QSC variaattorin hilppeet

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
Kartza
Tracks
Viestit: 1783
Liittynyt: 20 Elo 2004 00:23
Mönkijä:: Can-am 650 xt -11

Re: QSC variaattorin hilppeet

Viesti Kirjoittaja Kartza »

poke kirjoitti:Kokeile vaan sitä 1/2"sh-ruuvia kärkeen ja orkkisjousta kakkoseen.
Menee sh ja ss painot jo sekaisin. :oops: Piti vielä tarkastaa mitä olin eilen pienis tuiteriis kiinni ruuvannut. Oikein olivat, korjailin painot edelliseen viestiin oikein. (ss<=>sh)
Avatar
SETMA
Tracks
Viestit: 1249
Liittynyt: 15 Tammi 2010 07:10
Mönkijä:: ?
Paikkakunta: ympyrä

Re: QSC variaattorin hilppeet

Viesti Kirjoittaja SETMA »

Kartza kirjoitti:
SETMA kirjoitti:Joo,toi kitkarengas kannattaa kyllä katsoa.Pieni osa mutta suuri vaikutus.Ja tolla jousen kanittelulla tarkoitin sitä ,että lautasen ollessa kädessä jousi liikkuu lautasen sisällä ilman takertelua jousta pyörittäessä.Jos jousi ei pyöri herkästi niin koneen käydessä jousi saattaa joskus kanittaa ja aiheuttaa oireita.
Laittelin yv videonlinkin, katoppa toimiiko moitteetta. Minun mielestäni pyöri jousi ihan hyvin.?
Hienosti jousi liikkuu eli ei huolta siitä.Mun mielestä kannattas ajella normaalisti vähän aikaa ja kuulostella miten kytkin toimii,eikä hakea koko ajan vaan wottia kohilleen.
Haminan seudun mönkijät ry
Kartza
Tracks
Viestit: 1783
Liittynyt: 20 Elo 2004 00:23
Mönkijä:: Can-am 650 xt -11

Re: QSC variaattorin hilppeet

Viesti Kirjoittaja Kartza »

Wottia nyt haettu kohdilleen lähinnä siksi, kun maastossa vielä maa jäässä eikä pyörät saa pitoja. Ajeltu on normisti välillä. On myös karhennettu kiiltoa pois lautasista ja remmestä. Tuli nyt testattua vakio jousta kakkosessa. tulos.
7900rpm->7350rpm kp. sh1/2" tp.ss 5/8" painoilla qsc:n jousi 1+ohut prikka ja 2 jousi org. kk1900-2000rpm (uusi remmi)
Tällä setillä piirsi hiekkaisilla renkailla 3-4m raitaa, keula kyllä pysyi hyvin maassa. Upottavassa maastossa alkaisi varmaan tämä setti olla hyvä.?
Paitsi ojien yli hyppiminen varmaan tuottaa vielä tuskaa, tähän kun vielä löytyisi lääkettä niin olisi mulle ihan hyvä.
Avatar
SETMA
Tracks
Viestit: 1249
Liittynyt: 15 Tammi 2010 07:10
Mönkijä:: ?
Paikkakunta: ympyrä

Re: QSC variaattorin hilppeet

Viesti Kirjoittaja SETMA »

No nyt nuo säädöt kuulostaa ihan hyvältä.Kytkentäkierroksia kun sitten säätelet mieluisiksi kunhan pääsee kunnolla ajeleen.
Haminan seudun mönkijät ry
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: QSC variaattorin hilppeet

Viesti Kirjoittaja poke »

Eppäilen että alkaa asettua noilla, kunhan hieman antaa aikaa. Kyllä se keulakin kevenee kunhan pitoja löytyy, ainakin lyhkäsellä. :wink:

Voi johtua pehmoisista jousistakin, jottei ole kovin innokas keulimaan.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Kartza
Tracks
Viestit: 1783
Liittynyt: 20 Elo 2004 00:23
Mönkijä:: Can-am 650 xt -11

Re: QSC variaattorin hilppeet

Viesti Kirjoittaja Kartza »

SETMA kirjoitti:No nyt nuo säädöt kuulostaa ihan hyvältä.Kytkentäkierroksia kun sitten säätelet mieluisiksi kunhan pääsee kunnolla ajeleen.
On vähän vaikeaa saada näillä jousilla säätöihin. paksummalla prikalla nousee myös yläkierroksetkin.
poke kirjoitti:Eppäilen että alkaa asettua noilla, kunhan hieman antaa aikaa. Kyllä se keulakin kevenee kunhan pitoja löytyy, ainakin lyhkäsellä. :wink:

Voi johtua pehmoisista jousistakin, jottei ole kovin innokas keulimaan.
Eli pitäisi löytää qsc:n ja alkuperäisen kakkos jousen välimalli, jos haluaa keulan kevenevän edes lyhyellä puolella .?

Onko nämä jouset sitten liian jäykkiä uutena, kun monesti painotetaan tuota ajelua.
Kokeilin puristaa qsc:n kakkos jousen muutaman kerran läjään, n. 3mm meni läjään alkuperäisestä mitasta.
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: QSC variaattorin hilppeet

Viesti Kirjoittaja poke »

Taas meikäläinen ilmaisi asian sekavasti, tarkoitin iskarin jousia, anteeksi.
Kova ja korkea alusta auttaa keulaa nousemaan.

Kyllä kaikissa jousissa tuppaa olemaan aina se ensi kireys, joka tasoittuu aikaa myöten.
Otetaan esimerkiksi vaikkapa juuri äsken mainitut iskarin jouset, eka tiukkuus lähtee niistä aika pian.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Kartza
Tracks
Viestit: 1783
Liittynyt: 20 Elo 2004 00:23
Mönkijä:: Can-am 650 xt -11

Re: QSC variaattorin hilppeet

Viesti Kirjoittaja Kartza »

Voikun toi keula kevenisi edes näin hyvin, mitä toi 500. http://quadshopcustoms.com/Events_Results_Racers.html
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: QSC variaattorin hilppeet

Viesti Kirjoittaja poke »

Jos se mustaa piirtää muutaman metrin assuun, niin kyllä se keulaakin pitäisi kohauttaa, kuhan pitoa löytyy.

Täällä laitettiin pariin canaan qsc-kytkyttimet, -11 reneen ja olikohan se samanvuotinen maxioutti, ärriä molemmat.

Rene repi assulla keulaa keviäksi siihen malliin jotta aina tahtoi jännäkakka tulla kurkkimaan, maxi sensijaan piirteli
hassuja viivoja.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Kartza
Tracks
Viestit: 1783
Liittynyt: 20 Elo 2004 00:23
Mönkijä:: Can-am 650 xt -11

Re: QSC variaattorin hilppeet

Viesti Kirjoittaja Kartza »

poke kirjoitti:Jos se mustaa piirtää muutaman metrin assuun, niin kyllä se keulaakin pitäisi kohauttaa, kuhan pitoa löytyy.

Täällä laitettiin pariin canaan qsc-kytkyttimet, -11 reneen ja olikohan se samanvuotinen maxioutti, ärriä molemmat.

Rene repi assulla keulaa keviäksi siihen malliin jotta aina tahtoi jännäkakka tulla kurkkimaan, maxi sensijaan piirteli
hassuja viivoja.
Oli toi mun ilo liian aikaista, sillä kävin testaas vielä qsc kakkos jousta. Oli haihtunut edelliset jäljet asfaltilta. :(
kallma
2WD
Viestit: 27
Liittynyt: 03 Huhti 2011 18:45
Mönkijä:: can-am 650xmr

Re: QSC variaattorin hilppeet

Viesti Kirjoittaja kallma »

Tiedätkö Poke muuten onko painojen profiili sama kaikissa kiteissä? Eli tarkoitan kun tilauksessa mainitaan ajettava alusta/ajotyyli onko esimerkiksi maastokitissä pehmämpi kiinniotto nykivää ajoa estämässä kuin tiemallissa?
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: QSC variaattorin hilppeet

Viesti Kirjoittaja poke »

Sama on profiili ja jouset, mitä nyt olen käynyt kattelemassa noilla ameritiikan foorumeilla.

Ainoastaan päivityksien yhteydessä jotain uusia muutoksia tulee aina.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Avatar
SETMA
Tracks
Viestit: 1249
Liittynyt: 15 Tammi 2010 07:10
Mönkijä:: ?
Paikkakunta: ympyrä

Re: QSC variaattorin hilppeet

Viesti Kirjoittaja SETMA »

Mites kartza toi ajo-alusta missä oot testaillu.Alustan pitäis olla suht pitävä ja joka vedolla samanlainen että sais vertailukelpoisia vetoja aikaiseksi.Ite eilen pitkästä aikaa omalla kikottimella ajelin ja testailin lähtöjä.Lumella kytkykierrokset 1800 ja wot 7800 josta laskee 7500.Hiekalla kytky 1800 sekä wot pysyy n. 7300 koko vedon ajan.Ja koneena 800 outti 27 palloilla .
Haminan seudun mönkijät ry
Kartza
Tracks
Viestit: 1783
Liittynyt: 20 Elo 2004 00:23
Mönkijä:: Can-am 650 xt -11

Re: QSC variaattorin hilppeet

Viesti Kirjoittaja Kartza »

SETMA kirjoitti:Mites kartza toi ajo-alusta missä oot testaillu.Alustan pitäis olla suht pitävä ja joka vedolla samanlainen että sais vertailukelpoisia vetoja aikaiseksi.Ite eilen pitkästä aikaa omalla kikottimella ajelin ja testailin lähtöjä.Lumella kytkykierrokset 1800 ja wot 7800 josta laskee 7500.Hiekalla kytky 1800 sekä wot pysyy n. 7300 koko vedon ajan.Ja koneena 800 outti 27 palloilla .
Märällä soralla olen testannut kahteen suuntaan, (sorapinta 0-16mm kivikoko) suoran pituus n.1,5km. Ja jos tulos on ollut vähän epäilyttävä olen suoran puolesta välistä ottanut uuden lähdön.
Toi suora jossa olen käynyt testaamassa on tässä kotini lähellä (500m) joka on ns. vr:n huoltotie. Tämä on siinä mielessä hyvä, kun on rakenteilla viereen parasta aikaa toisen junan radan teko, niin traktorit ja kuormurit on sen aina jyrännyt tasaseksi päivän mittaan.

Etkö ole tyytyväinen oman canasi arvoihin.? qsc:n mukaan rene/outti 800 vm. 2006-2008 7200rpm +-100 ja vm. 2009-2011 7400rpm+-100

Tänään kävin ajelemassa kuortaneen reitillä maastossa, ja kyllä pikkasen liikaa on mielestäni kierroksia koneessa koko ajan. Testattiin asfaltilla ottaa 100m kiihdytys lähtö 850 polle, 800xxc cana ja mun 650xt Ja xxc kiihtyi parhaiten sitten 850 polle ja viimeiseksi jätettiin 650 cana. Sitten kokeiltiin vielä 800xxc:n kanssa kiihdyttää 30- 50m tiheällä puolella (850 polle ei ollut tässä) Niin mun 650 xt kiihtyi paremmin kuin vakio 800xxc. Molemmilla oli 27" itp renkaat alla. Että semmosta tänään.

E. lisätään vielä sen verran että, eikös tämä kerro jo aika paljon että 1 vari on aika ok säädöissä ja 2 taas ei.? 11hp muistaakseni on eroa uudempien 800 ja 650 teho ero. Eli pitäisi pitkällä puolella mennä aika samoihin 100m kiihdytys 650(QSC kitti) ja (vakio)800:n, tämän jälkeen pitäisi alkaa näkyä ja puhua toi 11 hp, teho ero selvästikkin.?
Avatar
SETMA
Tracks
Viestit: 1249
Liittynyt: 15 Tammi 2010 07:10
Mönkijä:: ?
Paikkakunta: ympyrä

Re: QSC variaattorin hilppeet

Viesti Kirjoittaja SETMA »

Testiolosuhteet on ainakin kohillaan.Olen ollu suht tyytyväinen säätöihin mut pitää alkaa perehtymään lisää jossain vaiheessa ja koittaa myös pienempiä rinkuloita tulevaa tl-käyttöä silmälläpitäen.Siinäpä sitten on hommaa hakea kompromissi molemmille :doubt:
Haminan seudun mönkijät ry
Vastaa Viestiin