MXU 50 2.0
Re: MXU 50 2.0
Morjesta kaikille,
Tuli eilen ostettua tuommonen laite käytettynä, vm.08 ja ajettu vähän reilut 12000. Tänään sitte kävin vakuutuksia siihen hommaamassa ja siellä siihen sanottiin tulevan sama vakuutus kuin mopoautoon, koska kuuluu samaan ajoneuvoluokkaan (L6e). Ajattelin kysyä että onko kaikilla muilla täällä tehty samoin? Toinen juttu tuli vielä mieleen, että auttaisiko vääntöön jos vaihtaisi suuttimen vaikka kokoa #88, ja ottaisi ilmanputsarista sen pillin pois.
Ja sitte vielä semmonen että en iha hallihe vielä tätä foorumin käyttöä, että älkää ihmetelkö jos ei oikei onnistu kaikki vielä=D.
Tuli eilen ostettua tuommonen laite käytettynä, vm.08 ja ajettu vähän reilut 12000. Tänään sitte kävin vakuutuksia siihen hommaamassa ja siellä siihen sanottiin tulevan sama vakuutus kuin mopoautoon, koska kuuluu samaan ajoneuvoluokkaan (L6e). Ajattelin kysyä että onko kaikilla muilla täällä tehty samoin? Toinen juttu tuli vielä mieleen, että auttaisiko vääntöön jos vaihtaisi suuttimen vaikka kokoa #88, ja ottaisi ilmanputsarista sen pillin pois.
Ja sitte vielä semmonen että en iha hallihe vielä tätä foorumin käyttöä, että älkää ihmetelkö jos ei oikei onnistu kaikki vielä=D.
- Saalistaja
- 6WD
- Viestit: 456
- Liittynyt: 06 Marras 2006 18:16
- Mönkijä:: Derbi DXR 250
- Paikkakunta: Rymättylä
Re: MXU 50 2.0
Eipähän se siellä pyöri muutenkun startatessa. Ininä lienee ihan kombinaatio variaattorista sekä vakioputken ääniskaalasta.Juukkelis kirjoitti:Johtuiskohan se muksun ¨ininä¨ muuten mahdollisesti siitä sähköstartin rullasta? Rulla sijaitsee variaattorikopan sisällä etuvariaattorin alapuolella.![]()
![]()
![]()
![]()
-
- 2WD
- Viestit: 33
- Liittynyt: 29 Touko 2011 08:37
- Mönkijä:: Can-Am outlander t3
- Paikkakunta: Kuopio
Re: MXU 50 2.0
On tehty samoin.rrasmus kirjoitti:Morjesta kaikille,
Tuli eilen ostettua tuommonen laite käytettynä, vm.08 ja ajettu vähän reilut 12000. Tänään sitte kävin vakuutuksia siihen hommaamassa ja siellä siihen sanottiin tulevan sama vakuutus kuin mopoautoon, koska kuuluu samaan ajoneuvoluokkaan (L6e). Ajattelin kysyä että onko kaikilla muilla täällä tehty samoin? Toinen juttu tuli vielä mieleen, että auttaisiko vääntöön jos vaihtaisi suuttimen vaikka kokoa #88, ja ottaisi ilmanputsarista sen pillin pois.
Ja sitte vielä semmonen että en iha hallihe vielä tätä foorumin käyttöä, että älkää ihmetelkö jos ei oikei onnistu kaikki vielä=D.
Itse kokeilin tota suutinta 88 ja otin sen pillin pois --> Ei pysyny käynnissä en päässyt edes ajamaan eli ei kannata.
-
- 2WD
- Viestit: 33
- Liittynyt: 29 Touko 2011 08:37
- Mönkijä:: Can-Am outlander t3
- Paikkakunta: Kuopio
Re: MXU 50 2.0
Eise ainakaan pakoputkesta tule, koska kun sammuttaa moottorin ja menee mäkee alas vaihde päällä niin ininä kuuluu. Ininä ei kuulu vapaalla joten todennäköisestihän se kuuluu variaattorista (kokeilin malossi multivaria ininä tuli siinäkin)Saalistaja kirjoitti:Eipähän se siellä pyöri muutenkun startatessa. Ininä lienee ihan kombinaatio variaattorista sekä vakioputken ääniskaalasta.Juukkelis kirjoitti:Johtuiskohan se muksun ¨ininä¨ muuten mahdollisesti siitä sähköstartin rullasta? Rulla sijaitsee variaattorikopan sisällä etuvariaattorin alapuolella.![]()
![]()
![]()
![]()
Re: MXU 50 2.0
Mitä sille kannattaa sitten tehdä? Tarviiko se vielä isomman suuttimen vai tarviiko kokonaan uuden kaasarin tms? Sori ku kysyn nyt vielä vaikka se lukeekin tuolla jollain sivulla....Juukkelis kirjoitti:On tehty samoin.rrasmus kirjoitti:Morjesta kaikille,
Tuli eilen ostettua tuommonen laite käytettynä, vm.08 ja ajettu vähän reilut 12000. Tänään sitte kävin vakuutuksia siihen hommaamassa ja siellä siihen sanottiin tulevan sama vakuutus kuin mopoautoon, koska kuuluu samaan ajoneuvoluokkaan (L6e). Ajattelin kysyä että onko kaikilla muilla täällä tehty samoin? Toinen juttu tuli vielä mieleen, että auttaisiko vääntöön jos vaihtaisi suuttimen vaikka kokoa #88, ja ottaisi ilmanputsarista sen pillin pois.
Ja sitte vielä semmonen että en iha hallihe vielä tätä foorumin käyttöä, että älkää ihmetelkö jos ei oikei onnistu kaikki vielä=D.
Itse kokeilin tota suutinta 88 ja otin sen pillin pois --> Ei pysyny käynnissä en päässyt edes ajamaan eli ei kannata.
- Saalistaja
- 6WD
- Viestit: 456
- Liittynyt: 06 Marras 2006 18:16
- Mönkijä:: Derbi DXR 250
- Paikkakunta: Rymättylä
Re: MXU 50 2.0
Ysikymppisellä kyseinen operaatio on toiminu joskus kyllä ihan nätisti. 95# nyt viimestään pitäs toimia.
-
- 2WD
- Viestit: 33
- Liittynyt: 29 Touko 2011 08:37
- Mönkijä:: Can-Am outlander t3
- Paikkakunta: Kuopio
Re: MXU 50 2.0
Ai siis toimiiko täydellisesti ihan pelkällä isolla suuttimella? tarviiko muuta laittaa?Saalistaja kirjoitti:Ysikymppisellä kyseinen operaatio on toiminu joskus kyllä ihan nätisti. 95# nyt viimestään pitäs toimia.
- All-Terrain Vehicle
- Tracks
- Viestit: 2072
- Liittynyt: 12 Helmi 2008 19:35
- Paikkakunta: Useimmiten Iisalmi/Oulu
Re: MXU 50 2.0
Kyllä näin kuuluu olla.rrasmus kirjoitti:Morjesta kaikille,
Tuli eilen ostettua tuommonen laite käytettynä, vm.08 ja ajettu vähän reilut 12000. Tänään sitte kävin vakuutuksia siihen hommaamassa ja siellä siihen sanottiin tulevan sama vakuutus kuin mopoautoon, koska kuuluu samaan ajoneuvoluokkaan (L6e). Ajattelin kysyä että onko kaikilla muilla täällä tehty samoin?
Suomen Nuoret Mönkijäharrastajat
Mönkijätaistelulähetti
EU T3 badass bombers! 2/3
Kymco mxu 50 -> Polaris Sportsman 500 T3 -> Polaris Bigboss 800 6x6
Mönkijätaistelulähetti
EU T3 badass bombers! 2/3
Kymco mxu 50 -> Polaris Sportsman 500 T3 -> Polaris Bigboss 800 6x6
Re: MXU 50 2.0
Mulla tuli tässä vielä tämmönen mieleen, että onko jollain joka on tehnyt muxuunsa pohjapanssarin piirrustuksia/mittoja siihen? Tai tietääkö joku, että kävisikö jonkun muun mönkijän valmis panssari pienellä modaamisella muxuun?
Tekisi nimittäi mieli laittaa semmonen, jos se kerta auttaa niin kuin on aikaisemmin mainittu talviajoon, kantojen yms. ylityksiin, sekä jos se suojaa hieman, ettei kaikki sonta mene suoraan koneeseen....
Toinen mikä voisi olla hyvä, olisi se jonkunlainen "karja"puskuri. Jos semmosesta jollakin tietoa mistä saa, tai minkälainen käy voisi vaikka kertoa=D
Tekisi nimittäi mieli laittaa semmonen, jos se kerta auttaa niin kuin on aikaisemmin mainittu talviajoon, kantojen yms. ylityksiin, sekä jos se suojaa hieman, ettei kaikki sonta mene suoraan koneeseen....
Toinen mikä voisi olla hyvä, olisi se jonkunlainen "karja"puskuri. Jos semmosesta jollakin tietoa mistä saa, tai minkälainen käy voisi vaikka kertoa=D
- All-Terrain Vehicle
- Tracks
- Viestit: 2072
- Liittynyt: 12 Helmi 2008 19:35
- Paikkakunta: Useimmiten Iisalmi/Oulu
Re: MXU 50 2.0
Ehdoton varustehan se maastossa on nuin pienellä maavaralla varustetulla mönkijällä. Ja talvellakin jäällä ilman sitä ei mene mihinkään, mutta sen avulla huilaa menemään täysin.
Muiden mallien panssarit ei käy, mutta todella helppo tehdä itse. Mulla pitkään oli mitat tallella, mutta nyt taisi kevät siivouksessa mennä roskiin. Kuvaa löytyy ja tosiaan ne mitat on aika helppo. Ei muutakun lasi/muovi liikkeestä kysyt siihen käyttön jotain melko ohuttakin muovilevyä niin ei maksa kun 50-80€ ja muutamalla ruuvilla kiinni siellä on muistaakseni ihan valmiiksi tyhjiä reikiä pohjassa mihin laittaa
Muiden mallien panssarit ei käy, mutta todella helppo tehdä itse. Mulla pitkään oli mitat tallella, mutta nyt taisi kevät siivouksessa mennä roskiin. Kuvaa löytyy ja tosiaan ne mitat on aika helppo. Ei muutakun lasi/muovi liikkeestä kysyt siihen käyttön jotain melko ohuttakin muovilevyä niin ei maksa kun 50-80€ ja muutamalla ruuvilla kiinni siellä on muistaakseni ihan valmiiksi tyhjiä reikiä pohjassa mihin laittaa

Suomen Nuoret Mönkijäharrastajat
Mönkijätaistelulähetti
EU T3 badass bombers! 2/3
Kymco mxu 50 -> Polaris Sportsman 500 T3 -> Polaris Bigboss 800 6x6
Mönkijätaistelulähetti
EU T3 badass bombers! 2/3
Kymco mxu 50 -> Polaris Sportsman 500 T3 -> Polaris Bigboss 800 6x6
- All-Terrain Vehicle
- Tracks
- Viestit: 2072
- Liittynyt: 12 Helmi 2008 19:35
- Paikkakunta: Useimmiten Iisalmi/Oulu
Re: MXU 50 2.0
Isomman Kymcon mallin karjapuskuri käy pienellä modauksella. Ainakin ennen 500cc mallin puskuri taisi käydä, en tiedä nyt onko muuttunu tuo 500cc mallin keula.
Edit: Siinähän sitä haulla löytykin heti asiaa koskevia viestejä -> http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... ri#p222402
Edit: Siinähän sitä haulla löytykin heti asiaa koskevia viestejä -> http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... ri#p222402
Suomen Nuoret Mönkijäharrastajat
Mönkijätaistelulähetti
EU T3 badass bombers! 2/3
Kymco mxu 50 -> Polaris Sportsman 500 T3 -> Polaris Bigboss 800 6x6
Mönkijätaistelulähetti
EU T3 badass bombers! 2/3
Kymco mxu 50 -> Polaris Sportsman 500 T3 -> Polaris Bigboss 800 6x6
Re: MXU 50 2.0
Oisko sulla sitä kuvaa näyttää, ku sen linkin minkä olit joskus sinä tuolla aikaisemmin laittanu ei mulla ainakaan toiminu=D Jaa kannattaako niitä eturenkaitten tukivarsia tai niitä suojata, tai onko ollu kun niitä on tehty? Ja pitää katella tuota puskuria...
Ja kiitos vielä vastauksista
edit: Olinpa taas viisas kun en lukenu tuolta hausta kunnolla tuosta pohjapanssarista, siellähän näky että suojaa nuita tukivarsiakin.....
Ja kiitos vielä vastauksista

edit: Olinpa taas viisas kun en lukenu tuolta hausta kunnolla tuosta pohjapanssarista, siellähän näky että suojaa nuita tukivarsiakin.....
- All-Terrain Vehicle
- Tracks
- Viestit: 2072
- Liittynyt: 12 Helmi 2008 19:35
- Paikkakunta: Useimmiten Iisalmi/Oulu
Re: MXU 50 2.0
Joo ne vanhat linkit ei toimi, kun poistin kuvablogin.
Tosiaan tarkoitus oli alunperin tehdä erikseen tukivarsille suojat ja näin. Mutta sitten päätin kuitenkin että teen vain yhden ison palan, kun nuo tukivarret ovat melko samalla tasolla kun mitä pohja. Ja ainakin itsellä tuo toimikin tuolla tapaa paljon paremmin, kun tuollainen yksinkertainen malli niin ei töki. Ja kun teki tuosta etuosasta tuollaisen leveän (taisi olla jtn. 3 kertaa leveämpi kun mitä pelkkä pohja edessä) mikä peittää myös tukivarret melkein täysin niin liukuu lumessa pulkan tavoin.
Eli pönkät vaan renkaitten alle eteen, ja siitä mittailemaan. Eteen tuollainen suorakulmion muotoinen pala ja keskelle myös suorakulmion muotoinen pala toisin päin suurin piirtein. Ja tuollaisen pienen lipan kun vielä taakse tekee jos haluaa niin liukuu hyvin lumet sitten siihen takaswinginsuojan alle.
Ihan tuollasia kiinnityspaikkoja on valmiina siellä pohjassa -> http://allvehicles.kuvat.fi/kuvat/M%F6n ... 003%29.jpg

Tosiaan tarkoitus oli alunperin tehdä erikseen tukivarsille suojat ja näin. Mutta sitten päätin kuitenkin että teen vain yhden ison palan, kun nuo tukivarret ovat melko samalla tasolla kun mitä pohja. Ja ainakin itsellä tuo toimikin tuolla tapaa paljon paremmin, kun tuollainen yksinkertainen malli niin ei töki. Ja kun teki tuosta etuosasta tuollaisen leveän (taisi olla jtn. 3 kertaa leveämpi kun mitä pelkkä pohja edessä) mikä peittää myös tukivarret melkein täysin niin liukuu lumessa pulkan tavoin.
Eli pönkät vaan renkaitten alle eteen, ja siitä mittailemaan. Eteen tuollainen suorakulmion muotoinen pala ja keskelle myös suorakulmion muotoinen pala toisin päin suurin piirtein. Ja tuollaisen pienen lipan kun vielä taakse tekee jos haluaa niin liukuu hyvin lumet sitten siihen takaswinginsuojan alle.
Ihan tuollasia kiinnityspaikkoja on valmiina siellä pohjassa -> http://allvehicles.kuvat.fi/kuvat/M%F6n ... 003%29.jpg

Suomen Nuoret Mönkijäharrastajat
Mönkijätaistelulähetti
EU T3 badass bombers! 2/3
Kymco mxu 50 -> Polaris Sportsman 500 T3 -> Polaris Bigboss 800 6x6
Mönkijätaistelulähetti
EU T3 badass bombers! 2/3
Kymco mxu 50 -> Polaris Sportsman 500 T3 -> Polaris Bigboss 800 6x6
Re: MXU 50 2.0
Taittelitko sitte niitte tukivarsien "ympärille" sitä vai iha tuolleen tasaseksko jätit? Ja nuo pikku sisennykset on niinku astinlautojen kohdalla vai?
Ja kiitos taas tuosta kuvasta, autto jo vähän hahmottamaan minkälainen siitä pitäsisi tulla....
Ja kiitos taas tuosta kuvasta, autto jo vähän hahmottamaan minkälainen siitä pitäsisi tulla....
- All-Terrain Vehicle
- Tracks
- Viestit: 2072
- Liittynyt: 12 Helmi 2008 19:35
- Paikkakunta: Useimmiten Iisalmi/Oulu
Re: MXU 50 2.0
Joo tuollaseltaan vain paikalleen en alkanu taittelemaan, kun ei oo oikeen millä kuumentaa ja tuollaseksi kun jätti niin siitä pohjasta tuli juurikin sellainen tasainen pulkan pohja. Sellainen vähän kaareva siitä tuli kun pisti edestä kiinni kun etupää korkeammalla kuin astinlautojen kohdalla pohja. Nuo pienet puoliympyrän muotoiset sisennykset taisivat olla sitä varten että jos kääntää renkaat aivan ääriasentoon niin eivät varmasti osu panssariin.
Tuossa varmaan paras kuva kun panssari on paikoillaan -> http://allvehicles.kuvat.fi/kuvat/M%F6n ... 002%29.jpg
Tuossa varmaan paras kuva kun panssari on paikoillaan -> http://allvehicles.kuvat.fi/kuvat/M%F6n ... 002%29.jpg
Suomen Nuoret Mönkijäharrastajat
Mönkijätaistelulähetti
EU T3 badass bombers! 2/3
Kymco mxu 50 -> Polaris Sportsman 500 T3 -> Polaris Bigboss 800 6x6
Mönkijätaistelulähetti
EU T3 badass bombers! 2/3
Kymco mxu 50 -> Polaris Sportsman 500 T3 -> Polaris Bigboss 800 6x6