Can Amin lataus

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
JvM
2WD
Viestit: 52
Liittynyt: 09 Huhti 2009 16:57

Can Amin lataus

Viesti Kirjoittaja JvM »

Can Am outlander 400 lataa vajaata 17 volttia kun antaa hiukan kierroksia. Onko normaalia vai onko kenties lataussäätimessä vikaa? Mittaristoon tulee vikakoodi check engine ja hi batt. mitäs viisammat ajattelette mistä vois olla kyse?
Mika_M
6WD
Viestit: 697
Liittynyt: 26 Loka 2008 17:30
Paikkakunta: Kotka

Re: Can Amin lataus

Viesti Kirjoittaja Mika_M »

Eiköhän sieltä se lataussäädin ole kaput. En suosittele ajelemaan, pian on säätimen lisäksi myös akku ja mahdollisesti muutakin elektroniikkaa valmis kierrätykseen.
JvM
2WD
Viestit: 52
Liittynyt: 09 Huhti 2009 16:57

Re: Can Amin lataus

Viesti Kirjoittaja JvM »

Onko tapaa todeta varmaksi sitä vaivaa, muuta kuin vaihtamalla se se säädin? Ja onko se säädin jossain siellä takahäkin tienoilla?
Mika_M
6WD
Viestit: 697
Liittynyt: 26 Loka 2008 17:30
Paikkakunta: Kotka

Re: Can Amin lataus

Viesti Kirjoittaja Mika_M »

En tiedä varmaksi, mutta veikkaan että säätimen vaihto on ainut tapa testaukseen.

Sijainti ja säätimen malli riippuu ilmeisesti laitteesi vuosimallista. Alkupään koneissa säädin oli laitteen etuosassa, sitten se siirrettiin takaosaan ja jossain kohdin säätimen malliakin on muutettu. On ainakin laitteen alkutaipaleella ollut melko ongelmallinen, ilmeisesti ihan tyyppivika... Toivottavasti joku osaa neuvoa paremmin, itselleni nelisatku on varsin vieras laite, twinit huomattavasti tutumpia.
JvM
2WD
Viestit: 52
Liittynyt: 09 Huhti 2009 16:57

Re: Can Amin lataus

Viesti Kirjoittaja JvM »

Kyseessä on -09 malli
Mika_M
6WD
Viestit: 697
Liittynyt: 26 Loka 2008 17:30
Paikkakunta: Kotka

Re: Can Amin lataus

Viesti Kirjoittaja Mika_M »

Siispä laitteen takaosasta jostain akun lähimaastosta, löytyy suunnilleen tuon näköinen palikka:

Kuva

Uutta tilaukseen tai sitten joltain lainaksi samanlainen testausta varten.
JvM
2WD
Viestit: 52
Liittynyt: 09 Huhti 2009 16:57

Re: Can Amin lataus

Viesti Kirjoittaja JvM »

Tottanu siihen noiden muiden amerikaanojen kanssa (H-D) et jos epäilyskään et virtapuolella vika, niin eiku tilaile vaan suosiolla uusia osia :p
Avatar
jesi
Tracks
Viestit: 2029
Liittynyt: 09 Heinä 2010 20:04
Mönkijä:: Pari Dinliä ollut :(
Paikkakunta: Tampere

Re: Can Amin lataus

Viesti Kirjoittaja jesi »

JvM kirjoitti:Tottanu siihen noiden muiden amerikaanojen kanssa (H-D) et jos epäilyskään et virtapuolella vika, niin eiku tilaile vaan suosiolla uusia osia :p
Eikai mehikossa hdeeta tehdä? :shock:
Ettei nyt olis puurot ja vellit sekasin...

Mutta kuten edellä jo mainittiin, että jos sielä on mestoja jo kypsytetty tolla jännitteellä tovi, niin voi olla aika kallista...
/ Jere Siirilä
/ Myyty: 2x Dinli DL-904
JvM
2WD
Viestit: 52
Liittynyt: 09 Huhti 2009 16:57

Re: Can Amin lataus

Viesti Kirjoittaja JvM »

Ei varmaankaan ihan kokonaan mehikossa. -92 sportsterissa oli japanialainen nippondenson startti 800w teholtaan, kun taas Honda civicissä 89-9? on samanlainen mut pienimmillään taitaa olla 1kw startti. Nimittäin sellaisen vaihdoin, kun konvertoin sportin. (883-> 1200) Ja paljon löytyy myös taiwanialaisia osia ;)

Joo ei oo kovin hirveesti marinoitu noita osia 17 voltilla. Saas nyt nähdä miten maahantuoja tulee vastaan kun alle tonni ajettu koko kamppeella vaikkakin takuu on jo ummessa.
Viimeksi muokannut JvM, 13 Joulu 2011 20:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
JvM
2WD
Viestit: 52
Liittynyt: 09 Huhti 2009 16:57

Re: Can Amin lataus

Viesti Kirjoittaja JvM »

Maahantuoja oli huoltoliikkeen mukaan lupautunut kustantamaan uuden jännitteensäätimen asennustyön joutuu kustantamaan itse. Hyvä Bomba. Ja takuu oli mennyt umpeen kuluvan vuoden toukokuussa.
JvM
2WD
Viestit: 52
Liittynyt: 09 Huhti 2009 16:57

Re: Can Amin lataus

Viesti Kirjoittaja JvM »

Nonniin, jännitteen säädin vaihdettu viimeinkin. Edelleen näyttää check engine- viestiä johtuneeko siitä, että vika ollut päällä, vai lieneeköhän tullut jotain muutakin? Pitänee käyttää koodien purussa. Saako näihin kotikäyttöön sopivia vikakoodin lukulaitteita, kuten autoihin, vai onko merkkihuolto ainoa mahdollisuus purkaa viestit?
Mika_M
6WD
Viestit: 697
Liittynyt: 26 Loka 2008 17:30
Paikkakunta: Kotka

Re: Can Amin lataus

Viesti Kirjoittaja Mika_M »

  1. 1. Virta-avain asentoon jossa valot syttyy
  • 2. Mittaristoon selataan näkyville moottorin kokonaistunnit
  • 3. Painetaan mittariston nappi pohjaan ja pidetään pohjassa
  • 4. Vaihdetaan kolme kertaa NOPEASTI valoja (lyhyet-pitkät)
Sen jälkeen mittaristo näyttää P-alkuisia vikakoodeja jos sellaisia muistissa on. Tai sitten ilmoittaa että koodeja ei ole.

Tätä voi kokeilla, joskaan mistään en löydä tietoa toimiiko menetelmä nelisatasessa, twinikoneissa se kyllä pelaa. Jos ei, niin sitten mahtaa olla merkkihuolto ainoa apu.
patkaa
Noppeli
Viestit: 8
Liittynyt: 18 Helmi 2011 20:08
Mönkijä:: Can Am Outlander 400 -10

Re: Can Amin lataus

Viesti Kirjoittaja patkaa »

Kyllä pelaa nelisatkussakin tuo vikakoodin luku.
Jos ei koodeja niin sanoo "P-koodi tila päättyy. Ei aktiivisia P-koodeja"
Avatar
Pedari
6WD
Viestit: 447
Liittynyt: 21 Helmi 2010 17:00
Mönkijä:: Can Am Outlander 400 EFI 2010

Re: Can Amin lataus

Viesti Kirjoittaja Pedari »

patkaa kirjoitti:Kyllä pelaa nelisatkussakin tuo vikakoodin luku.
Jos ei koodeja niin sanoo "P-koodi tila päättyy. Ei aktiivisia P-koodeja"
Ei vaan mulla toimi 2010-mallissa. Käynnistäessä mittaristoon tulee teksti, "vaatii huoltoa" siksi itsekin tuota kokeilin et oisko antanut jotain vikakoodeja. Kaikki pelaa täysin normaalisti ja akkukin on ladattu, mitä tuo teksti mahtaa tarkoittaa? Seuraavaan huoltoon on vielä yli 40 tuntia (kokonaistunnit mittarissa156h) aikaa.
Avatar
cotcot
Moderaattori
Viestit: 2917
Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
Paikkakunta: Hanimaa

Re: Can Amin lataus

Viesti Kirjoittaja cotcot »

Kattoppa pedari aikaisempi keskustelu: http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... =8&t=28849
Vastaa Viestiin