Tieliikennemönkijän katsastus
Re: Tieliikennemönkijän katsastus
Pikkupolle leimattu tänään, seuraavan kerran 2013 loppukesästä...
- All-Terrain Vehicle
- Tracks
- Viestit: 2072
- Liittynyt: 12 Helmi 2008 19:35
- Paikkakunta: Useimmiten Iisalmi/Oulu
Re: Tieliikennemönkijän katsastus
Et qav alkanu sitten kokeilemaan että oisit vieny toiselle katsastusasemalle? Joskus tuntuvat jotkut ihan tahallaan tuolleen pyrkimään hylkäykseen kun eivät vaan pidä kyseisetä ajoneuvosta. Oli kuulemma eräästä isän entisestä autosta katsastusmies ruvennut riuhtomaan letkuja pohjasta kun hänen mukaansa kaikissa "amerikan raudoissa" letkut roikkuu miten sattuu. Ja kyllähän ne sieltä irti lähtikin kun -30c pakkasella kunnolla repi 

Suomen Nuoret Mönkijäharrastajat
Mönkijätaistelulähetti
EU T3 badass bombers! 2/3
Kymco mxu 50 -> Polaris Sportsman 500 T3 -> Polaris Bigboss 800 6x6
Mönkijätaistelulähetti
EU T3 badass bombers! 2/3
Kymco mxu 50 -> Polaris Sportsman 500 T3 -> Polaris Bigboss 800 6x6
- qaw
- 6WD
- Viestit: 872
- Liittynyt: 13 Heinä 2007 22:17
- Mönkijä:: Polaris Sportsman 500 EFI T3
- Paikkakunta: Kempele
- Viesti:
Re: Tieliikennemönkijän katsastus
Tulee melkoisesti hintaa katsastukselle, kun lähtee montaa asemaa kokeilemaan.
Polaris Sportsman 500 EFI T3 -13
(EX: Polaris Sportsman 800 EFI L7e -08)
(EX: Comanche Bull 300 L7e -07)
(EX: Polaris Sportsman 800 EFI L7e -08)
(EX: Comanche Bull 300 L7e -07)
- All-Terrain Vehicle
- Tracks
- Viestit: 2072
- Liittynyt: 12 Helmi 2008 19:35
- Paikkakunta: Useimmiten Iisalmi/Oulu
Re: Tieliikennemönkijän katsastus
Niin joo totta tuokin. Ellei sitten tiedä jotain asemaa missä suhtaudutaan ymmärtäväisemmin, mutta aika pitkältihän tuo arpapeliä on millainen päivä sillä katsastajalla sattuu olemaan.
Suomen Nuoret Mönkijäharrastajat
Mönkijätaistelulähetti
EU T3 badass bombers! 2/3
Kymco mxu 50 -> Polaris Sportsman 500 T3 -> Polaris Bigboss 800 6x6
Mönkijätaistelulähetti
EU T3 badass bombers! 2/3
Kymco mxu 50 -> Polaris Sportsman 500 T3 -> Polaris Bigboss 800 6x6
Re: Tieliikennemönkijän katsastus
Voiko kulkineen viedä toiselle asemalle jos tulee hylky? Eikö jää johonkin merkintää että ajoneuvo hylätty ja uudeellen tuotava näytille vikojen osalta?
Re: Tieliikennemönkijän katsastus
Voi viedä toiselle asemalle, mutta sitten tulee koko määräaikaiskatsastus uudelleen. Siinä ei vaikuta toisen aseman jälkitarkastukseen määräämät viat, eikä sen puoleen toisen aseman hyväksymät viat mitä ei ollut huomannut.mckc kirjoitti:Voiko kulkineen viedä toiselle asemalle jos tulee hylky? Eikö jää johonkin merkintää että ajoneuvo hylätty ja uudeellen tuotava näytille vikojen osalta?
Ainoastaan paperilla oleva pakokaasumittaustulos kelpaa toisella asemalla vanhasta katsastusraportista (voimassa 3kk mittauksesta)
Mutta jos haluaa selvitä halvemman jälkitarkastuksen hinnalla, on ajoneuvo vietävä kuukauden sisällä samalle asemalle näytille.
E: Linkki Trafin sivuille kyseisestä asiasta
- rane
- 6WD
- Viestit: 809
- Liittynyt: 10 Elo 2006 21:25
- Mönkijä:: Can-Am 800 XT
- Paikkakunta: Vantaa/Pälkäne
Re: Tieliikennemönkijän katsastus
Mönkijä katsastettu Kangasalalla Lentolassa.Kehui että on hyvässä kunnossa ja läpi meni.Vastaanoton mies kysyi ensimmäiseksi että onko kuristukset paikoillaa,kun tietää että näistä löytyy tosi poweria kun vähän kaasua rukkaa ettei katsastusmies satuta itseään. 

Uudenmaan Mönkijät Ry
Re: Tieliikennemönkijän katsastus
Katsastettu / muutoskatsastettu haukiputaalla tälläviikolla. Nyt on isommat renkaat otteessa ja kerrasta läpi katsastus. Kanalle tyypillinen jarrupaine anturi piti vaihtaa. Maksoi 20 euroa ojanraudassa.
Muutokset katsastukseen:
- Takaa piti ottaa vinssi pois
- sunsboyt pois peilien varsista
- rajoittaa hieman tehoa
- renkaat täyttää tieliikenne kelpoisiksi
- ylimääräiset työvalot pois
- kilpi taivuttaa irti akkukotelosta
No nyt pitää sama lista panna takas....
Muutokset katsastukseen:
- Takaa piti ottaa vinssi pois
- sunsboyt pois peilien varsista
- rajoittaa hieman tehoa
- renkaat täyttää tieliikenne kelpoisiksi
- ylimääräiset työvalot pois
- kilpi taivuttaa irti akkukotelosta
No nyt pitää sama lista panna takas....
John Deere XUV 855d + Country 330/t15 4WD
-
- 6WD
- Viestit: 465
- Liittynyt: 27 Loka 2004 20:19
- Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700
- Paikkakunta: Kuhmoinen
Re: Tieliikennemönkijän katsastus
Asemalle tuotu liian monta kunnossa olevaa autoa ?All-Terrain Vehicle kirjoitti:Et qav alkanu sitten kokeilemaan että oisit vieny toiselle katsastusasemalle? Joskus tuntuvat jotkut ihan tahallaan tuolleen pyrkimään hylkäykseen kun eivät vaan pidä kyseisetä ajoneuvosta. Oli kuulemma eräästä isän entisestä autosta katsastusmies ruvennut riuhtomaan letkuja pohjasta kun hänen mukaansa kaikissa "amerikan raudoissa" letkut roikkuu miten sattuu. Ja kyllähän ne sieltä irti lähtikin kun -30c pakkasella kunnolla repi
Meinaan, Trafi voi viedä asemalta katsastusoikeuden, jos hylsyprosentti painuu liian alas.
- All-Terrain Vehicle
- Tracks
- Viestit: 2072
- Liittynyt: 12 Helmi 2008 19:35
- Paikkakunta: Useimmiten Iisalmi/Oulu
Re: Tieliikennemönkijän katsastus
Aika erikoista touhua kyllä tämä katsastustoimintakin!ARant kirjoitti:Asemalle tuotu liian monta kunnossa olevaa autoa ?All-Terrain Vehicle kirjoitti:Et qav alkanu sitten kokeilemaan että oisit vieny toiselle katsastusasemalle? Joskus tuntuvat jotkut ihan tahallaan tuolleen pyrkimään hylkäykseen kun eivät vaan pidä kyseisetä ajoneuvosta. Oli kuulemma eräästä isän entisestä autosta katsastusmies ruvennut riuhtomaan letkuja pohjasta kun hänen mukaansa kaikissa "amerikan raudoissa" letkut roikkuu miten sattuu. Ja kyllähän ne sieltä irti lähtikin kun -30c pakkasella kunnolla repi
Meinaan, Trafi voi viedä asemalta katsastusoikeuden, jos hylsyprosentti painuu liian alas.
Niin en sitten tiedä, mikälie ollut

Suomen Nuoret Mönkijäharrastajat
Mönkijätaistelulähetti
EU T3 badass bombers! 2/3
Kymco mxu 50 -> Polaris Sportsman 500 T3 -> Polaris Bigboss 800 6x6
Mönkijätaistelulähetti
EU T3 badass bombers! 2/3
Kymco mxu 50 -> Polaris Sportsman 500 T3 -> Polaris Bigboss 800 6x6
Re: Tieliikennemönkijän katsastus
Onneksi nykyään katsastuspaikan saa valita, sitähän voi äänestää jaloillaan. Suomen teillä liikkuu aivan varmasti tarpeeksi senverran huonokuntoisia ajoneuvoja että hylkyprosentti riittää. Ei katsastusmiehen tarvii enää kiusaa tehdä kun ei jumalan asemassa ole. Tiedän kyllä yhden aseman joka jouduttiin sulkemaan kun mikään ei mennyt läpi, asiakkaat vaan loppu
.

Uudenmaan Mönkijät Ry
Ex: Comanche 200
Ex: Comanche 200
Re: Tieliikennemönkijän katsastus
Nyt se on -08 Linhai CUV 300 rekisteri paperi uusittu. Tarkoittaa että on onnistuneesti katsastettu.
Laite kuskattiin peräkärryllä Iistä Ouluun, kun ajamalla 50 kilometriä suuntaansa on aikasmoinen suoritus/ kärsimys. Onhan matkalla kahdeksan kympin rajoituksia. Vehjas kulkee mittarin mukaan (silloin kun se jotain näyttää) 62 Km/h.
Faija vei paperit toimistoon ja minä jäin lämmittämään linkun moottoria. Kohta vihreähaalarinen mies käveli kohti ja kysyin, jottako meinaat ottaa ajokin haltuun. Jep, ja miten tämä toimii.
– Variaattori vehje, kuin moottorikelkka. Tuosta pitkä, tuosta lyhyt eteenpäin ja tuosta pakki. Anna reilusti kaasua, muutoin palaa kytkin.
Insinööri kiersi konttorin tontin ja saapui sisäänajo-oville. Sanoi jotta kova on asfaltilla, mutta nurmikolla oikein leppoisa ajettava. Ajoi ohi jarrutesterin ja kytki pakokaasu mittarijohdon pakoputkeen. Kerkesin jo sanomaan jottei onnistu, mutta kipinäverkko oli näköjään poistunut pakoputken päästä. Letku putkeen ja tulos= ajoneuvokohtaiset päästöt. Tunki kuitenkin sen anturan letkun niin syvälle äänenvaimentimeen, jottei heti repimällä saanut sitä pois. Leukaili jotta moisen saa muistoksi täällä käyneenä.
Nosti autonosturilla vehjaksen ylös ja tarkisti alustan. Löysättiin hieman seisontajarrun vaijeria, oli hieman liian kireällä.
Halusi vielä ajaa ja ajoikin tosi p*keleen lujaa tonttia ympäri takaisin kippikärrylle ja kertoi haluavansa moisen
Ei myyty
Mika
PS. Lisään tähän juttuun ajetut kilometrit ja tunnit. Mutulta 350km ja 75h.
Laite kuskattiin peräkärryllä Iistä Ouluun, kun ajamalla 50 kilometriä suuntaansa on aikasmoinen suoritus/ kärsimys. Onhan matkalla kahdeksan kympin rajoituksia. Vehjas kulkee mittarin mukaan (silloin kun se jotain näyttää) 62 Km/h.
Faija vei paperit toimistoon ja minä jäin lämmittämään linkun moottoria. Kohta vihreähaalarinen mies käveli kohti ja kysyin, jottako meinaat ottaa ajokin haltuun. Jep, ja miten tämä toimii.
– Variaattori vehje, kuin moottorikelkka. Tuosta pitkä, tuosta lyhyt eteenpäin ja tuosta pakki. Anna reilusti kaasua, muutoin palaa kytkin.
Insinööri kiersi konttorin tontin ja saapui sisäänajo-oville. Sanoi jotta kova on asfaltilla, mutta nurmikolla oikein leppoisa ajettava. Ajoi ohi jarrutesterin ja kytki pakokaasu mittarijohdon pakoputkeen. Kerkesin jo sanomaan jottei onnistu, mutta kipinäverkko oli näköjään poistunut pakoputken päästä. Letku putkeen ja tulos= ajoneuvokohtaiset päästöt. Tunki kuitenkin sen anturan letkun niin syvälle äänenvaimentimeen, jottei heti repimällä saanut sitä pois. Leukaili jotta moisen saa muistoksi täällä käyneenä.
Nosti autonosturilla vehjaksen ylös ja tarkisti alustan. Löysättiin hieman seisontajarrun vaijeria, oli hieman liian kireällä.
Halusi vielä ajaa ja ajoikin tosi p*keleen lujaa tonttia ympäri takaisin kippikärrylle ja kertoi haluavansa moisen

Ei myyty

Mika
PS. Lisään tähän juttuun ajetut kilometrit ja tunnit. Mutulta 350km ja 75h.
Re: Tieliikennemönkijän katsastus
Nyt olisi Comucka leimattu.
Insinööri ei ensin saanut koko laitetta käyntiin, mutta pienen opastuksen jälkeen, saikin ajettua laitoksen halliin asti.
Saastepäästöjä kurkkivat ihan kolmen inssin voimalla, tyhjäkäynnillä ok. mutta kierroksilla meni aavistuksen yli. Yksi näistä kolmesta viisaasta itämaan tietäjästä totesi, ettei näistä mitata kierroksilla päästöarvoja ja asia olikin sillä selvä.
Yksi näistä insseistä tuumi, että pitäisi kyllä tämmöinen laitos madaltaa, jos aikoo maantiellä ajella, ja en voinut vastaankaan väittää.
Joten nyt on katsastus suoritettu ja vekotin sai samalla rekisteriotteeseen merkinnän uudesta omistajasta, ja mutterilingon elinkaari jatkuu toisen ohjaamotarkkailijan toimesta. Adjö!

Insinööri ei ensin saanut koko laitetta käyntiin, mutta pienen opastuksen jälkeen, saikin ajettua laitoksen halliin asti.
Saastepäästöjä kurkkivat ihan kolmen inssin voimalla, tyhjäkäynnillä ok. mutta kierroksilla meni aavistuksen yli. Yksi näistä kolmesta viisaasta itämaan tietäjästä totesi, ettei näistä mitata kierroksilla päästöarvoja ja asia olikin sillä selvä.
Yksi näistä insseistä tuumi, että pitäisi kyllä tämmöinen laitos madaltaa, jos aikoo maantiellä ajella, ja en voinut vastaankaan väittää.

Joten nyt on katsastus suoritettu ja vekotin sai samalla rekisteriotteeseen merkinnän uudesta omistajasta, ja mutterilingon elinkaari jatkuu toisen ohjaamotarkkailijan toimesta. Adjö!
Re: Tieliikennemönkijän katsastus
Tulipas se leima nyt, eikä inssi edes huomauttanut mistää. Lisävalotkin meni syynistä läpi. Päästöistä tosiaan mittasi pelkän joutokäynnin CO 0,45 HC 200, CO2 13,2 ja O2 2,5
Re: Tieliikennemönkijän katsastus
Perjantaina katsastettu Tgb 250 -06 Salon Enolan katsastusasemalla ja meni heittämällä läpi. Tarkastettiin mielestäni oleelliset asiat:jarrut ajamalla, vilkut, valot,äänitorvi jne. päästöjä ei tarkastettu. Hinta oli mielestäni edullinen 38€.
Vuodenpäästä sitten uudelleen samaanpaikkaan
Vuodenpäästä sitten uudelleen samaanpaikkaan
