
QSC variaattorin hilppeet
Re: QSC variaattorin hilppeet
Hiljaista on ollut, -09+ laitteet paranee kyllä niin merkittävästi, jotta luulisi kiinnostusta olevan enemmänkin. Pitäisi vaan ihmisten päästä kokeilemaan, suomalainen ei tahdo uskoa ennenkuin kokeilee.
Ruattalaisillekin näitä menee kuin näkkäripaketeita.
Ruattalaisillekin näitä menee kuin näkkäripaketeita.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Re: QSC variaattorin hilppeet
Näin on rene kasattu uusilla palikoilla ja ikäänkuin herätetty henkiin. Ihan näin julkisesti pitää vielä kerran sanoa pokelle ISO KIITOS tän kimppatilauksen järjestelyistä.
Itse pääsin niin helpolla koko hommassa että melkein hävettää, lähinnä varsinainen asennustyö piti hoitaa kokonaan itse.
Koeajon jälkeen olen kyllä todella hämmästynyt mitä noilla painoilla ja rampin muotoilulla saadaan aikaan. Kuten asennusohjeissakin sanotaan, niin paikaltaan tai hiljaisessa vauhdissa peukun oikaisu nostaa tarkoituksella kierrokset yli huipputehon, josta ne sitten samantien tipahtaa juuri siihen huipputehon kohdalle ja tässä vaiheessa mennään eikä meinata. Paikaltaan lähdöstä saa kaasun käytöllä juuri haluamansa, joko hyvinkin pehmeän tai sitten etupyörät välittömästi maasta irrottavan.
(vrt. vakio jolla ei oikein onnistunut kumpikaan)
Valmis setuppi on muuten kohdallaan, mutta kärkipainoa tarvii vähän lisätä. Kierrokset on alussa ihan sopivat mutta karkaa sitten hetken päästä lukemaan 7550-7600 kun max teho irtoaa 7400rpm. Vaan eipä tuo iso homma ole muuttaa.

Itse pääsin niin helpolla koko hommassa että melkein hävettää, lähinnä varsinainen asennustyö piti hoitaa kokonaan itse.
Koeajon jälkeen olen kyllä todella hämmästynyt mitä noilla painoilla ja rampin muotoilulla saadaan aikaan. Kuten asennusohjeissakin sanotaan, niin paikaltaan tai hiljaisessa vauhdissa peukun oikaisu nostaa tarkoituksella kierrokset yli huipputehon, josta ne sitten samantien tipahtaa juuri siihen huipputehon kohdalle ja tässä vaiheessa mennään eikä meinata. Paikaltaan lähdöstä saa kaasun käytöllä juuri haluamansa, joko hyvinkin pehmeän tai sitten etupyörät välittömästi maasta irrottavan.

Valmis setuppi on muuten kohdallaan, mutta kärkipainoa tarvii vähän lisätä. Kierrokset on alussa ihan sopivat mutta karkaa sitten hetken päästä lukemaan 7550-7600 kun max teho irtoaa 7400rpm. Vaan eipä tuo iso homma ole muuttaa.

Re: QSC variaattorin hilppeet
Ei mittään Mika, vaikuttaa jotta taas on reipas puolenkymmentä happy facea ja entistä tyytyväisempää canakuskia. 

When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Re: QSC variaattorin hilppeet
Meikäläisen hymy leveni entisestään kun nappasin vielä varin auki ja tuplasin kärkipainon (1.4g -> 2.8g). WOT vedossa kierrokset on nyt alun jälkeen koko matkan tuonne 110km/h asti aivan tasaisesti 7400-7450 eli just niinkun pitääkin. Näissä suljetun alueen testeissä totesin myös että nopeudenrajoitinkin pääsee nyt töihin, ennen tuli moottorissa kierrokset vastaan mutta nyt kun laulu katkeaa 126km/h mittarilukemassa, on koneessa vasta 7800rpm.
Ja nyt jos joku miettii että onko tää kitti vaan siihen että aina vedetään peukku suorana kiihdytyksiä niin todettakoon, että myös rauhallisessa liikehdinnässä laite tuntuu aivan erilaiselta. Hyvin pienellä kaasunliikkeellä tuntuu kuin joku vetäisi isolla (ja jämäkällä
) kuminauhalla konetta vauhtiin. Hyvästä laitteesta tuli kyllä näiden testien perusteella loistava!
Ja nyt jos joku miettii että onko tää kitti vaan siihen että aina vedetään peukku suorana kiihdytyksiä niin todettakoon, että myös rauhallisessa liikehdinnässä laite tuntuu aivan erilaiselta. Hyvin pienellä kaasunliikkeellä tuntuu kuin joku vetäisi isolla (ja jämäkällä

Re: QSC variaattorin hilppeet
Mulla kans edelleen samat tuntemukset! Testattiin kaverin xxc-outissa tuota mun kytkinkintä, niin ei meinaa antaa enää takas!
Outissa on vakiona vielä pehmeempi vari, ku renessä.
Laitoitko Mika M muuten mimmoset jouset? Ja paljonko kytkentäkierrokset? Entäs mitä kitti makso?

Laitoitko Mika M muuten mimmoset jouset? Ja paljonko kytkentäkierrokset? Entäs mitä kitti makso?
Re: QSC variaattorin hilppeet
Taitaa olla pikkuisen päivitetty noita jousia, samoin kitin mukana tulee nykyjään paksuhko prikka valinnaiseksi jousen alle, jolla voidaan valita hieman korkeammat tartunta kierrokset.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Re: QSC variaattorin hilppeet
Jouset on ne mitä mukana tuli, eteen hopea/vihreä + 1/8" shimmi, taakse hopea/keltainen.mikli kirjoitti:Laitoitko Mika M muuten mimmoset jouset? Ja paljonko kytkentäkierrokset? Entäs mitä kitti makso?
Kytkentäkierrokset nous aika ylös, vähän päälle 2000rpm. Mutta ihan ok tuo silti on, kytkentä on kuitenkin vakiota selkeesti pehmeämpi jos rauhallisesti lähtee. Kitti itsessään makso sen $399 ja siihen tuli noin satanen päälle tulleja + kuljetuksia. Mutta sitä nyt ei voi suoraan mihinkään verrata kun tää oli iso kimppatilaus. Kuljetukset ja tullaukset voi muuttua paljonkin jos tilaajia on vähemmän/enemmän.
Re: QSC variaattorin hilppeet
Jaa siihenkö tuo shimmi olikin? Multa kysyttiin tilausvaiheessa haluanko normit vai korkeammat kytkentäkierrokset ja valitsin normit. Oletin että mukana tulevat osat on sitte ihan sitä varten. Ohjeissakaan ei mitään tollasesta mainittu.poke kirjoitti:Taitaa olla pikkuisen päivitetty noita jousia, samoin kitin mukana tulee nykyjään paksuhko prikka valinnaiseksi jousen alle, jolla voidaan valita hieman korkeammat tartunta kierrokset.

Ehkä vielä joku päivä kokeilen sitte ilman sitä shimmiä.
Re: QSC variaattorin hilppeet
Joo Mika, sulla mahto olla esisäädöt ilman sitä prikkaa, oletettavasti wotkin oli sen vuoksi vähän korkea. En kerinnyt ilmoitella teille siitä, koska varmistin asian kyselyllä, ja vastaus vähän viivähti koska meni ensin väärään osoitteeseen. Mutta juuri tuohon kytkennän shimmaukseen on tarkoitettu. Koko kytkimen mukana on ohuempi ja paksumpi, paksumpi oli paikoillaan ja hieman alle parissa tuhannessa otti kiinni. Hienosti toimi kytkytinkin silti, erittäin maltilliset kierrokset oli jo kolmessa-neljässäkympissä kevyissä tieolosuhteissa.
Mikli, jos teidän porukka meinaa tilailla noita QSC:n romppeita, ottakaa ihmeessä SETMA mukaan tilausporukkaan. Mies jäi ilman kittiä, koska ne loppuivat kesken tältä sakilta.
Mikli, jos teidän porukka meinaa tilailla noita QSC:n romppeita, ottakaa ihmeessä SETMA mukaan tilausporukkaan. Mies jäi ilman kittiä, koska ne loppuivat kesken tältä sakilta.

When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Re: QSC variaattorin hilppeet
Ookoo, kiitokset infosta.poke kirjoitti:Joo Mika, sulla mahto olla esisäädöt ilman sitä prikkaa, oletettavasti wotkin oli sen vuoksi vähän korkea. En kerinnyt ilmoitella teille siitä, koska varmistin asian kyselyllä, ja vastaus vähän viivähti koska meni ensin väärään osoitteeseen. Mutta juuri tuohon kytkennän shimmaukseen on tarkoitettu.


-
- 3WD
- Viestit: 96
- Liittynyt: 18 Loka 2009 21:43
- Mönkijä:: Can-Am Outlander 500 DPS T3
- Paikkakunta: Vantaa
Re: QSC variaattorin hilppeet
Jos joku meinaa Tilata paketin niin voisin lähtee mukaan tasaamaan rahtikuluja.
Uudenmaan Mönkijät ry
Re: QSC variaattorin hilppeet
Minä mukana kuin pukama jos saadaan kimppa kasaanLeoni kirjoitti:Jos joku meinaa Tilata paketin niin voisin lähtee mukaan tasaamaan rahtikuluja.

Haminan seudun mönkijät ry
-
- 3WD
- Viestit: 100
- Liittynyt: 29 Joulu 2007 20:18
- Mönkijä:: CAN-AM COMMANDER 1000 LTD
- Paikkakunta: Veikkola
Re: QSC variaattorin hilppeet
Joo mulle kans
Kyllä kiinnostaa, kuka hoitaisi tilauksen

Kyllä kiinnostaa, kuka hoitaisi tilauksen

Re: QSC variaattorin hilppeet
Ethän sinä Mika mitenkään voinut tietää jotta on tullut päivityksiä tuohon pakettiin, varsinkaan kun valmistajalla oli ohjeetkin päivittämättä.Mika_M kirjoitti: Ookoo, kiitokset infosta.Täytyy jossain vaiheessa kokeilla ottaa shimmi pois, meikäläisen käytössä kun ei korkeita kytkentäkierroksia sinänsä mihinkään tarvita. Mahdollisesti sitten muuttaa painojakin takasinpäin jos siltä tuntuu, tuli vähän hätiköityä.
Vaan nopeastihan tuon varin onneksi pilkkoo ja kasaa.
Noista hinnoista vielä, hyvällä tuurilla ja sopivalla porukalla lopulliset hinnat pyörii siten, että taalat melkeimpä muuttuu euroiksi, ehkä jonkun kympin päälle.
Mikli, mainitteppas Mikollekkin jotta hommaa siihen tonniseen reneeseen jo valmiiksi kunnon kytkyttimen, ei tarvii antaa tasotusta, olisihan se noloa jos joutuisi katteleen sun perävaloja.


Ottakaa nämä kaverit mukaan, saatte mukavan kimpan ja kaikki säästää hieman.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.