MXU 50 2.0
-
- Tracks
- Viestit: 1917
- Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
- Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
- Paikkakunta: Tampere
Re: MXU 50 2.0
Tähän perään erikseen haluaisin muistuttaa, että 50cc 2-t mosasta saa saman, ellei enemmänkin tehoa, kuin 100cc 4T koneesta (vrt nykyiset 11-13 heppaiset kevarit) ja 72cc vastaa jo 144cc nelaria. 90 jo 180cc nelaria.
Meidän Jangsteri-gangsterin 84cc 4TNaraku BigBore Linhai jaksaa viedä 108 kiloista aikuista äijää 60km/h (gps) sänkipellolla, ja lyhennetyillä väleillä ja erilailla säädetyllä variaattorilla huiput pysyy 50 päältä ja jaksaa vetää ryömintä vauhtia peräkärryssä 108 kiloista miestä + 28 kiloista poikaa ja kuskina 85 kiloinen aikuinen äijä. Tämä kaikki metsässä ylämäkeen. Laite on hyvin säädetty ja käytössä on vakiokaasutin, joka mielestäni on edelleen liian iso.
-Pasi S.
Meidän Jangsteri-gangsterin 84cc 4TNaraku BigBore Linhai jaksaa viedä 108 kiloista aikuista äijää 60km/h (gps) sänkipellolla, ja lyhennetyillä väleillä ja erilailla säädetyllä variaattorilla huiput pysyy 50 päältä ja jaksaa vetää ryömintä vauhtia peräkärryssä 108 kiloista miestä + 28 kiloista poikaa ja kuskina 85 kiloinen aikuinen äijä. Tämä kaikki metsässä ylämäkeen. Laite on hyvin säädetty ja käytössä on vakiokaasutin, joka mielestäni on edelleen liian iso.
-Pasi S.
Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
-
- 2WD
- Viestit: 33
- Liittynyt: 29 Touko 2011 08:37
- Mönkijä:: Can-Am outlander t3
- Paikkakunta: Kuopio
Re: MXU 50 2.0
Kohta kun on kymcossani isompi suutin (kokoa 88). Ja ilmanputsarin sisäänotto reijän päästä otetaan semmoinen pieni osa joka nähentää ilmanpääsyä kaasariin (Kokeiltiin jo et miten kiertää ilman isonta suutinta jos tuon osan ottaa pois --> Ei kiertänyt tarpeeksi kun kaasua painoi enemmän). Ja sit on viel tulossa Malossi Multivar mut siitä me laitetaan vaan se etulautanen (Jousi ja ne kevyemmät painot jätetään rauhaan, mutta ehkä joskus jos laitetaan jotain suurempaa viritystä kuten 70cc pytty ja tehari).
Niin ja nyt tuliskin sitten kysymys: Mitä tämmöstä pientä piristystä tähän kymcoon voisi laittaa vielä lisää?
Niin ja nyt tuliskin sitten kysymys: Mitä tämmöstä pientä piristystä tähän kymcoon voisi laittaa vielä lisää?

-
- Tracks
- Viestit: 1917
- Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
- Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
- Paikkakunta: Tampere
Re: MXU 50 2.0
Pientä ja isoa piristystä saat, jos säädät laitteesi huolella kokonaan. Kohdista kaikki osat toisiinsa (käytä vaikka Dremeliä tai sen kopioita). Porttaa läppäkotelo, jos siinä sellainen on (oisko kuvaa?). Pudota laitteesi painoa, jos mahdollista. Hanki/vaihda kevyemmät vanteet/renkaat taakse, jos mahdollista. Kaikki massa, mitä saat pois koneen murheista lisää kiihtyvyyttä, ja noin huonolla teho/paino-suhteella olevilla laitteilla, se lisää vauhdin ylläpitoa.
mahdollisuuksia on monia.
-Pasi S.
mahdollisuuksia on monia.
-Pasi S.
Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
- All-Terrain Vehicle
- Tracks
- Viestit: 2072
- Liittynyt: 12 Helmi 2008 19:35
- Paikkakunta: Useimmiten Iisalmi/Oulu
Re: MXU 50 2.0
Nyt on kyllä taas vaihteeksi asiantuntevaa tietoutta mopotopicissa, mukava lukea näitäkin juttuja vaikka oma mopomönkijä tulikin hävitettyä.
Tosin ensi vuonna voi taas olla tälläinen kone tallissa kun sisko saa kortin, mutta saa nyt nähdä kovin sekin isomman mönkijän haluaisi
Tuo kevyempien osien vaihtaminen kuulostaa äkkiseltään aika kalliilta operaatiolta verrattuna "normaaliin viritämiseen", mutta tuo painon pudotushan se oikeasti paras mahdollinen viritys tälläisellä muxulle olisi kaikinpuolin.
Tosin ensi vuonna voi taas olla tälläinen kone tallissa kun sisko saa kortin, mutta saa nyt nähdä kovin sekin isomman mönkijän haluaisi

Tuo kevyempien osien vaihtaminen kuulostaa äkkiseltään aika kalliilta operaatiolta verrattuna "normaaliin viritämiseen", mutta tuo painon pudotushan se oikeasti paras mahdollinen viritys tälläisellä muxulle olisi kaikinpuolin.
Suomen Nuoret Mönkijäharrastajat
Mönkijätaistelulähetti
EU T3 badass bombers! 2/3
Kymco mxu 50 -> Polaris Sportsman 500 T3 -> Polaris Bigboss 800 6x6
Mönkijätaistelulähetti
EU T3 badass bombers! 2/3
Kymco mxu 50 -> Polaris Sportsman 500 T3 -> Polaris Bigboss 800 6x6
-
- Tracks
- Viestit: 1917
- Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
- Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
- Paikkakunta: Tampere
Re: MXU 50 2.0
Noita "halpoja" konsteja minä peräänkuulutin.
"Turha paino pois" on hyvä ja halpa konsti. Katselin tänään, että alkuperäinen taka fillari oli jotain 22x10-10 teräsvanteella (jos muistan oikein).
Tuo teräs-vanne painaa kuin synti ja eipä tuo rengaskaan ole kovin kevyt.
Tuo MXU painaa saman, kuin minun laite täyteen tankattuna COME ON!!! Jotain turhaa painoa siinä on pakko olla.
"Turha paino pois" on hyvä ja halpa konsti. Katselin tänään, että alkuperäinen taka fillari oli jotain 22x10-10 teräsvanteella (jos muistan oikein).
Tuo teräs-vanne painaa kuin synti ja eipä tuo rengaskaan ole kovin kevyt.
Tuo MXU painaa saman, kuin minun laite täyteen tankattuna COME ON!!! Jotain turhaa painoa siinä on pakko olla.
Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
- All-Terrain Vehicle
- Tracks
- Viestit: 2072
- Liittynyt: 12 Helmi 2008 19:35
- Paikkakunta: Useimmiten Iisalmi/Oulu
Re: MXU 50 2.0
Mistäs siihen sitten halvalla saisi kevyemmät vanteet ja renkaat?
Suomen Nuoret Mönkijäharrastajat
Mönkijätaistelulähetti
EU T3 badass bombers! 2/3
Kymco mxu 50 -> Polaris Sportsman 500 T3 -> Polaris Bigboss 800 6x6
Mönkijätaistelulähetti
EU T3 badass bombers! 2/3
Kymco mxu 50 -> Polaris Sportsman 500 T3 -> Polaris Bigboss 800 6x6
-
- Tracks
- Viestit: 1917
- Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
- Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
- Paikkakunta: Tampere
Re: MXU 50 2.0

Jos halvalla haluaa päästä, niin tarvii jo ittensäkkin likoon lyödä...
Joka tapauksessa nuo rautavanteet on hurjan painavat mielestäni
-Pasi S.
Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
-
- 2WD
- Viestit: 33
- Liittynyt: 29 Touko 2011 08:37
- Mönkijä:: Can-Am outlander t3
- Paikkakunta: Kuopio
Re: MXU 50 2.0
Jaahas! Jaahas! Multivarin laitoin jousia ja painoja lukuun ottamatta kaikki kiinni ja mistähän mahtas johtua et kulki vaa 30 ja kiihty toooooodella huonosti
. Ja sit laitoin kokoa 88 suutin ja otin ilmanputsarin sisäänottoreijän päästä sen tötterön ja ei pysyny käynnissä ku vaihoin ykköselle ja painoin kaasua





-
- Tracks
- Viestit: 1917
- Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
- Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
- Paikkakunta: Tampere
Re: MXU 50 2.0
Juukkelis kirjoitti:Jaahas! Jaahas! Multivarin laitoin jousia ja painoja lukuun ottamatta kaikki kiinni ja mistähän mahtas johtua et kulki vaa 30 ja kiihty toooooodella huonosti. Ja sit laitoin kokoa 88 suutin ja otin ilmanputsarin sisäänottoreijän päästä sen tötterön ja ei pysyny käynnissä ku vaihoin ykköselle ja painoin kaasua
![]()
![]()
jaa-a... oiskohan se taidottomuus?
Miksi ostit "multivarin"? ...Oliko koneessa tehoa jo niin paljon, että alkuperäisen variaattorin antamat välitykset jäivät vajaiksi?
Miksi et hakenut säätöjä multivarin kanssa uusilla painoilla ja uusilla jousilla....tai niiden sekoituksilla??
Miksi laitoit pää suuttimen kokoa 88?, mikä oli ennen sitä, ja miksi vaihdoit? miksi otit töttörön pois?
Oliko muutoksien jälkeen seokset laihalla vai rikkaalla, tai "Lähellä"?
Nopea...noin sekunnin mietimisen jälkeen tuli mieleen, että liian kevyet rullat eivät paina etulautasia kiinni yhtä rivakasti, eikä kykä nappaa kunnolla samasta syystä kiinni. Vaihto jää vajaaksi, josta nopeuden tippuminen.
Toinen ääripää on , että multivari on raskaampi ja vaatii enemmän hyrrävoimia.
Tuohon kaasari/säätö asiaan...
Vaihdoit vain pääsuuttimen, joka vaikuttaa pääasiallisesti vain 3/4 - täyskaasu alueella. Lisäämällä ilmaa, laihensit koko keskialuetta ja ala-aluetta.
Laiha kone ei vedä.
Tyhjäkäynnillä se saattaa pysyä käynnissä, mutta luistin noustessa "pelkkää" ilmaa ei voi polttaa..
-Pasi S.
Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
-
- 2WD
- Viestit: 33
- Liittynyt: 29 Touko 2011 08:37
- Mönkijä:: Can-Am outlander t3
- Paikkakunta: Kuopio
Re: MXU 50 2.0
Nettimotosta löytyisi tommonen http://www.nettimoto.com/smc/cbw/898849 . Varmaa ois iha vakionakin päree vehe. Tehoa ois saman verran kuin kymcossa (3 kW = 4,2hv), Mutta laitteissa on merkittävä painoero (SMC 142kg - Kymco 170kg). Ois ihan kiva jos netistä löytyis tietoa tuon laitteen kaasarista ja muusta sellaisesta ennen kuin lähtisi ostamaan kyseistä laitetta. Ihan reilun kokoinen tuokin. Pikaisella vertailulla huomasin että se on leveämpi kuin kymco mutta matalempi ja lyhyempi. Eli talviajo olisi luultavasti turvallista (Saakohan noilla noilla renkailla ajaa
ja mistähän saisi pitävämmät renkaat talveksi
). Ihan ¨Sporttiselta¨ peliltä näyttäs. Oiskohan kellään kokemuksia moisesta laitteesta





-
- Tracks
- Viestit: 1917
- Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
- Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
- Paikkakunta: Tampere
Re: MXU 50 2.0
Taiwanilainen vastaan kiinalainen?
Onko tuo SMC:n paino kuiva vai märkä? Onko tuo Kymcon paino kuiva vai märkä?
Kevennä omaa konettasi ja viritä sitä. Tulee halvemmaksi ja paremmaksi.
-Pasi S.
Onko tuo SMC:n paino kuiva vai märkä? Onko tuo Kymcon paino kuiva vai märkä?
Kevennä omaa konettasi ja viritä sitä. Tulee halvemmaksi ja paremmaksi.
-Pasi S.
Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
-
- 2WD
- Viestit: 33
- Liittynyt: 29 Touko 2011 08:37
- Mönkijä:: Can-Am outlander t3
- Paikkakunta: Kuopio
Re: MXU 50 2.0
Kummatkin ovat taiwanilaisia. Kuivapainoja ne olivat. Jaa että mitenkäs minä painoa ottaisin irti laitteestani? Ai että heitän kaiken ylimääräisen pois? Katteet? Rungosta irrottelen kaiken turhan? hmmm... paljonhan siitä saisi pudotettua painoa? 

- Oskuuu^
- 2WD
- Viestit: 55
- Liittynyt: 07 Marras 2010 12:57
- Mönkijä:: Traktori Sportsman 500 EFI -11
- Paikkakunta: Lempäälä
Re: MXU 50 2.0
Nyt on sitten kymco myyty!
-
- 2WD
- Viestit: 33
- Liittynyt: 29 Touko 2011 08:37
- Mönkijä:: Can-Am outlander t3
- Paikkakunta: Kuopio
Re: MXU 50 2.0
Onnee sulle



-
- 2WD
- Viestit: 33
- Liittynyt: 29 Touko 2011 08:37
- Mönkijä:: Can-Am outlander t3
- Paikkakunta: Kuopio
Re: MXU 50 2.0
Johtuiskohan se muksun ¨ininä¨ muuten mahdollisesti siitä sähköstartin rullasta? Rulla sijaitsee variaattorikopan sisällä etuvariaattorin alapuolella.





