Autetaampas JaNdErO:a löytämään itselleen mönkijä

Yleistä keskustelua mönkijöistä ja foorumista. Täältä löydät myös: ohjeita ja ilmoituksia
Vastaa Viestiin
takatuuppari
6WD
Mönkijä:: Outlander XT-P -15, 650Pro

Re: Apuja mönkijän ostoon

Viesti Kirjoittaja takatuuppari »

gamo500 kirjoitti:
JaNdErO kirjoitti:
takatuuppari kirjoitti:Susittelen ennemmin 350 hondaa kun jamppia koska jampissa ei ole hidasta aluetta :D Hondassa alueita yhtä paljon kuin vaihteita :D Eli jatkoon ottaisin ainaki Hondan :D
Onko ne hitaat alueeet esim. tollasessa hondassa
http://www.nettimoto.com/honda/trx/1243286
Pyydä sitte tuohon pussillinen angle sensoreita mukaan,niitä siinä menee.
Mulla on ajettu 55h ja 530km eikä ole ollut mitään vikaa. Tuttuni on hiihtokeskuksessa töissä, siellä on 420fe ajettu n.450h eikä mitään vikaa :D Alue=vaihde :wink:
Nyk. Honda 420FM -08
Nyk. Taxi-Outlander 650Pro -16
Nyk. "Tonnisonni" XT-P -15
ex. Honda 500fpe t3 -16
ex. Polaris sportsman 570 t3 -14
ex. Honda Rincon 650 -05
ex. Can-Am Outlander Max 500 t3 -13
ex. Honda 420fe -11
ex. Trapper 110 -07
jukka81
Moderaattori
Mönkijä:: Traktori

Viesti Kirjoittaja jukka81 »

Barossa kirjoitti:Sulla kun tuntuu oleva tuota tietoa, niin kerrohan tuosta Kymcon 500 MXU.sta? Mikä siitä tekee huonon vaihtoehdon?
Kun kerran ei kestä niin mistä päin hajoo - vai kajahtaako peräti laakista koko vehje?
Kymcon ostohintaan on tarjolla laadukkaampiakin laitteita ja kahden vuoden takuukaan ei herätä luottamusta laitetta kohtaan. 200 kilsaa olen jäykkäperäisellä lainassa olleella viissatkulla ajanut ja onhan se lähinnä "oikean mönkijän irvikuva" ominaisuuksiltaan. Halvalla tehdyn tuntu on koko ajan läsnä. Toki jos ei paremmasta tiedä niin skodakin on varmasti ihan hyvä auto.

mikkis kirjoitti:
kingi kirjoitti: mulla oli ennen kymco tieliikkenne peli ja ei mitään pahaa sanottavaa toimi ku junan vessa ja nykyään Trapperi ,tyyppiviat korjattu ja pelaa sekin hienosti,sulla ei varmaan oo kokemusta kummastakaan??

Hyvä että kymco sinulla toimi. Tieliikenteessähän ne bashanitkin tuppaavat kestämään oikeinkin hyvin. Minun lähipiirin kokemukset kymcosta on päinvastaisia, joten näin saamme mielipiteitä aikaiseksi ja sitä kautta keskustelua. Trapperista en edes halua minkäänasteisia omakätisiä kokemuksia. Olen siihen lähietäisyydeltä tutustunut ja muutamaan otteeseen sellainen on ollut ajoissa mukana ja jokaisella kerralla on ollut saatanallinen työ ja huoli siitä, miten se saadaan metsästä edes suhteellisen ajokuntoisena pois. Kuuluu milelestäni sarjaan "en ottaisi vaikka ilmaiseksi saisin". Arctic cat on loistava peli jos tyytyy hieman vanhempaan laitteeseen jossa sykkii joko suzukin taikka kawasakin sydän. 300 kuutioinen kilpipeli oli meillä erittäinkin hyvä ja maastossa melkonen peli sillä vaihteet ei ihan heti lopu kesken. Nämä uudemmat catit onkin sitten ihan oma lukunsa. :toimonster: Kokemukset ja mietteet ovat toki vain omiani. Saattahan olla että omaan ihan oikeita kokemuksia vain 2-tahti mopoista ja ruudun takana pärisemisestä. Ostahan jandero vaan suoraan se jammu taikka can-am niin ei tarvitse vuodatella katkeria kyyneleitä sitten jälkeenpäin. Kyllä niilläkin siellä tässäkin ketjussa mainostetuissa "ääriolosuhteissa" pärjää oikein hyvin. Onnea valintaan :!: :D
gamo500
Tracks
Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green

Viesti Kirjoittaja gamo500 »

Mun honukassa oli yli 6000km,ja laatikko porsinut ainakin kerran,korjaaja kehui,että sisällä kaikki kökkönä!
Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
All-Terrain Vehicle
Tracks

Viesti Kirjoittaja All-Terrain Vehicle »

JaNdErO kirjoitti:
All-Terrain Vehicle kirjoitti:Kiire se ainakin on saada mönkijä alle, kun ei aikaa ole itse perehtyä näihin. Kyllä itse ainakin käyttäisin sen pari viikkoa vaikka siihen että vähän katselisin maahantuojien sivuja, nettimotoa ja merkkikohtaisia keskusteluita, kun mitä että tällaisen huutoäänestyksen perusteella nykäsisin jonkun mihin en sitten välttämättä olisi itse tyytyväinen. Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty, kattoo kerralla kunnollisen eikä hätiköi!

Oma mielipide merkinsuhteen on Can-am, Polaris, Yamaha tai Honda. En silti sulkisi Suzukia ja Kawasakia pois, mutta nuo aikaisemmin mainitut sen verran yleisempiä täällä, että niden kanssa nyt ei ainakaan pitäisi tulla suurempia ongelmia. Laatu merkkejä kaikki. Kuutioita vähintään 400, se 350 grizly kannattaa kyllä unohtaa heti.

Mönkijälehdessäkinhän ne näitä on testanneet, taisi olla vielä kevällää juuri tämän hintaluokan laitteet testissä.
Pitäisi olla mahdollista ostaa myös nettiversio -> http://www.monkija-lehti.fi/lehti/monkija111.asp
Tota sanotko miksi 350 grizzly kannattaisi unohtaa? Ja kawasakia en ottanut niiden hinnan perusteella ees mukaan... Suzukia en täysin sulje mutta jos joku ei mitää hyvää pätkää näytä siitä niin voi ollla että suljen :badgrin:
Niin en toki tiedä tarkalleen millaista mönkijää haluat, mutta tuo 350 grizzly on sen verran pienikokoinen ja muutenkin varsin pelkistetty että ei omasta mielestä ihan samassa sarjassa paini kun mitä esimerkiksi 400cc Outlander tai Polariksen Sportman runkoinen 400cc laite. Kokemus tosin itsellä rajoittuu kaverin laitteeseen joka oli saman kokoinen kun oma Kymcon mopomönkijä jos se nyt hieman koosta kertoo. Mutta onhan siitä pienestä koosta tietenkin etujakin, mutta parhaiten se selviää kun käyt istumassa sellaisen kyydissä itse.

Mönkijälehden numerossa 3/2009 testissä noin 400-kuutioiset nelivedot Can-Am Outlander 400, Gamax AX430 LX, Honda TRX420 FA, Suzuki KingQuad 450 EFI, Yamaha YFM 450. Arvaapa mikä voitti näistä testin? -Suzuki
Mönkijälehden numerossa 1/2011 taas testissä "huokeat perusmönkijät" Can-Am Outlander 400, Polaris Sportman 400 HO, Trapper 700 XL, Yamaha Grizzly 350. Lukaiseppa nuo testit niin selkiintyy varmaan aika moni asia http://www.lehtiluukku.fi/pub?id=10032 http://www.lehtiluukku.fi/pub?id=1504
Suomen Nuoret Mönkijäharrastajat
Mönkijätaistelulähetti
EU T3 badass bombers! 2/3
Kymco mxu 50 -> Polaris Sportsman 500 T3 -> Polaris Bigboss 800 6x6
Barossa
Tracks

Viesti Kirjoittaja Barossa »

kingi kirjoitti: Kymcon ostohintaan on tarjolla laadukkaampiakin laitteita ja kahden vuoden takuukaan ei herätä luottamusta laitetta kohtaan. 200 kilsaa olen jäykkäperäisellä lainassa olleella viissatkulla ajanut ja onhan se lähinnä "oikean mönkijän irvikuva" ominaisuuksiltaan. Halvalla tehdyn tuntu on koko ajan läsnä. Toki jos ei paremmasta tiedä niin skodakin on varmasti ihan hyvä auto.
Autona mulla on Suzuki SX4. Se, eikä Skoda ei liity topikin aiheeseen millään tavalla, joten pysytäänkö kingi aiheessa?

Minkä takia tuot esimerkiksi Kymcon ensimmäisen, vanhanmallisen 5-satkun joka ei edusta tätä päivää? Kehitys kulkee ja Kymco uudistuu siinä kun muutkin laitteet.
Kymco on erillisjousitettu, ruiskukoneella ja etuperän lukolla varustettu laite, älä mainosta sitä heikkolaatuiseksi/maastokelvottomaksi ennakkoluulojesi takia.

Näiltäkin sivuilta löytyy runsaasti esimerkkejä "merkkilaitteiden" ongelmista. Kymco ei varmaan ole sen parempi - mutta ei huonompikaan.
Minusta se on täysin varteenotettava vaihtoehto muiden "merkkilaitteiden" rinnalla.

Kymcon laadusta vielä:
BMW.n tiedottaja kertoo: "Kymco vakuutti meidät tuotekehityksensä osalta. Heidän tuotteensa ovat laadukkaita ja heillä on teknisiä innovaatioita."
BMW käyttää kymcon koneita eräässä mp-mallissa ja nyt taas bemulta tulossa täysin uusi kakspyöräinen luomus - kymcon koneella.
Myös Kawasakilla Kymcon koneita...
tinke77
6WD
Mönkijä:: Can am 450 pro t3

Viesti Kirjoittaja tinke77 »

Olisit all terrain aikaisemmin sanonu et pikku grizzly vastaa kymcon mopomönkijää, olisin säästäny paljon rahaa ostamalla kymcon =D>
Tarpeeksi kun kääntää oikealle, ni se on kohta vasemmalla...
jukka81
Moderaattori

Barossa kirjoitti: Autona mulla on Suzuki SX4. Se, eikä Skoda ei liity topikin aiheeseen millään tavalla, joten pysytäänkö kingi aiheessa?

Minkä takia tuot esimerkiksi Kymcon ensimmäisen, vanhanmallisen 5-satkun joka ei edusta tätä päivää? Kehitys kulkee ja Kymco uudistuu siinä kun muutkin laitteet.
Kymco on erillisjousitettu, ruiskukoneella ja etuperän lukolla varustettu laite, älä mainosta sitä heikkolaatuiseksi/maastokelvottomaksi ennakkoluulojesi takia.

Näiltäkin sivuilta löytyy runsaasti esimerkkejä "merkkilaitteiden" ongelmista. Kymco ei varmaan ole sen parempi - mutta ei huonompikaan.
Minusta se on täysin varteenotettava vaihtoehto muiden "merkkilaitteiden" rinnalla.

Kymcon laadusta vielä:
BMW.n tiedottaja kertoo: "Kymco vakuutti meidät tuotekehityksensä osalta. Heidän tuotteensa ovat laadukkaita ja heillä on teknisiä innovaatioita."
BMW käyttää kymcon koneita eräässä mp-mallissa ja nyt taas bemulta tulossa täysin uusi kakspyöräinen luomus - kymcon koneella.
Myös Kawasakilla Kymcon koneita...
Kiitos tiedosta, toki en ihan ymmärtänyt miksi tuot autovalintasi minun tietooni sillä minua ei kiinnosta millä autolla kauppaan ajelusi suoritat. Eli sinun mielestäsi kymco ei ole muita parempi muttei huonompikaan ja näin ollen kymco on muiden laitteiden kanssa laadullisesti samalla viivalla :?: Herää nyt hyvä mies jo todellisuuteen sumuisista päiväunistasi. Minulla ei myöskään ole ennakkoluuloja laitteita kohtaan enkä myöskään ole mainosmmies. Edelleen pysyn kannassani kymcon laadusta jos verrokkina on hieman tunnetumpi laite, vaikka se sinua kovasti tuntuukin närästävän: jos halutaan ostaa laadukas ja vuosia kestävä laite erilaiseen käyttöön, kymco ei valitettavasti mahdu ehdokkaiden joukkoon. Mielipideasioita toki nämäkin. bmw: henkilökunnankaan kommentit eivät saa minua yhtään enempää vakuuttuneeksi. Näin ollen edelleen suositan janderolle joko yammua taikka vaihtoehtoisesti can-amia. Laatikkovikaisiin hondiin ei kuulemma kannata sekaantua.
All-Terrain Vehicle
Tracks

Viesti Kirjoittaja All-Terrain Vehicle »

tinke77 kirjoitti:Olisit all terrain aikaisemmin sanonu et pikku grizzly vastaa kymcon mopomönkijää, olisin säästäny paljon rahaa ostamalla kymcon =D>
En tainnut aiemmin verrata Kymcon mopomönkijää pikku Grizzlyyn missään muussa kuin koossa. "Kokemus tosin itsellä rajoittuu kaverin laitteeseen joka oli saman kokoinen kun oma Kymcon mopomönkijä jos se nyt hieman koosta kertoo." Mutta eihän se ole koskaan liian myöhäistä vaihtaa jos se nyt alko kaduttamaan pikku Grizzlyn osto :wink:
Suomen Nuoret Mönkijäharrastajat
Mönkijätaistelulähetti
EU T3 badass bombers! 2/3
Kymco mxu 50 -> Polaris Sportsman 500 T3 -> Polaris Bigboss 800 6x6
Barossa
Tracks

kingi kirjoitti: Edelleen pysyn kannassani kymcon laadusta jos verrokkina on hieman tunnetumpi laite, vaikka se sinua kovasti tuntuukin närästävän: jos halutaan ostaa laadukas ja vuosia kestävä laite erilaiseen käyttöön, kymco ei valitettavasti mahdu ehdokkaiden joukkoon.
Fakta on se, ettei sinulla ole mitään tietopohjaista kerrottavaa Kymco 500i IRS -mallin laadusta. Tai miksi maastokelpoisuus on surkea, retkuperästä, vakio vinssistä ja lukkoperästä huolimatta.
Itselläni on jo toinen 500cc Kymco, ja kokemusta niistä "hieman" enemmän kuin sinun vanhanmallisen jäykkäperän ja lukottoman 200km.
Seuraava mönkijäni tulee olemaan Kymco tai Honda- nyt ilman kilpeä.
Autoasiaan viitsi edes vaivautua, itsehän sen aloitit, tietäen että mulla on(oli) skoda. :lol:
tinke77
6WD
Mönkijä:: Can am 450 pro t3

Viesti Kirjoittaja tinke77 »

All-Terrain Vehicle kirjoitti:
tinke77 kirjoitti:Olisit all terrain aikaisemmin sanonu et pikku grizzly vastaa kymcon mopomönkijää, olisin säästäny paljon rahaa ostamalla kymcon =D>
En tainnut aiemmin verrata Kymcon mopomönkijää pikku Grizzlyyn missään muussa kuin koossa. "Kokemus tosin itsellä rajoittuu kaverin laitteeseen joka oli saman kokoinen kun oma Kymcon mopomönkijä jos se nyt hieman koosta kertoo." Mutta eihän se ole koskaan liian myöhäistä vaihtaa jos se nyt alko kaduttamaan pikku Grizzlyn osto :wink:
En mie taida uskaltaa vaihtaa, saattaa olla liian raju miulle :D
Tarpeeksi kun kääntää oikealle, ni se on kohta vasemmalla...
jukka81
Moderaattori

Barossa kirjoitti:Fakta on se, ettei sinulla ole mitään tietopohjaista kerrottavaa Kymco 500i IRS -mallin laadusta. Tai miksi maastokelpoisuus on surkea, retkuperästä, vakio vinssistä ja lukkoperästä huolimatta.
Itselläni on jo toinen 500cc Kymco, ja kokemusta niistä "hieman" enemmän kuin sinun vanhanmallisen jäykkäperän ja lukottoman 200km.
Autoasiaan viitsi edes vaivautua, itsehän sen aloitit, tietäen että mulla on(oli) skoda. :lol:
Taidat barossa höpötellä ihan omiasi loppiaisen ratoksi.....lienee glögiä jäänyt joulusta sen verran talteen. Missä olen väittänyt kymcon 500 kuutioisen irs mallin maastokelpoisuutta surkeaksi? Ollaanko kenties tuttuja kun tiedän että edellinen autosi oli skoda? ja itse aiheeseen ettei modesetä tule ja lakaise maton alle:

http://www.nettimoto.com/can-am/outlander/1058031

http://www.nettimoto.com/polaris/sportsman/1154576

http://www.nettimoto.com/yamaha/grizzly/1151224

Siinä janderolle muutama loistava vaihtoehto. Nämä kulkevat vielä silloinkin, kun kymcot on paalattu ja jätteestä valmistettu trappereita.
Barossa
Tracks

kingi kirjoitti: Missä olen väittänyt kymcon 500 kuutioisen irs mallin maastokelpoisuutta surkeaksi?
Eli sinustakaan Kymco 500 IRS ei ole huono maastossa. Hyvä niin.
Maastomallisen Kymco IRS 5-satkun saa siihen 6000 euroon käytettynä. Tosin juuri nyt ei näyttänyt olevan netissä yhtään myynnissä. :( ...tiedä siten miksi ei.
Sitä kingin "mainostamaa" vanhempaa jäykkäperäistä ei kannata harkita, jos haluaa hakea voitettavia haasteita enemmänkin maaston puolelta.
JaNdErO
2WD

Viesti Kirjoittaja JaNdErO »

kingi kirjoitti:
Barossa kirjoitti:Fakta on se, ettei sinulla ole mitään tietopohjaista kerrottavaa Kymco 500i IRS -mallin laadusta. Tai miksi maastokelpoisuus on surkea, retkuperästä, vakio vinssistä ja lukkoperästä huolimatta.
Taidat barossa höpötellä ihan omiasi loppiaisen ratoksi.....lienee glögiä jäänyt joulusta sen verran talteen. Missä olen väittänyt kymcon 500 kuutioisen irs mallin maastokelpoisuutta surkeaksi? Ollaanko kenties tuttuja kun tiedän että edellinen autosi oli skoda? ja itse aiheeseen ettei modesetä tule ja lakaise maton alle:

http://www.nettimoto.com/can-am/outlander/1058031

http://www.nettimoto.com/polaris/sportsman/1154576

http://www.nettimoto.com/yamaha/grizzly/1151224

Siinä janderolle muutama loistava vaihtoehto. Nämä kulkevat vielä silloinkin, kun kymcot on paalattu ja jätteestä valmistettu trappereita.

No tota joo :doubt: Kaikki on tosi kiinnostavia, mutta kysyn vaan vaikka meneekin vähän yli budjetin niin että meneekö tuo jammun 450 grizzly siinäkin missä esim. 400 polaris? Oliko sitten tuossa 450 jammussa sitä hidasta puolta?
takatuuppari
6WD
Mönkijä:: Outlander XT-P -15, 650Pro

Viesti Kirjoittaja takatuuppari »

On hidas puoli. Menee varmaan paremminkin kuin Polle, kun on kevyempi :D
Nyk. Honda 420FM -08
Nyk. Taxi-Outlander 650Pro -16
Nyk. "Tonnisonni" XT-P -15
ex. Honda 500fpe t3 -16
ex. Polaris sportsman 570 t3 -14
ex. Honda Rincon 650 -05
ex. Can-Am Outlander Max 500 t3 -13
ex. Honda 420fe -11
ex. Trapper 110 -07
Marsu
Noppeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marsu »

en ees jaksanu lukea mitä kaikkea on höpisty mutta pannaan omat kommentit

kokemusta on modularboxista, josku 10v sitten ostetusta, 1 katumönkijä 250cc, oisko ollu kymco tjsp, suzuki eager 400, honda trx 500 ja isän polaris sportsman 500 ja pojan 90cc predator

- se modularin vekotin oli aivan sonta, ei sillä päässyt mihinkään, muovit niin kovia että jos hiukan otti kiinni puuhun ni halkesi ja mutterit putoili, kun ne ois kaikki tarvinnu kiristää ite
- se katukikotin, noh, kyllä sillä kadulla ajoi, mutta metikössä se käsikytkin ja muutkin ominaisuudet aivan onnettomat
- eager, esim lumihommissa näistä ylivoimaisin, vivusta vaan valinta, hidas/nopea eteen vaiko taakse, mutta korkeemmista ja karkeemmista renkaista huolimatta tuntuu honda pystyvän samaan metsäliikkumiseen vakiorenkailla
- Honda, hermo menee siihen punaseen pakkinappulan painamiseen ja vaihteitten lirputteluun ylös ja alaspäin, jotka siten alkavat vielä tökkiin kun alkaa virta hiipuileen akusta, mutta ihme menijä mettässä, muutenkin rälläämisessä jotenkin hauskempi kuin eager
- Sportsman, en ole päässyt mettään rämpii kun isä sellanen laitteitaan suojeleva eläkeläinen, mutta lumihommissa plussaa hondaan ja eageriin verrattuna on huomattavasti paremmin nouseva lumilevy, silti tuossa se pakin 4wd ja kierrosten rajoitin aihettaa sellaista kiroilua että on kuitenkin viimeinen valinta jos tarttee tehä jotain muuta kuin liikkua eteenpäin
- predator 90cc ylivoimainen voittaja hiekkatiellä rälläämiseen ja pystyy uskomattomiin suorituksiin metsäliikkumisessakin kuhan painaa vaan kaasun pohjaan ja laittaa silmät kiinni xD huom pakki puuttuu ;)
Vastaa Viestiin