Yamaha Raptor YFM 700R

Keskustelua Yamaha mönkijöistä.
Rossar
6WD
Viesti:

Re: Yamaha Raptor YFM 700R

Viesti Kirjoittaja Rossar »

Tonilta fiksuja kommentteja, juuri näin se menee..
Omasta mielestä kulkupuolen viritteleminen lain ulkopuolelle ei ole paha, koska kaasullahan sitä nopeutta säädellään.
Mutta jos valot eivät ole kunnossa niin turha urputtaa jos katsastusmies niihin puuttuu.
Kyllä pitäis ymmärtää että kunnon valot takaavat näkyvyyden kuljettajalle, mutta ennen kaikkea sinut huomataan liikenteessä muiden toimesta.
Suoraan sanottuna monet hyväksytytkin "mini-vilkut" ovat ihan hanurista.
Sitten kun ne vielä asennetaan lähelle toisiaan kuten tapauksessa, niin kauempaa voi olla vaikeaa havaita mihin suuntaan vilkku näyttää. Keskellä vilkkuva keltainen ei oikeen kerro mitään..

Olipas kiva laittaa välillä kukkahattu päähän.. ;)
FudeKawa 500 -07

Ex. KTM 505sx -09
Ex. KTM 450sx -09
Ex. Mikroauto KTM 625cc
Ex. Suzuki LTR 450 -07
Ex. Shineray STIXE250 -09
Ex. FudeKawa 500 -07
Ex. Polaris Predator 500 Troy Lee
Ex. Derbi DXR 250 Street edition.
Ex. Whizz 200cc
kastemato
6WD
Mönkijä:: ei enään

Viesti Kirjoittaja kastemato »

Entä jos valot olis kuitenki oikein suunnattu eikä näyttäis sen mummin silmille? Eikä ehkä ole ihan sama asia kun mädän hiacen mädät jarruputket mutta pointti tuli selväks.

Onhan ne pyörissäkin niin lähellä toisiaan ettei kaukaa erota mihin ttuun se on menossa. Ja mun mielestä kaikki led vilkut näkyy paremmin, oli sitte päivä tai yö.
JJP
Tracks
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350

Viesti Kirjoittaja JJP »

Rossar kirjoitti:Tonilta fiksuja kommentteja, juuri näin se menee..
Omasta mielestä kulkupuolen viritteleminen lain ulkopuolelle ei ole paha, koska kaasullahan sitä nopeutta säädellään.
Mutta jos valot eivät ole kunnossa niin turha urputtaa jos katsastusmies niihin puuttuu.
Kyllä pitäis ymmärtää että kunnon valot takaavat näkyvyyden kuljettajalle, mutta ennen kaikkea sinut huomataan liikenteessä muiden toimesta.
Suoraan sanottuna monet hyväksytytkin "mini-vilkut" ovat ihan hanurista.
Sitten kun ne vielä asennetaan lähelle toisiaan kuten tapauksessa, niin kauempaa voi olla vaikeaa havaita mihin suuntaan vilkku näyttää. Keskellä vilkkuva keltainen ei oikeen kerro mitään..

Olipas kiva laittaa välillä kukkahattu päähän.. ;)
Jos en itse näkisi niillä VAKIO valoilla tai ne näyttäisi hevonvttuun niin olisin varmaan ne vaihtanut.
Vilkutkaan ei ole mitkään pienimmät,entinen omistaja ne on vaihtanut ja itse kyllä vaihtaisin ne vielä pienempiin mutta ne vielä toimii.Ne vaan on reilun sentin liian lähellä toisiaan.(per puoli) :lol:

Kyllä mua ainakin potuttaa että jaksaa moisesta sanoa kun itse valoissa ei ole mitään vikaa,niistä vaan puuttuu hyväksynnät.Led vilkut monesti myös kestää paremmin tärisemistä.

Kiva kun kukkahatutkin ovat heränneet talviunilta.Auraus topikit on kyllä erikseen...
Hulluudessa on tiettyä huvia, jota muut kuin hullut eivät tunne..
Kuvasteita
"Olen vapaa ennakkoluuloista, vihaan kaikkia tasapuolisesti."
JJP
Tracks

Viesti Kirjoittaja JJP »

Kuva

Rupeiskohan nyt riittämään vilkkujen välinen etäisyys?!
Tota kokoonpanoa muutin vielä sen verran että otin vakiovalot irti. :lol:
Susiruma... :mrgreen:
Kuvasteita
lamettaa
4WD

Viesti Kirjoittaja lamettaa »

missä tuning pajassa olet kuvan ottanu ku tollaset vehkeet on molemmin puolin? :shock:
ToniR81

Viesti Kirjoittaja ToniR81 »

Ei kyse ole sen kummemmin kukkahatuista tms, vaan siitä että nämä naurettavat pykälät suuntaan ja toiseen on tehty jotain varten. Jos niitä ei noudateta ja jotain sattuu voi vastuullinen löytyä jännästä paikasta.

Aivan sama kuin nopeusrajoitukset, ovat pääsääntöisesti aivan liian matalat ja huonolla kelillä liian suuret. Kaipaisin niihin varsinkin kesäaikana isompia numeroita ainakin moottoriteille, mutta näillä mennään mitä on annettu. Tosin nämä lait ja asetuksehan ovat vain niiden kiusana ketkä niitä noudattaa. Ei ne niitä koske ketkä ei noudata, mutta heillä ei pitäisi myöskään olla syytä valittaa saamistaan sanktioista. Valoissa on hyväksyntä merkki jos se on tietyn viranomaisen testaama ja hyväksti toteama. Hyväksyntää ei ole jos sitä ei ole edes yritetty testauttaa tai se ei täytä asetuksia. Eli lampussa on jotain vikaa jos siinä ei ole hyväksyntää.

Itsekkin harrastan toisinaan pientä lain rikkomista, niin töitä tehdessä kuin vapaa-ajallakin. En siis ole täysin lainkuulianen, mutta kun tiedän tekeväni jotain väärin ja saan siitä sakot tms niin en niistä myöskään valita ja vingu joka paikassa. Mun mielestä lainsäädännössä pitäisi tuoda poliisille/katastusmiehille..... enemmän harkinta mahdollisuutta sakottamisen sijaan. Mutta ongelmana on vain se että vaikka iso osa ihmisistä noudattaa asetuksia, käyttää valoja oikein, ei käytä huumeita yms niin aina on se pieni osa mikä paskoo kaiken pystyyn, etsii ne kaikki porsaanreiät yms minkä takia asetuksia ja valvontaa tiukennetaan. Suomessa ei vielä joku aika sitten ollut nopeus rajoituksia, nyt on kun porukka kaahasi hulluna ja ei osannut hallita autoaan ko nopeuksilla. Turvavöitäkään tuskin olisi autoissa jos ihmiset ei ajaisi niin holtittomasti että niitä tarvitaan ihmis henkien pelastamiseksi.

Ja se kukkahattu osuus on tässä: Mailmassa ei tarvittaisi yhtään lakia ja asetusta jos ihmiset ajattelisivat asiat riittävän monelta kantilta ennenkuin tekevät mitään, oli kyse sitten omaisuudesta tai ajamisesta. Jos kaikki kuljettajat ajaisivat niin että onnettomuuksia ei satu, ei olisi varmastikkaan sääntöjä. Nämä nyky ihmiset(varsinkin jenkit) ovat vain niin käsittämättömän tyhmiä kun kaikessa ajatellaan että mitä väliä, tosta ei oo mulle haittaa tai että tosta on mulle hyötyä ja muille haittaa, minä keskeisiä kusipäitä taitaa olla pitkälti yli 90% mailman väestöstä. Pitäisi ottaa mallia noista sademetsien oikeista alkuasukkaista, eletään luonnosta luonnon ehdoilla. Kun jotain otetaan annetaan myös takaisin. Kun jotain tehdään koitetaan minimoida muille aiheutuva haitta. Mutta ei, minä minä minä minä, aina vain minä, muista ei mitään väliä...
lamettaa
4WD

kilvetön craptori on pop ja ainaku poliisit kysyy ni olen menossa tankkaamaan ni mulle on aivan sama :)
zeissdiavari
Noppeli
Mönkijä:: Polaris 500 efi traktori 2010

Viesti Kirjoittaja zeissdiavari »

Mikähän mahtais olla vikana kun syö tulppia. Tulpat ei kestä kun sen 3-4 tankillista, sit ei vaan lähe kylmä kone käyntiin, ennen kun vaihtaa uuden tulpan. Viimesin tulppa oli aika musta. Olen kokeillu iridium tulppaa ja sit normi ngkr 9 ja 8 arvon tulppaa eikä mikään oikein kestä. Mönkkärissä on Yoshimuran slipari, Gytr ilmansuodatin ja Dynojet power commander joka pitäs olla entisen omistajan mukaan säädetty noille hilppeille. Kannattasko kokeilla laittaa vakio hilppeet kiinni ja säätää commanderi niille, vai mitä tässä pitäs tehä :D Ja onko kukaan muuten kokeillu tota naapurin halvempaa bensaa näissä leluissa?
kastemato
6WD
Mönkijä:: ei enään

Viesti Kirjoittaja kastemato »

zeissdiavari kirjoitti:Mikähän mahtais olla vikana kun syö tulppia. Tulpat ei kestä kun sen 3-4 tankillista, sit ei vaan lähe kylmä kone käyntiin, ennen kun vaihtaa uuden tulpan. Viimesin tulppa oli aika musta. Olen kokeillu iridium tulppaa ja sit normi ngkr 9 ja 8 arvon tulppaa eikä mikään oikein kestä. Mönkkärissä on Yoshimuran slipari, Gytr ilmansuodatin ja Dynojet power commander joka pitäs olla entisen omistajan mukaan säädetty noille hilppeille. Kannattasko kokeilla laittaa vakio hilppeet kiinni ja säätää commanderi niille, vai mitä tässä pitäs tehä :D Ja onko kukaan muuten kokeillu tota naapurin halvempaa bensaa näissä leluissa?
Entäs jos kokeilisit säätää sen uusiks? Onko putkessa lambdan paikkaa?
zeissdiavari
Noppeli
Mönkijä:: Polaris 500 efi traktori 2010

Viesti Kirjoittaja zeissdiavari »

Jaa enpäs tiedä tuosta putkihommasta, mutta otan selvää. Onko käsitystä missä kohin putkee se on jos on?
Rossar
6WD
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rossar »

ToniR81 kirjoitti:Mutta ongelmana on vain se että vaikka iso osa ihmisistä noudattaa asetuksia, käyttää valoja oikein, ei käytä huumeita yms niin aina on se pieni osa mikä paskoo kaiken pystyyn, etsii ne kaikki porsaanreiät yms minkä takia asetuksia ja valvontaa tiukennetaan.
lamettaa kirjoitti:kilvetön craptori on pop ja ainaku poliisit kysyy ni olen menossa tankkaamaan ni mulle on aivan sama :)
Niimpä, kuinkahan kauan kyseinen tankkaus-pykälä säilyy lainsäädännössä tuolla menolla? =D>
FudeKawa 500 -07

Ex. KTM 505sx -09
Ex. KTM 450sx -09
Ex. Mikroauto KTM 625cc
Ex. Suzuki LTR 450 -07
Ex. Shineray STIXE250 -09
Ex. FudeKawa 500 -07
Ex. Polaris Predator 500 Troy Lee
Ex. Derbi DXR 250 Street edition.
Ex. Whizz 200cc
lamettaa
4WD

no ei tarvinnu kahta kertaa miettiä ku kilvetön makso 5 tonnia ja kilvellinen 10 tonnia et kumma ottaa landelle :D

mutta itse ainakin otan sitten myös rangaistuksen vastaan jos sellainen tulee. en edellä mainittua kukkahattua lainaten "vingu" asiasta :)
yaguza
Tracks
Mönkijä:: Banshee 1127ccT

Viesti Kirjoittaja yaguza »

kastemato kirjoitti:
zeissdiavari kirjoitti:Mikähän mahtais olla vikana kun syö tulppia. Tulpat ei kestä kun sen 3-4 tankillista, sit ei vaan lähe kylmä kone käyntiin, ennen kun vaihtaa uuden tulpan. Viimesin tulppa oli aika musta. Olen kokeillu iridium tulppaa ja sit normi ngkr 9 ja 8 arvon tulppaa eikä mikään oikein kestä. Mönkkärissä on Yoshimuran slipari, Gytr ilmansuodatin ja Dynojet power commander joka pitäs olla entisen omistajan mukaan säädetty noille hilppeille. Kannattasko kokeilla laittaa vakio hilppeet kiinni ja säätää commanderi niille, vai mitä tässä pitäs tehä :D Ja onko kukaan muuten kokeillu tota naapurin halvempaa bensaa näissä leluissa?
Entäs jos kokeilisit säätää sen uusiks? Onko putkessa lambdan paikkaa?
Niinpä juuri, paksu seos ainakin hajottaa sytytystulppia.
Toimiikos se kone lämpösenä normaalisti?
Lambda-anturin mutteri on yleensä hitsattu alkukäyrän ja vaimentimen väliputkeen.
yaguza
Tracks
Mönkijä:: Banshee 1127ccT

Viesti Kirjoittaja yaguza »

JJP:. Toi lamppuhan toimii samalla viimasuojana :biggrin:
JJP
Tracks

Viesti Kirjoittaja JJP »

Nyt on takapääkin E-hyväksytty.Piti hakea vielä Biltsusta heijastin kilven alle. :lol:
Katsastusmies varmaan kattoo vinoon mutta hyvä siitä tuli! 8)

Epäilen että on lambdan paikkaa putkessa.

Toi kuvahan on otettu meijän tallilta. :wink:
Kuvasteita
Vastaa Viestiin