Ei pitäs kelien vaikuttaa kun siinä on 2 eri lämpötila-anturia mitkä rikastaa seosta. Itellä ei oo ollu tollasta, motoworks g2 putkisto, kn filsu&kiihdytysrengas ja powercommander 5.Pärrä kirjoitti:Vakio pinkkiä johtoa lukuunottamatta. Olisko näin talvella seokset hieman poskellaan. Laiton puoli jäähdytintä umpeen jotta kävisi lämpimämpänä. Ei vaikutusta.
Can-Am DS450
Re: Can-Am DS450
- Pärrä
- 3WD
- Viestit: 94
- Liittynyt: 07 Maalis 2010 09:11
- Mönkijä:: Can Am DS450 -11 EX.Dinli 901
- Paikkakunta: Vaasa
Re: Can-Am DS450
Kaasuläpän asennontunnistin on tietysti yks, mutta noin uusi laite ja vähänajettu.
Re: Can-Am DS450
Jos lontoo taipuu niin etippä täältä http://www.ds450hq.com/forums/
Siis nykiikö se? Vai mitä tekee? Ei siis pauku putkessakaan?
Siis nykiikö se? Vai mitä tekee? Ei siis pauku putkessakaan?
- Pärrä
- 3WD
- Viestit: 94
- Liittynyt: 07 Maalis 2010 09:11
- Mönkijä:: Can Am DS450 -11 EX.Dinli 901
- Paikkakunta: Vaasa
Re: Can-Am DS450
Niin nykii, aivan kuin jättäis sytyttämästä välillä työtahdin. Muttei pauku tai pätki imu- tai pakopuolella.kastemato kirjoitti:Jos lontoo taipuu niin etippä täältä http://www.ds450hq.com/forums/
Siis nykiikö se? Vai mitä tekee? Ei siis pauku putkessakaan?
Re: Can-Am DS450
Tarkista että molemmat tulpat saa kipinää. Onko bensapumpun rele vaihdettu? Nehän noissa on paskoja, tai siis koko se rivi on huonojaPärrä kirjoitti:kastemato kirjoitti: Niin nykii, aivan kuin jättäis sytyttämästä välillä työtahdin. Muttei pauku tai pätki imu- tai pakopuolella.
Tuolla oli juttua samaisesta pätkimisestä -> http://www.ds450hq.com/forums/engine-ef ... g-out.html
- Pärrä
- 3WD
- Viestit: 94
- Liittynyt: 07 Maalis 2010 09:11
- Mönkijä:: Can Am DS450 -11 EX.Dinli 901
- Paikkakunta: Vaasa
Re: Can-Am DS450
En usko reileisiin. Koska toimii muilla kierrosaluella. Lähtee hyvin käyntiin ja käy tyhjäkäyntiä. Täys kaasulla kiertää, eikä ole käyntikatkoksia. Vaihdoin tulpat. Parani mutta nykiminen ei poistunut kokonaan. Alkaa kallistumaan laihaan seokseen meikäläisen päätelmät. Pitää laittaa lamdan paikka käyrään, niin näkee. Luulis nyt että ruiskussa olis varaa talvikeleillekkin ilman säätämistä. Tulossa Fmf täysputki, niin en aikonut vakioputkeen lamdaa laittaa. Mutta ikävä tilanne mennä penkittään jos on jokin käyntihäiriö ja menee reissu sen takia pieleen.
- Pärrä
- 3WD
- Viestit: 94
- Liittynyt: 07 Maalis 2010 09:11
- Mönkijä:: Can Am DS450 -11 EX.Dinli 901
- Paikkakunta: Vaasa
Re: Can-Am DS450
Nyt sitten löytyi ongelman aiheuttaja. http://www.ds450hq.com/forums/ lueskelin tuolta ja siellä puhuttiin pinkinstä johdosta, jonka kaikki tuntuu katkasevan. Mutta siellä oli hyvä kirjoitus. Joka meni lyhyesti näin. Johto poikki lisää polttoainetta ja putken toimittajan suositus katkastaanko johto vai ei. Laitoin lamda anturille paikan ,alkukäyrään. Laite muuten vakio, mutta pinkki johto katkaistu. Alle 6000rpm tasakaasulla ja täyskaasulla hieman rikkaalla. Mutta sitten 6300rpm oli kaikkein pahin kohta tasakaasulla. Kävi tosi rikkaalla. Poistin ilmansuodatin kotelon kannen ja sukan ilmamsuodattimen päältä pois. Ei vaikutusta.
Kytkin pinkinjohdon takaisin, ilmansuodatin kotelon kansi pois ja slip on vaimennin paikoilleen. Seos tasakaasulla oli enään hieman rikkaan puolella läpi kierrosalueen. 6300rpm oli rikkaalla, että pitäisi säätää. Täyskaasulla läpi kierroalueen oltiin juuri tehon kannalta optimi seoksella. Mutta nyt pystyi ajamaan 5 vaihteella mittarinopeutta 90km/h, eikä moottori alkanut nykimään. Muutenkin tuli paljon paremmin vetävä katuajossa.
Eili vaatii aika paljon viritystä sille pinkin johdpn katkaisemiselle, että sitä moottoriohjausmappia kannattaa käyttää. Käy liian rikkaalla.
Kytkin pinkinjohdon takaisin, ilmansuodatin kotelon kansi pois ja slip on vaimennin paikoilleen. Seos tasakaasulla oli enään hieman rikkaan puolella läpi kierrosalueen. 6300rpm oli rikkaalla, että pitäisi säätää. Täyskaasulla läpi kierroalueen oltiin juuri tehon kannalta optimi seoksella. Mutta nyt pystyi ajamaan 5 vaihteella mittarinopeutta 90km/h, eikä moottori alkanut nykimään. Muutenkin tuli paljon paremmin vetävä katuajossa.
Eili vaatii aika paljon viritystä sille pinkin johdpn katkaisemiselle, että sitä moottoriohjausmappia kannattaa käyttää. Käy liian rikkaalla.
Re: Can-Am DS450
Pärrä kirjoitti:Nyt sitten löytyi ongelman aiheuttaja. http://www.ds450hq.com/forums/ lueskelin tuolta ja siellä puhuttiin pinkinstä johdosta, jonka kaikki tuntuu katkasevan. Mutta siellä oli hyvä kirjoitus. Joka meni lyhyesti näin. Johto poikki lisää polttoainetta ja putken toimittajan suositus katkastaanko johto vai ei. Laitoin lamda anturille paikan ,alkukäyrään. Laite muuten vakio, mutta pinkki johto katkaistu. Alle 6000rpm tasakaasulla ja täyskaasulla hieman rikkaalla. Mutta sitten 6300rpm oli kaikkein pahin kohta tasakaasulla. Kävi tosi rikkaalla. Poistin ilmansuodatin kotelon kannen ja sukan ilmamsuodattimen päältä pois. Ei vaikutusta.
Kytkin pinkinjohdon takaisin, ilmansuodatin kotelon kansi pois ja slip on vaimennin paikoilleen. Seos tasakaasulla oli enään hieman rikkaan puolella läpi kierrosalueen. 6300rpm oli rikkaalla, että pitäisi säätää. Täyskaasulla läpi kierroalueen oltiin juuri tehon kannalta optimi seoksella. Mutta nyt pystyi ajamaan 5 vaihteella mittarinopeutta 90km/h, eikä moottori alkanut nykimään. Muutenkin tuli paljon paremmin vetävä katuajossa.
Eili vaatii aika paljon viritystä sille pinkin johdpn katkaisemiselle, että sitä moottoriohjausmappia kannattaa käyttää. Käy liian rikkaalla.
Moro. Mulla pätkiminen on säännölisen epäsäännölistä

Re: Can-Am DS450
https://picasaweb.google.com/1110268485 ... directlink
Tossa muutama uus kuva.. Tuli tehtyä kesällä vähän puu töitä
tosta yhestä kuvasta näkee kuinka leveä ja matala suzuki LTR on.. Se oli kyllä kiva laite ajaa sora teillä...
Tossa muutama uus kuva.. Tuli tehtyä kesällä vähän puu töitä

Re: Can-Am DS450
Missä sä ne seokset katoit? Pääsitkö rullille vai miten? Ja 12.5 oli afr nyt lopuksiko?Pärrä kirjoitti:Nyt sitten löytyi ongelman aiheuttaja. http://www.ds450hq.com/forums/ lueskelin tuolta ja siellä puhuttiin pinkinstä johdosta, jonka kaikki tuntuu katkasevan. Mutta siellä oli hyvä kirjoitus. Joka meni lyhyesti näin. Johto poikki lisää polttoainetta ja putken toimittajan suositus katkastaanko johto vai ei. Laitoin lamda anturille paikan ,alkukäyrään. Laite muuten vakio, mutta pinkki johto katkaistu. Alle 6000rpm tasakaasulla ja täyskaasulla hieman rikkaalla. Mutta sitten 6300rpm oli kaikkein pahin kohta tasakaasulla. Kävi tosi rikkaalla. Poistin ilmansuodatin kotelon kannen ja sukan ilmamsuodattimen päältä pois. Ei vaikutusta.
Kytkin pinkinjohdon takaisin, ilmansuodatin kotelon kansi pois ja slip on vaimennin paikoilleen. Seos tasakaasulla oli enään hieman rikkaan puolella läpi kierrosalueen. 6300rpm oli rikkaalla, että pitäisi säätää. Täyskaasulla läpi kierroalueen oltiin juuri tehon kannalta optimi seoksella. Mutta nyt pystyi ajamaan 5 vaihteella mittarinopeutta 90km/h, eikä moottori alkanut nykimään. Muutenkin tuli paljon paremmin vetävä katuajossa.
Eili vaatii aika paljon viritystä sille pinkin johdpn katkaisemiselle, että sitä moottoriohjausmappia kannattaa käyttää. Käy liian rikkaalla.
- Pärrä
- 3WD
- Viestit: 94
- Liittynyt: 07 Maalis 2010 09:11
- Mönkijä:: Can Am DS450 -11 EX.Dinli 901
- Paikkakunta: Vaasa
Re: Can-Am DS450
Laitoin FMI 1.4 lamdamittarin alkukäyrään kiinni ja ja kunnon piikkikumet alle ettei sudi. Sit ajeleen tuonne pitkille suorille. Oli tasamaata, alamäkee ja ylämäkee missä vedin 4 ja 5 vaihteella eri kaasun asennoilla ja kierroksilla. Se ongelma 6000-7000rpm josta kyselin oli auttamattomasti rikkaalla tasakaasulla Tuli parempi kun kytki takaisin pinkin johdon. Mutta vielläkin rikkaalla joka kaasunasennolla ja kierrosluvulla. Mutta nyt pystyy ajamaan isolla vaihteella 4000 rpm. Moottorin luonne parani huomattavasti. Pinkki kun oli poikki piti olla 5000rpm paikeilla että kävi hyvin.
Tuntuu että on ihan turha katkaista vakiomoottoriseen sitä johtoa. Nyt tarkoitan ettei itse koneelle ole tehty esim. kantta, vaihdettu nokka-akkseleita tms. Käy tulppien päälle ja kone karstottuu että on koko ajan liian rikkaalla. Eikä ne tehotkaan ole kaikki pelissä silloin. Siihen ei auta mitkään tulpanjohdot tai kalliimat tulpat. Tuntuu että kun porukka vaihtaa pakoputken ja katkaisee pinkin johdon, niin se olis viimesen päälle säädöissä ja on mainintoja että " kyllä lähtee". Lähtee ainakin ääntä ja kulutus on mitä on. paras on ollut 11l/95 km bensa loppu. Itselläkin edellinen omistaja oli tehnyt tämän "virityksen". Tässä meikäläisen laitteessa tosiaan se pinkin katkaisu vaan huononsi tehoja kun käy tosi rikkaalla ja tasakaasulla moottorin luonne on huono.
Olen menossa Letecille penkkiin 1.5 viikon päästä, jahka se Fmf putki saapuu. Siellä kerrottiin että pitää olla pinkki johto kytketty, muuten ei pääse Powercommanderilla säätämään kunnolla kaikkia alueita.
Tuntuu että on ihan turha katkaista vakiomoottoriseen sitä johtoa. Nyt tarkoitan ettei itse koneelle ole tehty esim. kantta, vaihdettu nokka-akkseleita tms. Käy tulppien päälle ja kone karstottuu että on koko ajan liian rikkaalla. Eikä ne tehotkaan ole kaikki pelissä silloin. Siihen ei auta mitkään tulpanjohdot tai kalliimat tulpat. Tuntuu että kun porukka vaihtaa pakoputken ja katkaisee pinkin johdon, niin se olis viimesen päälle säädöissä ja on mainintoja että " kyllä lähtee". Lähtee ainakin ääntä ja kulutus on mitä on. paras on ollut 11l/95 km bensa loppu. Itselläkin edellinen omistaja oli tehnyt tämän "virityksen". Tässä meikäläisen laitteessa tosiaan se pinkin katkaisu vaan huononsi tehoja kun käy tosi rikkaalla ja tasakaasulla moottorin luonne on huono.
Olen menossa Letecille penkkiin 1.5 viikon päästä, jahka se Fmf putki saapuu. Siellä kerrottiin että pitää olla pinkki johto kytketty, muuten ei pääse Powercommanderilla säätämään kunnolla kaikkia alueita.
Re: Can-Am DS450
Se on varmaan ihan totta kun amerikan bensa on kai laihempaa? Eli vähemmän energiaa niin ainetta tarvii enempi? Ja siksi meijän bensoilla rikkaalla. Näin luulisin.Pärrä kirjoitti:Laitoin FMI 1.4 lamdamittarin alkukäyrään kiinni ja ja kunnon piikkikumet alle ettei sudi. Sit ajeleen tuonne pitkille suorille. Oli tasamaata, alamäkee ja ylämäkee missä vedin 4 ja 5 vaihteella eri kaasun asennoilla ja kierroksilla. Se ongelma 6000-7000rpm josta kyselin oli auttamattomasti rikkaalla tasakaasulla Tuli parempi kun kytki takaisin pinkin johdon. Mutta vielläkin rikkaalla joka kaasunasennolla ja kierrosluvulla. Mutta nyt pystyy ajamaan isolla vaihteella 4000 rpm. Moottorin luonne parani huomattavasti. Pinkki kun oli poikki piti olla 5000rpm paikeilla että kävi hyvin.
Tuntuu että on ihan turha katkaista vakiomoottoriseen sitä johtoa. Nyt tarkoitan ettei itse koneelle ole tehty esim. kantta, vaihdettu nokka-akkseleita tms. Käy tulppien päälle ja kone karstottuu että on koko ajan liian rikkaalla. Eikä ne tehotkaan ole kaikki pelissä silloin. Siihen ei auta mitkään tulpanjohdot tai kalliimat tulpat. Tuntuu että kun porukka vaihtaa pakoputken ja katkaisee pinkin johdon, niin se olis viimesen päälle säädöissä ja on mainintoja että " kyllä lähtee". Lähtee ainakin ääntä ja kulutus on mitä on. paras on ollut 11l/95 km bensa loppu. Itselläkin edellinen omistaja oli tehnyt tämän "virityksen". Tässä meikäläisen laitteessa tosiaan se pinkin katkaisu vaan huononsi tehoja kun käy tosi rikkaalla ja tasakaasulla moottorin luonne on huono.
Olen menossa Letecille penkkiin 1.5 viikon päästä, jahka se Fmf putki saapuu. Siellä kerrottiin että pitää olla pinkki johto kytketty, muuten ei pääse Powercommanderilla säätämään kunnolla kaikkia alueita.
Sullekko tulee powercommander? Pitää joo pinkki johtu olla kytkettynä, muuten ei voi säätää. Mulla on nyt kaikki virit mitä avaamatta konetta saa kiinni ja kun kelit lämpee niin menen rullille. Nyt on joku valmis kartta muistaakseni fmf putkelle(dynojetin sivuilta latasin siis), ja on varmana rikkaalla kun haisee niin pahalle

- Pärrä
- 3WD
- Viestit: 94
- Liittynyt: 07 Maalis 2010 09:11
- Mönkijä:: Can Am DS450 -11 EX.Dinli 901
- Paikkakunta: Vaasa
Re: Can-Am DS450
ja on varmana rikkaalla kun haisee niin pahalle
Tuota itsekkin kun alkaa kamppeet haisemaan niin kovin. Aikaisemmin oli Dinli ja laitoin kaasuttimeen suoraan K&N suodattimen ilman mitään koteloa ja imuputkea. Sai laittaa aika paljon suuremmat suuttimet ja nostaa neulaa. Eikä siinä haissut kamppeet kun ajeli.
Powercommander V on paikoillaan tyhjällä kartalla. Siitä pinkistä johdos tosiaa. Sanoivat penkkipajalla että pitää olla kytkettynä jotta saa kunnolla säädettyä. Ja paremmin se tosiaan toimii kytkettynä, kuin katkaitkaistuna näin ilman säätämistä.
Tuota itsekkin kun alkaa kamppeet haisemaan niin kovin. Aikaisemmin oli Dinli ja laitoin kaasuttimeen suoraan K&N suodattimen ilman mitään koteloa ja imuputkea. Sai laittaa aika paljon suuremmat suuttimet ja nostaa neulaa. Eikä siinä haissut kamppeet kun ajeli.
Powercommander V on paikoillaan tyhjällä kartalla. Siitä pinkistä johdos tosiaa. Sanoivat penkkipajalla että pitää olla kytkettynä jotta saa kunnolla säädettyä. Ja paremmin se tosiaan toimii kytkettynä, kuin katkaitkaistuna näin ilman säätämistä.
Re: Can-Am DS450
Joo, kyllä tuolla amerikan pensalla joutuu säätämään rikkaammalle.
Omaan Tune Monsteriin tuli viime päivityksen yhteydessä valmiit A/F kartat joita ei valmistajan mukaan saisi mennä muuttelemaan neuvottelematta ensin heidän kanssaan.
Kyllä tuo kartta on aika rikas jopa meikäläisen vehjekseen, vaikka se tykkääkin rikkaammasta seoksesta.
Parhaat tehot kone on ruukannut antaa 13,2 seuduilla.
Katotaan mitä kone tuosta tykkää, kunhan kelit antaa myöten.

Omaan Tune Monsteriin tuli viime päivityksen yhteydessä valmiit A/F kartat joita ei valmistajan mukaan saisi mennä muuttelemaan neuvottelematta ensin heidän kanssaan.
Kyllä tuo kartta on aika rikas jopa meikäläisen vehjekseen, vaikka se tykkääkin rikkaammasta seoksesta.
Parhaat tehot kone on ruukannut antaa 13,2 seuduilla.
Katotaan mitä kone tuosta tykkää, kunhan kelit antaa myöten.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Re: Can-Am DS450
Eli se siis on niin että amerikan bensaa tarvitaan enemmän kun meijän RON bensaa? Ja sen takia aina noi valmiit kartat on paksulla kun ne tuodaan tänne? No parempi paksulla kun laihallapoke kirjoitti:Joo, kyllä tuolla amerikan pensalla joutuu säätämään rikkaammalle.
Omaan Tune Monsteriin tuli viime päivityksen yhteydessä valmiit A/F kartat joita ei valmistajan mukaan saisi mennä muuttelemaan neuvottelematta ensin heidän kanssaan.
Kyllä tuo kartta on aika rikas jopa meikäläisen vehjekseen, vaikka se tykkääkin rikkaammasta seoksesta.
Parhaat tehot kone on ruukannut antaa 13,2 seuduilla.
Katotaan mitä kone tuosta tykkää, kunhan kelit antaa myöten.

Itellä edellinen vehje säädettiin 12.5 nurkille..ja melko hyvät käppyrät tuli ulos. Canasta tosin odotan kyllä enemmän tehoa, väännöissä ehkä hävitään..Samassa penkissä käyn nii voi verrata