietoa laitteista sinulta tuntuu löytyvän mutta pyritään pitämään tämä topic aloittajan toiveesta FAKTApohjaisena,joten jos faktaa mönkijän painosta ei ole tarjolla niin voi huoletta jättää kirjoittamatta yhtään mitään.ratapyörät ja hondan moottoripyörät eivät kuulu tähän topicciin/foorumiin.kiitos