Minä vähän ehkä olisin siitäkin, kun valmistaja kuitenkin sivuillaan lupaa että pikkukoneisiin tulee neljä painoa ja isoihin kuusi.Koheltaja kirjoitti:500 varissa en olisi yllättynyt jos siinä on vain 3 painoa, vakiona on 4 painoa.

Minä vähän ehkä olisin siitäkin, kun valmistaja kuitenkin sivuillaan lupaa että pikkukoneisiin tulee neljä painoa ja isoihin kuusi.Koheltaja kirjoitti:500 varissa en olisi yllättynyt jos siinä on vain 3 painoa, vakiona on 4 painoa.
Kyl siellä pitäis olla 6 painoo, 3 säädettävää ja 3 ei säädettävää. Kaikki orkkikset poies vaan..miksuli kirjoitti:QSC:ltä varmistettu ja kolme on näihin oikea määrä - eli ei kun asentelemaanOrginaalit jätetään siis muille kolmelle paikalle.
Paketteja en avannut, mutta mielestäni noissa pienemmissä jotka tuli 400:iin oli neljä?
Mielenkiintoinen muutos.miksuli kirjoitti:QSC:ltä varmistettu ja kolme on näihin oikea määrä - eli ei kun asentelemaanOrginaalit jätetään siis muille kolmelle paikalle.
Eikun se shimmi tulee etuvariin. Itse olen tyytyväisempi ilman rikkaa, mutta kokeilemallahan se selviää. Shimmin kanssa ainakin kasisatkun kytkentäkierrokset nousi selkeästi ja lähtökin oli aavistuksen terävämpi. Toki käytöstähän se riippuu, mutta itse kun pääasiassa tietä ajelen niin en nähnyt tarvetta nostetuille kierroksille.TKT kirjoitti:Ilmeisesti vain takavariin tulee shimmirikka jousen alle?? Ja paksummalla rikalla saadaan kytkin ottamaan kiinni korkeammilla kierroksilla? Mikä on käytännön vaikutus tuolla isommalla kytkentäkierroksella?
No niin, nyt on pari kertaa kyselty meilitse ja kerran vielä juteltu puhelimitsekinpoke kirjoitti:Nyt kyllä tuntuu omituiselta, alkokohan amerikan mannes ahneeksi kusettajaksi vai mitä.
Kasisatasen kitin hinta pitäisi olla alle nelisatasen kitin jos vain kolme painoa kuuluisi pakettiin.![]()
Nettisivujakaan ei ole päivitetty vastaamaan tuommoista säätöä.
Otetaampa hitusen taksisin tuo 131 km/h johtuikin siitä, että nopeudenrajoitin oli mennyt rikki. Mutta nyt ollaan myöskin päässyt kokeilemaan enämpi maastossa niin ojien yli mennään ihan heilahtamalla ... jos vain uskaltaaVote kirjoitti:Vielä on ollut hieman lomailua perheen kanssa eikä ole oikein päässyt kokeilemaan riittävästi ( siis koko ajan) QSC kytkintä. Mutta muutama kommentti.
- Ujellusääni hieman pineni mutta ei paljon
- Gps näytti suljetulla alueella 131 km/h ennen kuin piti jarruttaa
- Enska-ajoon oivallinen
- Metsässä 28" renkailla ojan ylitykset onnistuu jopa liijan helposti kun alkuperäisellä mentiin aina pohjia myöten ja vinsillä
- Täyskaasu kiihytyksessä Holesoteilla (alkuperäisrenkaat) soralla, kone kerkiää pärähtää yhden kerran rajoittimelle ennen kuin voima siirtyy pyöriin -> siis ei huono asia varsinkin kytkintä voi vielä säätää.
Tässä pikasita analyysiä ja iso käsi Pokelle![]()
Ei se ihan noin taida mennä. Tyvipaino vaikuttaa enemmän hiljaisessa vauhdissa ja kärkipaino kovemmassa, mutta kyllä molemmilla on silti vaikutusta kaikilla kierrosalueilla. Kokeilisin tuossa kohtaa varmaan ladata maksimipainot sekä tyveen että kärkeen ja jos sitten ei enää paukuta rajoittajaan, niin alkaa varovasti vähentää jompaa kumpaa sen mukaan millaisia kierroksia täyskaasukiihdytyksessä esiintyy.zipi kirjoitti:ohjeitten mukaan jos kierrokset nousee liikaa pitäisi alhaalle lisätä ja ylhäältä vähentää kokeilin sitten kaikkia eri kokoonpanoja aina siihen asti että alhaalla oli isoin ja ylhäällä pienin paino silloin kone otti kierrokset rajoittimeen ennenkuin kerkisi kaasun painaa pohjaan. Sitten aloin kokeilemaan toisin päin että lisäsin painoa keulalle ja otin pois alhaalta mutta silti kierrokset nousee rajoittimeen.
Mikä mönkijä sulla on ja onko piristetty? Entäs renkaat? Ootko kiihdyttänyt yli sataseen, minkälainen käyrä tulee?zipi kirjoitti:Neuvoja kaivataan. Eli qsc kittiä tässä asennellaan ja säädellään mutta jotain on nyt pahasti pielessä. Ongelmana on että moottori ottaa liikaa kierroksia melkein heti on rajoittimessa. Kytikin tuli painotettuna siten että alhaalla oli 5,8g ja ylhäällä 4g sillä setupillakin kierrokset siis nousi heti rajoittajaan. ohjeitten mukaan jos kierrokset nousee liikaa pitäisi alhaalle lisätä ja ylhäältä vähentää kokeilin sitten kaikkia eri kokoonpanoja aina siihen asti että alhaalla oli isoin ja ylhäällä pienin paino silloin kone otti kierrokset rajoittimeen ennenkuin kerkisi kaasun painaa pohjaan. Sitten aloin kokeilemaan toisin päin että lisäsin painoa keulalle ja otin pois alhaalta mutta silti kierrokset nousee rajoittimeen. Nyt sitten tuleekin väkisin mieleen että mitähän oon tehny väärin pidemmän jousen laiton taakse ja lyhyemmän eteen ja eteen laitoin myös mukana tulleista shimmilevyistä pienemmän etujousen alle. Jousethan oli melkein puolet lyhyemmät kuin alkuperäiset.
Laita nuo Mikan asetukset kytkimeesi ja ajele rauhassa jonkun verran. Remmi nimittäin alkaa lipsumaan huonoilla asetuksilla ja lasittuu senverran ettei edes oikeat asetukset toimi, vaan kone karkaa ylikierroksille. Olihan helixit ja muut roippeet noin silmämääräisesti kopillaan?zipi kirjoitti:Neuvoja kaivataan. Eli qsc kittiä tässä asennellaan ja säädellään mutta jotain on nyt pahasti pielessä. Ongelmana on että moottori ottaa liikaa kierroksia melkein heti on rajoittimessa. Kytikin tuli painotettuna siten että alhaalla oli 5,8g ja ylhäällä 4g sillä setupillakin kierrokset siis nousi heti rajoittajaan. ohjeitten mukaan jos kierrokset nousee liikaa pitäisi alhaalle lisätä ja ylhäältä vähentää kokeilin sitten kaikkia eri kokoonpanoja aina siihen asti että alhaalla oli isoin ja ylhäällä pienin paino silloin kone otti kierrokset rajoittimeen ennenkuin kerkisi kaasun painaa pohjaan. Sitten aloin kokeilemaan toisin päin että lisäsin painoa keulalle ja otin pois alhaalta mutta silti kierrokset nousee rajoittimeen. Nyt sitten tuleekin väkisin mieleen että mitähän oon tehny väärin pidemmän jousen laiton taakse ja lyhyemmän eteen ja eteen laitoin myös mukana tulleista shimmilevyistä pienemmän etujousen alle. Jousethan oli melkein puolet lyhyemmät kuin alkuperäiset.