QSC variaattorin hilppeet

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
jussa79
Tracks
Viestit: 1016
Liittynyt: 10 Syys 2008 20:44
Mönkijä:: Japanialaista 1syl Woimaa
Paikkakunta: Eura
Viesti:

Re: QSC variaattorin hilppeet

Viesti Kirjoittaja jussa79 »

No niin!
Nyt on sitten tullut ajeltua QSC:n kytkimellä sen verran, että voi antaa sekä katu-, että maastoajoista melkoisen todenpitävät kuvaukset.
Poikettiin viime viikonloppuna P-JR:n kanssa tuolla Raajärvellä hiukan ajelemassa suolla, mutta sitä ennen ajettiin ns. rautaperse ajo, eli 1600km 24 tunnissa, joten tässä hieman omia mietteitä kytkimestä:

Tiellä ajettaessa varikoppa ei ollut läheskään yhtä kuuma, mitä orkkisvariaattorilla!
Tästä löytyy oikeen ns. kunnollisiakin todisteita, nimittäin P-JR:n jalkaan tuli varikopasta matkan aikana muutama palovamma, joihin tuli oikeen kunnon vesikellot!
QSC:n kytkimen kanssa koppa pysyi todella viileänä koko matkan ja jalan voi pitää "normaalissa" paikassa koko matkan, kun aiemmin piti kinttua työntää poispäin varikopasta ja ajaa niinkuin kaikki kovat kustomiukotkin ajelee, eli kantapäät edellä ja varpaat kohti taivasta... :D
Myös kiihtyvyys tuntui selvästi orkkista paremmalta vaikka wottikierrokset olikin matalat jotta kruisinkikierrokset olisi kohtuulliset.
Reilun sadan kilometrin ajon jälkeen huomasin ilokseni, että kruisinkikierrokset oli pudonneet 80 nopeudessa noin 5400, eli jo melko kohtuulliset!

Raajärvelle saavuttuamme tuli ajeltua renkaiden vaihdon jälkeen pari päivää Raajärven upeissa maastoissa.
Meidän ajoporukassa oli viisi muutakin kanaa, eli jonkinlainen vartailu niihinkin on mahdollista, sillä muut valittelivat palavan remmin hajua ja luistoa milloin missäkin lutakossa ja itse en havainnut remmin hajua kuin kerran ja sekin oli itse aiheutettua. Testasin yhdessä suokuopassa "luistattaa" kytkintä niin kuin noilla piukkaremmisillä ja hondilla voi tehdä, mutta silloin tuli nenään pientä kumin katkua, joten päätin ajella hieman eri tekniikalla.

QSC:n kytkin toimi maastossa mielestäni erinomaisesti ja suolla oli helppo ajaa noin 3-4km/h nopeudella ilman minkäänlaisia nykimisiä, eli pito oli todella hyvä jopa aivan pikku kierroksilla.
Pitoa oli tarjolla myös rajummissa kiihdytyksissä, etenkin remmissä!
Testailin hiukan mainarin maastoissa onnistuuko keuliminen pikkupuolella ja onnistuihan se!
Aluksi painoin kaasua jopa liikaa ja renkaat jauhoi tyhjää reilu 5m, jonka jälkeen tassut nousi ilmaan. Maltillisemmalla kaasun käytöllä etufillarit oli ilmassa melkein heti ja jos kuskilla olisi taitoa niin ne myös pysyisi ilmassa ja pitkään... :supz:

Sama homma oli ojien yli hyppimisessä, eli pomppaaminen onnistui paremmin kun antoi kaasua huomattavan maltillisesti. Liian raju kaasun käyttö sai renkaat sutimaan ja keula ei keventynyt niin mukavasti.
Haluan vielä huomauttaa, että kytkin oli säädetty poken vinkkien mukaan siten, että maantieajossa 80km/h nopeuksissa kruisailukierrokset olisivat matalat, eli "oikeilla" maastosäädöillä naama olisi vielä varmasti enemmän virneessä!

Kaiken kaikkiaan olen itse TODELLA tyytyväinen kytkimeen ja en voi muuta kuin suositella sen hankkimista jokaiselle kanakuskille!
Olin erittäin epäilevä kun poke sanoi, että ensimmäinen viritys mitä laitteeseen kannattaa tehdä on kytkin, mutta kyllä se vaan totta on!
Alkuperäinen kytkin ei vaan yksinkertaisesti ole riittävä kanasen voimavaroihin nähden!
Pelkkä kytkin-kittikin auttaa varmasti paljon, mutta se ei poista sitä suurinta ongelmaa, että kanan orkkiskytkin toimii vain "puoliteholla"

Money well spent sanois ruåttalainen!!
:supz:
Viimeksi muokannut jussa79, 06 Elo 2012 11:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
koa201
3WD
Viestit: 86
Liittynyt: 10 Syys 2009 11:15
Mönkijä:: 1000 Max XT-P
Paikkakunta: Vantaa

Re: QSC variaattorin hilppeet

Viesti Kirjoittaja koa201 »

[quote] Tiellä ajettaessa varikoppa ei ollut läheskään yhtä kuuma, mitä orkkisvariaattorilla!
Tästä löytyy oikeen ns. kunnollisiakin todisteita, nimittäin P-JR:n jalkaan tuli varikopasta matkan aikana muutama palovamma, joihin tuli oikeen kunnon vesikellot!
QSC:n kytkimen kanssa koppa pysyi todella viileänä koko matkan /quote]
Tuliko sulle Jussa se uudempi kytkinversio ilman varikotelon levityslistaa, eli meneekö kytkin alkuperäisen kotelon sisään ilman kikkailuja?
Sillä kyselen kun itsellä vanhempi versio niin se käy kyllä lämpöisenä varsinkin maantienopeuksissa, syynä tähän lienee "turha" ilmarako ykkösvarin ja kotelon takaosan (ilmanoton) välissä (n. 10mm) joka syö tehoa jäähdytysrivoilta...
jussa79
Tracks
Viestit: 1016
Liittynyt: 10 Syys 2008 20:44
Mönkijä:: Japanialaista 1syl Woimaa
Paikkakunta: Eura
Viesti:

Re: QSC variaattorin hilppeet

Viesti Kirjoittaja jussa79 »

koa201 kirjoitti:
Tiellä ajettaessa varikoppa ei ollut läheskään yhtä kuuma, mitä orkkisvariaattorilla!
Tästä löytyy oikeen ns. kunnollisiakin todisteita, nimittäin P-JR:n jalkaan tuli varikopasta matkan aikana muutama palovamma, joihin tuli oikeen kunnon vesikellot!
QSC:n kytkimen kanssa koppa pysyi todella viileänä koko matkan /quote]
Tuliko sulle Jussa se uudempi kytkinversio ilman varikotelon levityslistaa, eli meneekö kytkin alkuperäisen kotelon sisään ilman kikkailuja?
Sillä kyselen kun itsellä vanhempi versio niin se käy kyllä lämpöisenä varsinkin maantienopeuksissa, syynä tähän lienee "turha" ilmarako ykkösvarin ja kotelon takaosan (ilmanoton) välissä (n. 10mm) joka syö tehoa jäähdytysrivoilta...

Kyllä mulla on myös tuo vanhempi versio.
Pari viikkoa myöhemmin kun oltaisiin kamat tilattu, niin olisin saanut jo uudemman mallin, mutta eipä tuo spaceri tuolla välissä tuntunut mitään haittaavan.

En sitten tiedä onko ne QSC:llä muuttaneet tuota jäähdytysrivotusta jotenkin, vai johtuuko ero vain siitä että remmi ei luista tasakaasulla ajettaessa niin paljon kuin orkkiskytkimellä, mutta selkeästi viileämpänä varikoppa kuitenkin pysyi.
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: QSC variaattorin hilppeet

Viesti Kirjoittaja poke »

Eiköhän nuo jäähdytysrivat ole samat, säädöissä mahtaa nuo erot löytyä ja sen myötä lämmöntuottavuudessa.
Taisipa Jussa79 vain löytää kelvolliset säädöt kruisailuun.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
jussa79
Tracks
Viestit: 1016
Liittynyt: 10 Syys 2008 20:44
Mönkijä:: Japanialaista 1syl Woimaa
Paikkakunta: Eura
Viesti:

Re: QSC variaattorin hilppeet

Viesti Kirjoittaja jussa79 »

poke kirjoitti:Eiköhän nuo jäähdytysrivat ole samat, säädöissä mahtaa nuo erot löytyä ja sen myötä lämmöntuottavuudessa.
Taisipa Jussa79 vain löytää kelvolliset säädöt kruisailuun.
Ihan Sinun ohjeiden mukaan testasin lisätä pikkuhiljaa painoja ja kun säätö tuntui pikku lenkin jälkeen hyvältä, niin jätin painot siihen.
Ilmeisesti osui sitten perstuntumalla aika hyvä setuppi tiekruisailuun! Ja mikä parasta, niin sama setuppi toimi pirun hyvin vielä maastossakin!
Oli kyllä hymy korvissa monta kertaa tuolla maastossa "lutakoita" ylittäessä!! :D
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: QSC variaattorin hilppeet

Viesti Kirjoittaja poke »

Pikku uutisen poikasta pukkaa.

QSC:ltä saa nyt myös STM:n rullakakkosia.

Nimittäin jos jollain tarvetta päivittää myös kakkoskytkin luikkaasti pelittävään, on asiaan myös tämmöinen vaihtoehto
samasta paikasta.

Tietysti Supremetoolsilta saa kolmenlaisia ykkösiä ja tuon samaisen kakkosen + uuden sukupolven kolmerullaisen GenII kakkoskytkimen.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: QSC variaattorin hilppeet

Viesti Kirjoittaja poke »

When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Manu 67
6WD
Viestit: 317
Liittynyt: 17 Maalis 2007 18:35
Mönkijä:: Ei ole
Paikkakunta: Kotka

Re: QSC variaattorin hilppeet

Viesti Kirjoittaja Manu 67 »

No nyt on vihdoin qsc kytkin renessä.Muutaman kilsan testilenkin jälkeen voi sanoa muuta kun et on mahtava kytkin =D> ,ei meinaa pysyä rekun tassut maassa,hiipiminen onnistuu,vielä kun pääsee kunnolla metsässä testaa,hyvältä näyttää.Kytkin saapui toisella yrityksellä,kävi niin ikävästi et eka tilaus hävisi huhtikuun lopulla,selviteltiin asiaa Tammin kanssa,USPS kadotti lähetyksen!Viime viikolla tuli uusi kytkin.
http://www.kyminkompijat.fi
http://www.mckone.fi

Ex:Polaris 330ATP, Outti 800, Rene 800X,Outti 650 XMR
Mico
3WD
Viestit: 64
Liittynyt: 05 Tammi 2009 22:43
Mönkijä:: Can-Am Outlander 650 -06

Re: QSC variaattorin hilppeet

Viesti Kirjoittaja Mico »

Onko tietoa paljonko tuommonen kakkonen tulis maksamaan? Suli omasta helixi, ni pitäs saada uutta osaa tilalle. Ei oo vielä tohtinu kysyä paljonko alkuperänen maksaa. Vai oisko tarvikkeena mistään saatavana pelkkää helixiä?
Avatar
cotcot
Moderaattori
Viestit: 2917
Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
Paikkakunta: Hanimaa

Re: QSC variaattorin hilppeet

Viesti Kirjoittaja cotcot »

Kauppastahan noita osia saa..... :wink: ......juu, ihan merkkiliikkeestä noita uusia helixiä saa. Omaani (400 outti) joskus hain ja olikohan sillä hintaa noin 20-30e. 650 outtiin olikohan hinta jossain 50-70e nurkilla jos oikein muistan.

Mistä tuo helixi noin hyvin lämpöä otti että meni ja suli....pulipuli??....mitä kävi.. :?:
Mico
3WD
Viestit: 64
Liittynyt: 05 Tammi 2009 22:43
Mönkijä:: Can-Am Outlander 650 -06

Re: QSC variaattorin hilppeet

Viesti Kirjoittaja Mico »

Löysäs pultti vauhista ja kerkes sen verran hinkata helixin nokkia, että pittää nyt nostaa kierrokset tappiin ennen kuin vaihtaa isommalle. Mistä lie johtuu, että yhtäkkiä pultti löysää? nyt laitoin lukko prikan ni alko pysymään kiinni.
Avatar
JaPu
4WD
Viestit: 170
Liittynyt: 02 Tammi 2008 19:52
Mönkijä:: Can-am Renegate 800x
Paikkakunta: Vantaa

Re: QSC variaattorin hilppeet

Viesti Kirjoittaja JaPu »

Manu Kotkasta kirjoitti maagisen jutun, että on hyvä...

Eli sattuisko, joltain löytymään tuollainen kytkin?
Voisin ostaa sellaisen, jos joku haluaa siitä luopua.

Se tulee sopia 800:een Rene X:sään ja radiohiljaisuus on taattu myyjän suuntaan.

t:janne
Can-am Renegade 800r X tieliikenne
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: QSC variaattorin hilppeet

Viesti Kirjoittaja poke »

Heh.. liekkö kukaan haluaa siitä luopua, on kohtuuhyvä kytkötin.

Manulla oli huono tuuri kun USPS kadotti paketin, heillä on 90 päivän karenssi ennenkuin homma lähtee parsiutumaan.

Siinä kohtaa UPS on parempi, mutta lähetyskulut on sitten kaksinkertaiset.

Meitsi otti mieluummin myös riskin ja tilasin STM:ltä uusia roippeita USPS-pakettina.

UPS olisi maksanut $182USD, USPS maksoi $90USD.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
kimmop
6WD
Viestit: 339
Liittynyt: 08 Touko 2007 22:21
Paikkakunta: Oulainen

Re: QSC variaattorin hilppeet

Viesti Kirjoittaja kimmop »

Tuli itsekkin tuo kitti laitettua 800 maxi outtiin, pers tuntumalla ei eroa kovinkaan paljoa kiihtyvyyhdessä. Mutta eilen olin kalajoella kiihdyttämässä ja 1000 rene ajoi hitaampia aikoja mitä minä tuolla möhköllä, finaalissa tosin hävisin sille n.30cm kun meni sutimiseksi.
jussa79
Tracks
Viestit: 1016
Liittynyt: 10 Syys 2008 20:44
Mönkijä:: Japanialaista 1syl Woimaa
Paikkakunta: Eura
Viesti:

Re: QSC variaattorin hilppeet

Viesti Kirjoittaja jussa79 »

kimmop kirjoitti:Tuli itsekkin tuo kitti laitettua 800 maxi outtiin, pers tuntumalla ei eroa kovinkaan paljoa kiihtyvyyhdessä. Mutta eilen olin kalajoella kiihdyttämässä ja 1000 rene ajoi hitaampia aikoja mitä minä tuolla möhköllä, finaalissa tosin hävisin sille n.30cm kun meni sutimiseksi.
Kyllä ne QSC:n tyypit taitaa osata hommansa... =D>
Vastaa Viestiin