QSC variaattorin hilppeet
Re: QSC variaattorin hilppeet
Tuo paksu prikka vaikutti myös ylös, niinkuin hieman pelkäsin.
Eipä se auta kuin vaihtaa se ohuempaan, jos tartuntakierrokset ei mene liian alas.
Jos prikan vaihto ei auta tarpeeksi, laita seuraavaksi kärkipainoa pykälä lisää.
Seuraa myös ohjekaaviota, mitkä painot sopii toisiinsa.
Joskus, kun ei osu esisäätö heti kohdalleen, vaatii säätö maallikolta äkkiseltään hieman pitkäjänteisyyttä.
Nämä on kuitenkin kaikki yksilöitä, vaikka antaa valmistajalle tiedot käyttötarkoituksesta, ei kaikki aina välttämättä natsaa.
Näyttäisi tähän mennessä saaduista kokemuksista, että kasisataset ja nyt myös tonniset sattuu paremmin kohdilleen esisäätöjen osalta. Luultavasti se johtuu siitä että niitä on hierottu eniten tuotekehittelyn osalta ja pienemmät on jääneet vähemmälle.
Eipä se auta kuin vaihtaa se ohuempaan, jos tartuntakierrokset ei mene liian alas.
Jos prikan vaihto ei auta tarpeeksi, laita seuraavaksi kärkipainoa pykälä lisää.
Seuraa myös ohjekaaviota, mitkä painot sopii toisiinsa.
Joskus, kun ei osu esisäätö heti kohdalleen, vaatii säätö maallikolta äkkiseltään hieman pitkäjänteisyyttä.
Nämä on kuitenkin kaikki yksilöitä, vaikka antaa valmistajalle tiedot käyttötarkoituksesta, ei kaikki aina välttämättä natsaa.
Näyttäisi tähän mennessä saaduista kokemuksista, että kasisataset ja nyt myös tonniset sattuu paremmin kohdilleen esisäätöjen osalta. Luultavasti se johtuu siitä että niitä on hierottu eniten tuotekehittelyn osalta ja pienemmät on jääneet vähemmälle.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
- soulost
- 6WD
- Viestit: 416
- Liittynyt: 01 Maalis 2010 21:02
- Mönkijä:: Can Am Outlander 840BB XMR
- Paikkakunta: Mäntyharju
Re: QSC variaattorin hilppeet
Eli prikan vaihto paksummpaan nostaa kierroksia, niinkö? MIllä kierrosalueella vai läpi kierrosalueen?poke kirjoitti:Tuo paksu prikka vaikutti myös ylös, niinkuin hieman pelkäsin.
Eipä se auta kuin vaihtaa se ohuempaan, jos tartuntakierrokset ei mene liian alas.
Jos prikan vaihto ei auta tarpeeksi, laita seuraavaksi kärkipainoa pykälä lisää.
Seuraa myös ohjekaaviota, mitkä painot sopii toisiinsa.
Joskus, kun ei osu esisäätö heti kohdalleen, vaatii säätö maallikolta äkkiseltään hieman pitkäjänteisyyttä.
Nämä on kuitenkin kaikki yksilöitä, vaikka antaa valmistajalle tiedot käyttötarkoituksesta, ei kaikki aina välttämättä natsaa.
Näyttäisi tähän mennessä saaduista kokemuksista, että kasisataset ja nyt myös tonniset sattuu paremmin kohdilleen esisäätöjen osalta. Luultavasti se johtuu siitä että niitä on hierottu eniten tuotekehittelyn osalta ja pienemmät on jääneet vähemmälle.
Mulla on nyt ohuemmalla prikalla ja painavilla kärkipainoilla ongelmana, että kiihdytyksen keski ja ylävaihe jää hieman alle tavoitellun (n. 6700rpm->), kun vedät kaasun pohjaan vermeen ollessa jo vauhdissa. Hitaalla puolella tätä ei niinkään ole, eli nostaa kierrokset herkemmin ylös - johtuuko sitten siitä, että renkaat pikkasen sutii?
Team MönkijäVarikko
- 2013 Can Am Outlander XMR 650>840BB G2 alias "Mörkö"
- 2011 Can Am Outlander 400
- 2006 Arctic Cat 400
http://www.youtube.com/jabe84
Mäntyharju - Se oikea paikka elää ja harrastaa http://www.mantyharju.fi
- 2013 Can Am Outlander XMR 650>840BB G2 alias "Mörkö"
- 2011 Can Am Outlander 400
- 2006 Arctic Cat 400
http://www.youtube.com/jabe84
Mäntyharju - Se oikea paikka elää ja harrastaa http://www.mantyharju.fi
Re: QSC variaattorin hilppeet
Tyhmästä päästä kärsii koko keho - vähän liian myöhässä tuli "lopullinen" kipinä settiin.
Jos jollain palaa hihat, tai muuten vaan ylimääräisenä -800 '06 outtiin sopiva setti niin tarjoa! Jos kimppaa tulossa joskus, niin mukana ollaan. Käykö tuo vanhaan 800 käypänen setti uuteen tonniseen? Ihan vain tulevaisuutta ajatellen?
Mites maantieajajat, onko matka-ajon kierroksia saatu tiputettua ilman jotta kiihtyminen ihan järkyttävästi kärsisi.
Mutta juu, pitkät piuhat oli täällä.. Hmph..
Jos jollain palaa hihat, tai muuten vaan ylimääräisenä -800 '06 outtiin sopiva setti niin tarjoa! Jos kimppaa tulossa joskus, niin mukana ollaan. Käykö tuo vanhaan 800 käypänen setti uuteen tonniseen? Ihan vain tulevaisuutta ajatellen?
Mites maantieajajat, onko matka-ajon kierroksia saatu tiputettua ilman jotta kiihtyminen ihan järkyttävästi kärsisi.
Mutta juu, pitkät piuhat oli täällä.. Hmph..

Kulkine hakusessa
Re: QSC variaattorin hilppeet
Ymmärtääkseni noilla prikoilla saadaan säädettyä lähinnä tartuntakierroksia.
Jousen tuo paksumpi prikka kuitenkin tiukentaa, joten arvelisin sen vaikuttavan myös ylempänä.
Karkaileeko soulostin koneessa kierrokset rajoittimelle, kun lämäsee tinarin tiskiin lähes tyhjäkäynniltä ?
Jos ei, niin kärsii kokeilla tuota paksua prikkaa, tai keventää sitä kärkipainoa.
Pikkupuolella kone jaksaa nostaa kierroksia ylemmäs, varsinkin jos kytkimessä on vähän liikaa puntteja.
Jousen tuo paksumpi prikka kuitenkin tiukentaa, joten arvelisin sen vaikuttavan myös ylempänä.
Karkaileeko soulostin koneessa kierrokset rajoittimelle, kun lämäsee tinarin tiskiin lähes tyhjäkäynniltä ?
Jos ei, niin kärsii kokeilla tuota paksua prikkaa, tai keventää sitä kärkipainoa.
Pikkupuolella kone jaksaa nostaa kierroksia ylemmäs, varsinkin jos kytkimessä on vähän liikaa puntteja.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Re: QSC variaattorin hilppeet
Ainahan nuo säädöt on jonkunasteisia kompromisseja, mutta lähtöajatelmana on että paremmin kaasuun vastaava ja tarttuvampi kytkin ja kitti voidaan säätää matalemmille kruisinkikierroksille.opcaravan kirjoitti:Mites maantieajajat, onko matka-ajon kierroksia saatu tiputettua ilman jotta kiihtyminen ihan järkyttävästi kärsisi
Omassa laitteessa esim on 80km/h vauhdeissa 5200-5250rpm ja 90-100km/h n.5700-5750rpm ja wotilla 7500rpm.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Re: QSC variaattorin hilppeet
Noo sulla taitaa olla kaverina vielä välitetty lootakin? Käsitänkö oikein?poke kirjoitti:Ainahan nuo säädöt on jonkunasteisia kompromisseja, mutta lähtöajatelmana on että paremmin kaasuun vastaava ja tarttuvampi kytkin ja kitti voidaan säätää matalemmille kruisinkikierroksille.opcaravan kirjoitti:Mites maantieajajat, onko matka-ajon kierroksia saatu tiputettua ilman jotta kiihtyminen ihan järkyttävästi kärsisi
Omassa laitteessa esim on 80km/h vauhdeissa 5200-5250rpm ja 90-100km/h n.5700-5750rpm ja wotilla 7500rpm.
Mutta juu, järjetön viriviri kuume tuli. Vanhuksesta voisi tehdä (koittaa tehdä) vähän rivakemman =)
Kulkine hakusessa
- soulost
- 6WD
- Viestit: 416
- Liittynyt: 01 Maalis 2010 21:02
- Mönkijä:: Can Am Outlander 840BB XMR
- Paikkakunta: Mäntyharju
Re: QSC variaattorin hilppeet
Tässä näitä vanhoja testejä 400 kanssa:
Tulin juuri tallista. QSC jousi edessä, vakio takana, tyvi 3/4" SH ja kärki 1/2" SH (vaikka ei saisi laittaa?) ja tulokset olivat
alkuun nousee kierrokset 7200rpm, laskee 6900 ja nousee sen jälkeen loppukiihdytyksen ajaksi 7200-7300, kunnes välitykset loppuvat.
Outlander 400, vakiokumit
- 4 säädettävää kynttä, vihreä ja keltainen jousi (jos nyt oikein muistan)
- QSC:n jouset edessä ja takana, edessä ohut simmilevy
- Kärkipaino 1/4"SH
- Tyvipaino 5/8" SH
Testien tulos:
Kytkentänopeus on n. 2200 ja laite liikkuu jo 2400rpm. Täyskiihdytyksellä aluksi n. 7200rpm, niiaa hetken ja sitten nousee 7400rpm ja yli, kunnes kiertää melkein rajoittimelle. Kärkipaino on vaihdettava aavistuksen painavampaan.
=> Eli mietin sitä, että jos saisi n. 100 - 200rpm nousemaan ylemmäs pelkällä paksummalla simmillä, niin olisin erittäin tyytyväinen.
Tulin juuri tallista. QSC jousi edessä, vakio takana, tyvi 3/4" SH ja kärki 1/2" SH (vaikka ei saisi laittaa?) ja tulokset olivat
alkuun nousee kierrokset 7200rpm, laskee 6900 ja nousee sen jälkeen loppukiihdytyksen ajaksi 7200-7300, kunnes välitykset loppuvat.
Outlander 400, vakiokumit
- 4 säädettävää kynttä, vihreä ja keltainen jousi (jos nyt oikein muistan)
- QSC:n jouset edessä ja takana, edessä ohut simmilevy
- Kärkipaino 1/4"SH
- Tyvipaino 5/8" SH
Testien tulos:
Kytkentänopeus on n. 2200 ja laite liikkuu jo 2400rpm. Täyskiihdytyksellä aluksi n. 7200rpm, niiaa hetken ja sitten nousee 7400rpm ja yli, kunnes kiertää melkein rajoittimelle. Kärkipaino on vaihdettava aavistuksen painavampaan.
=> Eli mietin sitä, että jos saisi n. 100 - 200rpm nousemaan ylemmäs pelkällä paksummalla simmillä, niin olisin erittäin tyytyväinen.
Team MönkijäVarikko
- 2013 Can Am Outlander XMR 650>840BB G2 alias "Mörkö"
- 2011 Can Am Outlander 400
- 2006 Arctic Cat 400
http://www.youtube.com/jabe84
Mäntyharju - Se oikea paikka elää ja harrastaa http://www.mantyharju.fi
- 2013 Can Am Outlander XMR 650>840BB G2 alias "Mörkö"
- 2011 Can Am Outlander 400
- 2006 Arctic Cat 400
http://www.youtube.com/jabe84
Mäntyharju - Se oikea paikka elää ja harrastaa http://www.mantyharju.fi
Re: QSC variaattorin hilppeet
Jos olet tuohon ylempään säätöön melkein tyytyväinen, niin kokeile vain tuota paksumpaa prikkaa, voi olla ratkaisu sinulle.
Alempi näyttää omaan silmään paremmalta, mutta oma maku on aina ratkaiseva tekijä ja tietysti jos ajaa maantiellä paljon, on ylempi säästävämpi.
Alempi näyttää omaan silmään paremmalta, mutta oma maku on aina ratkaiseva tekijä ja tietysti jos ajaa maantiellä paljon, on ylempi säästävämpi.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Re: QSC variaattorin hilppeet
Kylläkyllä, mutta alkuperäinen kytkin hukkaa tuon laatikon harvennuksen, joten vähintään kittiä ja nahkeampaa remmiä tarvii kaveriksi.opcaravan kirjoitti:Noo sulla taitaa olla kaverina vielä välitetty lootakin? Käsitänkö oikein?poke kirjoitti:Ainahan nuo säädöt on jonkunasteisia kompromisseja, mutta lähtöajatelmana on että paremmin kaasuun vastaava ja tarttuvampi kytkin ja kitti voidaan säätää matalemmille kruisinkikierroksille.opcaravan kirjoitti:Mites maantieajajat, onko matka-ajon kierroksia saatu tiputettua ilman jotta kiihtyminen ihan järkyttävästi kärsisi
Omassa laitteessa esim on 80km/h vauhdeissa 5200-5250rpm ja 90-100km/h n.5700-5750rpm ja wotilla 7500rpm.
Mutta juu, järjetön viriviri kuume tuli. Vanhuksesta voisi tehdä (koittaa tehdä) vähän rivakemman =)
Eli myös säädettävällä kytkimellä ja kitillä pystyy jotakuinkin järkeviin kompromisseihin.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
-
- Tracks
- Viestit: 1016
- Liittynyt: 10 Syys 2008 20:44
- Mönkijä:: Japanialaista 1syl Woimaa
- Paikkakunta: Eura
- Viesti:
Re: QSC variaattorin hilppeet
Onkos kukaan kerinnyt testailemaan?
Hiljaista on ollut ja täällä ollaan uteliaita...
Ite en ole ehtinyt tekemään koneelle mitään muuta kuin tuhoomaan koneen ulkonäön melko totaalisesti omilla virityksilläni...
Hiljaista on ollut ja täällä ollaan uteliaita...

Ite en ole ehtinyt tekemään koneelle mitään muuta kuin tuhoomaan koneen ulkonäön melko totaalisesti omilla virityksilläni...
Re: QSC variaattorin hilppeet
Ei ole tullut testailtua, ohjeet täyttä hepreaa (lontoo ei taivu meikäläiseltäjussa79 kirjoitti:Onkos kukaan kerinnyt testailemaan?
Hiljaista on ollut ja täällä ollaan uteliaita...![]()
Ite en ole ehtinyt tekemään koneelle mitään muuta kuin tuhoomaan koneen ulkonäön melko totaalisesti omilla virityksilläni...

- stequ78
- Tracks
- Viestit: 998
- Liittynyt: 29 Tammi 2011 08:21
- Mönkijä:: Mönkkäri myyty :)
- Paikkakunta: Porin kylä
Re: QSC variaattorin hilppeet
Asiasta en mittää ymmärrä mut utelias kun olen niin kysyn että miten se kitti on tuntunut pettymykseltä, jos tosiaan hintaa on tuon verran niin vois kuvitella et toimii niinku "junan hissi" 

So give me this and give me that smother me. And give me some of that bad stuff...
Re: QSC variaattorin hilppeet
Siis oisin kuvitellut että 650xt:n kitti olisi ollut esisäädettynä tarkemmin, 800-1000 kitit kun on käsittääkseni näin... Kyllä 650:n kittikin joskus iloksi muuttuu, kunhan saa oikeat säädöt hierottua kohdalleen.stequ78 kirjoitti:Asiasta en mittää ymmärrä mut utelias kun olen niin kysyn että miten se kitti on tuntunut pettymykseltä, jos tosiaan hintaa on tuon verran niin vois kuvitella et toimii niinku "junan hissi"
Re: QSC variaattorin hilppeet
Ei kannata vaipua epätoivoon, kyllä ne säädöt sieltä löytyy. Hieman on pintaa raapaistu eri mahdollisuuksista.
Ei noita turhaan kutsuta esisäädöiksi ja jätetä kierreliimoja säätöruuveista pois, aina ne ei satu kohdilleen.
Kysäiseppä MazaP:ltä millä säädöillä hän ajeli, setti on kyllä päivittynyt Masan ajoilta ja mies ajeleekin nykyjään kasisatasella sama kitti sisuksissa. Jos ei hirveästi tule suohautoja sukelleltua, niin xmr:n rautahelix pudottaa myös kierroksia wotilla. Sen huono puoli on, että se pitää hieman liian isoa vaihdetta päällä extreme upotuksissa.
Oman kytkimen esisäädöt oli ihan viturallaan, vaikka tulikin isommalta valmistajalta, jopa ykkösen jousi oli liian löysä.
Helixi pitäisi myös vaihtaa mieluisampaan, silti en ole pettynyt kytkimeen.
Jos haluaa parantaa laitettaan ja vaihtaa osia parempiin, pitää olla valmis aina jotain säätöä tekemään.
Ei noita turhaan kutsuta esisäädöiksi ja jätetä kierreliimoja säätöruuveista pois, aina ne ei satu kohdilleen.
Kysäiseppä MazaP:ltä millä säädöillä hän ajeli, setti on kyllä päivittynyt Masan ajoilta ja mies ajeleekin nykyjään kasisatasella sama kitti sisuksissa. Jos ei hirveästi tule suohautoja sukelleltua, niin xmr:n rautahelix pudottaa myös kierroksia wotilla. Sen huono puoli on, että se pitää hieman liian isoa vaihdetta päällä extreme upotuksissa.
Oman kytkimen esisäädöt oli ihan viturallaan, vaikka tulikin isommalta valmistajalta, jopa ykkösen jousi oli liian löysä.
Helixi pitäisi myös vaihtaa mieluisampaan, silti en ole pettynyt kytkimeen.
Jos haluaa parantaa laitettaan ja vaihtaa osia parempiin, pitää olla valmis aina jotain säätöä tekemään.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Re: QSC variaattorin hilppeet
poke kirjoitti:Tuo paksu prikka vaikutti myös ylös, niinkuin hieman pelkäsin.
Eipä se auta kuin vaihtaa se ohuempaan, jos tartuntakierrokset ei mene liian alas.
Jos prikan vaihto ei auta tarpeeksi, laita seuraavaksi kärkipainoa pykälä lisää.
Seuraa myös ohjekaaviota, mitkä painot sopii toisiinsa.
Joskus, kun ei osu esisäätö heti kohdalleen, vaatii säätö maallikolta äkkiseltään hieman pitkäjänteisyyttä.
Nämä on kuitenkin kaikki yksilöitä, vaikka antaa valmistajalle tiedot käyttötarkoituksesta, ei kaikki aina välttämättä natsaa.
Näyttäisi tähän mennessä saaduista kokemuksista, että kasisataset ja nyt myös tonniset sattuu paremmin kohdilleen esisäätöjen osalta. Luultavasti se johtuu siitä että niitä on hierottu eniten tuotekehittelyn osalta ja pienemmät on jääneet vähemmälle.
Ei vaivuta epätoivoon, aikaa ja useita testi ajeluita tämä säätäminen vaatii....Ei kannata vaipua epätoivoon, kyllä ne säädöt sieltä löytyy. Hieman on pintaa raapaistu eri mahdollisuuksista.
Ei noita turhaan kutsuta esisäädöiksi ja jätetä kierreliimoja säätöruuveista pois, aina ne ei satu kohdilleen.
Tänään taas säädetään. Ohuemman prikan vaihdoin ja kärki ja pohja reiässä 5/8" painot, 7700 kierrokset.
Mitkä on ihanteelliset kytketäkierrokset.? omassa ottaa nyt kytkin kiinni 1700rpm vähäsen ja 2100rpm nappaa kunnolla kiinni.