
apache telat
-
- 4WD
- Viestit: 213
- Liittynyt: 09 Huhti 2009 17:20
- Mönkijä:: Can-am renegade 800R
- Paikkakunta: Vesilahti
Re: apache telat
Tulisko "kolmella" pois metsästä jos niinkuin alkaisi tulemaan kylmä ja olisi pakko päästä ihmistenilmoille 

-
- 3WD
- Viestit: 102
- Liittynyt: 27 Huhti 2010 11:38
- Mönkijä:: Can-Am 500 XT
- Paikkakunta: Kuopio
Re: apache telat
Uskoisin et ilman mitään ongelmaa tulis kolmella pois, jos takatela pois niin etperin jos etutela pois niin pitänee peruuttaa, sillon vaan kylläkin jos etunen on pois niin vaan yksi tela ohjaa et voi se olla melko hankalaa varsinkin jos pehmeessä lumessa vaikkakin omia jälkiä sieltä on tultava ja tietty onko mäkiä jyrkkiä jne hmmm ....en laskis sen varaan et pääsee pois tuoreita jälkiä ainakaan jos etunen puuttuu
oliko tarpeeksi savolainen vastaus
Just kiristelin noit telat, suosittelen 2x14mm hylsyt ja vääntimet ja 1x14mm lenkkiavain messiin, ja kannattaa kokeilla sitä lenkkiä etukatäteen et sillä saa avattua säädön lukituksen, jouduin omaa lenkkiä hiukan viilaamaan et mahtu lukkomutterin päälle, mettäs ei välttämättä sentään oo viilaa mukana / kiinnostusta viilailun.
Lapio tietty muutenkin oltava mukana kun tuolla ummessa menee, oon pari kertaa ajanu metrisessä hangessa laitteen niin kallelleen et se kaivautu siihen, sillon vaan toinen puoli lapiolla alta lunta pois jot oikasee ja taas saa sen liikkeelle. Sama ilmiö kun moottororikelkassa kun liian kallellaan eli paino pois telalta.
Mut meinaan jos tela tuolla mettäs irtoo niin jotain kiilaa pohjan alle "tunkiksi" ja lapioi lumen telan alta pois ja noi säädöt löysälle niin sen pujottaa kyl ihan yksikseen suht helposti paikalleen.
Ja on toi kyllä varmaan harvinaista et se putoo, mut näköjään mahdollista.


Just kiristelin noit telat, suosittelen 2x14mm hylsyt ja vääntimet ja 1x14mm lenkkiavain messiin, ja kannattaa kokeilla sitä lenkkiä etukatäteen et sillä saa avattua säädön lukituksen, jouduin omaa lenkkiä hiukan viilaamaan et mahtu lukkomutterin päälle, mettäs ei välttämättä sentään oo viilaa mukana / kiinnostusta viilailun.
Lapio tietty muutenkin oltava mukana kun tuolla ummessa menee, oon pari kertaa ajanu metrisessä hangessa laitteen niin kallelleen et se kaivautu siihen, sillon vaan toinen puoli lapiolla alta lunta pois jot oikasee ja taas saa sen liikkeelle. Sama ilmiö kun moottororikelkassa kun liian kallellaan eli paino pois telalta.
Mut meinaan jos tela tuolla mettäs irtoo niin jotain kiilaa pohjan alle "tunkiksi" ja lapioi lumen telan alta pois ja noi säädöt löysälle niin sen pujottaa kyl ihan yksikseen suht helposti paikalleen.
Ja on toi kyllä varmaan harvinaista et se putoo, mut näköjään mahdollista.
-
- 4WD
- Viestit: 232
- Liittynyt: 10 Huhti 2005 10:57
- Mönkijä:: can-am
- Paikkakunta: Loviisa: Can-am outlander 650 efi vm.2010
Re: apache telat
Oliskohan tuumakoon mutterit niis säädöis
Aikas tiukalla pitäis olla kuulemma nuo telat. 6kg vetoo ja 2cm liikkumavaraa... 


Kyl se pitis vetää joka nurkasta...No nyt vetää.. can-am vm2010
Uudenmaan Mönkijät ry
Uudenmaan Mönkijät ry
-
- 3WD
- Viestit: 102
- Liittynyt: 27 Huhti 2010 11:38
- Mönkijä:: Can-Am 500 XT
- Paikkakunta: Kuopio
Re: apache telat
Operating instructions.
Repair Tools to Bring.
wrenches 14mm from tracks tension and wheels removal
An axe and a shovel could also be useful.
(hyvät ohjeet
kun nyt jo vuodenjälkeen tulikin lopulta luettua tarpeeksi hyvin)
Lapio ja kirves löytyy kyllä takaboxista.
Vesuri keulilta, sillä on hyvä metsässä raivata latua auki puunoksista.
Joo tiukahkolla kuuluvat olla 6,8kg ja parisenttii venymää, ei löytyny kalavaakaa jolla olis kiskonu alapinnasta ja päässy mittaamaan , no sormella painoin noin niinkuin sunnilleen
pitänee muistaa kylillä käydessä katella jos joku painettava puntari mittauslaite löytyisi tai se koukkupäinen kalavaaka anyway...tais mennä sen jättikiisken kitusissa pohjamutiin männäkesänä.
Edittiä...
Telojen kireyttä pohdiskelin ja manuaalia lueskelin, tulin johtopäätökseen omassa oikosulkupäässä, jot ajatellen niitä alarullia ja etupään ensinmäistä alarullaa....
Eli jos tela on löysällä pääsee mahdolliset kohoumat kuten, kivet, juuret, kannot, jne iskemään herkemmin pohjarullille ja näin "tömähtelee"
If the track tension is too loose, track will have a tendency to thump.
Sopivalla kireydellä menee niinku sujuvammin, tälleen puupällä pohtien
Joo ja vielä tossa Apachen raamatussa sanotaan liiallisesta kireydestä...
Too much tension will result in power loss and excessive stresses on track kit components.
Eli tehot hävii ja stressaa komponentteja.
Repair Tools to Bring.
wrenches 14mm from tracks tension and wheels removal
An axe and a shovel could also be useful.
(hyvät ohjeet

Lapio ja kirves löytyy kyllä takaboxista.
Vesuri keulilta, sillä on hyvä metsässä raivata latua auki puunoksista.
Joo tiukahkolla kuuluvat olla 6,8kg ja parisenttii venymää, ei löytyny kalavaakaa jolla olis kiskonu alapinnasta ja päässy mittaamaan , no sormella painoin noin niinkuin sunnilleen

Edittiä...
Telojen kireyttä pohdiskelin ja manuaalia lueskelin, tulin johtopäätökseen omassa oikosulkupäässä, jot ajatellen niitä alarullia ja etupään ensinmäistä alarullaa....
Eli jos tela on löysällä pääsee mahdolliset kohoumat kuten, kivet, juuret, kannot, jne iskemään herkemmin pohjarullille ja näin "tömähtelee"
If the track tension is too loose, track will have a tendency to thump.
Sopivalla kireydellä menee niinku sujuvammin, tälleen puupällä pohtien

Joo ja vielä tossa Apachen raamatussa sanotaan liiallisesta kireydestä...
Too much tension will result in power loss and excessive stresses on track kit components.
Eli tehot hävii ja stressaa komponentteja.
Re: apache telat
Apachen telasarjan yhteydessä myytävä "ohjaustehostinmokkula" on LAITEKOHTAINEN! ELi kun pökkäät sen mönkijään ei se toimi sen jälkeen missään muussa laitteessa. Tämmöstä hätävarjelun liioittelua Brp:llä 

Re: apache telat
Mun tarvi vain laittaa mokkula piuhoihinsa kiinni, mönkijä käyntiin ja sit siitä dps napista ku aikani painelin mittaristoon tuli teksi "DPS Telamattotilassa". Eli ei tarvii liikkeessä piuhan nokassa käyttää. (2011 XMR)Jonttu kirjoitti:Tuli hankittua apachen telasarja. Mites tuo "tehostinmokkula" pitäis asentaa. Ku laitoin sen kiinni, mut mitään ohjelmaa ei tullut käyttöön. Niin ja sitten nopeusmittari näyttää ihan liikaa. Eikös sen mokkulan pitänyt kalibroida tuo nopeusmittarikin, vai oonko nähnyt unta?
Muuten on kyllä aika hel*****n messevä peli ajaa
Itseäni mitenkään jalustalle nostamatta...tästä tuli ihan s****nan hyvä...
-
- 6WD
- Viestit: 419
- Liittynyt: 10 Helmi 2008 22:18
- Mönkijä:: scadam
- Paikkakunta: Keminmaa
- Viesti:
Re: apache telat
Onko fakta noin?!? Mulla on tuolla tallinhyllyssä oma ja kaverin mokkulat vierekkäinJonttu kirjoitti:Apachen telasarjan yhteydessä myytävä "ohjaustehostinmokkula" on LAITEKOHTAINEN! ELi kun pökkäät sen mönkijään ei se toimi sen jälkeen missään muussa laitteessa. Tämmöstä hätävarjelun liioittelua Brp:llä


Hannu
No Limit motor club
No Limit motor club
Re: apache telat
Näin vaan valitettavasti on. Tätä asiaa huolto kyseli tehtaalta saakka. Sain kuitenkin uuden takuuseen, kun oli ollut aiemmalla omistajalla koneessaan kiinni. Uutta mokkulaa oon nyt pitänyt vaan hyllyssä, joten jos sen joku ostaa niin varmasti toimiimr.Kreivi kirjoitti:Onko fakta noin?!? Mulla on tuolla tallinhyllyssä oma ja kaverin mokkulat vierekkäinJonttu kirjoitti:Apachen telasarjan yhteydessä myytävä "ohjaustehostinmokkula" on LAITEKOHTAINEN! ELi kun pökkäät sen mönkijään ei se toimi sen jälkeen missään muussa laitteessa. Tämmöstä hätävarjelun liioittelua Brp:llä(irrallaan kesänajan). Täytyypä muistaa kokeilla asentessa ettei oo menneet ristiin - ennenkuin kiikuttaa pohjoiseen sitä kaverinkömpijää talveksi taasen..

-
- 2WD
- Viestit: 25
- Liittynyt: 01 Helmi 2007 10:32
- Mönkijä:: Can-Am 650 T3 + Apache
- Paikkakunta: Muhos
Re: apache telat
Traktorissa kokeilin mokkulaa, renkaat alla Gps nopeus 43 kmh, mittarissa 25 kmh,eikös mokkulan pitäisi ohittaa rajoitusta jonnin verran että ottaisi mittariin sen 40 ja todellista nopeutta päälle 50.
Vaatii vissiin teloille oikeesti Speedon.
Vaatii vissiin teloille oikeesti Speedon.
-
- 6WD
- Viestit: 419
- Liittynyt: 10 Helmi 2008 22:18
- Mönkijä:: scadam
- Paikkakunta: Keminmaa
- Viesti:
Re: apache telat
Tosi oli, ensin laitoin väärän mokkulan niin ei tullut track-modea, sit vaihdoin toisen niin homma pelaa ja kaverin kömpijä on kittiläsä käytössä.Jonttu kirjoitti:Näin vaan valitettavasti on. Tätä asiaa huolto kyseli tehtaalta saakka. Sain kuitenkin uuden takuuseen, kun oli ollut aiemmalla omistajalla koneessaan kiinni. Uutta mokkulaa oon nyt pitänyt vaan hyllyssä, joten jos sen joku ostaa niin varmasti toimiimr.Kreivi kirjoitti:Onko fakta noin?!? Mulla on tuolla tallinhyllyssä oma ja kaverin mokkulat vierekkäinJonttu kirjoitti:Apachen telasarjan yhteydessä myytävä "ohjaustehostinmokkula" on LAITEKOHTAINEN! ELi kun pökkäät sen mönkijään ei se toimi sen jälkeen missään muussa laitteessa. Tämmöstä hätävarjelun liioittelua Brp:llä(irrallaan kesänajan). Täytyypä muistaa kokeilla asentessa ettei oo menneet ristiin - ennenkuin kiikuttaa pohjoiseen sitä kaverinkömpijää talveksi taasen..
Se nuissa on vähän kiusallinen kun joka ikinen kerta kun laitat virrat päälle sun häätyy muistaa painaa se uudelleen tela-modeen.

Omaani en ole vielä vaihtanu kun taitaa näilälumila vielä kulkea Mamboilla samaan laihin?


Hannu
No Limit motor club
No Limit motor club
Re: apache telat
No voi venäjä!
Laitoin Apache telasarjat, ollut 800 outissa alla, mutta kappas etupään tukivarsi hässäkkä ei sovikkaan Outlander XXc malliin.
Olisko kellään kuvia ja mahdollisesti mittoja Renen tukivarsi systeemistä tai kenties lojumassa tallin nurkassa joutilaat renen asennussarjat?
Takapää ok.

Laitoin Apache telasarjat, ollut 800 outissa alla, mutta kappas etupään tukivarsi hässäkkä ei sovikkaan Outlander XXc malliin.
Olisko kellään kuvia ja mahdollisesti mittoja Renen tukivarsi systeemistä tai kenties lojumassa tallin nurkassa joutilaat renen asennussarjat?
Takapää ok.
Re: apache telat
Ongelma ohi. Hieman geometrian kertausta ja kulmien laskentaa, tiggiä ja ja pari pulttia kera kiirunan malmin, thast it! 

PG kirjoitti:No voi venäjä!![]()
Laitoin Apache telasarjat, ollut 800 outissa alla, mutta kappas etupään tukivarsi hässäkkä ei sovikkaan Outlander XXc malliin.
Olisko kellään kuvia ja mahdollisesti mittoja Renen tukivarsi systeemistä tai kenties lojumassa tallin nurkassa joutilaat renen asennussarjat?
Takapää ok.
-
- 6WD
- Viestit: 419
- Liittynyt: 10 Helmi 2008 22:18
- Mönkijä:: scadam
- Paikkakunta: Keminmaa
- Viesti:
Re: apache telat
Makiaa tuostahan sun häätyy laittaa valokuvia?PG kirjoitti:Ongelma ohi. Hieman geometrian kertausta ja kulmien laskentaa, tiggiä ja ja pari pulttia kera kiirunan malmin, thast it!
PG kirjoitti:No voi venäjä!![]()
Laitoin Apache telasarjat, ollut 800 outissa alla, mutta kappas etupään tukivarsi hässäkkä ei sovikkaan Outlander XXc malliin.
Olisko kellään kuvia ja mahdollisesti mittoja Renen tukivarsi systeemistä tai kenties lojumassa tallin nurkassa joutilaat renen asennussarjat?
Takapää ok.

Hannu
No Limit motor club
No Limit motor club
-
- 6WD
- Viestit: 419
- Liittynyt: 10 Helmi 2008 22:18
- Mönkijä:: scadam
- Paikkakunta: Keminmaa
- Viesti:
Re: apache telat
Eipä se ollukkaan ihan noinmr.Kreivi kirjoitti:kun taitaa näilälumila vielä kulkea Mamboilla samaan laihin?

Hannu
No Limit motor club
No Limit motor club
Re: apache telat
Jossakin viestimissä saataapi olla infoa, vai? Mitäs näitä tänne jakelee ku ei muutkaan???

mr.Kreivi kirjoitti:Makiaa tuostahan sun häätyy laittaa valokuvia?PG kirjoitti:Ongelma ohi. Hieman geometrian kertausta ja kulmien laskentaa, tiggiä ja ja pari pulttia kera kiirunan malmin, thast it!
PG kirjoitti:No voi venäjä!![]()
Laitoin Apache telasarjat, ollut 800 outissa alla, mutta kappas etupään tukivarsi hässäkkä ei sovikkaan Outlander XXc malliin.
Olisko kellään kuvia ja mahdollisesti mittoja Renen tukivarsi systeemistä tai kenties lojumassa tallin nurkassa joutilaat renen asennussarjat?
Takapää ok.