Yamaha Banshee vai YFZ 450 ????

Keskustelua crossi ja freestyle ajosta.
Pasi S.
Tracks
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350

pasi.s;n banshee projekti

Viesti Kirjoittaja Pasi S. »

Terves!

Nyt on paha paikka ja haluaisinkin rehellisiä mielipiteitä teiltä kokeneimmilta.
Eli olen hankkimassa itselleni crossi-mönkijää, ja vaihtoehdot ovat Banshee tai YFZ450. Molemmat kiinnostavat pirusti, mutta päätöksen teko on vaikeaa.
En ole omistanut mönkijää 20 vuoteen, joten "ensi" laitteesta on kyse.
Laite tulisi harrastelu ja puuhastelu käyttöön, eikä niinkään vakavaan crossailuun. Ajopaikkana toimii pääsääntöisesti sänkipelto ja radalle aina silloin tällöin.
Tarkoitus on vain päästää viikon työpaineet pihalle, ja saada adrenaliinia vereen.

Bansheen plussat:(mielestäni)
-virtys mahdollisuudet mielestäni lähes rajattomat (pakko on jotain puuhata)
-kooltaan ja ajoasennoltaan milestäni hyvä
-kaiketi melko tehokas jo vakionakin (oppis ensiksi ajaan)
-laite jota haaveilen on jo pitkälti varusteltu konetta lukuun ottamatta

miinukset:(mielestäni)
-haisee se kaiketi mopolle, jota en koskaan omistanut.. :)
-viritettynä vietävän äänekäs... minä tykkään, mutta naapurit ei.

YFZ 450 on minulle vieläkin tuntemattomanpi, kerran olen istunut uuden koneen päällä. Ajoasento myös hyvä joksin tankoa joutuisi nostamaan. Huomena menen katsomaan yhtä ehdokasta.

Kaiketi kumpikin repii kuin reumatismi.
Nelarin vääntö miellyttää, mutta niin miellyttää kaks´tahtisen raikuva yläpääkin.

Kertokaa kumman itse valitsisit, ja miksi. Myös hollon tarpeet kiinnostaa molemmista. Laite saa kaivata huomiota ja hellyyttä, mutta rikki se ei saa olla.

-Pasi
Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
MR Charger
6WD
Mönkijä:: HELL RACER

Re: Yamaha Banshee vai YFZ 450 ????

Viesti Kirjoittaja MR Charger »

Jaahans, molemmat omistaneena voin kait jotain horista. Vaikka merkki on sama, niin kyllähän ne täysin eri maailmaa on, nelipuokissa tosiaan ajamisen helppous ja keveys miellyttää, ja se kulutus :wink: Sitten jos nelariin haluaa voimaa, tulee se maksamaan kyllä suhteessa enemmän ja ääni on paljon pahempi, mikään ei voita viritetyn bansheen ääniä! Vanhemmat nelipuokitkin kestänee, kun vaihtelee öljyjä riittävän usein, eikä laulata koko ajan tappia vasten.
Sitten tämä kakstee, ihan vakiona se ei ole nelarin veikkanen tehoiltaan ja aika vaisu alapäästään, mutta se ei ole todellakaan ole ongelma, vakioputket ensimmäisenä sulatusuuniin ja vaikka toomeyta tilalle, niin johan paranoo. Banshee on ajolleen ehkä hivenen keulapainoisemman tuntonen, mutta johtunee paljolti moottorin luonteestakin, viritettynä siihen kaipaisi raskaampaa keulaa :lol: Tekniikkahan on todella yksinkertaista ja paljon helpompi huoltaa kuin nelari. Miinuksina oikeastaan vakion huono alusta ja viritettynä isohko kulutus, plussana tosiaan melkein rajattomat viritysmahdollisuudet.

Jos olet kattellut sitä valkoista bansheeta, niin en miettis kyllä yhtään, siinähän näkyi olevan alusta jo kunnossa. Banshee sänkicrossailuun ja 450 crossiradalle, tämmönen mielipide.

ps: molempiin masiinoihin vois löytyä jotain viripalikkaa.
Pasi S.
Tracks

Kiitos malkeistä täydellisestä vastauksesta!

Kävin tänään katsomassa sitä YFZtaa, ja hyvähän sekin oli. Täysin vakio kuntoinen.
Alkaa kallistumaan tuohon YFZtaan koska hinta painui reippaasti alle tuon Bansheen. Joudun varmaan tilanteeseen, jossa mietin, tuliko valkattua oikea (oli se sitten Banshee tai YFZ), mutta onneksi molemmat on jammuja (lempi merkki).
Joo..sitä valkoista kävin ihmettelemässä ja olihan siinä alustan palat jo kunnossa. Hankinta hinta ratkaisee, koska joudun puolet rahoittamaan. Ymmärrän kyllä että ne Öhlinsit ja tukivarret maksaa kultaa, mutta ...mutta.
Katsastelin tänään keskusteluja noiden koneiden välillä ja molemmille tuntuis löytyvän jyrkkä kannattajakunta. Kumpaakin kehuttiin ja haukuttiin.

Perhana soikoon.... kumpikohan oilisi se todella oikea??? :roll:

Onneksi on pari päivää vielä aikaa miettiä, mutta viikonloppuna on jo kampe, oli se sitten kumpi tahansa.

-Pasi
Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
speedfreak
2WD
Viesti:

Viesti Kirjoittaja speedfreak »

Itse kalistuisin sinne YFZ:n puolelle, vaikka se Banshee aika magee laite onkin. Suomessa on kuitenkin jo aika monta 450YFZ mönkkäriä ja talleissa paljon myytävää tavaraa, joten viriosien ja varaosien saanti käytettynä on helppoa.

Vaihdat YFZ:taan kunnon vapaavirtaus suodattimen ja pakoputken niin jo niillä muuttuu laitteen luonne oleellisesti! Iskunvaimentimet voi simmata halutunlaisiksi niin ei heti tarvitse panostaa kallliiseen alustaan.

Pro-Offista löytyy paljon palikkaa Yamahaan ja soitto Markukselle niin varmasti löytyy hyvää käytettyäkin osaa!

- Nico
Menestyminen on vapaaehtoista!
PepsiMoto
Tracks
Mönkijä:: Rapu 787

pasi.s:n banshee projekti

Viesti Kirjoittaja PepsiMoto »

Hyvä saldo, ja nyt bansheellä samat!
Pasi S.
Tracks

Hahaa! Hei Pepsi, tää on vaan harrastus = joutuu maksaan kaiken itse!

Ois oikeesti mukavaa, jos me Jammu.miehet nähtäisiin joskus jossain tapahtumassa. Ois hienoa kätellä ja heittää läppää...
Voi olla että vinssin puute rajoittaa noita mahdollisuuksia, mutta jossain....

-Pasi S.
Yamaha Banshee 2006
PepsiMoto
Tracks

Pasi S. kirjoitti: Ois oikeesti mukavaa, jos me Jammu.miehet nähtäisiin joskus jossain tapahtumassa. Ois hienoa kätellä ja heittää läppää...
Voi olla että vinssin puute rajoittaa noita mahdollisuuksia, mutta jossain....

-Pasi S.
Jotkut sänkipeltoajelumeiningit vois olla ihan jees.
Pasi S.
Tracks

Tarttee kyttää, koska ja missä niitä olisi. Täälä etelämmässä on ollut useampiakin, mutta ei ole ilmoituksia ajoissa koskaan nähny...

Pakko kai se on koukkujärvelle mennä ihan vaan ajelemaan ympäri ämpäri. EI siis mitään vakavaa crossailua.

-Pasi S.
Yamaha Banshee 2006
JJP
Tracks

Viesti Kirjoittaja JJP »

Ei riitä että voittaa, toisten täytyy hävitä!!
:lol:

Ei muuta kuin mökki vuokraten ja tättärää! :D Voihan siinä tietenkin vähän ajellakkin! :D
Hulluudessa on tiettyä huvia, jota muut kuin hullut eivät tunne..
Kuvasteita
"Olen vapaa ennakkoluuloista, vihaan kaikkia tasapuolisesti."
Pasi S.
Tracks

Oon senverran saappaan alla, että en tiedä, saanko Hallitukselta lupaa lähteä "härkä"-porukalla mökkeileen... :lol:
Ajelukin ois ihan kivaa. jos siinä mökin pihassa vaikka lämmittäis koneita!
Benza vaihtuis alkoholiin ihan samantein...

Voitto ei ole tärkein, vaan vastustajan totaalinen nöyryytys!!!!

Noissa meidän koneissa muutokset on aika käsi kädessä, joten tiukkaa vääntöä ja uusintoja ja uusintoja ja uusintoja ja uusintoja ja uusintoja olisi luvassa.
Itse olen senverran vihreellä perseellä koneeni päällä, että yksikin mutka, ja luovutan samointein. Pepsillä on istuin-aikaa alla jo melkoisesti, enkä teistä muista tiedä.
100 ja 150M dirtti (300ft, 500ft)
1/8 ja 1/4 asfaltti tarttes ajaa...

Onko teillä kellään mitään hajua, paljonko koneenne viipyy jollain edellämainitulla matkalla?

-Pasi S.
Yamaha Banshee 2006
PepsiMoto
Tracks

Pasi S. kirjoitti:Oon senverran saappaan alla, että en tiedä, saanko Hallitukselta lupaa lähteä "härkä"-porukalla mökkeileen... :lol:
Ajelukin ois ihan kivaa. jos siinä mökin pihassa vaikka lämmittäis koneita!
Benza vaihtuis alkoholiin ihan samantein...

Voitto ei ole tärkein, vaan vastustajan totaalinen nöyryytys!!!!

Noissa meidän koneissa muutokset on aika käsi kädessä, joten tiukkaa vääntöä ja uusintoja ja uusintoja ja uusintoja ja uusintoja ja uusintoja olisi luvassa.
Itse olen senverran vihreellä perseellä koneeni päällä, että yksikin mutka, ja luovutan samointein. Pepsillä on istuin-aikaa alla jo melkoisesti, enkä teistä muista tiedä.
100 ja 150M dirtti (300ft, 500ft)
1/8 ja 1/4 asfaltti tarttes ajaa...

Onko teillä kellään mitään hajua, paljonko koneenne viipyy jollain edellämainitulla matkalla?

-Pasi S.
Mulle ei alkoholi oikein maistu (mutta olen silti ihan hyvä jätkä :lol: ) joten ihan ajelutkin riittää minulle :) ajelun lomassa tietysti jotain grillisettiä vois käristellä.

Mulla on istuin-aikaa kyllä siunaantunut mutta ei missään rata/kilpailu olosuhteissa. ihan normi liikenteen seassa kaaha... siis ajamista. En todellakaan ole mikään "kuski". Enkä noita lähetyksiä ole harjoitellut koskaan. asfaltilla testasin kerran kolme lähtöä racechronolla 0-100km/h kiihdytystä mutta en osannut lähettää oikein ja keula ei pysynyt maassa joten aika surkeita aikoja tuli. pitäs kyllä vähän reenailla vähän ni ei oo ihan vastaantulija sitten :oops:
JJP
Tracks

Viesti Kirjoittaja JJP »

Pitäis ronolla mittailla mutta enpäs ole saanut aikaiseksi.Oon kuitenkin kaveriporukan ainoa mönkijäkuski niin ei oikein yksin kiinnosta hieroa mitään ronoja ja ottaa useita vetoja.

Eli Pasin pitää ottaa hatkat himasta ja Pepsi pakotetaan juomaan!?!
Kuvasteita
Pasi S.
Tracks

TÄNÄÄN ois ollut startin paikka uudella kokoonpanolla, mutta eipäs ollutkaan...
Uusi "billetti clutch pusher bearin plaa plaa plaa" ottikin kiinni kytkinkoppaan, eikä irrottanut kytkintä.
Huomena tai Sunnuntaina fiksaan tilanteen, ja sitten...

Voi pojat, että meinaa mennä hermot.

-Pasi S.
Yamaha Banshee 2006
JJP
Tracks

Viesti Kirjoittaja JJP »

Tuli taas kateltua pantseita saksasta....huoooh.
Isosta liskosta en kyllä luopuisi mutta oishan sellanen nyt upeeta saada kadulle.
Kuvasteita
jukka81
Moderaattori
Mönkijä:: Traktori

Viesti Kirjoittaja jukka81 »

http://www.nettimoto.com/yamaha/banshee/1178525 nyt olisi yksi jopa myynnissä :shock: kuka ehtii ensin!
Vastaa Viestiin