QSC variaattorin hilppeet

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
Mika_M
6WD
Viestit: 697
Liittynyt: 26 Loka 2008 17:30
Paikkakunta: Kotka

Re: QSC variaattorin hilppeet

Viesti Kirjoittaja Mika_M »

Koheltaja kirjoitti:500 varissa en olisi yllättynyt jos siinä on vain 3 painoa, vakiona on 4 painoa.
Minä vähän ehkä olisin siitäkin, kun valmistaja kuitenkin sivuillaan lupaa että pikkukoneisiin tulee neljä painoa ja isoihin kuusi. :wink:
miksuli
2WD
Viestit: 28
Liittynyt: 09 Joulu 2010 13:52
Mönkijä:: Can-Am Outlander 800R x xc -11
Paikkakunta: Vantaa

Re: QSC variaattorin hilppeet

Viesti Kirjoittaja miksuli »

QSC:ltä varmistettu ja kolme on näihin oikea määrä - eli ei kun asentelemaan :) Orginaalit jätetään siis muille kolmelle paikalle.

Paketteja en avannut, mutta mielestäni noissa pienemmissä jotka tuli 400:iin oli neljä?
Avatar
mikli
6WD
Viestit: 583
Liittynyt: 16 Loka 2007 00:49
Mönkijä:: haluu 1k renen
Paikkakunta: Nastola

Re: QSC variaattorin hilppeet

Viesti Kirjoittaja mikli »

miksuli kirjoitti:QSC:ltä varmistettu ja kolme on näihin oikea määrä - eli ei kun asentelemaan :) Orginaalit jätetään siis muille kolmelle paikalle.

Paketteja en avannut, mutta mielestäni noissa pienemmissä jotka tuli 400:iin oli neljä?
Kyl siellä pitäis olla 6 painoo, 3 säädettävää ja 3 ei säädettävää. Kaikki orkkikset poies vaan..
TKT
6WD
Viestit: 463
Liittynyt: 12 Huhti 2010 05:32
Mönkijä:: Can-Am Outlander 500 dps -13
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: QSC variaattorin hilppeet

Viesti Kirjoittaja TKT »

Minäkin kävin kävin hakemassa paketin matkahuollosta. Sen verran lootaa tutkin että 4 säädettävää painoa oli mukana. Ja vino pino pultin pätkiä.... Nii ja kaks jousta shimmirikkojen kanssa. Nämä siis 400:n satsissa.
Ilmeisesti vain takavariin tulee shimmirikka jousen alle?? Ja paksummalla rikalla saadaan kytkin ottamaan kiinni korkeammilla kierroksilla? Mikä on käytännön vaikutus tuolla isommalla kytkentäkierroksella?
Kiitokset vielä miksulille!! Esimerkillistä toimintaa!!! :)
----Team Mönkijävarikko----
www.monkijavarikko.fi
Mika_M
6WD
Viestit: 697
Liittynyt: 26 Loka 2008 17:30
Paikkakunta: Kotka

Re: QSC variaattorin hilppeet

Viesti Kirjoittaja Mika_M »

miksuli kirjoitti:QSC:ltä varmistettu ja kolme on näihin oikea määrä - eli ei kun asentelemaan :) Orginaalit jätetään siis muille kolmelle paikalle.
Mielenkiintoinen muutos. :o Itsehän ryhdyin koko hommaan alunperin siksi että alkuperäiset painot oli jo kulutettu tieajossa kuopille, eli eihän niistä olisi enää ollut kaveriksi noille säädettäville.
TKT kirjoitti:Ilmeisesti vain takavariin tulee shimmirikka jousen alle?? Ja paksummalla rikalla saadaan kytkin ottamaan kiinni korkeammilla kierroksilla? Mikä on käytännön vaikutus tuolla isommalla kytkentäkierroksella?
Eikun se shimmi tulee etuvariin. Itse olen tyytyväisempi ilman rikkaa, mutta kokeilemallahan se selviää. Shimmin kanssa ainakin kasisatkun kytkentäkierrokset nousi selkeästi ja lähtökin oli aavistuksen terävämpi. Toki käytöstähän se riippuu, mutta itse kun pääasiassa tietä ajelen niin en nähnyt tarvetta nostetuille kierroksille.
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: QSC variaattorin hilppeet

Viesti Kirjoittaja poke »

Nyt kyllä tuntuu omituiselta, alkokohan amerikan mannes ahneeksi kusettajaksi vai mitä.
Kasisatasen kitin hinta pitäisi olla alle nelisatasen kitin jos vain kolme painoa kuuluisi pakettiin. :-k
Nettisivujakaan ei ole päivitetty vastaamaan tuommoista säätöä.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
miksuli
2WD
Viestit: 28
Liittynyt: 09 Joulu 2010 13:52
Mönkijä:: Can-Am Outlander 800R x xc -11
Paikkakunta: Vantaa

Re: QSC variaattorin hilppeet

Viesti Kirjoittaja miksuli »

poke kirjoitti:Nyt kyllä tuntuu omituiselta, alkokohan amerikan mannes ahneeksi kusettajaksi vai mitä.
Kasisatasen kitin hinta pitäisi olla alle nelisatasen kitin jos vain kolme painoa kuuluisi pakettiin. :-k
Nettisivujakaan ei ole päivitetty vastaamaan tuommoista säätöä.
No niin, nyt on pari kertaa kyselty meilitse ja kerran vielä juteltu puhelimitsekin :mrgreen:

Tilauksessahan oli mukana 2kpl renee 500/-08 ja 800/-09, 1kpl 400/-11 outti ja loput 800 outteja -10/-11, kaikilla väh 27" renkaat ja ajelut pääosin 'mixed trail and mud driving'. Muiden paketteja en toki avannut, mutta päältä päin katsoen näytti siltä että 500 ja 400 tuli neljällä painolla ja muut kolmella - ruuveja jne olikin sitten mukana reilusti, pari jousta ja pari shimmiä.

Löpinää oli laidasta laitaan ja puolin ja toisin mutta vastaus oli että riippuu mallista, vuodesta, ajotyylistä ja renkaista tuleeko 800:iin 3 vaiko 6 painoa. En tiedä millainen kones pitäisi olla että tuolta 6 painoa vielä saisi enkä myöskään tarkalleen tiedä minkälaisiin koneisiin te viimeksi tilasitte? Jokatapauksessa väittivät että paremmin toimii tämä yhdistelmä näillä setupeilla kuin jos mukana olisi ollut heidän 3 kiinteää painoa. ..toki muutkin valmistajat tekevät kittejä juurikin näin, eli ei korvata kaikkia painoja. ..mutta webbisivut ovat kyllä harjaanjohtavat tämän suhteen ja samoin tietty ikävää jos olisi muutenkin tarve vaihtaa kaikki veks.

No, itselleni nyt on ihan se ja sama tuliko noita 3 vaiko 6 kun eivät orkkiksetkaan pitäisi huonossa hapessa vielä olla - muutoin itse kitin hyvyydestä/huonoudesta ei vielä pysty mitään sanomaan, ehkä loppuviikosta ehtis asennella ja kokemuksia sitten.

Muille tiedoksi että meidän tilauksessa lopulliset hinnat oli 400/500:lle euron pari päälle 300 ja 800:lle 50 euroa enempi.

Poken erinomaista pointtia hintafaktoriin en tajunnutkaan kysyä, täytyypi vielä laittaa yks meili ;)
harju6
3WD
Viestit: 100
Liittynyt: 29 Joulu 2007 20:18
Mönkijä:: CAN-AM COMMANDER 1000 LTD
Paikkakunta: Veikkola

Re: QSC variaattorin hilppeet

Viesti Kirjoittaja harju6 »

Eilen tuli asennettua kitti paikoilleen 800 x xc:n.
Laitoin ilman shimmejä, niin meinaa vaihdepäällä ottaa sellaisia
pieniä nykäyksiä mutta oikeasti lähtee liikkeelle noin 1500 kierroksella.

Taidan kokeilla sillä ohuella prikalla niin saa kytkentäkierrokset siihen 1800 kierrokseen.

Illalla ehdittiin kokeilla toisen Canan kanssa ja aikaisemmin kiihtyvyyden ero oli pienempi
mutta nyt hän jäi selvästi :supz:

Yleensähän virittäessä ääni kasvaa ja tehot laskee
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: QSC variaattorin hilppeet

Viesti Kirjoittaja poke »

Tuo selitys, että toimisi paremmin jos kiinteät painot olisi orkkiksia voisi ehkä toimia renegaden kohdalla. Aika outoa myöntää toisen tuote paremmaksi kuin oma, jonka eteen on tehty R&D hommia lukemattomia tunteja, ennenkuin se on päästetty markkinoille.

Edulliseksi kuitenkin tuli teidän tilaus verrokkina muutamaa viikkoa aiempi toimitus, taala lienee ollut tässä kohtaa kohtuullisempi. Periaatteessa 40-50e halvemmalla tuli kitit.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Vote
4WD
Viestit: 217
Liittynyt: 14 Tammi 2007 18:57
Mönkijä:: Renegade 800R + vähän päälle
Paikkakunta: Oulu

Re: QSC variaattorin hilppeet

Viesti Kirjoittaja Vote »

Vote kirjoitti:Vielä on ollut hieman lomailua perheen kanssa eikä ole oikein päässyt kokeilemaan riittävästi ( siis koko ajan :wink: ) QSC kytkintä. Mutta muutama kommentti.
- Ujellusääni hieman pineni mutta ei paljon
- Gps näytti suljetulla alueella 131 km/h ennen kuin piti jarruttaa
- Enska-ajoon oivallinen
- Metsässä 28" renkailla ojan ylitykset onnistuu jopa liijan helposti kun alkuperäisellä mentiin aina pohjia myöten ja vinsillä
- Täyskaasu kiihytyksessä Holesoteilla (alkuperäisrenkaat) soralla, kone kerkiää pärähtää yhden kerran rajoittimelle ennen kuin voima siirtyy pyöriin -> siis ei huono asia varsinkin kytkintä voi vielä säätää.

Tässä pikasita analyysiä ja iso käsi Pokelle [-o< :prayer:
Otetaampa hitusen taksisin tuo 131 km/h johtuikin siitä, että nopeudenrajoitin oli mennyt rikki. Mutta nyt ollaan myöskin päässyt kokeilemaan enämpi maastossa niin ojien yli mennään ihan heilahtamalla ... jos vain uskaltaa :oops:
Niin no, jos et uskalla... tai korjataan tätä vähän. Järjen käyttö on sallittavaa.
zipi
Noppeli
Viestit: 9
Liittynyt: 03 Tammi 2011 16:09

Re: QSC variaattorin hilppeet

Viesti Kirjoittaja zipi »

Neuvoja kaivataan. Eli qsc kittiä tässä asennellaan ja säädellään mutta jotain on nyt pahasti pielessä. Ongelmana on että moottori ottaa liikaa kierroksia melkein heti on rajoittimessa. Kytikin tuli painotettuna siten että alhaalla oli 5,8g ja ylhäällä 4g sillä setupillakin kierrokset siis nousi heti rajoittajaan. ohjeitten mukaan jos kierrokset nousee liikaa pitäisi alhaalle lisätä ja ylhäältä vähentää kokeilin sitten kaikkia eri kokoonpanoja aina siihen asti että alhaalla oli isoin ja ylhäällä pienin paino silloin kone otti kierrokset rajoittimeen ennenkuin kerkisi kaasun painaa pohjaan. Sitten aloin kokeilemaan toisin päin että lisäsin painoa keulalle ja otin pois alhaalta mutta silti kierrokset nousee rajoittimeen. Nyt sitten tuleekin väkisin mieleen että mitähän oon tehny väärin pidemmän jousen laiton taakse ja lyhyemmän eteen ja eteen laitoin myös mukana tulleista shimmilevyistä pienemmän etujousen alle. Jousethan oli melkein puolet lyhyemmät kuin alkuperäiset.
Mika_M
6WD
Viestit: 697
Liittynyt: 26 Loka 2008 17:30
Paikkakunta: Kotka

Re: QSC variaattorin hilppeet

Viesti Kirjoittaja Mika_M »

zipi kirjoitti:ohjeitten mukaan jos kierrokset nousee liikaa pitäisi alhaalle lisätä ja ylhäältä vähentää kokeilin sitten kaikkia eri kokoonpanoja aina siihen asti että alhaalla oli isoin ja ylhäällä pienin paino silloin kone otti kierrokset rajoittimeen ennenkuin kerkisi kaasun painaa pohjaan. Sitten aloin kokeilemaan toisin päin että lisäsin painoa keulalle ja otin pois alhaalta mutta silti kierrokset nousee rajoittimeen.
Ei se ihan noin taida mennä. Tyvipaino vaikuttaa enemmän hiljaisessa vauhdissa ja kärkipaino kovemmassa, mutta kyllä molemmilla on silti vaikutusta kaikilla kierrosalueilla. Kokeilisin tuossa kohtaa varmaan ladata maksimipainot sekä tyveen että kärkeen ja jos sitten ei enää paukuta rajoittajaan, niin alkaa varovasti vähentää jompaa kumpaa sen mukaan millaisia kierroksia täyskaasukiihdytyksessä esiintyy.

Mulla on esim. renessä nyt tyvessä isoin mahdollinen puntti (6,4g) ja kärjessä toiseksi isoin mikä sen kanssa vaan sopii (4g). Tämä on ihan ripauksen liian painavan puolella sen takia että matka-ajossa pysyy kierrokset alempana. WOT vedossa jengat jää 7250-7350 haarukkaan mutta ihan tarpeeksi on löylyä ja liikettä näinkin. Toki näitä ei voi suoraan verrata kun on erilaisia koneita, erilaisia renkaita ja tärkeimpänä ilmeisesti noissa uusissa kiteissä alkuperäisiä painoja seassa sotkemassa.

Mutta epäilen että tuskin oikein mikään setti voi toimia kunnolla jos tyvessä vs kärjessä on min-max tai max-min painot. :roll:
Avatar
mikli
6WD
Viestit: 583
Liittynyt: 16 Loka 2007 00:49
Mönkijä:: haluu 1k renen
Paikkakunta: Nastola

Re: QSC variaattorin hilppeet

Viesti Kirjoittaja mikli »

zipi kirjoitti:Neuvoja kaivataan. Eli qsc kittiä tässä asennellaan ja säädellään mutta jotain on nyt pahasti pielessä. Ongelmana on että moottori ottaa liikaa kierroksia melkein heti on rajoittimessa. Kytikin tuli painotettuna siten että alhaalla oli 5,8g ja ylhäällä 4g sillä setupillakin kierrokset siis nousi heti rajoittajaan. ohjeitten mukaan jos kierrokset nousee liikaa pitäisi alhaalle lisätä ja ylhäältä vähentää kokeilin sitten kaikkia eri kokoonpanoja aina siihen asti että alhaalla oli isoin ja ylhäällä pienin paino silloin kone otti kierrokset rajoittimeen ennenkuin kerkisi kaasun painaa pohjaan. Sitten aloin kokeilemaan toisin päin että lisäsin painoa keulalle ja otin pois alhaalta mutta silti kierrokset nousee rajoittimeen. Nyt sitten tuleekin väkisin mieleen että mitähän oon tehny väärin pidemmän jousen laiton taakse ja lyhyemmän eteen ja eteen laitoin myös mukana tulleista shimmilevyistä pienemmän etujousen alle. Jousethan oli melkein puolet lyhyemmät kuin alkuperäiset.
Mikä mönkijä sulla on ja onko piristetty? Entäs renkaat? Ootko kiihdyttänyt yli sataseen, minkälainen käyrä tulee?
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: QSC variaattorin hilppeet

Viesti Kirjoittaja poke »

zipi kirjoitti:Neuvoja kaivataan. Eli qsc kittiä tässä asennellaan ja säädellään mutta jotain on nyt pahasti pielessä. Ongelmana on että moottori ottaa liikaa kierroksia melkein heti on rajoittimessa. Kytikin tuli painotettuna siten että alhaalla oli 5,8g ja ylhäällä 4g sillä setupillakin kierrokset siis nousi heti rajoittajaan. ohjeitten mukaan jos kierrokset nousee liikaa pitäisi alhaalle lisätä ja ylhäältä vähentää kokeilin sitten kaikkia eri kokoonpanoja aina siihen asti että alhaalla oli isoin ja ylhäällä pienin paino silloin kone otti kierrokset rajoittimeen ennenkuin kerkisi kaasun painaa pohjaan. Sitten aloin kokeilemaan toisin päin että lisäsin painoa keulalle ja otin pois alhaalta mutta silti kierrokset nousee rajoittimeen. Nyt sitten tuleekin väkisin mieleen että mitähän oon tehny väärin pidemmän jousen laiton taakse ja lyhyemmän eteen ja eteen laitoin myös mukana tulleista shimmilevyistä pienemmän etujousen alle. Jousethan oli melkein puolet lyhyemmät kuin alkuperäiset.
Laita nuo Mikan asetukset kytkimeesi ja ajele rauhassa jonkun verran. Remmi nimittäin alkaa lipsumaan huonoilla asetuksilla ja lasittuu senverran ettei edes oikeat asetukset toimi, vaan kone karkaa ylikierroksille. Olihan helixit ja muut roippeet noin silmämääräisesti kopillaan?
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
zipi
Noppeli
Viestit: 9
Liittynyt: 03 Tammi 2011 16:09

Re: QSC variaattorin hilppeet

Viesti Kirjoittaja zipi »

Se tosiaan unohtu mainita että laite on 500cc renegade ja vakio. laitoin noi samat painot kuin mikalla niin rajottajaan hakkaa koko ajan ja 70km/h kerkes pellon pätkällä kerään vauhtia tuskin ois kyllä kovempaa kulkenutkaan vakio kytkimellä kulki noin 90km/h renkaina on 27 mudlitet. Rauhakseen ei kyllä tullu ajeltua ollenkaan pitäneepi jatkaa huomenna. takavari pääsi aukeamaan kunnolla ja helix on paikoillaan.
Vastaa Viestiin