Shineray XY250STIXE keskustelu!

Keskustelua muun merkkisistä mönkijöistä.
hellbound
2WD

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja hellbound »

Kova hinta se on maksaa ylimääräistä muutama tonni nylockeista, paremmista kumeista ja nivelistä....Itse mieluummin vaihdan ne muutaman satkun hintaan...
jarik
3WD
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarik »

hellbound kirjoitti:Nooh...Ei noita kiristelyjä tarvii juurikaan tehdä, kun vaihtaa tilalle Nylockit ja pultteihin lukitetta...Hintaa tulee muutama hassu euro.....Ja vaihto on helppoa, kun laittaa aina ne kuntoon mitkä on löystynyt....Renkaat joutuu jossain vaiheessa muutenkin uusimaan ja noi yläpallot ei kovin montaa egeä kustanna....Mä en ainakaan noihin kaadu taikka myy laitetta....Se on sitä harrastamista...
No kukin harrastaa tyylillään :) mutta kyllä minä mieluimmin ajan, kun rassaan jatkuvasti. Huollot on sitten tietenkin oma asiansa.
Metsästäkadulle
2WD

Viesti Kirjoittaja Metsästäkadulle »

jarik kirjoitti:
hellbound kirjoitti:Nooh...Ei noita kiristelyjä tarvii juurikaan tehdä, kun vaihtaa tilalle Nylockit ja pultteihin lukitetta...Hintaa tulee muutama hassu euro.....Ja vaihto on helppoa, kun laittaa aina ne kuntoon mitkä on löystynyt....Renkaat joutuu jossain vaiheessa muutenkin uusimaan ja noi yläpallot ei kovin montaa egeä kustanna....Mä en ainakaan noihin kaadu taikka myy laitetta....Se on sitä harrastamista...
No kukin harrastaa tyylillään :) mutta kyllä minä mieluimmin ajan, kun rassaan jatkuvasti. Huollot on sitten tietenkin oma asiansa.
Joo eine Fordin ralliautotkaan ole valmiita vehkeitä kun tehtaalta tulevat, osaa niihini joutuu vaihtamaan ja tiuhaan, mulla o kans pari kaveria jotka ei tykkää käsiään liata remonteissa ns.huollot o eri juttu. Ite meinasin noilla ensi renkail yhen kauden ajaa ja vaihtaa ens kaudeks jokkuu toiset.
FOXER
Noppeli
Mönkijä:: EX STIXE
Viesti:

Viesti Kirjoittaja FOXER »

itestäni ainakin mukava harrastaa tämmöstä kampetta välillä kun ei imasin niin paljoa rahaa mitä autoharrastus :D
onko muillakin sulanut auringon polttamana etuvalojen muovi ympärykset ?
Miksu76
4WD
Mönkijä:: Kawasaki KFX 700

Viesti Kirjoittaja Miksu76 »

Tervehdys.

Käytin kans shinukan konttorilla tänään oli pakokaasut siinä ja siinä ettei ois menny läpi lopulliset arvot oli CO: 1,05 mutta harmittavasti HC: 894. Tankissa oli E98 ja 0.5l masinolia :) Ei ollu vakiokaasari ja putki oli KATiton mutta tuo lisähapetin olis pitäny laitaa toimintaa, niin varmaankin olis auttanut paljon. Tyhjäkäyntiseosruuvi oli lähes kiinni.

Scooterin renkaista ei myöskään setä tykännyt, pitäis muka olla 3,5" vanteella tuo 130/90 malli eihän tuollaisia mistään saakaan näihin no mulla oli jokatapauksessa 6" vanteella. :roll:

Jos jollain sattuis oleen ylimääräisinä 175/70 tai 195/50-10" katurenkaat tai 5" vanteita, niin voi tarjoilla tännepäin.

No onneksi on kuukaus aikaa laitaa kuntoon.
Kawasaki KFX 700 -06 TL
http://s121.photobucket.com/albums/o239 ... KFX%20700/

Ex: Shineray XY250STIXE -08 TL
jahve3
4WD
Mönkijä:: Shineray STIXE

Viesti Kirjoittaja jahve3 »

Luulin jo et oon ainut ketä ei päässy päästöistä läpi :)
Rodytzki
Noppeli
Mönkijä:: Shinukka STIXE

Viesti Kirjoittaja Rodytzki »

hellbound kirjoitti:Aiemmin tuossa keskusteltiin nokan asennosta....Eihän sillä pitäis olla väliä, kun kyseessähän on työntötankokone missä nokka-akseli ei ole kannessa?? Ilmeisesti tässä tapauksessa ei oltu alakertaa purettu??
Aivan näin ja kyseessä meitsin ihmetykset :D

Lopulliseksi viaksi selvisi vääntynyt pakoventtiili, kun ei lähteny mönkijä käyntiin kasauksen jälkeen! Nyt kuitenkin motti kasassa ja käyntiin lähti paremmin ku koskaan.

Onko kukaan tuunaillu uusia renkaan pultteja?

Huomasin vain, kun olin vaihtamassa kesärenkuleita alle, niin olipas nuo orkkis pultit ottanu jostain ohrasta ja vääntyneet siten, että eipäs kesikset menny alle enää!!!

Kestäiskö vain, jos laittas uudet jytkymmät pultit ja kiristäis läpi mutterilla??
Metsästäkadulle
2WD

FOXER kirjoitti:itestäni ainakin mukava harrastaa tämmöstä kampetta välillä kun ei imasin niin paljoa rahaa mitä autoharrastus :D
onko muillakin sulanut auringon polttamana etuvalojen muovi ympärykset ?
On sulanut hieman, samaa katselin tässä eräs päivä...
Miksu76
4WD

No`niin pikku testi tehty. Alkuperäisellä kaasarilla ja alkuperäisillä suuttimilla pakokaasuarvot pysyvät hyvinkin vaadituissa arvoissa =D>

Eli kannattaa muistaa laitaa seuraavat.

A. Alkuperäinen kaasari.
B. Alkuperäiset suuttimet. 38 tyhjäkäynti ja 95 pää.
C. Neula puolessavälissä, oliko nyt kolmas väli alhaalta.
D. 2.5 kierrosta tyhjäkäyntiseos auki ja savuja ottaessa pikkaisen tarvittaessa pienemmälle.

Alkuperäistä Katalysaattoria ei tarvita ja putkihässäkän voi unohtaa täysin.

Omassa STIXE:ssä näillä CO: 0.3 ja HC: 450 ihan varmaan riittää konttorilla :D
Pikkaisen vaatii kärsivällisyyttä tuo säätö, kun meinaa seilailla arvot laidasta laitaan oikeella ajalla kun saa napattua
niin avot :D
Viimeksi muokannut Miksu76, 16 Heinä 2011 21:19. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Kawasaki KFX 700 -06 TL

Idromeno
3WD
Mönkijä:: Bashan BS200-S7

Viesti Kirjoittaja Idromeno »

Oma laakerinvaihtourakka ainakin tältä osin ohi. En vaihtanut uudet laakerit kuin toiselle puolelle, sen verran veemäistä oli saada vanhat laakerit pois sieltä epäkeskoholkista. Osasyynä varmaankin huono tuurna jolla lyödä nuo vanhat laakerit pois. Uusien laakereiden laittaminenkin veemäistä sen hylsyn, joka on laakereiden välissä, takia. Jos iskee uudet laakerit liian pitkälle se lukkiutuu väärään asentoon, kuten mulla kävi.
Ketjut pyörii nyt ainakin tasaisesti, mikä oli mulla ongelma. Tässäkin ei tainnut olla muuta syytä kuin ettei epäkeskot ollut täysin samassa asennossa kummallakin puolella. Siinä muuten vihje jos irroittaa taka-akselin, kannattaa tehdä viiltomerkit missä asennossa epäkeskot olivat ennen irroittamista.
Toisen puolen laakerit pyörivät ihan ok, joten saivat jäädä. Uloimmat stefat oli rikki kummaltakin puoleta sen nyt kuitenkin vaihdoin kun kerran irti oli.
jahve3
4WD

Miksu76 kirjoitti:No`niin pikku testi tehty. Alkuperäisellä kaasarilla ja alkuperäisillä suuttimilla pakokaasuarvot pysyvät hyvinkin vaadituissa arvoissa =D>

Eli kannattaa muistaa laitaa.

A. Alkuperäinen kaasari
B. Alkuperäiset suuttimet
C. 2.5 kierrosta tyhjäkäyntiseos auki ja savuja ottaessa pikkaisen tarvittaessa pienemmälle.

Alkuperäistä Katalysaattoria ei tarvita ja putkihässäkän voi unohtaa täysin.

Omassa STIXE:ssä näillä CO: 0.3 ja HC: 450 ihan varmaan riittää konttorilla :D
Pikkaisen vaatii kärsivällisyyttä tuo säätö, kun meinaa seilailla arvot laidasta laitaan oikeella ajalla kun saa napattua
niin avot :D
Oliko alkuperänen ilmansuodatin, missä kohtaa neula ? en saanu ite läpi alkuperäsillä hilppeillä co oli 7-10
Miksu76
4WD

Mulla oli päästöjä mitatessa kartioputsari ja neula oli puolessavälissä.
Kawasaki KFX 700 -06 TL

Miksu76
4WD

Idromeno kirjoitti:Oma laakerinvaihtourakka ainakin tältä osin ohi. En vaihtanut uudet laakerit kuin toiselle puolelle, sen verran veemäistä oli saada vanhat laakerit pois sieltä epäkeskoholkista. Osasyynä varmaankin huono tuurna jolla lyödä nuo vanhat laakerit pois. Uusien laakereiden laittaminenkin veemäistä sen hylsyn, joka on laakereiden välissä, takia. Jos iskee uudet laakerit liian pitkälle se lukkiutuu väärään asentoon, kuten mulla kävi.
Ketjut pyörii nyt ainakin tasaisesti, mikä oli mulla ongelma. Tässäkin ei tainnut olla muuta syytä kuin ettei epäkeskot ollut täysin samassa asennossa kummallakin puolella. Siinä muuten vihje jos irroittaa taka-akselin, kannattaa tehdä viiltomerkit missä asennossa epäkeskot olivat ennen irroittamista.
Toisen puolen laakerit pyörivät ihan ok, joten saivat jäädä. Uloimmat stefat oli rikki kummaltakin puoleta sen nyt kuitenkin vaihdoin kun kerran irti oli.

Juu ainakin nuo alkuperäiset laakerit on noissa laakeripesissä joskus kovaakin kiinni, virheellisen asennuksen takia.
Pesät on maalattu, mutta eivät ole poistaneet maalia laakeripesistä ennen laakerin asennusta vaan sinne vaan laakerit prässillä =D> No meneehän ne, mutta meneekö niinkun pitäis "EI". Mielestäni laakerit pitäisi täysin "uusissa" vaihtaa jo ensikäsittelyssä kokonaan uusiin, poistaa ne maalit ja sorvata kestävemmät ja suorat holkit laakereiden väliin jotta eivät mene kasaan niin helposti kiritäessä.
Kawasaki KFX 700 -06 TL

Metsästäkadulle
2WD

Eiks ois jo aika tehdä STIXE(shineray) tapaaminen?

-Ehdottakaa paikkaa.
Itse asun Hyvinkäällä joten jonnekkin +-50-100km on ihan ok mulle siis ihan mihin suuntaan tahansa.

Joku voi myös tosin avata tälle tapaamis jutskalle uuden topicin jos haluu...

Terv. J.J.
jahve3
4WD

Onko kellään vielä ehdotuksia noihin co päästöihin liittyen vai pitääkö se raahata tää romu korjaamolle :( ois hyvät kelit ajaa
Vastaa Viestiin