Mikä mönkijä työkäyttöön? Ja tyhmiä kysymyksiä..

Keskustelua työkäytöstä! Ohjeita ja vinkkejä miten hyödyntää mönkijää ja sen lisälaitteita.
Pedari
6WD
Mönkijä:: Can Am Outlander 400 EFI 2010

Re: Mikä mönkijä työkäyttöön?

Viesti Kirjoittaja Pedari »

moilanen kirjoitti:Sanoisin kyllä, niinkuin moni muukin, että halpa hinta ja hyvä laatu, eivät ne koskaan kulje käsikädessä.
Minulla on kokemusta muutaman vuoden ajalta Kiinan ihmeistä, vaikka "varoinkin halpoja kopioita" ja ostin aidon kiinalaisen. Jos haluaa asustaa auto-/korjaamohallissa, mikä, ettei. Toisaalta, jos aiot tehdä töitä, usko kokeneempia. Minä ostin kiinanihmeen silloin kun ne olivat uusi asia, sitten vielä toisen; jälkeenpäin ihmettelin harkintakykyni laatua. Halvalla et hyvää saa; vanha viisaus.
Enimmäkseen pitää paikkaansa, mutta ei voida sanoa ettei hinta ja laatu KOSKAAN kulje käsi kädessä, itse olen joitakin kertoja ostanut erilaisia laatuhyödykkeitä hyvinkin edullisesti ja tuo hyvää halvalla on aika suhteellinen käsitys.
Väittäisin että vähällä käytöllä ja hyvin huoltaen/pitäen myös kiinalaiset saa kestämään suht hyvin (mulla on yksi oma kokemus pojan kiinan ihmeestä ja sitähän ei meinaa millään saada hajalle vaikka poikien meno on jotain muuta kun pitäis ja onhan niitä muitakin esimerkkejä). Jos käyttö on tosi vähäistä, onko mitään järkeä ostaa 10000€ konetta pihalle seisomaan ja vanhenemaan=arvo laskee, kun ne vähäiset ajot ajaa varmasti myös sillä kiinalaisella koneella ja vieläpä niin että se kone ei ole koko ajan atomeina. Sitten onkin ihan eri asia jos ostaa vehkeitä suureen käyttötarpeeseen tai ammattikäyttöön, silloin on varmasti järkevämpää ostaa laatukone koska sen kestävyys on oletettavasti parempaa.
Puuhis83
Tracks
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Pedari kirjoitti:Väittäisin että vähällä käytöllä ja hyvin huoltaen/pitäen myös kiinalaiset saa kestämään suht hyvin
Eli toisinsanoen:
Puuhis83 kirjoitti: Säästä vähän lissee, niin olis sitten niitä ajotunteja enemmän kuin huoltotunteja.
:D

Toki niitä parempiakin täytyy pitää hyvänä ja huollella yms..
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
nesto
4WD
Mönkijä:: Yamaha Kodiak 450 -06

Viesti Kirjoittaja nesto »

Puuhis83 kirjoitti:
Pedari kirjoitti:Väittäisin että vähällä käytöllä ja hyvin huoltaen/pitäen myös kiinalaiset saa kestämään suht hyvin
Eli toisinsanoen:
Puuhis83 kirjoitti: Säästä vähän lissee, niin olis sitten niitä ajotunteja enemmän kuin huoltotunteja.
:D

Toki niitä parempiakin täytyy pitää hyvänä ja huollella yms..
Huollot ja muut sellaset nyt on itsestään selvyyksiä :P Mutta mieluummin sitä nyt ostaa sellaisen jota ei nyt ihan joka päivä tai ehkä ihan joka viikkokaan tarvi olla ruuvaamassa :badgrin:
"Olisinpa tullut toiseksi ja Henri olisi yhä elossa" -Bruno Saby, Korsika 1986-
Puuhis83
Tracks
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Ja jos päädyt ns ei merkkivehkeeseen niin varaosa saatavuus kannattaa tarkistaa. Näissä uusissa kiinalaisissa vissiinkin tuppaa vielä takuu asiat tökkimään.

Ääni multa käytetylle, hieman jo varustetullekin laatu koneelle.

Edit

Meikäläisellä menis varmaan kiinalainenkin kun vuosittainen ajomäärä on vajaat 20h/200km... Kesät olis aikaa tehdä sitä remonttia sitten. :D
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
nesto
4WD

Muutamia mönkijöitä ettinyt nettimotosta, mitkä ovat vielä suhtkoht "lähellä" ja hyvällä tuurilla osuu vielä budjettiin.. Ja varusteetkin ihan kohtuulliset.

Tässä olis nyt 3 jonkinmoista vaihtoehtoa. On canaa, pollea ja hondaa..
Honda on nyt tosin se, josta olen jo aikaisemminkin puhunut, 200km vaihdettu sylinteri+mäntä yms.

http://www.nettimoto.com/can-am/outlander/1396846
http://www.nettimoto.com/polaris/sportsman/1385285
http://www.nettimoto.com/honda/trx/1415588

edit: Korjaisin viestiä, kyllähän tuossa canassa olikin puskulevy, oli vain väärä ilmoitus auki mitä lueskelin..
miekkonen
2WD
Mönkijä:: can-am 650xt t3 2012

Viesti Kirjoittaja miekkonen »

sen verran vois kommentoida,että n.5 kiinanmönkijää omistaneena(2kpl trapper 500,linhai 600efi,jiance 250 ja en muista 500 automaatti ryypyllä kauhee vehje,kun tuli pakkanen ja sitä saanu kukaan toimimaan).

Trapperit ok tiettyynpisteeseen ja nyt kun kuviot muuttui ainoastaan työkäyttöön niin kauheen tuskissaan vähät rahat sijoitettiin tuollaiseen cana 650xt t3 ja kilpailua käytiin cfmoto 800 kanssa. Olen ollut erittäin tyytyväinen sijoitukseen(vaikka tätä nyt hieman epäilin,että voiko se nyt olla niin paljon paremi,kun vaikka tuo trapper tai cfmoto 800) ja itse asiassa tuo can-am tuli halvemmaksi,kun tuo cfmoto kilpipelinä eikä hinta houkuttanut yhtään maastomallinakaan.Kyllä minulla ainakin jatkossa ne rahat uppoo joko canaan,hondaan tai polaris merkkiseen koneeseen seuraavaksi.

cfmoto 800 on jo kelpoinen peli,mutta hinta alkaa olla jo liian kova jos aletaan pyörimään 10ke maastomallinkanssa.Ensimmäisenä pisti silmään ne hitsaussaumat ja roiskeet.Sivuäänet koneessa ja variaattorissa olivat hieman toista luokkaa,kun tuossa canassa.Alusta varmaankin paerempi kuin tuossa canassa ja sitten mietitäänkin kuinka kauan ja mitä se maksaa jos hajoaa,kun tuo takuu oli jotenkin rajoitteinen myös.
Sutinen
Tracks
Mönkijä:: CF Moto 800 cc V2 vm 2013

Viesti Kirjoittaja Sutinen »

Mielenkiinnolla odotellaan mihin päädyt ja hanki nyt kuitenkin mönkijä niin saadaan yksi harrastelija lisää :D
V 2 alla laulaa .....sointi tää, aina miehen mieleen jää :-)
Sutinen
Tracks
Mönkijä:: CF Moto 800 cc V2 vm 2013

Viesti Kirjoittaja Sutinen »

miekkonen kirjoitti:sen verran vois kommentoida,että n.5 kiinanmönkijää omistaneena(2kpl trapper 500,linhai 600efi,jiance 250 ja en muista 500 automaatti ryypyllä kauhee vehje,kun tuli pakkanen ja sitä saanu kukaan toimimaan).

cfmoto 800 on jo kelpoinen peli,mutta hinta alkaa olla jo liian kova jos aletaan pyörimään 10ke maastomallinkanssa.Ensimmäisenä pisti silmään ne hitsaussaumat ja roiskeet.Sivuäänet koneessa ja variaattorissa olivat hieman toista luokkaa,kun tuossa canassa.Alusta varmaankin paerempi kuin tuossa canassa ja sitten mietitäänkin kuinka kauan ja mitä se maksaa jos hajoaa,kun tuo takuu oli jotenkin rajoitteinen myös.
Mistä sinä motolle tollaisen hinnan repäisit :?: http://www.cfmoto.nu/galleryLehti.html kai metsä malli on halvempi kuin kilpi peli.
Vähän motosta kauppoja hieronut en tosin tiedä vaihdanko entistä pois. Vähän ajua tullut muutenkin mittarissa vasta 3000 kilsaa.
Arvo laskee silmissä ja pitäs muutama vuosi pärjätä samalla vehkeellä, toi virittely puoli kiinnostaa hiukan ja siksi olisi mukava pata
toi V2 kone. Siitä saisi jonkun verran tehoakin ulos... :D
V 2 alla laulaa .....sointi tää, aina miehen mieleen jää :-)
nesto
4WD

Sutinen kirjoitti:Mielenkiinnolla odotellaan mihin päädyt ja hanki nyt kuitenkin mönkijä niin saadaan yksi harrastelija lisää :D

Joo, kyllä se olis tarkoitus tän kuun loppuun mennessä hankkia, IHAN viimeistään sitten kun veronpalautukset tulee, jos tarvii muutaman satkun lisää niin niistä on vara ottaa.. :rolleyes: Vähän on siirtyny toi hankinta päivä (kiitos pankin :lol: )

Onneksi ei ole vielä pysyviä lumia tullut, oon ittelleni luvannu etten enää työntele kolan kanssa lumia tältä pihalta.. :doubt:
jukka81
Moderaattori
Mönkijä:: Traktori

Viesti Kirjoittaja jukka81 »

nesto kirjoitti: Honda on nyt tosin se, josta olen jo aikaisemminkin puhunut, 200km vaihdettu sylinteri+mäntä yms.
Vai oliko sittenkin 200 tuntia...... :roll:
ViiMax
Tracks
Mönkijä:: Sp 500

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

nesto kirjoitti:Honda on nyt tosin se, josta olen jo aikaisemminkin puhunut, 200km vaihdettu sylinteri+mäntä yms.

Tuossa hondan ilmoituksessa puhutaan automaatti/manuaali-laatikosta, onko tässä mallissa siis automaattivaihteisto, vai mikä ?
nesto
4WD

kingi kirjoitti:
nesto kirjoitti: Honda on nyt tosin se, josta olen jo aikaisemminkin puhunut, 200km vaihdettu sylinteri+mäntä yms.
Vai oliko sittenkin 200 tuntia...... :roll:

:lol:
Sama pää kesät talvet..
jukka81
Moderaattori
Mönkijä:: Traktori

Viesti Kirjoittaja jukka81 »

ViiMax kirjoitti:
nesto kirjoitti:Honda on nyt tosin se, josta olen jo aikaisemminkin puhunut, 200km vaihdettu sylinteri+mäntä yms.

Tuossa hondan ilmoituksessa puhutaan automaatti/manuaali-laatikosta, onko tässä mallissa siis automaattivaihteisto, vai mikä ?

http://www.hondamonkijat.fi/mallisto/trx420fa-fourtrax
Suzukinisto
3WD
Mönkijä:: Eiger -07

Viesti Kirjoittaja Suzukinisto »

nesto
4WD

Tuossa olis hinta aikalailla kohdillaan ja ei olis pitkä matka hakea.. (samassa kylässä) =D>
Vastaa Viestiin