Can-Am DS450

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: Can-Am DS450

Viesti Kirjoittaja poke »

Eipä tuo näissä möhköissä ainakaan anna kuin pari heppaa takapyörille.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
kastemato
6WD
Viestit: 827
Liittynyt: 17 Touko 2011 20:46
Mönkijä:: ei enään

Re: Can-Am DS450

Viesti Kirjoittaja kastemato »

jussivaan kirjoitti:nyt jussi sai ensimmäise mönkiä... joskohan tolla ds:lä alkuu pääsis..

pari kysymystä kokeneemmilta?
vm:08.
paljo venttiili välykset?kylmänä? sit tuo kytkin pitää jurnaukse liikkeelle lähös kylmänä... pitääkö nyt ruveta levyjä lisäilee vai mitä?toki nyt tarkistan vanhat kun kerkiän mut tänää vast saatu kotio! :D
Tuolta canam osion alusta löytyy korjaamokäsikirja deeässään, lataappa se.
kastemato
6WD
Viestit: 827
Liittynyt: 17 Touko 2011 20:46
Mönkijä:: ei enään

Re: Can-Am DS450

Viesti Kirjoittaja kastemato »

Korjaamokirjassa sanotaan että:
IMU 0.11-0.18mm
PAKO 0.22-0.29mm
Sitä ei sanota onko kuumana vai kylmänä, veikkaisin että kylmänä.
RaZengan
3WD
Viestit: 82
Liittynyt: 24 Marras 2011 22:55

Re: Can-Am DS450

Viesti Kirjoittaja RaZengan »

aina venttiilit tarkistetaan kylmänä.
Kaikki vaikuttaa kaikkeen
kastemato
6WD
Viestit: 827
Liittynyt: 17 Touko 2011 20:46
Mönkijä:: ei enään

Re: Can-Am DS450

Viesti Kirjoittaja kastemato »

RaZengan kirjoitti:aina venttiilit tarkistetaan kylmänä.
Ei se nyt ihan aina niinkään mene.
RaZengan
3WD
Viestit: 82
Liittynyt: 24 Marras 2011 22:55

Re: Can-Am DS450

Viesti Kirjoittaja RaZengan »

jaa kuinkas näin.. en ite ainakaan ole moista kuullut ''pienkone'' puolella..
Kaikki vaikuttaa kaikkeen
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Re: Can-Am DS450

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Mielelläni kuulisin kastemadolta lisää perusteluja, ne moottorit mitä olen vuosien aikana ropannu, on kaikissa venttiilit säädetty kylmänä.
Kylätason mönkijäkuski
kastemato
6WD
Viestit: 827
Liittynyt: 17 Touko 2011 20:46
Mönkijä:: ei enään

Re: Can-Am DS450

Viesti Kirjoittaja kastemato »

RaZengan kirjoitti:jaa kuinkas näin.. en ite ainakaan ole moista kuullut ''pienkone'' puolella..
No mä en nyt puhunu pelkästään pienkoneista. Eikä kai kukaan muukaan ennen tätä? Autoissa esimerkiksi on jossain että välykset tarkastetaan lämpösestä moottorista.
jussivaan
Noppeli
Viestit: 24
Liittynyt: 21 Tammi 2012 16:19
Mönkijä:: can-am 500 -14

Re: Can-Am DS450

Viesti Kirjoittaja jussivaan »

no joo ohjekirja tuli ladattua ja venaalit kunnossa.. kylmänä ne kirjassa käskettii tarkastaa ainakin tässä laitteessa.
rupesin tarkistaa onko kytkimeen lisätty sitä yhdeksättä levyä ja oli... ainoo vaan et oli 2cm pätkissä se uloin levy!!! ootteko kasannu levyt samaan linjaan vai viimene levy kruunun lyhempiin "haarukoihin"??? tossa oli kasattu viimene siihen lyhyempään haarukkaan ja palasina oli... muut levyt ok. tosin korjaamokäsikirja opastaa tekemään juuri noin mutta epäilen et kannattas laittaa kaikki levyt samaan linjaan??? vai onko kokemuksen tuomaa tietoa?
Avatar
Pärrä
3WD
Viestit: 94
Liittynyt: 07 Maalis 2010 09:11
Mönkijä:: Can Am DS450 -11 EX.Dinli 901
Paikkakunta: Vaasa

Re: Can-Am DS450

Viesti Kirjoittaja Pärrä »

Grey kirjoitti:Takajarrupaloja tuossa aloin vaihtamaan, mutta eipä löytynyt sopivaa työkalua... Onko nuo palojen läpi menevät pultit 9mm kuusiokolokannalla vai millä? 8 ja 10 löytyivät hyllystä, mutta toinen liian iso ja toinen liika pieni. Mistä passeli työkalu tuohon?
Niin onkos kellään tietoa. Onko se 6-koloavain 3/8" vai 9mm?
kastemato
6WD
Viestit: 827
Liittynyt: 17 Touko 2011 20:46
Mönkijä:: ei enään

Re: Can-Am DS450

Viesti Kirjoittaja kastemato »

Pärrä kirjoitti:
Grey kirjoitti:Takajarrupaloja tuossa aloin vaihtamaan, mutta eipä löytynyt sopivaa työkalua... Onko nuo palojen läpi menevät pultit 9mm kuusiokolokannalla vai millä? 8 ja 10 löytyivät hyllystä, mutta toinen liian iso ja toinen liika pieni. Mistä passeli työkalu tuohon?
Niin onkos kellään tietoa. Onko se 6-koloavain 3/8" vai 9mm?
Varmaan molemmat osuu. Ite avasin 9mm avaimella
Avatar
Pärrä
3WD
Viestit: 94
Liittynyt: 07 Maalis 2010 09:11
Mönkijä:: Can Am DS450 -11 EX.Dinli 901
Paikkakunta: Vaasa

Re: Can-Am DS450

Viesti Kirjoittaja Pärrä »

Onkos teillä ilmentynyt 5500-7000rpm välillä tasakaasulla, aivan kuin jäis sytytyksiä väliin. Moottori ei pauku, sieltä jää työtahti välistä pois. Kun antaa kaasua reilusti niin lähtee vetämään kyllä hyvin. Jos antaa 6000 paikkeilla vähän, niin ei tahdo vastata oikein kaasuun. Peli on 2010, mutta ollut käytössä 10/2011 lähtien ja ajettu 1500km. Siis pelittää aktiiviajossa hyvin, mutta rasittava ajaa tasakaasulla.
kastemato
6WD
Viestit: 827
Liittynyt: 17 Touko 2011 20:46
Mönkijä:: ei enään

Re: Can-Am DS450

Viesti Kirjoittaja kastemato »

Pärrä kirjoitti:Onkos teillä ilmentynyt 5500-7000rpm välillä tasakaasulla, aivan kuin jäis sytytyksiä väliin. Moottori ei pauku, sieltä jää työtahti välistä pois. Kun antaa kaasua reilusti niin lähtee vetämään kyllä hyvin. Jos antaa 6000 paikkeilla vähän, niin ei tahdo vastata oikein kaasuun. Peli on 2010, mutta ollut käytössä 10/2011 lähtien ja ajettu 1500km. Siis pelittää aktiiviajossa hyvin, mutta rasittava ajaa tasakaasulla.
Onko vakio vai tehty jotain muutoksia?
Avatar
Pärrä
3WD
Viestit: 94
Liittynyt: 07 Maalis 2010 09:11
Mönkijä:: Can Am DS450 -11 EX.Dinli 901
Paikkakunta: Vaasa

Re: Can-Am DS450

Viesti Kirjoittaja Pärrä »

Vakio pinkkiä johtoa lukuunottamatta. Olisko näin talvella seokset hieman poskellaan. Laiton puoli jäähdytintä umpeen jotta kävisi lämpimämpänä. Ei vaikutusta.
ts80
2WD
Viestit: 26
Liittynyt: 15 Joulu 2009 22:33
Mönkijä:: Can am ds 450 x TL

Re: Can-Am DS450

Viesti Kirjoittaja ts80 »

Pärrä kirjoitti:Vakio pinkkiä johtoa lukuunottamatta. Olisko näin talvella seokset hieman poskellaan. Laiton puoli jäähdytintä umpeen jotta kävisi lämpimämpänä. Ei vaikutusta.

Moro.. Itsellä tekee just samoin.. Ja mulla on motoworksin slipari ja motoworksin FMI.. Mitä oon kuullut niin taitaa olla ominaisuus..
Tulpat on ollu ihan ok:n värisiä oon vaihdellu niitä noin 20 tunnin välein...
Vastaa Viestiin