Shineray XY250STIXE keskustelu!

Keskustelua muun merkkisistä mönkijöistä.
hellbound
2WD

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja hellbound »

Etkai liikaa säätänyt bensapintaa ylös...liikaa jos laitoit niin menee auttamatta liian rikkaalle seokset?? Ettei vaan johtuisi siitä...?
jahve3
4WD
Mönkijä:: Shineray STIXE

Viesti Kirjoittaja jahve3 »

Laitoin bensapinnan niin, että ku koho on suorassa ni poikkasee bensantulo
zerocools
3WD

Viesti Kirjoittaja zerocools »

kokeilkaa edes.

vakio kaasari
vakio kaasarin pohjasta pääsuutin vaikka 2kierrosta auki
vakio suttimet itsellä pääsuutin 75
tyhjäkäynti niin että käy eikä sammu.
tankkiin 95 ja 1litra jään estoa.
vakio putki niin että sylinterin ja takaputken laitettu kuumankesto silikoonia.

siis mulla meni läpi näin heitämällä ja ihmetteli että rajat ei edes lähimailla. en ymmärrä miten voi olla näin hankala saada läpi.

siis huomatkaa nyt että se pääsuutin melkein vaatii kaasarin pois ottamista sormin en oikein itse saa sitä säädettyä toki malleja voi olla erinlaisia mutta minulla se löytyy pohjasta.

muistakaa hapea niin että katti on punainen ja sit käyntiin katsastus aseman pihalle

nämä on ihan perus juttuja auto puolelta jos esim kattia on siiretty että katin lämpö täytyy olla oikea että katti rupee toimimaan.
Falmek force 440 dynojet, arrow racing exhaust, itp alut + paljon muuta
new LINHAI 300 4x4 muddy
Old
Bashan 200
hellbound
2WD

Viesti Kirjoittaja hellbound »

Pääsuuttimella tarkoitat luultavasti seosruuvia??? Niillä ei kauheasti ole tekemistä toistensa kanssa.....Tolla 75 suuttimella saa kyllä poltettua mäntään reiän...En menis kyllä ainakaan itse laittamaan, kun liian pieni vakiokin on 95....Ja toi kuumankesto silikoni lähtee aika haipakkaa ilmoille noissa putken lämpötiloissa....
Kimi
Tracks

Viesti Kirjoittaja Kimi »

hellbound kirjoitti:Pääsuuttimella tarkoitat luultavasti seosruuvia??? Niillä ei kauheasti ole tekemistä toistensa kanssa.....Tolla 75 suuttimella saa kyllä poltettua mäntään reiän...En menis kyllä ainakaan itse laittamaan, kun liian pieni vakiokin on 95....Ja toi kuumankesto silikoni lähtee aika haipakkaa ilmoille noissa putken lämpötiloissa....
Samaa mieltä, nuo zerocoolsin ohjeet tuottaa konerikon, ennemmin tai myöhemmin.
Nyt kannattaa muistaa, että nuo saastepäästöt ovat johdannaisia useammasta eri osatekijästä.
Jokainen kone on oma yksilönsä ja saastepäästöihin vaikuttavat lukuisat asiat, joita ei kukaan jaksa eikä pysty tässä luettelemaan.

Helpoin tapa saada selvyys, mistä liian korkeat saastepäästöt johtuu, on asentaa lambda-anturi pakosarjaan ja lainata/ostaa seosmittari.

Useimmiten pakokaasupäästöt saa säätämällä kohdilleen, mutta joskus ongelma piilee syvemmällä "väärä nokka-akselin ajoitus, ohivuoto, venttiilivika, kulunut sylinteri/mäntä, männänrenkaat, kulunut kaasari/ruisku, väärät suuttimet, ym.ym." jolloin homma hankaloituu. Lambdan ja seosmittarin sekä puristuspainemittarin avituksella on kuitenkin kohtuullisen helppo havaita mikä on vialla ja miten kannattaa edetä.

Ei kannata kuitenkaan konetta liian laihoilla seoksilla käyttää, siinä tulee pitkässä juoksussa isompaa remontintarvetta eteen.
zerocools
3WD

hellbound kirjoitti:Pääsuuttimella tarkoitat luultavasti seosruuvia??? Niillä ei kauheasti ole tekemistä toistensa kanssa.....Tolla 75 suuttimella saa kyllä poltettua mäntään reiän...En menis kyllä ainakaan itse laittamaan, kun liian pieni vakiokin on 95....Ja toi kuumankesto silikoni lähtee aika haipakkaa ilmoille noissa putken lämpötiloissa....
muhaa 75 suutin on 200 kuutoisen vakio suutin meinaatko että 250 ja 200 ero niin huima ha ha ha.
täällä ne jätkät vain yrittää päästä päästöistä läpi ja itse hain koneen joka oli seissyt 3vuotta kuusen alla ja meni heitämällä että ehkä kannattaa kuunella sellaista joka tietää ja kertoo missä mennään ja mitkä niinhin päästöihin oikeesti vaikuttaa että nämä kaverit saavat koneensa katsatettua.

mulla pysyy silikoonit aivan hyvin ei ole palanut vaikka pakari on ollut punainen taas tullaan siihen että kun ei teidetä mistä puhutaan niin kannattaa mieluiten olla hiljaa ja kuunella sellaista joka tietää mutta meitä on joka lähtöön toiset tietää toiset ei
new LINHAI 300 4x4 muddy
Old
Bashan 200
zerocools
3WD

Kimi kirjoitti:
Samaa mieltä, nuo zerocoolsin ohjeet tuottaa konerikon, ennemmin tai myöhemmin.
Nyt kannattaa muistaa, että nuo saastepäästöt ovat johdannaisia useammasta eri osatekijästä.
Jokainen kone on oma yksilönsä ja saastepäästöihin vaikuttavat lukuisat asiat, joita ei kukaan jaksa eikä pysty tässä luettelemaan.

Helpoin tapa saada selvyys, mistä liian korkeat saastepäästöt johtuu, on asentaa lambda-anturi pakosarjaan ja lainata/ostaa seosmittari.

Useimmiten pakokaasupäästöt saa säätämällä kohdilleen, mutta joskus ongelma piilee syvemmällä "väärä nokka-akselin ajoitus, ohivuoto, venttiilivika, kulunut sylinteri/mäntä, männänrenkaat, kulunut kaasari/ruisku, väärät suuttimet, ym.ym." jolloin homma hankaloituu. Lambdan ja seosmittarin sekä puristuspainemittarin avituksella on kuitenkin kohtuullisen helppo havaita mikä on vialla ja miten kannattaa edetä.

Ei kannata kuitenkaan konetta liian laihoilla seoksilla käyttää, siinä tulee pitkässä juoksussa isompaa remontintarvetta eteen.
---------------------------------------------------------------------------

tässä taas toinen tietämätön joka ei tiedä kuusta ei maasta mitään silti avun tavitsijalle vain kerrot jotain puuta heinää josta ei mitään apua

mitä sä oikein sekoilet onko sinusta 4t kone niin vaikea ymmärtää että et tajua mitä tapahtuu koneen sisällä ja mitkä vakuttaa siihen päästöön.

vielä kerran päästöön vaikuttaa pakoputken tiiveys että ei ota ilmaa vuotavasta putkesta ja kyllä se kuuman kesto silikooni kestää nuo lämmöt hienosti.
ainut virhe mitä tuossa viestissä oli on että pääsuuttimella tarkoitan seosruuvia. kierrä kiinni ja pari kierrosta auki löytyy siis kaasarin pohjasta
ja lasolihan alentaa päästöjä joten lasolia tankkiin katsokaa vaokka goolesta

mut jos mun apu ei kelpaa antaa henkilöiden vain hakaa päätä seinään mä en vaivaudu
new LINHAI 300 4x4 muddy
Old
Bashan 200
Kimi
Tracks

zerocools kirjoitti: tässä taas toinen tietämätön joka ei tiedä kuusta ei maasta mitään silti avun tavitsijalle vain kerrot jotain puuta heinää josta ei mitään apua

mitä sä oikein sekoilet onko sinusta 4t kone niin vaikea ymmärtää että et tajua mitä tapahtuu koneen sisällä ja mitkä vakuttaa siihen päästöön.

vielä kerran päästöön vaikuttaa pakoputken tiiveys että ei ota ilmaa vuotavasta putkesta ja kyllä se kuuman kesto silikooni kestää nuo lämmöt hienosti.
ainut virhe mitä tuossa viestissä oli on että pääsuuttimella tarkoitan seosruuvia. kierrä kiinni ja pari kierrosta auki löytyy siis kaasarin pohjasta
ja lasolihan alentaa päästöjä joten lasolia tankkiin katsokaa vaokka goolesta

mut jos mun apu ei kelpaa antaa henkilöiden vain hakaa päätä seinään mä en vaivaudu
Hengitä välillä, se parantaa ajatuksenkulkua. :mrgreen:

Jos neuvot laittamaan 75:n pääsuuttimen, kun alkuperäinen on parikyt pykälää isompi, niin saanko sitten laittaa konerikosta tulleet laskut sun osoitteeseen?

Ja mitä tuohon vuotavaan pakoputkeen liittyy, niin sillä on olematon merkitys co ja hc, arvoihin mutta jäännöshapen arvo hyppää liian korkealle. Mikäli jäännöshapen arvo ei ylity, niin ihan turhaan sitä putkea tilkitsee, ainakaan millään silikoonilla.
ViiMax
Tracks
Mönkijä:: Sp 500

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

zerocools kirjoitti:
muhaa 75 suutin on 200 kuutoisen vakio suutin meinaatko että 250 ja 200 ero niin huima ha ha ha.
täällä ne jätkät vain yrittää päästä päästöistä läpi ja itse hain koneen joka oli seissyt 3vuotta kuusen alla ja meni heitämällä että ehkä kannattaa kuunella sellaista joka tietää ja kertoo missä mennään ja mitkä niinhin päästöihin oikeesti vaikuttaa että nämä kaverit saavat koneensa katsatettua.

mulla pysyy silikoonit aivan hyvin ei ole palanut vaikka pakari on ollut punainen taas tullaan siihen että kun ei teidetä mistä puhutaan niin kannattaa mieluiten olla hiljaa ja kuunella sellaista joka tietää mutta meitä on joka lähtöön toiset tietää toiset ei
Jaahas, nyt sitten mieluusti kuuntelen sinua Zerocools kun tunnut tietävän kaikesta kaiken, ymmärrän kyllä että olet asiantuntija omassa porukassasi, mutta kerroppa minulle miksi käytät konettasi noin laihalla koko ajan seoksien suhteen ja neuvot täällä muitakin niin tekemään, tiedätkö mitkä on seuraamukset kun kone käy laihalla, ja todella laihalla kun on noin noinkin pieni pääsuutin (nro 75) originaaliin verrattuna ? Onko koneelle kovinkaan terveellistä käyttää jo valmiiksi etanolia 10% sisältävää polttoainetta terästettynä lasolilla vai mitä se nyt olikaan ?

Ja mitä supersilikoonia oot siihen pakoputkees tunkenu ku kestää mansikanhehkun ? Voisin itekki sitä ostaa ku kerrot merkin ja paikan mistä sitä saa ja vakuutat että se kestää sen punahehkun.

Olen ymmärtänyt että sammys atv:n topicit pyritään pitämään faktatietoisina, musta tuntuu -jutut vois sopia vaikka suomi24 palstaan mikä on jo muutenkin täynnä 5 tähden kenraaleja sekä yliylilääkäreitä jotka parantaa katseellaan jopa syövän.

Näillä sinun ohjeillasi, jos olisin Shinerayn omistaja, niin varmasti rikkoisin vehkeeni jo ensimmäisellä vähän pidemmällä ajoreissulla !

ps. muitten mollaaminen on pikkupoikien hommaa ja pikkupojat keskustelee hiekkalaatikolla, ei täällä :D
sprint
3WD

Viesti Kirjoittaja sprint »

Seosmittari sinne putkeen ja säätämään. Näin mä säädin seokset kohilleen.
zerocools
3WD

ViiMax kirjoitti:
zerocools kirjoitti:

Jaahas, nyt sitten mieluusti kuuntelen sinua Zerocools kun tunnut tietävän kaikesta kaiken, ymmärrän kyllä että olet asiantuntija omassa porukassasi, mutta kerroppa minulle miksi käytät konettasi noin laihalla koko ajan seoksien suhteen ja neuvot täällä muitakin niin tekemään, tiedätkö mitkä on seuraamukset kun kone käy laihalla, ja todella laihalla kun on noin noinkin pieni pääsuutin (nro 75) originaaliin verrattuna ? Onko koneelle kovinkaan terveellistä käyttää jo valmiiksi etanolia 10% sisältävää polttoainetta terästettynä lasolilla vai mitä se nyt olikaan ?

Ja mitä supersilikoonia oot siihen pakoputkees tunkenu ku kestää mansikanhehkun ? Voisin itekki sitä ostaa ku kerrot merkin ja paikan mistä sitä saa ja vakuutat että se kestää sen punahehkun.

Olen ymmärtänyt että sammys atv:n topicit pyritään pitämään faktatietoisina, musta tuntuu -jutut vois sopia vaikka suomi24 palstaan mikä on jo muutenkin täynnä 5 tähden kenraaleja sekä yliylilääkäreitä jotka parantaa katseellaan jopa syövän.

Näillä sinun ohjeillasi, jos olisin Shinerayn omistaja, niin varmasti rikkoisin vehkeeni jo ensimmäisellä vähän pidemmällä ajoreissulla !

ps. muitten mollaaminen on pikkupoikien hommaa ja pikkupojat keskustelee hiekkalaatikolla, ei täällä :D
anteeksi nyt vain mutta nyt on kysymys katsastuksesta. ja tosiaan 200kuutioisen vakio pää suutin on 75 kyllähän jos kone käy laihana on se todella nopeasti selvitettävissä kun katsoo tulpan väriä se kertoo aika tarkkaan millä seossuhteella mennään ja onko tarvettaa seosta säätää esim neulan asennolla.
http://www.skootterini.com/joomla/index ... &Itemid=71
yleinen käsitys varmaan on että 120pääsuutin joka itseläkin on käytössä en huomaa mitään ero tuon 75 suuttimen verrattuna toki tarvitsee huomata että vakio putki ei kokonaisuudessakaan ole mikään paras mahdollinen.

äkkiä löysin yhden silikooni valmistajan
SILIKONITIIV.MASSA PUN.+300°C 60ML KING
Loctite® 5399
Lämmönkestävä tiiviste soveltuu lasin, metallin ja keramiikan liimaukseen ja tiivistämiseen kohteissa,
jossa lämpötila saattaa nousta jopa 350°C.

nyt pitää taas huomioida että missäkohtaa lämpo on korkeimmillaan. eli noin 5 - 10cm sylinteristä eteenpäin sinne lähelle kaasutinta jossa lömpotila on jo huomatavasti pienempi.
tätä silikoonia olemme esim käytäneet rr 125 2t yamaha ta max kierrosluku 15500rpm ja 250 kuutioisessa rr pyörissä.

huomatkaa nyt hyvät ihmiset kyse on katsastuksesta ei mootorin parhaasta säädöstä jos oikeesti teidän tietotaitonnen on tätä luokkaa en yhtään ihmetele että nämä muutamat kaverit täällä säätelevät kaasarin pensapintaa ja muita epäoleellisia asioita ja katsastuksessa ollaa ihan sekaisin kun ei enään tiedetä mitä pitäisi tehdä.

niin etanolin osuus huotoasemilla tulee vain kasvamaan kun päästöjä yritetän saada pienemmäksi. näin olla saatu jo mone ongelma auto katsastuksesta läpi kun muuten päästörvot jotain niin ei toivottua.
new LINHAI 300 4x4 muddy
Old
Bashan 200
Kimi
Tracks

zerocools kirjoitti:
anteeksi nyt vain mutta nyt on kysymys katsastuksesta. ja tosiaan 200kuutioisen vakio pää suutin on 75 kyllähän jos kone käy laihana on se todella nopeasti selvitettävissä kun katsoo tulpan väriä se kertoo aika tarkkaan millä seossuhteella mennään ja onko tarvettaa seosta säätää esim neulan asennolla.
http://www.skootterini.com/joomla/index ... &Itemid=71
yleinen käsitys varmaan on että 120pääsuutin joka itseläkin on käytössä en huomaa mitään ero tuon 75 suuttimen verrattuna toki tarvitsee huomata että vakio putki ei kokonaisuudessakaan ole mikään paras mahdollinen.

huomatkaa nyt hyvät ihmiset kyse on katsastuksesta ei mootorin parhaasta säädöstä jos oikeesti teidän tietotaitonnen on tätä luokkaa en yhtään ihmetele että nämä muutamat kaverit täällä säätelevät kaasarin pensapintaa ja muita epäoleellisia asioita ja katsastuksessa ollaa ihan sekaisin kun ei enään tiedetä mitä pitäisi tehdä.
Tämähän käy päivä päivältä viihdyttävämmäksi. =D>

200cc koneessa ei ole ikinä nähtykkään 75 pääsuutinta, alkuperäinen on jo 20 pykälää isompi. Ei kuitenkaan ole mahdottomuus etteikö joku olisi sellaista kokeillut ja porannut sitä samantien isommaksi, jotta kone pysyisi yläkierroksilla edes käynnissä. :mrgreen: Tulpasta tosiaan näkee paljonkin asioita, mutta ne kun eivät näy heti. Esimerkiksi liian laiha polttoaineseos saattaa keretä tekemään parantumattomia vaurioita koneelle jo ensimmäisellä maantietaipaleella, mutta tulpan väri ei ole kerennyt muuttua miksikään.

Jospa nyt selittäisit asiantuntijana miksi ylipäätänsä pääsuutinta pitäisi pienentää saastepäästöjen takia? Pääsuutin astuu kuvioon vasta kierroksilla ja pakokaasupäästöt mitataan tyhjäkäynnillä, jolloin polttoaineen seos-suhteesta huolehtii tyhjäkäyntisuutin. Mutta tyhjäkäyntisuuttimesta et ole saastepäästöjen osalta sanonut sanaakaan, miksi?
JJP
Tracks
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350

Viesti Kirjoittaja JJP »

Lasolilla yms viinoilla voi saada vähän arvoja paremmaksi mutta vain aika hetkellisesti.Jos moisella kikalla yrittäisin päästöjä parantaa niin ottaisin lapun muualla kuin konttorilla ja toivoisin ettei tule pistareita.

Vaikka kyse onkin vain "katsastus-säädöistä" niin eihän sinne nyt voi sellasia suuttimia laittaa millä se kone ei oikeasti toimi muuta kuin pienillä kierroksilla!?!?!?
Hulluudessa on tiettyä huvia, jota muut kuin hullut eivät tunne..
Kuvasteita
"Olen vapaa ennakkoluuloista, vihaan kaikkia tasapuolisesti."
Kimi
Tracks

zerocools kirjoitti: äkkiä löysin yhden silikooni valmistajan
SILIKONITIIV.MASSA PUN.+300°C 60ML KING
Loctite® 5399
Lämmönkestävä tiiviste soveltuu lasin, metallin ja keramiikan liimaukseen ja tiivistämiseen kohteissa,
jossa lämpötila saattaa nousta jopa 350°C.

nyt pitää taas huomioida että missäkohtaa lämpo on korkeimmillaan. eli noin 5 - 10cm sylinteristä eteenpäin sinne lähelle kaasutinta jossa lömpotila on jo huomatavasti pienempi.
tätä silikoonia olemme esim käytäneet rr 125 2t yamaha ta max kierrosluku 15500rpm ja 250 kuutioisessa rr pyörissä.

Ja taas mennään! :mrgreen:
Onkohan sulla mitään tietoa pakokaasujen lämpötiloista?
Ensinnäkin kun neuvot laittamaan parikymmentä pykälää pienemmän pääsuuttimen koneeseen, jonka pakoputki hehkuu jo vakiosuuttimellakin punaisena, niin mitkäköhän on noinkin laihalla kulkevan koneen pakokaasujen lämpötilat? En oikeasti tiedä, mutta sen tiedän, että vakio 95 pääsuuttimella kymmenen kilometrin maantietaipaleella @80km/h pakokaasulämmöt karkaa päälle 600 celsiusta. Ihan vaan mielenkiinnosta, mitä luulet niitten olevan 75 pääsuuttimella? Voin kertoa, paljon korkeammat. Siinä ei paljonkaan enään keskustella minkään silikonin kuumakestosta, vaan ihan pakoputken ja pakoventtiilin ja männän kestosta. ](*,)
zerocools
3WD

Jännä että tehtaalla ovat laittaneet liian pienen suuttimen mutta sähän ratkaisit nyt tämän ongelman "kimi" nuvo jatkossakin näin niin täällä nämä käyttäjät saavat koneet kuntoon. =D>

sellaista että alumiinin sulamis lämpötila on 660 astetta.
new LINHAI 300 4x4 muddy
Old
Bashan 200
Vastaa Viestiin