Comanche Roadster 300cc teknistä tietoa
- mark off
- 4WD
- Viestit: 141
- Liittynyt: 24 Helmi 2011 14:35
- Mönkijä:: Comanche Roadster
- Paikkakunta: Uimaharju
Re: Comanche Roadster 300cc teknistä tietoa
Hitsillä kasaan itelläkin kestäny vaikka minkälaista rälläämistä tosin ammatti hitsari kannattaa olla=/
Comanche Roadster 300cc
Can Am DS 450x
Ajetaan siellä minne ajamalla pääsee=D
Can Am DS 450x
Ajetaan siellä minne ajamalla pääsee=D
-
- 4WD
- Viestit: 167
- Liittynyt: 11 Huhti 2012 07:50
- Mönkijä:: Polaris Sportsman 500
- Paikkakunta: Juuka
Re: Comanche Roadster 300cc teknistä tietoa
Meinaatko että kestäis? Eikös tuo oo jotain seosmetallia? Toki on tarkoitus kokeilla hitsata tuo puikolla, kun sillä on tullu hitsailtuu elämän aikana enempi ja vähempi.mark off kirjoitti:Hitsillä kasaan itelläkin kestäny vaikka minkälaista rälläämistä tosin ammatti hitsari kannattaa olla=/
-
- Noppeli
- Viestit: 14
- Liittynyt: 09 Loka 2012 14:03
- Mönkijä:: Comanche Roadster 300cc
- Paikkakunta: Hyvinkää
Re: Comanche Roadster 300cc teknistä tietoa
Hei!
Kysymyksiä tähän näin, kun tuommoisen 300cc comanchen hommasin viime perjantaina...
käykö nuo normaalit ilmanputsarit ja se kaasarin kurkku "kumi"? kun molemmat ihan loppu ja imee kosteutta aikas rajusti sisään..
Ja mistä saisi nopeasti? ens vkl ois tarkoitus ruveta käymään vehjettä läpi meinaan kunnolla..
http://www.ud-spareparts.com/Intake-Pip ... -9241.html <---- tuolta löysin ton, mutta vaikuttaa aika kalliilta osilta..
Kiitos jo etukäteen avusta!
Kysymyksiä tähän näin, kun tuommoisen 300cc comanchen hommasin viime perjantaina...
käykö nuo normaalit ilmanputsarit ja se kaasarin kurkku "kumi"? kun molemmat ihan loppu ja imee kosteutta aikas rajusti sisään..
Ja mistä saisi nopeasti? ens vkl ois tarkoitus ruveta käymään vehjettä läpi meinaan kunnolla..
http://www.ud-spareparts.com/Intake-Pip ... -9241.html <---- tuolta löysin ton, mutta vaikuttaa aika kalliilta osilta..
Kiitos jo etukäteen avusta!
- mark off
- 4WD
- Viestit: 141
- Liittynyt: 24 Helmi 2011 14:35
- Mönkijä:: Comanche Roadster
- Paikkakunta: Uimaharju
Re: Comanche Roadster 300cc teknistä tietoa
siitä hitsailusta niin en tiiä millä hitsasi varmaan migillä ja sen jälkeen sorvilla pyöräytti. saatto myös laittaa tapin keskelle mutta on kestäny tosi hyvin. nelivetosesta ite hitsasin migillä pyörän navan ja sekin kesti kerrasta ja aikamoista rytkettä..
Comanche Roadster 300cc
Can Am DS 450x
Ajetaan siellä minne ajamalla pääsee=D
Can Am DS 450x
Ajetaan siellä minne ajamalla pääsee=D
-
- 4WD
- Viestit: 122
- Liittynyt: 16 Huhti 2012 22:38
- Mönkijä:: Honda TRX 450R TL
- Paikkakunta: Lahti
Re: Comanche Roadster 300cc teknistä tietoa
saat tosta halvemmalla ja sentää suomestatonza90 kirjoitti:Hei!
Kysymyksiä tähän näin, kun tuommoisen 300cc comanchen hommasin viime perjantaina...
käykö nuo normaalit ilmanputsarit ja se kaasarin kurkku "kumi"? kun molemmat ihan loppu ja imee kosteutta aikas rajusti sisään..
Ja mistä saisi nopeasti? ens vkl ois tarkoitus ruveta käymään vehjettä läpi meinaan kunnolla..
http://www.ud-spareparts.com/Intake-Pip ... -9241.html <---- tuolta löysin ton, mutta vaikuttaa aika kalliilta osilta..
Kiitos jo etukäteen avusta!

http://tuontitukku.fi/tuote/m%C3%B6nkij ... 001005130/
-
- 4WD
- Viestit: 167
- Liittynyt: 11 Huhti 2012 07:50
- Mönkijä:: Polaris Sportsman 500
- Paikkakunta: Juuka
Re: Comanche Roadster 300cc teknistä tietoa
En viitsis pilata iloasi mutta tää on Roadster keskusteluketju, ja tuo imukaula ei käy roadsteriin, koska crossissa on isompi kaasari ja halkasijaltaan kiinnitys täten isompi. (kokeilin itse laittaa crossin kaasarin roadsteriin niin eipä mennytkään vakio imukaulaan.latemies kirjoitti:saat tosta halvemmalla ja sentää suomestatonza90 kirjoitti:Hei!
Kysymyksiä tähän näin, kun tuommoisen 300cc comanchen hommasin viime perjantaina...
käykö nuo normaalit ilmanputsarit ja se kaasarin kurkku "kumi"? kun molemmat ihan loppu ja imee kosteutta aikas rajusti sisään..
Ja mistä saisi nopeasti? ens vkl ois tarkoitus ruveta käymään vehjettä läpi meinaan kunnolla..
http://www.ud-spareparts.com/Intake-Pip ... -9241.html <---- tuolta löysin ton, mutta vaikuttaa aika kalliilta osilta..
Kiitos jo etukäteen avusta!![]()
http://tuontitukku.fi/tuote/m%C3%B6nkij ... 001005130/
-
- 4WD
- Viestit: 167
- Liittynyt: 11 Huhti 2012 07:50
- Mönkijä:: Polaris Sportsman 500
- Paikkakunta: Juuka
Re: Comanche Roadster 300cc teknistä tietoa
Sitten omaan asiaan, käypikö 200cc bashanista taka-akseli näihin 300cc? Pelkkä raaka-akseli siis?
Re: Comanche Roadster 300cc teknistä tietoa
Tuli myytyä oma Roadsteri pois.
Ylimääräiseksi jäi uudet ja käyttämättömät taka-akselin laakerit (alkuperäisiä paremmat) sekä kaksi rengasta vanteineen ja alkuperäiskumeineen. Jos kiinnostusta tai tarvetta, niin yksityisviestillä tavoittaa.
Ylimääräiseksi jäi uudet ja käyttämättömät taka-akselin laakerit (alkuperäisiä paremmat) sekä kaksi rengasta vanteineen ja alkuperäiskumeineen. Jos kiinnostusta tai tarvetta, niin yksityisviestillä tavoittaa.
Re: Comanche Roadster 300cc teknistä tietoa
hei tänne foorumille
tuli ostettua pojalle (ehkä vähän itsellekkin
) tällainen 300 roadsteri, halvalla kun sai.
tätä ei ole koskaan rekisteröity, on kuitenkin 2010 mallinen, kannattaako edes suunnitella rekisteröintiä?
käykö tähän noiden alkup. 12" aluvanteiden tilalle coman/bashaan crossimallin 10" vanteet?
poika kuitenkin haluas ajella välillä tien sivussa/montulla, noille 12" vanteille jos laittaa maastorenkaat joutis ottaan lokarit pois....
edit.
vinkkiä saa laittaa mistä löytyy korjaus/huoltio oppaita, venttiilit pitäis säätää etsiä vikaa tyhjäkäynnistä, ei riitä ruuvista säätää että pysyis käynnissä...

tuli ostettua pojalle (ehkä vähän itsellekkin

tätä ei ole koskaan rekisteröity, on kuitenkin 2010 mallinen, kannattaako edes suunnitella rekisteröintiä?
käykö tähän noiden alkup. 12" aluvanteiden tilalle coman/bashaan crossimallin 10" vanteet?
poika kuitenkin haluas ajella välillä tien sivussa/montulla, noille 12" vanteille jos laittaa maastorenkaat joutis ottaan lokarit pois....
edit.
vinkkiä saa laittaa mistä löytyy korjaus/huoltio oppaita, venttiilit pitäis säätää etsiä vikaa tyhjäkäynnistä, ei riitä ruuvista säätää että pysyis käynnissä...
Kawasaki KLF 300 ja Comanche roadster 300
vain pöhlöt ajaa Opelilla ja Volvolla......mä taidan olla pöhlö
voi vi**u ja mersukin vielä.....
vain pöhlöt ajaa Opelilla ja Volvolla......mä taidan olla pöhlö
voi vi**u ja mersukin vielä.....
-
- Noppeli
- Viestit: 14
- Liittynyt: 09 Loka 2012 14:03
- Mönkijä:: Comanche Roadster 300cc
- Paikkakunta: Hyvinkää
Re: Comanche Roadster 300cc teknistä tietoa
joo itekki tarvis löytää joku korjaus/huolto opas.. paljon pikkujuttuja mitä pitäs selvittää/laittaa nyt nopeasti ennenkuin kelit paranevat ajettaviksitimok kirjoitti:hei tänne foorumille![]()
tuli ostettua pojalle (ehkä vähän itsellekkin) tällainen 300 roadsteri, halvalla kun sai.
tätä ei ole koskaan rekisteröity, on kuitenkin 2010 mallinen, kannattaako edes suunnitella rekisteröintiä?
käykö tähän noiden alkup. 12" aluvanteiden tilalle coman/bashaan crossimallin 10" vanteet?
poika kuitenkin haluas ajella välillä tien sivussa/montulla, noille 12" vanteille jos laittaa maastorenkaat joutis ottaan lokarit pois....
edit.
vinkkiä saa laittaa mistä löytyy korjaus/huoltio oppaita, venttiilit pitäis säätää etsiä vikaa tyhjäkäynnistä, ei riitä ruuvista säätää että pysyis käynnissä...

rekisteröinti pitäisi onnistua kyll aika helposti jos ei mitään ihme virityksiä ole tehty.
-
- 4WD
- Viestit: 167
- Liittynyt: 11 Huhti 2012 07:50
- Mönkijä:: Polaris Sportsman 500
- Paikkakunta: Juuka
Re: Comanche Roadster 300cc teknistä tietoa
ei tarvihe ottaa lokareita pois, tossa mun entinen 12" maastonakeilla.
http://www.tori.fi/pohjois-karjala/Bash ... m?ca=9&w=1
http://www.tori.fi/pohjois-karjala/Bash ... m?ca=9&w=1
-
- 2WD
- Viestit: 26
- Liittynyt: 10 Kesä 2012 00:23
- Mönkijä:: Roadster -09
- Paikkakunta: Kellokoski
Re: Comanche Roadster 300cc teknistä tietoa
VIHDOIN!
Oma roadsteri on ollut hallilla seisomassa viime syksystä, koska siihen iski hyvin ihmeellinen vika.
Moottori remontin jälkeen kerkesin ajaa n.130km kunnes mönkijä siltä seisomalta sammui.
Virrat oli edelleen kunnossa, tulppa antoi kipinää. Mutta bentsiini ei haissut putkessa.
Tulin siihen tulokseen että kaasari ei anna mehua eteen päin, eipä ollut sekään (sinne meni 110€).
Moni oli sitä mieltä että joko männässä on reikä, tai sitten renkaat kökkönä.
Aloitin siis moottori rempan uusiksi.
Männässä oli hiukan karstaa ja renkaat oli kunnossa, tässä vaiheessa meinas jo kilahtaa kunnolla.
Istuin penkille, sytytin tupakin, otin nokka-akselin hammas rataan käteen ja ajatuksissani laitoin sen nokka-akselin päähän ja pyörittelin sormella...
HETKINEN!!!
Eihän sen siinä pidä pyöriä vaan kiilan pitäisi pitää hammasratas paikallaan!

Keltaisen nuolen kohdalla on kohta missä pitäisi olla parin millin kiila, mutta kun ei ole!
Eipä ihme että ei ole pentsiini haissut jos ei venttiilit liiku
Ei muuta kun osat koneistajalle ja toivomaan parasta.
Onnea oli matkassa kuitenkin sen verran että katkennut osa löytyi.
Oma roadsteri on ollut hallilla seisomassa viime syksystä, koska siihen iski hyvin ihmeellinen vika.
Moottori remontin jälkeen kerkesin ajaa n.130km kunnes mönkijä siltä seisomalta sammui.
Virrat oli edelleen kunnossa, tulppa antoi kipinää. Mutta bentsiini ei haissut putkessa.
Tulin siihen tulokseen että kaasari ei anna mehua eteen päin, eipä ollut sekään (sinne meni 110€).
Moni oli sitä mieltä että joko männässä on reikä, tai sitten renkaat kökkönä.
Aloitin siis moottori rempan uusiksi.
Männässä oli hiukan karstaa ja renkaat oli kunnossa, tässä vaiheessa meinas jo kilahtaa kunnolla.
Istuin penkille, sytytin tupakin, otin nokka-akselin hammas rataan käteen ja ajatuksissani laitoin sen nokka-akselin päähän ja pyörittelin sormella...
HETKINEN!!!
Eihän sen siinä pidä pyöriä vaan kiilan pitäisi pitää hammasratas paikallaan!

Keltaisen nuolen kohdalla on kohta missä pitäisi olla parin millin kiila, mutta kun ei ole!
Eipä ihme että ei ole pentsiini haissut jos ei venttiilit liiku

Ei muuta kun osat koneistajalle ja toivomaan parasta.
Onnea oli matkassa kuitenkin sen verran että katkennut osa löytyi.
Sydämellä on syynsä, joita järki ei ymmärrä.
- Comanche
- Comanche
-
- 4WD
- Viestit: 132
- Liittynyt: 21 Maalis 2013 08:08
- Mönkijä:: can-am 400 efi t3 -13
- Paikkakunta: Lahti
Re: Comanche Roadster 300cc teknistä tietoa
veikkaanpa että imukaulasta on alipaineletku irtitimok kirjoitti:hei tänne foorumille![]()
tuli ostettua pojalle (ehkä vähän itsellekkin) tällainen 300 roadsteri, halvalla kun sai.
tätä ei ole koskaan rekisteröity, on kuitenkin 2010 mallinen, kannattaako edes suunnitella rekisteröintiä?
käykö tähän noiden alkup. 12" aluvanteiden tilalle coman/bashaan crossimallin 10" vanteet?
poika kuitenkin haluas ajella välillä tien sivussa/montulla, noille 12" vanteille jos laittaa maastorenkaat joutis ottaan lokarit pois....
edit.
vinkkiä saa laittaa mistä löytyy korjaus/huoltio oppaita, venttiilit pitäis säätää etsiä vikaa tyhjäkäynnistä, ei riitä ruuvista säätää että pysyis käynnissä...
(ainakin omassa bashanissa on sellainen) kumiletku jossa messinkinen nippa
toinen vaihtoehto olisi imukaula senverran hapero että imasee ilmaa sen kautta ja sotkee tyhjäkäynnin.
määkin tarttisin huoltooppaan
vikakoodien luku ja nollaus kaikkiin henkilöauto merkkeihin. myös opd2 mittaus (01-->)
http://uudenmaanmonkijat.fi/
riihimäen mönkijät
http://uudenmaanmonkijat.fi/
riihimäen mönkijät
-
- 2WD
- Viestit: 58
- Liittynyt: 19 Helmi 2013 21:41
Re: Comanche Roadster 300cc teknistä tietoa
Mulla on virheetön täydellinen 3k ajettu kansi pyörineen päivineen. Kanavat kurkkuun linjassa. Laita yvtä jos kiinnostaa. Lisäksi löytyy koko koneen verran ehjää osaa pl pakin ratas ja toisioakseli. Tyhjäkäyntisuutin varteenotettavin vaihtoehto jos alipaineletku kiinni kurkussa tai tulpattu ja ei käy. On alunperin muutenkin liian pieni ja ei toimi kokoonpanossa.
Re: Comanche Roadster 300cc teknistä tietoa
Oottekos saaneet tuon taka-akselin kiristysmutterin pysymään paikallaan? Itselläni ei pysy vaikka kuinka hampaat irvessä vääntää sokkaa vasten kireälle ja lukitusruuvin niin tiukalle kuin uskaltaa. Ajatuksia otetaan vastaan 
