Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
ojankyntäjä
Noppeli
Viestit: 9
Liittynyt: 04 Joulu 2011 14:26

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja ojankyntäjä »

Moron.tiedä onko oikee ketju tälle mutta koitetaan.elikkäs mulla on jonku aikaa ollu tuollanen 600 twin-o4 sportsman,ja koneesta kuuluu naputusta.ääni häviää joskus kun painaa kierroksia,mutta kierrosalueesta ei tietoo kun ei jenka eikä muutkaan mittarit pelitä(vettä saanu).tyhjäkäynnillä on kuulemma kuulunu edelliselläkin omistajalla joku ääni,ite huomasin sen pari päivää sitten,kun tuli mönkijää "seisotettua" hetki kapeessa mutta syvässä ojassa oikeen takasen varassa..mietin että olisko tuo asento voinu jotain vaikuttaa..ääni kuulostaa kovasti venttiililtä,mutta toisaalta voi se variaattoristaki tulla.kierroksien kasvaessa,ellei naputus lopu,se muuttuu rapinaksi.ja vaikuttaa mielestäni käyntiin,kone ikäänkuin hiukan miettis kierrosten nousua,ts pientä röpötystä olen havaitsevani välillä.onko tuo yleensä miten hankala säätää ite venttiilit tuosta vai pitäskö suosista viedä huoltoon?käynnistyy hyvin eikä muuten mitään problemaa mutta hiukan tuo kummastuttaa.pahan kuulosta ainaki näin asiaa tuntemattoman korvaan :evil:
everton
Noppeli
Viestit: 17
Liittynyt: 03 Helmi 2011 17:06

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja everton »

Mullon täsmälleen samanlainen naputus 330 magnumissa, ja kaverin 330 trail bossissa kanssa, molemmat 05-mallisia. Mielestäni ääni tulee variaattorista.. :?:
ojankyntäjä
Noppeli
Viestit: 9
Liittynyt: 04 Joulu 2011 14:26

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja ojankyntäjä »

tuo ääni tulee mielestäni sylinterin juuresta,paha sanoo tarkkaan.pitäs riisua muovit pois että pääsis lähemmä eikä jouda ennenku ens vkl.700 kaasarimallin laakerivioista oon kuullu että kampuran päästä roppais,liekö noissa samaa?tuntuiki että ääni oli jotenki tuttu,ja nyt ku muistelin niin lincolnin kampuran laakeri äänteli aikalailla samoin ku oli selvä..ei ehkä ihan sama asia mutta jenkki ku jenkki :D ei tuolla oikein ajaakaa viittis ennenku asia selviää.itellä vaan kiirusta töissä ja remontti maksaa tietysti miljoonan jos sen johonki veis..vai onko parempaa tietoo mitä osat noihin maksaa yms?ensimmäinen "kevyt nelipyörä" ni tiedä mistään mitään noiden suhteen :doubt:.joo olen kans huomannu tuon naputuksen kuuluvan vissiin asiaan,naapurin 325 magnum pitää sitä kans mutta ääni on erilainen ku tuo twinistä lähtevä.
jaket
6WD
Viestit: 767
Liittynyt: 14 Elo 2011 09:05
Mönkijä:: polle 800EFI
Paikkakunta: Häme

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja jaket »

siellä sylinterin juuressa on ne hydrauliset venttiilinnostimet. työntötankojen alapäissä. nehän helposti naputtaa.(autoissa)

JT
“Unnatural work produces too much stress.”
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

jaket kirjoitti:siellä sylinterin juuressa on ne hydrauliset venttiilinnostimet. työntötankojen alapäissä. nehän helposti naputtaa.(autoissa)

JT
Moottoreista mittään en tiiä mut eikö hydraulinostimet oel nyky moottoreissa korvannu nuo sukkapuikot? Joko työntötanko liikutteloo keinuvipua tai sitte hydraulinostin?
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
jaket
6WD
Viestit: 767
Liittynyt: 14 Elo 2011 09:05
Mönkijä:: polle 800EFI
Paikkakunta: Häme

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja jaket »

polariksen moottoridesign tulee jostain vuosien takaa, siellä on lohkossa nokka-akseli, sen päällä hydrauliset säätimet, ja sitten työntötankovälitys ylös kanteen, keinut kannessa. sinänsä hyvä rakenne, halpa ja toimiva. toimii matalakierroskoneissa.

tyypillinen jenkkirakenne, esim moni v8 on samalla designilla.
“Unnatural work produces too much stress.”
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

jaket kirjoitti:polariksen moottoridesign tulee jostain vuosien takaa, siellä on lohkossa nokka-akseli, sen päällä hydrauliset säätimet, ja sitten työntötankovälitys ylös kanteen, keinut kannessa. sinänsä hyvä rakenne, halpa ja toimiva. toimii matalakierroskoneissa.

tyypillinen jenkkirakenne, esim moni v8 on samalla designilla.
Eli jonkun briggs strattonin ja vanhan ooppelin koneen risteytys... :D Tää on tätä kun polariksella (ilmajäähy/kaasari -peli) ajaa niin ei tartte moottotin anatomiaan sen kummemmin tutustua. :wink:
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
ojankyntäjä
Noppeli
Viestit: 9
Liittynyt: 04 Joulu 2011 14:26

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja ojankyntäjä »

vielä sen verran lisäystä oireisiin,että kierrosten noustessa nopeesti rapina loppuu,taas kun kierrokset tippuu tyhjäkäynnille,alkaa naputus ja sitten rapina.samoin aina kun puhallin tulee mukaan.(flekti siis,ei mulla ahdinta siinä ole) :) eli jotenkin äkillinen rasitus moottorissa vähentää oiretta.mutta ihan selvästi kaasuun vastaamisessa on viive,ennenku saa jenkaa sen verran että napinat ja rapinat loppuu,siinä puolikaasun tuntumassa.sitten pelittää taas ja vastaa kaasuun.tekeekö venttiilivika tollasta oiretta?
jaket
6WD
Viestit: 767
Liittynyt: 14 Elo 2011 09:05
Mönkijä:: polle 800EFI
Paikkakunta: Häme

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja jaket »

hydrauleihin vaikuttaa öljyn paine(tekee mainitsemasi oireet), ja se paine nousee kierrosten noustessa. jos öljypumpun tuotto on vähän heikko, niin voisi aiheuttaa moista. manuaalissa on varmaan joku tapa mitata paine öljykanavasta.

yksi vaihtoehto on se, että pumppu toimii, mutta painetta menetetään liian nopeasti. esim kasvaneesta laakerivälyksestä.

mutta toisaalta jos olet kuunnellut vanhoja escortteja, ne on just tommosia. vanhat öljyt jumittaa hydrauleja ja ne naputtaa varsinkin tyhjäkäynnillä, korkeammilla kierroksilla voi toimia, kun paine nousee.

JT
“Unnatural work produces too much stress.”
ojankyntäjä
Noppeli
Viestit: 9
Liittynyt: 04 Joulu 2011 14:26

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja ojankyntäjä »

olen miettiny että kiertääkö öljyt lainkaa ku pysyy niin puhtaana..niinku suoraan kannusta ottasi tikun päähän.vaikkei vaihdon jälkeen ole kyllä montaa tuntia ajettukaan.
jaket
6WD
Viestit: 767
Liittynyt: 14 Elo 2011 09:05
Mönkijä:: polle 800EFI
Paikkakunta: Häme

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja jaket »

kyllä mulla pysyy melko puhtaana öljyt.
“Unnatural work produces too much stress.”
jaket
6WD
Viestit: 767
Liittynyt: 14 Elo 2011 09:05
Mönkijä:: polle 800EFI
Paikkakunta: Häme

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja jaket »

http://www.youtube.com/watch?v=q0Stv5PtcwU

onko ääni tämmöinen. tuolla on muutamia vinkkejä, veikkasivat ruiskusuuttimia.

mutta onko se 600 versio ruisku, ei taida olla.
“Unnatural work produces too much stress.”
Avatar
riksa
4WD
Viestit: 221
Liittynyt: 18 Syys 2004 18:47
Paikkakunta: Hyvinkää Mönkijä:Polaris 850 traktori, 3 lasten mönkijää 2x110cc ja 1x50cc
Viesti:

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja riksa »

Huohotusputki oli hapertunut -08 800efi:ssä ja haljennut 4cm matkalta heti kannelta lähdettyään ja oli muutenkin pehminnyt niin ettei varmasti pysynyt muodossaan tankin alla tiukoilla mutkilla ollessaan.
Näki selvästi kun otti oikean puolen suojamuovin irti.
Korjaamme kaiken minkä särjemme :D

http://WWW.AUTOSIKORJAA.FI

Kuranaamaisten ukkojen sunnuntai retkistä fotoja ja juttuja löytyy naamakirjasta mönkijämiehet sivulta. Kannattaa käydä vilkuilemassa.
Avatar
Sandman1
6WD
Viestit: 411
Liittynyt: 13 Loka 2009 18:17
Mönkijä:: XP 850 Touring L7e, prospector
Paikkakunta: Kittilä, Hämeenlinna

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Sandman1 »

Ettei nyt vaan taas sekoittusi polariksen tahallan halkaisema huohotinputki rikkoontuneeseen.
Se huohotinputki on tarkoituksella halkaistu jos vaikka putki pääsisi jäätymään niin paine pääsee jostain pois ennenkuin hajoittaa mitään...
Pyörä joka ei vedä Se JARRUTTAA! 4X4
Etuveto? Joku veikkauksen uus peli vai?!?
Tehokkuus on pitkälle kehitettyä laiskuutta!
Failure is always an option -Mythbusters-
When in doubt, add something heavy. -Mythbusters old motto-
Zeik
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 13 Joulu 2011 21:32

Uusi 400HO Sportsman - Etuperä kollottaa

Viesti Kirjoittaja Zeik »

Eipä ole aikaisempaa kokemusta moisista värkeistä, joten käännytäänpä tänne asiantuntijoiden puoleen. Mikähän mahtaa olla syynä, kun pakasta vedetystä Pollesta kuuluu omituista ujellusta/vinkumista noin 30-40 km/h nopeuksissa? Itse veikkaisin äänen tulevan etuperästä. Onko kyseessä ko. mallin ominaisuus, vai pitäiskö alkaa huolestumaan? Öljyt tsekattu luovutushuollon yhteydessä. Muilla vastaavia kokemuksia?
Vastaa Viestiin