CPI XS 250 sport
- Jonska
- 6WD
- Viestit: 893
- Liittynyt: 14 Syys 2006 01:12
- Mönkijä:: No quad
- Paikkakunta: Kouvola, Inkeroinen ja Helsinki Skype: Jonska tai Jouni Lyyra
Re: CPI XS 250 sport
Mane osta sitte geeliakku ni kestää. Nuo normiakut ei kestä tärinää yhtään.
Re: CPI XS 250 sport
Joo itse asiassa juurikin zoomailin asiaa, vanha akku oli bilteman 12Ah:n geeliakku. Tyhmänä menin lataamaan sitä jollain ikiaikaisella akkulaturilla silloin kun siitä ensi kerran loppu puhti, ja ilmeisesti meni siinä piloille.Jonska kirjoitti:Mane osta sitte geeliakku ni kestää. Nuo normiakut ei kestä tärinää yhtään.

Kettu kuittaa.
Re: CPI XS 250 sport
Geeliakkua ei saa ladata ns.perinteisellä akkulaturilla. Lataukseen on käytettävä ns.ajattelevaa laturia joka katkaisee latausvirran 14,7v.(Näin kerrottiin mulle paikallisessa liikkeessä ku geeliakun ostin ex-kömpijään.
Esim.c-tek laturi on hyvä
Esim.c-tek laturi on hyvä
ex cpi xs250
ex Comanche cross 200cc
http://kuvablogi.com/blog/28959/
http://www.villenrengasjakone.fi/
ex Comanche cross 200cc
http://kuvablogi.com/blog/28959/
http://www.villenrengasjakone.fi/
Re: CPI XS 250 sport
Noniin, uudet akut tulille ja innokkaana starttasin, ja kilin kellit. Sama jatkuu vaan. Eli kun painan käynnistysnappia (jarru on päällä eikä tee mitään jos ei ole) kuuluu startis releestä naksahdus. Ei rätise eikä mitään muutakaan kun painaa kauemmin vaan naksahtaa kerran. Olisko siis startti sökönä vai mikä halvattu tota rakkinetta nyt vaivaa? Mitään muutoksia en ole ehtinyt siihen tekemään kuin tulpat ja öljyt vaihtamaan eli ei ole mun amispatenteista kiinni..
Kaffetta naamaan ja starttia ettimään ja ihmettelemään kun ei tässä nyt muutakaan tule mieleen, ja ehkä tarkastaa releestä/releeseen menevät johdot.. Onneks huomenna on perjantai ja jollei tänään käynnisty niin nollat tauluun.

Kettu kuittaa.
- Puuhis83
- Tracks
- Viestit: 4385
- Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
- Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
- Paikkakunta: Satakunta
Re: CPI XS 250 sport
Täs oli just yhdes autos samanmoista oiretta et avaimesta kääntäminen aiheutti vaan naksumista... Vika löytyi löysästä liitoksesta. Abikon sisältä oli johto hapettunu poikki ja oli vain huulilla liittimessä... Eli rassaa ja tarkista liitokset jos et ole vielä sitä tehny.Mane kirjoitti:Noniin, uudet akut tulille ja innokkaana starttasin, ja kilin kellit. Sama jatkuu vaan. Eli kun painan käynnistysnappia (jarru on päällä eikä tee mitään jos ei ole) kuuluu startis releestä naksahdus. Ei rätise eikä mitään muutakaan kun painaa kauemmin vaan naksahtaa kerran. Olisko siis startti sökönä vai mikä halvattu tota rakkinetta nyt vaivaa? Mitään muutoksia en ole ehtinyt siihen tekemään kuin tulpat ja öljyt vaihtamaan eli ei ole mun amispatenteista kiinni..Kaffetta naamaan ja starttia ettimään ja ihmettelemään kun ei tässä nyt muutakaan tule mieleen, ja ehkä tarkastaa releestä/releeseen menevät johdot.. Onneks huomenna on perjantai ja jollei tänään käynnisty niin nollat tauluun.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Re: CPI XS 250 sport
Juu, liittimet katsoen ja startille tarjotan suoraan 12v jos se pyörii on vika luonnollisesti muualla... Yleismittarilla voi myös mittailla sieltä täältä millaista virtaa missäkin kulkee, yleensä huonot liitokset ei päästä läpi kaikkea mitä pitäis ja näin saa rajattua läpikäytäviä liitoksia... Tulpan kipinäthän on jo katsottu että on tallessa....
Re: CPI XS 250 sport
Melkein kaikki liittimet ehtisin läpi käymään ja ihan terveeltä näyttivät, putsailin nekin siinä samassa vaikka olishan niitä voinu vähän vaihtaa ja kolvailla ajan kuluksi. Muita en mittaamaan ehtinyt muutakun startin releelle tulevan virran ja se oli ok. Huomenna sitten varmaan aloitan starttiin menevistä piuhoista ja jos sinne menee samat kun releelle niin eikös se sitten viittaa hiiliin tai solenoidiin? (terveisin google
) Jos ei sieltäkään mitään löydy niin kait se sitten on vietävä jollekkin ketä tietää mitä tekee.. Ensin varmaan tarvii käydä mäkistartilla ajelemassa vähäsen. 


Kettu kuittaa.
Re: CPI XS 250 sport
Tähän CBT-250 moottoriin ei varmaan saa viritysosia mistään? Virinokkaa tms?
Täällä oli muistaakseni joku joskus portannut cpi:n kantta yms. Kiinnostaisi kovasti että mitä kaikkea voi tehdä ja paljonko ottaa mistäkin pois.
Juttelin puhelimessa moottorikoneistajan kanssa joka on enemmänkin viritellyt kaikenkokoisia moottoreita ja sanoi että nämä kiinanmoottorit eivät tule kestämään. Kuitenkin tästä moottorista on ollut erittäin paljon joka puolella juttua että on niin suora kopio Hondan CMX250S -moottorista että kestäisi vaikka mitä?
Sitten kiinnostaisi että mistäköhän moottoripyörästä mahtaisi helpoiten saada ruiskuvermeet Microsquirt -käyttöön?
Täällä oli muistaakseni joku joskus portannut cpi:n kantta yms. Kiinnostaisi kovasti että mitä kaikkea voi tehdä ja paljonko ottaa mistäkin pois.
Juttelin puhelimessa moottorikoneistajan kanssa joka on enemmänkin viritellyt kaikenkokoisia moottoreita ja sanoi että nämä kiinanmoottorit eivät tule kestämään. Kuitenkin tästä moottorista on ollut erittäin paljon joka puolella juttua että on niin suora kopio Hondan CMX250S -moottorista että kestäisi vaikka mitä?
Sitten kiinnostaisi että mistäköhän moottoripyörästä mahtaisi helpoiten saada ruiskuvermeet Microsquirt -käyttöön?
Re: CPI XS 250 sport
Juuh samoja asioita pohdiskellut. Ensin mietein jos hommaisi tuommoisen Rebelin koneen ja lähtisi siitä tekemään mutta maailmassa ei tunnu olevan ainuttakaan myynnissä.. Jos moottorin vaihdan niin tilalle ei tule kiinanmoottoria. Vakiona tämä CBT tuntuu kestävän loputtomiin ajoa ja tarkoitus olisi sen verran piristellä että pysyy yleisen liikenteen tahdissa joka tilanteessa ja menee päästöistä läpi. Ehkä tuo voisi sen verran kestääkin.
Noin katsastuksen kannalta uuden moottorin täytyisi olla joko hyvin samannäköinen tai sitten tehoiltaan yms. vastaava että saa papereihin. Tämmöistä myös olen koittanut haeskella. Mikäs siinä vaikka olisi 500cc kunhan päältä ei kukaan voi arvata että se on semmoinen
Noin katsastuksen kannalta uuden moottorin täytyisi olla joko hyvin samannäköinen tai sitten tehoiltaan yms. vastaava että saa papereihin. Tämmöistä myös olen koittanut haeskella. Mikäs siinä vaikka olisi 500cc kunhan päältä ei kukaan voi arvata että se on semmoinen

Re: CPI XS 250 sport
Ite käytin kaverilla kannen virtauspenkissä ja siinä samalla putkiston muokkasin sekä tuplat oli mulla cpi:ssä, rupes piilo tehoja löytymään niin ja välit vaihdoin.sylinteri koon isontaminen onnistuu 243cc -> 270cc.smc300 männät passaa sit jos meinaa porauttaa.ite en tehnyt ku virtausmuutokset ja seuraavana olis ollut kannenlasku ja nokan työstäminen mut myin cpi:n pois. Kaveri katteli nokka-akselia siihen malliin et tarttis tehdä jotain ja tuolla derbi osiossa on joku nokallekin tehnyt muutoksia samalla kun porauttanut isommaksi. Jos viitsii panostaa vähänki niin saa jonku verran lisää tehoa ja vauhtia kulkupuolelle mut ei mopolla mahottomia kyllähän tuo motti kuljettaa mut mönkijän paino veroittaa omansa mun mielestä mut jos todella haluaa kulkevan niin sitte jo pitää isompi kuutioista lähtee ostamaan.ite haaveilin tuosta wildcat 500re mut veri vetää nykyää metsään möyriin.
kannattaa lukea tuo http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... f=9&t=3849
kannattaa lukea tuo http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... f=9&t=3849
ex cpi xs250
ex Comanche cross 200cc
http://kuvablogi.com/blog/28959/
http://www.villenrengasjakone.fi/
ex Comanche cross 200cc
http://kuvablogi.com/blog/28959/
http://www.villenrengasjakone.fi/
Re: CPI XS 250 sport
Noniin, tuli mitattua sunnuntaina suurinpiirtein kaikki mitä nyt osasin, enkä saanut mitään tolkkua käynnistysongelmaan. Eilen päätin kuitenkin et ajamaan on mentävä, siispä mönkijä työntämällä käyntiin. Siinä se sitten kylmänä kuitenkin sammui heti, mutta
lähtikin normaalisti käyntiin startista
No ajoin parisataa metriä ja sammutin uudestaan ja käynnistyi taas ihan normaalisti ja myös ajon jälkeen käynnistyi tavallisesti. Eli ongelmaa ei löytynyt mutta taas toimii.


Kettu kuittaa.
Re: CPI XS 250 sport
Mullakaan ei ole kylmänä noin tehnyt mut pesun jälkee aina räpsyttely ääntä kuului ja silloin ku akussa olis virta vähissä.mut josssakin täytyy olla huono kontakti sitä minä epäilen koska jos autossakin unohtuu akun kenkä löysälle niin ei starttaa välttämättä mut naksuttelua vaan kuuluu..näin itelle joskus käynyt. 

ex cpi xs250
ex Comanche cross 200cc
http://kuvablogi.com/blog/28959/
http://www.villenrengasjakone.fi/
ex Comanche cross 200cc
http://kuvablogi.com/blog/28959/
http://www.villenrengasjakone.fi/
Re: CPI XS 250 sport
Miten tuon putkiston kanssa kun monet puhuneet tuon luokattoman kovan tärinän johtuvan siitä tai kaasuttimesta. Auttaako mitään jos ottaa ne ihme kiertohärpäkkeet pois ja hitsaa niiden aukot umpeen? Uutena kun tuppaa olemaan todella suolaisen hintaisia nuo käyrät ja vaimentimet. Minkä kokoinen pitäisi tuplien olla? Jollain taisi 20mm tällä foorumilla olla laitettuna, joten jos vaan kyselen jostain moottoripyöräpurkaamoista jotain 20-26mm tuplia niin pitäs istua tuohon kunhan ostaa kaulat?
Eilen meni kyllä pakoputkiston kromiosat uudelleen pinnoitukseen (jonka jälkeen paloi toppahousuihin reikänen maaseutukierroksella
) ja viikonloppuna meinasin ainakin alkukäyrät maalata kun ovat ruostuneet et kait ne orkkikset sit pitää säilyttää..
Ja jos sais vaik ne lisävalot vihdoin paikoilleen.
Eilen meni kyllä pakoputkiston kromiosat uudelleen pinnoitukseen (jonka jälkeen paloi toppahousuihin reikänen maaseutukierroksella


Kettu kuittaa.