Faktaa mönkkäreiden painosta

Yleistä keskustelua mönkijöistä ja foorumista. Täältä löydät myös: ohjeita ja ilmoituksia
jarim
6WD
Viestit: 268
Liittynyt: 17 Tammi 2008 21:06
Mönkijä:: HONDA 420FA 30"
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Faktaa mönkkäreiden painosta

Viesti Kirjoittaja jarim »

Roosa999 kirjoitti:Mielenkiintoinen on painon heitto FE:ssä.

Nyt on pakko ajaa ensiviikonloppuna FE uudestaan vaakaan.
Mielenkiinnosta kyselen.
Paljonko oli FE:n paino?
Ja millä varusteilla?
Henkka33
Noppeli
Viestit: 11
Liittynyt: 28 Joulu 2009 15:22

Re: Faktaa mönkkäreiden painosta

Viesti Kirjoittaja Henkka33 »

thehuutokauppa kirjoitti:Tuntuuhan noissa teitin laitteiden painoissa pikkasen heittoa olevan...

Mutta yleisesti ottaen voidaan kuitenkin ilmeisesti todeta, että ei se pikkuhonda NIIN ylivoimaisen kevyt ole, mitä juttua siitä on liikkunut.
Huomionarvoista oli ainakin mun mielestäni se, että risuperä-pikkuhondan ja esim. Rinconin, 660 Grizzlyn ja 750 King Quadin painoero oli vain noin 30kg, VAIKKA pikkuhondassa oli paria tuumaa pienemmät renkaat ja varusteet oli muuten käytännössä identtiset ainakin kingissä ja pikkuhondassa.

Kaikenkaikkiaan tulos näytti pitkälti siltä, että suurin painontuoja laitteisiin on isommat ja järeämpirunkoiset renkaat. Ne kun voivat painaa reilusti yli 10kg orkkiksia enemmän/kpl.
Kunnon panssari tuo varmaan sen kymmenkunta kiloa ja vinssi asennussarjoineen sen noin 15-20kg?

Nyt on kuitenkin tehty ensimmäinen "kimppapunnitus" samalla vaa´alla, eli ainakin näiden tulosten pitäisi olla vertailukelpoisia keskenään.
Tästä on hyvä jatkaa.
Ricos oli 28 renkaat ja panssari grizzy 660 pansari sekä kokolaitteen kiertävä putki kehikko katteitten suojana. Silti hämmästyimme painoja
Samat vinsit pansari rincos lasikuitu grizzy muovi vanteet hondas alumiini alkuperäiset höyhenen kevyet grizzy rauta pyörät.
Hauska on silti tietää mitä painoivat luulimme että rinco on raskaampi päin vastoin oli.
Avatar
MattiK79
3WD
Viestit: 78
Liittynyt: 24 Loka 2007 20:25
Mönkijä:: kotkot
Paikkakunta: Siuntio

Re: Faktaa mönkkäreiden painosta

Viesti Kirjoittaja MattiK79 »

Joko Honda on punnittu Hessu? Ajettelin vaan et jos tosta Waarin Hontan painon alle mennään niin sit kyl puhutaan jo crossi mönkkäreistä...ei se hontakaan niin kevyt ole :D
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: Faktaa mönkkäreiden painosta

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Eipä ole kerennyt ja nyt koneet odottaa Raajärven keikkaa. Josko kesällä....
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Avatar
vaughan
Tracks
Viestit: 4759
Liittynyt: 13 Kesä 2005 22:10
Mönkijä:: Can-am outlander 450 L PRO
Paikkakunta: Porvoo
Viesti:

Re: Faktaa mönkkäreiden painosta

Viesti Kirjoittaja vaughan »

Melkoisen sekavaksi meni tämäkin topicki. Koneita punnittu kura rypemisten jälkeen eikä oikein tiedetä millä varusteilla...

Hataralle pohjalle meni faktatiedot. Jospa jatkossa jokainen itse ilmoittamaan oman laitteensa painot ja varusteet vaikkapa ranskalaisin viivoin.

Laite pestynä ja täyteen tankattuna, se lienee kaikille ymmärrettävä asia.
Youtube= vaughanmoto
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
jarim
6WD
Viestit: 268
Liittynyt: 17 Tammi 2008 21:06
Mönkijä:: HONDA 420FA 30"
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Faktaa mönkkäreiden painosta

Viesti Kirjoittaja jarim »

vaughan kirjoitti:Melkoisen sekavaksi meni tämäkin topicki. Koneita punnittu kura rypemisten jälkeen eikä oikein tiedetä millä varusteilla...

Hataralle pohjalle meni faktatiedot. Jospa jatkossa jokainen itse ilmoittamaan oman laitteensa painot ja varusteet vaikkapa ranskalaisin viivoin.

Laite pestynä ja täyteen tankattuna, se lienee kaikille ymmärrettävä asia.

Eihän nuo painot nyt niin epäselvästi ole ilmoitettu.
Mutta totta olis se kivempi että mentäs otsikon mukaan eli ei mitään "musta tuntuu ja muistaakseni"
Taitaa se aikakin tehdä muistille tepposia.
Tästälähin vaan FAKTAA.
Avatar
waari
6WD
Viestit: 887
Liittynyt: 29 Heinä 2005 10:26
Mönkijä:: HONDA 24", 275 kg
Paikkakunta: Siuntio

Re: Faktaa mönkkäreiden painosta

Viesti Kirjoittaja waari »

tuol sierevuores koneet ainakin punnittiin ennen ajoja ja kaikki koneet ainakin näyttyi puhtailta. oma oli täysin ravaton, elis puhdas vaikkakin ruma.
välittää.....
jarim
6WD
Viestit: 268
Liittynyt: 17 Tammi 2008 21:06
Mönkijä:: HONDA 420FA 30"
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Faktaa mönkkäreiden painosta

Viesti Kirjoittaja jarim »

Roosa999 kirjoitti:Eipä ole kerennyt ja nyt koneet odottaa Raajärven keikkaa. Josko kesällä....
Jokos on Raajärven keikan jäljiltä koneet pesty ja putsattu ja ajettu vaakan kautta?
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: Faktaa mönkkäreiden painosta

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

nope, olen ajanut enempi fillarilla ja veneellä. kahtellaan...
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
jarim
6WD
Viestit: 268
Liittynyt: 17 Tammi 2008 21:06
Mönkijä:: HONDA 420FA 30"
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Faktaa mönkkäreiden painosta

Viesti Kirjoittaja jarim »

Eip mitään kiireitä.
Viellä on kesää jäljellä ja syksyllä sitten jos ei kesällä ehdi..

Ei kukaan muu viitsisi kiikuttaa omaansa HONDA 420 FE:tä vaakalle?
Waarin lisäksi.
Ihan vakio tietenkin olis mukava, mutta taitaa harvassa olla tätä palstaa lukevat heput joka täysin vakiolla ajelee.
jaket
6WD
Viestit: 767
Liittynyt: 14 Elo 2011 09:05
Mönkijä:: polle 800EFI
Paikkakunta: Häme

Re: Faktaa mönkkäreiden painosta

Viesti Kirjoittaja jaket »

moottoripyörissä olen ollut painohysteerinen(ilmenee pulttien lyhentelynä ja metalliosien poistolla/korvaamisella kevyemmillä aineilla). polariksen 800:Sta korjaillessa joutui luopumaan unelmista, että se voisi ikinä olla kevyt(moottoripyörä tyyliin). ei pataraudasta saa kevyttä. vielä kun on etu ja takapuskurit, vinssi(painaa varmaan 15-20kg).

toisaalta keveyden tarve on suurin nopeissa vehkeissä. ja vehkeissä joilla ei hinata. työkäyttömönkijässä paino on melkein vain etu. ajattelin, että työtä lähinnä, joten puskurit kiinni vaan ja vinssit ja paljon tavaraa boxeihin mukaan. nopeudetkin kun liikkuu alle 50pin, niin painon kiihdytys ja jarrutus ei ole ihan niin kriittistä kuin ratapöyrissä.

honda tunnettuna moottoripyörävalmistajana on vähän yrittänyt, pyöräntuennat on hienosti valetut kevytmetallista.

hupiajoon keveydestä tietysti on etua. kevyempi kammeta irti ojasta. jousitus pääsee helpommalla. kiihtyy ja jarruttaa paremmin.

sinänsä polariksessa painonpudotus olisi helppoa. mutta aina lähtee myös jotain käyttökelpoista. puskuri, säilytysboxi, tarakka, vinssi.

JT
“Unnatural work produces too much stress.”
jukka81
Moderaattori
Viestit: 5590
Liittynyt: 23 Marras 2007 21:29
Mönkijä:: Traktori
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Faktaa mönkkäreiden painosta

Viesti Kirjoittaja jukka81 »

jaket kirjoitti:moottoripyörissä olen ollut painohysteerinen(ilmenee pulttien lyhentelynä ja metalliosien poistolla/korvaamisella kevyemmillä aineilla). polariksen 800:Sta korjaillessa joutui luopumaan unelmista, että se voisi ikinä olla kevyt(moottoripyörä tyyliin). ei pataraudasta saa kevyttä. vielä kun on etu ja takapuskurit, vinssi(painaa varmaan 15-20kg).

toisaalta keveyden tarve on suurin nopeissa vehkeissä. ja vehkeissä joilla ei hinata. työkäyttömönkijässä paino on melkein vain etu. ajattelin, että työtä lähinnä, joten puskurit kiinni vaan ja vinssit ja paljon tavaraa boxeihin mukaan. nopeudetkin kun liikkuu alle 50pin, niin painon kiihdytys ja jarrutus ei ole ihan niin kriittistä kuin ratapöyrissä.

honda tunnettuna moottoripyörävalmistajana on vähän yrittänyt, pyöräntuennat on hienosti valetut kevytmetallista.

hupiajoon keveydestä tietysti on etua. kevyempi kammeta irti ojasta. jousitus pääsee helpommalla. kiihtyy ja jarruttaa paremmin.

sinänsä polariksessa painonpudotus olisi helppoa. mutta aina lähtee myös jotain käyttökelpoista. puskuri, säilytysboxi, tarakka, vinssi.

JT

lukaseppa jaket tuo topicin otsikko vielä kertaalleen läpi.tietoa laitteista sinulta tuntuu löytyvän mutta pyritään pitämään tämä topic aloittajan toiveesta FAKTApohjaisena,joten jos faktaa mönkijän painosta ei ole tarjolla niin voi huoletta jättää kirjoittamatta yhtään mitään.ratapyörät ja hondan moottoripyörät eivät kuulu tähän topicciin/foorumiin.kiitos
jarim
6WD
Viestit: 268
Liittynyt: 17 Tammi 2008 21:06
Mönkijä:: HONDA 420FA 30"
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Faktaa mönkkäreiden painosta

Viesti Kirjoittaja jarim »

Roosa999 kirjoitti:Mielenkiintoinen on painon heitto FE:ssä.

Nyt on pakko ajaa ensiviikonloppuna FE uudestaan vaakaan.

Jokos on FE:n todellinen paino tullut punnittua?

TAitaa olla pikkuhiljaa " Myytti Murrettu" vai miten se sanotaan ?
Yllättävän moni varmaankin luulee 420:sen kevyemmäks kun todellisuudessa on .
Avatar
pommipoika
Tracks
Viestit: 2708
Liittynyt: 15 Maalis 2009 10:38
Mönkijä:: Can-am 500 max T3
Paikkakunta: muurame

Re: Faktaa mönkkäreiden painosta

Viesti Kirjoittaja pommipoika »

oman grizzlyn käytin vaakalla (20kg tarkkuus),tankki melkein täynnä,varusteina vinssi ja vakiopenkki. 320kg.
Can-am 500 G2 max STD traktori -13
Honda trx 90 -01
Ex. Yamaha yfm Raptor 250r SE -09
R.I.P. Yamaha 700 Karhu traktori -10 *lunariin*
Suomen Nuoret Mönkijäharrastajat
"Well there's your problem" -Adam Savage
Avatar
qaw
6WD
Viestit: 872
Liittynyt: 13 Heinä 2007 22:17
Mönkijä:: Polaris Sportsman 500 EFI T3
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Faktaa mönkkäreiden painosta

Viesti Kirjoittaja qaw »

Lisätäänpä listaan, kun tuli Polle punnittua Kolmperässä (puhtaana).

Polaris Sportsman 800 E -08
- 26-14" Polaris Bruiser -vanteet ja Maxxis Bighorn -renkaat
- Iron Baltic 8mm muovinen pohjapanssari ja tukivarsisuojat
- Polaris 2500 -vinssi
- Polaris Bodyguard -kylkiputket
- Polaris Bodyguard -etupuskuri
- tankki täys bensaa

--> 395kg

Aika hyvin taitaa rekisteriotteessa lukeva 360kg siis pitää paikkansa, jos palautetaan orggiskuntoon.
Polaris Sportsman 500 EFI T3 -13
(EX: Polaris Sportsman 800 EFI L7e -08)
(EX: Comanche Bull 300 L7e -07)
Vastaa Viestiin