kulkuri1 kirjoitti:Nyt sain vihdoin tulpat tilauksesta, samalla tuli ostettua tuohon koneeseen kuuluva Dynojetin suutinsarja missä erikokoisia suuttimia+neula.
Mietin pitemmän aikaa että missä tuossa kaasarissa on Seos ruuvi, noh prkl sehän löytyi messinkin ns lukituslevyn alta.
Vaihdatko samalla ilmansuodattimen vai pidätkö vakion? Olikohan se niin, että tarvi myös enempi ilmaa jos laittaa tuon suutin sarjan joku korjatkoon jos puhun höpöjä jälleen =).
kerro, kun saat kylmänä sen pätkimisen loppumaan. sun pitäis ottaa mönkijä ja mennä penkkii niiden suuttimien,neulojen kanssa niin saisit kaikki hepat koneesta irti.
Viimeksi muokannut kille666, 07 Huhti 2012 15:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kulkuri1 kirjoitti:Nyt sain vihdoin tulpat tilauksesta, samalla tuli ostettua tuohon koneeseen kuuluva Dynojetin suutinsarja missä erikokoisia suuttimia+neula.
Mietin pitemmän aikaa että missä tuossa kaasarissa on Seos ruuvi, noh prkl sehän löytyi messinkin ns lukituslevyn alta.
Vaihdatko samalla ilmansuodattimen vai pidätkö vakion? Olikohan se niin, että tarvi myös enempi ilmaa jos laittaa tuon suutin sarjan joku korjatkoon jos puhun höpöjä jälleen =).
kerro, kun saat kylmänä sen pätkimisen loppumaan. sun pitäis ottaa mönkijä ja mennä penkkii niiden suuttimien,neulojen kanssa niin saisit kaikki hepat koneesta irti.
Kyllä sinne joku suti olis hyvä vaihtaa, melko ahistava on se alkuperäinen.
Tuli ostettua käytettynä tuollainen SMC 500RE -2010, Ajettuna 4000km, kunto kuin uudella. Nyt vehkeellä 400km ajaneena voin sanoa että meno on hulvattoman hauskaa ja vehjehän on tietysti täysitehoinen. Tänään tein menopeliin 4000km huollon, mikä sujui hyvin.
Yksi asia minua vaivaa tuossa vehkeessä, kun vehkeen käynnistää kylmällä koneella niin sitä saa käyttää paikallaan tyhjäkäynnillä noin 5minuuttua ennen kuin voi lähteä liikenteeseen, muuten kone pätkii eikä anna ottaa kierroksia jos ei anna käydä tarpeeksi pitkään. Vaikuttaisi että ei saa tarpeeksi bensaa, mutta vehje toimii hienosti kun antaa sitten 5minuutin jälkeen lähteä liikkeelle. Tulppa oli hyvin ruskea niinkuin pitääkin olla ja kaasutin purettiin ja putsattiin kauttaaltaan kaasuttimen puhdistusaineella ja paineilmalla. Pääsuutin 150.
Tuntuu kuin tuossa olisi jokin esto että ei anna lähteä liikkeelle koska ryypyn vähäinen/täysi päällelaittokaan ei auta ongelmaa.
Tekeekö teillä muilla Villikissojen omistajilla kissat samoin vai onko tuo uusia säätöjä vailla?
Kolmas kesä 500Re puikoissa lähestyy ja aina ollut vähän samaa vikaa itellä, jos ulkona ei ole +20c vähintään niin sen viis minsaa sitä saa pitää käynnissä ettei stumppaa ekaan risteykseen, ryypyn käytöllä tai käyttämättömyydellä ei tunnu juuri olevan merkitystä. Peukalo kun on itsellä keskellä kämmentä en ole kummemmin asiaa ihmetellyt mutta joku muutos tähän olisi kieltämättä kiva saada, varsinkin kylmällä laite on välillä todella vaikea saada käyntiin ja pysymään käynnissä.
Imupuolella venttiilit siis kantaneet paljon, onneksi ei ole mennyt risaksi koko moottori. Pitänee ottaa yhteyttä Lamokseen ja tilailla säätöpaloja. Muistaako kukaan säätöpalan halkasijaa? Olisi kiva tietää käykö esim hondan, kawan, pollen ym säätöpalat tuohon.
Ps. Tein tuossa kun oli aikaa kivan näköiset madallus palat tuohon eteen, tarvittaessa voin niitä tehdä myös muille. Kuvia linkitän johonkin kun saan palikat kiinni ennen ja jälkeen.
Pistähän kuvat jakoon kun saat laitettua palat paikoilleen, saattaisipa olla kiinnostusta moiseen itselläkin. Ja ajattelitko jättää takapään vakiokorkeudelle vai rakentaa siihenkin jonkun ratkaisun ?
stobex kirjoitti:Pistähän kuvat jakoon kun saat laitettua palat paikoilleen, saattaisipa olla kiinnostusta moiseen itselläkin. Ja ajattelitko jättää takapään vakiokorkeudelle vai rakentaa siihenkin jonkun ratkaisun ?
Kelaat ketjua taaksepäin niin on kuvia matalasta RE kissasta. Takapään madallus on vielä helpompi tehdä kun eteen
kulkuri1 kirjoitti:Vihdoin vika selvisi missä vika tuossa vehkeessä:) Jotenkin arvasin että venttiileissä vikaa. Mitattiin venttiilivälykset ja tulokset nämä:
Imupuolella venttiilit siis kantaneet paljon, onneksi ei ole mennyt risaksi koko moottori. Pitänee ottaa yhteyttä Lamokseen ja tilailla säätöpaloja. Muistaako kukaan säätöpalan halkasijaa? Olisi kiva tietää käykö esim hondan, kawan, pollen ym säätöpalat tuoh
Aika vähäisillä kilometreillä on alkanut imuvenat tiukkenemaan, onko öljyjä vaihettu kuin usein ja ilmanputsaria pidetty puhtaana? Noiden huoltojen kohdalla ei kannata laiskotella ja niiden laiminlyöminen selittäisi asian.
Säätöpalat on 9.48 leveitä ja ainakin (yllättäen) 500cc predatorin palat sopii, samoin 450cc yamahan yfz ja yzf koneissa on sama palan leveys.
Öljyinä käytetty aina Motulin tuotteita kaikessa, ilmansuodatinta puhdistettu ja öljytty 1000km välein ja se on hyvässä kunnossa ja laitteella ajetaan vain Asfaltilla matkaajoa.
Edellinen omistaja ei ole katsonut venttiileitä ikinä. No tuleepahan täysi 4000km huolto tehtyä niinkuin pitääkin. Nyt pitäisi vain purkaa yläpäät ja mittailla vanhat palat. Onko tuohon missää olemassa mitään ohjetta suomeksi. Jakomerkithän on nokkaketjujen pyörissä klo:12.00 ja 9.00.
Takapään jätän vakioksi koska vasta nyt madalluspalikoilla peli on hyvännäköinen. Katsotaan sit myöhemmin takapäätä jos tarvetta:)
Kulkuri katsoppa polaris osaston sivulta 8 predator 500 koneen ajoitus.
Venakopan ja nokkapukkien pultit kiristät 9-11nm kun olet saanut oikeenkokoset säätöpalat laitettua.
kulkuri1 kirjoitti:Huomenna menen tallille purkamaan ja mittailemaan uudet säätöpalat, pitää sit taakse tehdä myös madalluspala jos menee hankalaksi ajettavuudeltaan.
Onko kukaan laittanut esim stage6 mittaristoa kissaan että näkyisi kiekka, vedenlämpö ymym tiedot.
Mä laitoin sen orkkiksen kaveriks vaan Koson mittarin missä oli rundit ja 2 lämpöä(esim vesi ja öljy). En ymmärrä että miksei näissä vehkeissä ole lämpömittaria vakiona, canaanki piti hommata erikseen lämpömittari