Joo Pasi, mutkat ei ole kaikille yhtä ystävällisiä.
yaguza kirjoitti: Millekköhän kisabensalle noi kireemmät ennakot on laskettu kun niitäkin on tietääkseni montaa sorttia..
Puolisen vuotta oon etanolilla ajanut eikä oikeestaan mitään huonoa sanottavaa siitä ole ainakaan turbokäytössä, talvikäyttöä en suosittele koska kondensoi vettä todella paljon ja kylmästartit pakkasilla on aika nihkeitä. Koneen lämmöt on tuntunu selkeesti viileemmiltä etanolilla ja nakutus jota kuului 98:lla on loppunut etanoliin siirtymisen jälkeen.
Vaparikäytössä sylinterin puristukset voi nostaa todella korkealle ja siihen lisäks vielä ennakkojen säädöt niin lisää ruutia on luvassa.
Voisi riittää miedoin 104 ronin bensa menovedeksi, en voi vielä varmuudella sanoa. Vanhasta muistista varman päälle käyttäisin noilla ennakoilla kyllä vieläkin laadukkaampaa, vaikkakin on vain 12,5 puristukset.
Sillä vähän kyselen tuon kasivitosen perään, jotta miten sen nakutusominaisuudet verrattuna kisapensaan, kun kone käy viileämpänä rikkaamman seoksen ansiosta.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Pasi S. kirjoitti:
Mistä muuten tuo AFR arvo 9.jotain tulee?? Jokainen konehan on erilainen ja nuo numerot antaa osviittaa, muttei kerro kuinka kone oikeasti voi?
Metanolia polttavat lyhyen matkan menijät pyörivät 12.9-13.3, ja tästä pisemmälle 12.8 ja alle. Turvallisena pitävät jo 12.5 paikkeilla jos seuraa vain tulpan väriä ja tuntee moottorin luonteen.
Turbo-käytössä AFR-arvot ovat kaiketi pienempi/rikkaampia, enkä osaa niistä sanoa mitään, mutta haluaisin tietää miksi näin on???
Moottori on ilmapumppu ja hapesta se teho otetaan?? Eikös? Miksi sitä polttoainetta pitää polttaa enemmän silloin, jos sitä ilmaa avustetaan ahtimella sisään?.... tämä siis jos AFR-arvoja kytätään.
MR Charger ja Yaguza voisi valaista asiaa....
Pitäisikö laittaa oma ketju pystyyn noille polttoaineille ja säädöille?? Mitä mieltä?
Tässä on ilmaantunut asioita, jotka eivät rimmaa nyky-käsitykseni kanssa joten olen valmis oppimaan lisää...
Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
Mun mielestä olis hyvä idea, seoksille ja muille säädöille ja niiden vaikutuksista toisiinsa (esim. ennakot) oma topiikki kun niistähän jauhetaan melkein jokasen otsikon alla.
Te herrat ette tarvitse mitään apua tässä mutta tämän foorumin modena (ja insinöörin koulutuksen joskus suorittaneena) kaino pyyntö. Jos alatte keskustella aiheesta pitäkää se merkkiriippumattomana ja pohjatkaa jutustelu fysiikkaan motomatin tyyliin.
Minä taas ajattelin jotta keskustelu rönsyilisi jokaisen omista käytännön kokemuksista, jotta sitä kautta voisi tietoa kohdentaa omaan laitteeseen. Olisi ikäänkuin alku mistä lähteä liikkeelle.
Tuommoiset motomatin linkit ovat tuikitärkeää tietoa, joskin herättää joitain ristiriitaisia kysymyksiä.
Otan esimerkiksi tuon sytytysennakon, josta tämäkin keskustelu tavallaan polkaistiin, siinä näyttäisi että teoria ja käytäntö ei heti kohtaisi, mutta asia ei silti välttämättä näin olisikaan.
Teoreettinen asiapitoisuus kaipaisi rinnalleen käytännön kokemuksia.
Ne pukkaavat vain olemaan merkkikohtaisia, mutta antavat hyvää esimerkkiä ja rohkaisevat käytännön kokeiluihin.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Sattui tuossa silmään kuvatus itävallan manneksien reneistä.
Ei kyllä ole tuon etuvanteen offsetin kanssa mitään hätää, kun vertaa noihin.
Tänään on tarkoitus laitella alustavasti seoksia paremmin kohdilleen.
Hokasin eilen illalla jotta hyllyllä asustelee 50mm läppärunko, olin unohtanut sen kokonaan.
Uutta osaa paikoilleen ja baanalle.
Viimeksi muokannut poke, 11 Huhti 2013 13:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
poke kirjoitti:Sattui tuossa silmään kuvatus itävallan manneksien reneistä.
Ei kyllä ole tuon etuvanteen offsetin kanssa mitään hätää, kun vertaa noihin.
Saksan pojilla on kyllä tosipaljo käytössä noita 8" leveitä etuvanteita ja kyllähän ne varmasti asfalttiajossa asiansa hoitaa.
Mutta jos katot yhtään supermotoksi rakennettua peliä millä ajetaan kilpaa, niin ei löydy kyllä yhtään vastaavaa setuppia.
Sama hommahan se on autojenkin rakentelussa, rakennetaan "omaa silmää" miellyttäviä mutta käyttöautoiksi niistä ei oikein enää ole.
Näyttää minusta 7" vanteelta, mutta offsettia on sitten vähintäänkin riittävästi omiin vanteisiinkin verrattuna. Ei käänny toisin käsin nuo omat vanteet mutta olen sitä mieltä ettei tässä hätiä mitiä, peli toimii mainiosti näihin omiin tarkoituksiin.
Kävin heittämässä 50mm läppärungon paikoilleen ja muutaman tb-kalibroinnin jälkeen se alkoi pelittämään myös tyhjäkäyntiä oikein.
Pari kaakkia pitäisi tulla takarenkaalle, muuten tuo toimii alkuperäiseen verrattuna voisiko sanoa enemmän on-off tyyliin, eli huomattavasti herkemmin vastaa kaasuun.
Jokunen foto verrokiksi.
Vasemmalla alkuperäinen 46mm.
46 millinen avattuna.
50mm avattuna.
Viimeksi muokannut poke, 11 Huhti 2013 13:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
poke kirjoitti:Näyttää minusta 7" vanteelta, mutta offsettia on sitten vähintäänkin riittävästi omiin vanteisiinkin verrattuna. Ei käänny toisin käsin nuo omat vanteet mutta olen sitä mieltä ettei tässä hätiä mitiä, peli toimii mainiosti näihin omiin tarkoituksiin.
Luulen kyllä että tuolla on jonku verran alumiinia navan ja vanteen välissä kun melkein koko satula näkyy
edit* Näyttää mun mielestä kaseilta kun reunat toillein paistaa paljaana, mulla on seittemän ja niissä ei oo reunat paljaana.
poke kirjoitti:Kävin heittämässä 50mm läppärungon paikoilleen ja muutaman tb-kalibroinnin jälkeen se alkoi pelittämään myös tyhjäkäyntiä oikein.
Pari kaakkia pitäisi tulla takarenkaalle, muuten tuo toimii alkuperäiseen verrattuna voisiko sanoa enemmän on-off tyyliin, eli huomattavasti herkemmin vastaa kaasuun.
Jokunen foto verrokiksi.
Vasemmalla alkuperäinen 46mm.
46 millinen avattuna.
50mm avattuna.
Mahtaako ds olla sama läppä? Ens talvena vois yrittää saada siihen vähän voimaa..
Noista läppärungoista oli puhetta erään toisen tonnireinon omistajan kanssa ja hän oli sitä mieltä että se on liian pieni..??, mites poke onko sulla tietoa kun meikä ei oo mikään tekniikan mc kaiveri että jos sen vaihtais kans isommaksi niin mistäs sitä alkais etsimään/ selvittämään ja pitääkö mitä muutoksia yms tehdä esim bensansyöttöön? Saatte ihan vapaasti naureskella näille mun kysymyksille, mutta tarkoitus vain olis saada tuohon rollaattoriin "jytkyä" kun innostus on kova eikä ajotaidot riitä jos ei oo tehoylivoimaa apuna.
exät:SP800-08, XP850EPS BigGun-10,XP850EPS Forest-11, 1000 Xxc Renegade-12, Scrambler 850 HO EPS-13.RZR 800S EUT-13,Polaris Scrambler xp 1000 2014, Polaris Sporsman Super Atv MONSTER 2015, Polaris XP 1000 Scrambler -16, Polaris RZR Turbo -17
Pelkäämpä vinssi että sun reino saa siivet jos rupeat kovin viilaamaan.
Kyllä ne tonniseen vaihtaa yhtenä viriosana muitten joukossa noita läppärunkoja, merkittävästi herkistää menoa.
Suohiiviskelyyn ei taida passata, mutta sun tyyliseen meuhaamiseen kyllä.
Koko noissa kasvaa koko ajan, taidetaan puhua jo tonnisen kohdalla 54mm:stä.
Muutama laadukas paikka on josta voi kysellä.
Laitan jossain kohtaa yv:nä tarkempaa tietoa.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.