Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
Bashan 200cc tl
Tuli tossa ostettua bashan 200cc mönkijä.Voiko kaasarista säätää ilman määrää vai pitääkö vain vaihella putsaria.Putsarina on powikka niin alakierroksilla booaaa.Nyt kun kietaisin sukan powikan ympärille niin jopas rupes toimii.Onko kohokammion vieressä olevasta ruuvista mitään hyötyä jos sitä pyörittää.
Re: Bashan 200cc tl
Ei voi ilmamäärää säätää ja basukka on aika tarkka ilmanputsarin suhteen.M_ikko90 kirjoitti:Tuli tossa ostettua bashan 200cc mönkijä.Voiko kaasarista säätää ilman määrää vai pitääkö vain vaihella putsaria.Putsarina on powikka niin alakierroksilla booaaa.Nyt kun kietaisin sukan powikan ympärille niin jopas rupes toimii.Onko kohokammion vieressä olevasta ruuvista mitään hyötyä jos sitä pyörittää.
Kokeilemalla eri putsareita, selviää mikä juuri sinun kömpijään kelpaa.
Onhan siitä ruuvin kiertämisestä se ilo, että aukaisemalla pienenee tyhjäkäynti ja kirimällä vastaavasti suurenee.

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
mark off kirjoitti:Jos o tarvike anturi niin pitää vaihtaa kahen johon paikkaa.
En muista mitkä värit mut kokeile.
Jäin tossa miettimään niitä piuhojen paikan vaihtoa.Omassa mönkijässä näyttäs olevan tuo anturi http://www.av-motor.fi/tuotteet.html?id=30/
Onko tietoa mitkä piuhat pitää vaihtaa.
Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
Elikkä lakkas bensa valo palamasta niin mistä vois johtua.Kurkkasin tankkiin niin siellä on punainen piuha irrallaan et kuuluuko sen olla jossain kiinni vai ei.Tankissa ei ole kohoa vaan joku metallinen märkä sensori vai mikä nyt lie.
Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
Törmäsin ensimmäiseen isoon ongelmaani bashanilla, 1500km takana, mittarissa 2700km.
Ajelin tossa motaria sen mitä toi nyt kulkee, vajaa kilsa oli menty täysillä, tuli ylämäki ni vähän hölläsin kun ei kuitenkaa jaksa enää samaa tahtia siinä. Yhtäkkiä nopeus putos 20km/h ja tuntui, kuin moottori olisi tukehtunut/kaasun olisi nostanut, eli ihan moottorijarrutuksen ääneltä kuulosti. Kaasu pois, takasin, ja taas kulki, ehkä vähän laiskalta tuntui, en osaa sanoa ihmetykseltäni. Nyt kuitenkin moottorista kuuluu epämääräinen, hieman metallinen "nitiniti" -ääni. Äänen tempo kiihtyi kierrosten mukana, mutta kovemmassa vauhdissa sitä ei kuulunut. En tiedä peittikö moottorin melu alleen, vai katosiko korkeilla kierroksilla. Matkaa oli kuitenkin kotia vielä noin 3km, ja tämä matka sujui ongelmitta ja kehä 1:stä ajelin pinta-kaasulla päälle 70km/h. Viisainta olisikin varmaan ollut pysähtyä heti tutkimaan, mutta paljoa en olisi voinut tehdä siinä tien varressa.
Perillä tarkastin öljyt, olivat kieltämättä pääseet unohtumaan ja aivan alarajan tasalla, ei kuitenkaan ihan kuivilla. Lisäsin 3 desiä öljyä, minkä jälkeen näytti taas olevan täpötäysi. Ääneen öljyn lisäys ei vaikuttanut. Koitin paikallistaa mistä se tulee, mutta tarkemmin en osaa sanoa, kuin moottorin alueeelta.
Mitään arvioita mikä olisi? Voiko olla tuosta öljyn määrästä johtuva, ja jos voi, niin tuskin kuitenkaan mitään hirveän vakavaa vielä, kun kerran käy ja kukkuu? Vaarana kuitenkin varmaan, että leikkaa kiinni, ellei selvitä missä vika?
Kyllä osaa ottaa pannuun, kun huomenna loppuu kesäduuni ja sen jälkeen piti mönkkäri myydä pois..
Ajelin tossa motaria sen mitä toi nyt kulkee, vajaa kilsa oli menty täysillä, tuli ylämäki ni vähän hölläsin kun ei kuitenkaa jaksa enää samaa tahtia siinä. Yhtäkkiä nopeus putos 20km/h ja tuntui, kuin moottori olisi tukehtunut/kaasun olisi nostanut, eli ihan moottorijarrutuksen ääneltä kuulosti. Kaasu pois, takasin, ja taas kulki, ehkä vähän laiskalta tuntui, en osaa sanoa ihmetykseltäni. Nyt kuitenkin moottorista kuuluu epämääräinen, hieman metallinen "nitiniti" -ääni. Äänen tempo kiihtyi kierrosten mukana, mutta kovemmassa vauhdissa sitä ei kuulunut. En tiedä peittikö moottorin melu alleen, vai katosiko korkeilla kierroksilla. Matkaa oli kuitenkin kotia vielä noin 3km, ja tämä matka sujui ongelmitta ja kehä 1:stä ajelin pinta-kaasulla päälle 70km/h. Viisainta olisikin varmaan ollut pysähtyä heti tutkimaan, mutta paljoa en olisi voinut tehdä siinä tien varressa.
Perillä tarkastin öljyt, olivat kieltämättä pääseet unohtumaan ja aivan alarajan tasalla, ei kuitenkaan ihan kuivilla. Lisäsin 3 desiä öljyä, minkä jälkeen näytti taas olevan täpötäysi. Ääneen öljyn lisäys ei vaikuttanut. Koitin paikallistaa mistä se tulee, mutta tarkemmin en osaa sanoa, kuin moottorin alueeelta.
Mitään arvioita mikä olisi? Voiko olla tuosta öljyn määrästä johtuva, ja jos voi, niin tuskin kuitenkaan mitään hirveän vakavaa vielä, kun kerran käy ja kukkuu? Vaarana kuitenkin varmaan, että leikkaa kiinni, ellei selvitä missä vika?
Kyllä osaa ottaa pannuun, kun huomenna loppuu kesäduuni ja sen jälkeen piti mönkkäri myydä pois..
Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
Itselleni vastaillen: Tuli mieleen mahdollisena vikana kiertokangen laakeri, olisko mitään logiikkaa? Tuota yskäsyä en tiedä miten toi selittää, mutta nitinä vaikuttais vähän vialliselta laakerilta, kun kuitenkin vielä käy hyvin.
Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
Ajattelin tehdä bashaniin uuden putken liitoksesta taakse päin niin voiko näissä pitää suoraa putkea et polttaako se venttiilit.Omalla putkella niin hiljaset äänet et pitäis saada pörisee.Mistä tehdä liitokseen tiiviste kun ei viittis netistä tilata muutaman euron tiivistettä.
Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
Suoraa putkea kokeilleena (Nissan micran etupönttö) voin sanoa ainakin sen että teho putoaa jonkin verran, joten luovuin siitä saman tien. Nyt on kiinni Vampiren katkastu slipari, se on ihan ok, pikkasen liian kovat pörinät antaa tehoon nähdenBashan07 kirjoitti:Ajattelin tehdä bashaniin uuden putken liitoksesta taakse päin niin voiko näissä pitää suoraa putkea et polttaako se venttiilit.Omalla putkella niin hiljaset äänet et pitäis saada pörisee.Mistä tehdä liitokseen tiiviste kun ei viittis netistä tilata muutaman euron tiivistettä.

Uudenmaan Mönkijät Ry
Ex: Comanche 200
Ex: Comanche 200
Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
Tunkkasin 200cc mönkiän perän ylös ja huomasin et takahaarukassa on väljää niin mitä tonne pitää sit vaihtaa.Lueskelin viestejä täältä ja jotkut puhuu puslista ja toiset laakereista niin kumpi se nyt on.Menopelimarketissa näyttäis olevan laakerit 25€ niin nekö siihen vaihetaan.Tossa vielä linkki http://www.menopelimarket.fi/epages/PPO ... omanche%22
Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
Nylonpuslat toimii hyvin. Nuo kuvan laakerit ilmeisesti jotkut neulalaakerit, jos kiinalaisvalmisteita niin kannattaa unohtaa. Laadukkaat neulalaakerit periaatteessa olis hyvät, mutta vesi tuhoaa ne nopeasti kun ei ole mitään tiivisteitä
. Eli puslia kyllä suosittelisin
.


Uudenmaan Mönkijät Ry
Ex: Comanche 200
Ex: Comanche 200
Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
Onko mitään nettisivua mistä sais nylonia tai vastaavaa tavaraa et tekisin ite ne puslat.
Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
Etra.... http://tuotteet.etra.fi/main.html?nodeU ... 268&path=1Bashan07 kirjoitti:Onko mitään nettisivua mistä sais nylonia tai vastaavaa tavaraa et tekisin ite ne puslat.
Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
Näistä kun ei koskaan aikaisemmin turistu, niin kiva saada tälleen uutta tietoa.

](./images/smilies/eusa_wall.gif)

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
Mikä noista pitäis ostaa et on oikeen kokosta.Ei taida tulla sen halvemmaks kun tuontitukussa ois nylon puslat 28€+6€ kuluja.
Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
Mittaa ne alkuperäiset ja sorvaat niiden mukaan?Bashan07 kirjoitti:Mikä noista pitäis ostaa et on oikeen kokosta.Ei taida tulla sen halvemmaks kun tuontitukussa ois nylon puslat 28€+6€ kuluja.
Viimeksi kun kävin nylonia ostamassa irtos 35mm tankoa sopiva puolen metrin jämäpätkä n 15e hintaan, siitä parit puslat pyöräyttää jo
