
Viimax:in Honda 500FA
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: Viimax:in Honda 500FA
Jewha: Kyllä samoin on IB:ssä astinlautojen kohdalla, mutta sitten on etuperän alapuolella sekä taaempana myös 2:t parit pultteja.. Niihin kun ei pääse yläkautta muttereita laittaa 

- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: Viimax:in Honda 500FA
Oiskos sulla gamo laittaa kuvaa kyseisestä pultista ?gamo500 kirjoitti:Noi Catin ruuvit, kanta lev, liki tuuma, aika ohut, torxi.
Re: Viimax:in Honda 500FA
Astinlautojen etureunasta on myös kiinni, ainakin 420:ssä on metalliset tuet joitten päässä on tyhjillään olevat reiät. Astinlautojen etureunan ulointa ruuvi löystämällä saa katetta sen verran nostettua että mahtuu työkalut väliin.ViiMax kirjoitti:Jewha: Kyllä samoin on IB:ssä astinlautojen kohdalla, mutta sitten on etuperän alapuolella sekä taaempana myös 2:t parit pultteja.. Niihin kun ei pääse yläkautta muttereita laittaa
Tosiaan hieman vaikea "neuvoa" kun ei ole edes sama laite ja mulla omavalmiste panssari.

-
- Tracks
- Viestit: 2760
- Liittynyt: 17 Syys 2008 09:09
- Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green
- Paikkakunta: Mökki vilppulassa
Re: Viimax:in Honda 500FA
Eip ole kuvaa, enkä ossoo tänne laittaa.Huomenna aamusta voisin ottaa, laita mailiosoite mulle yv:näViiMax kirjoitti:Oiskos sulla gamo laittaa kuvaa kyseisestä pultista ?gamo500 kirjoitti:Noi Catin ruuvit, kanta lev, liki tuuma, aika ohut, torxi.
Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
- 8866
- 4WD
- Viestit: 177
- Liittynyt: 25 Maalis 2009 20:41
- Mönkijä:: CFMoto ZForce1k
- Paikkakunta: Lempäälä.
- Viesti:
Re: Viimax:in Honda 500FA
Mulla on tuo lasikuituinen juuri tuommoisilla pulteilla kiinni.ViiMax kirjoitti:Juu taidampa tehdä sellasen muuvementin jotta senkkaan panssarista reikiä hieman sekä hommaan "paremmat uppokantaiset" kuusiokolopultit, kuva alla
Näin ne pultit jäisi suurinpiirtein panssarin tasoon eikä olisi niin heposti kulumassa. Noissa IB:n pulteissa on vielä ne prikat jotka tuo entisestään kantaa ulospäin, täytyy kattoa onnistuuko asennus ilman noita prikkoja ettei imase pultin kantaa kokonaan panssarista läpi
Alle tonniset on mautoja 
Se parhaiten nauraa, joka quattrolla ajaa...

Se parhaiten nauraa, joka quattrolla ajaa...
-
- Tracks
- Viestit: 2760
- Liittynyt: 17 Syys 2008 09:09
- Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green
- Paikkakunta: Mökki vilppulassa
Re: Viimax:in Honda 500FA
Sait mailia. Saa laittaa kuvat tänne jos hakuat.ViiMax kirjoitti:Oiskos sulla gamo laittaa kuvaa kyseisestä pultista ?gamo500 kirjoitti:Noi Catin ruuvit, kanta lev, liki tuuma, aika ohut, torxi.
Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: Viimax:in Honda 500FA
Kiitos gamo500:lle kuvista, tuo litteäkantainen torx-pultti vois toimiakin 

- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: Viimax:in Honda 500FA
Nyt on honukka huollettu (100h huolto), oli Riihimäessä Sefotec:illä. Ystävällinen palvelu ja huoltohintakin oli kohdallaan. Lisätöinä etu-ja takaperän öljyjen vaihto + aurauksen/harituksen säätö.
Näin sen homman pitää toimiakin kun on varattu aika niin laite huolletaan ilman turhia useampien päivien odotusta. Kiitoksia Sepolle
Näin sen homman pitää toimiakin kun on varattu aika niin laite huolletaan ilman turhia useampien päivien odotusta. Kiitoksia Sepolle

- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: Viimax:in Honda 500FA
Doddiih, tänään sain etuasennussarjan työvälirungolle asennettua sekä sähköt tuli vedettyä kääntölaitteelle... Aivan ongelmitta ei työt sujunu, akun + navasta piuhoja irrottaessa vastakappale rupesi pyörimään mutterin mukana, kaikki konstit tuli kokeiltua eikä mutteri suostunut aukeamaan, hieman ronskinpi ote työkaluista sekä pientä väkisin yrittämistä niin akun napa meni säpäleiksi
Noh sittenhän se pultti lähti helposti, mutta joutu uuden akun käydä hakee vantaalta, halvaks ei tullu mut nyt on ainaski pränikkä akku sekä akkukotelo tuli samalla putsattua kurasta ja kuusenneulasista.
Etukiinnike työvälinerungolle meni mallikkaasti paikoilleen, ainut että tuosta Iron Baltic pohjapanssarin etuosasta piti leikata molemmin puolin n.5x7cm palat pois jotta työvälinerungon korvakkeet mahtuu kolosiinsa (laitan kuvan myöhemmin). Myös tukivarsien suojista piti ajella pari senttiä pois ettei ne ota tuohon etukiinnikkeen sokkatappeihin kiinni.
Nyt on sitten kaikki ready auraamista varten, sähköinen kääntölaite on todella laadukkaan oloinen, yllätyin kuinka hiljainen se on sekä pikaisen koajon perusteella voimaakin tuntuu olevan eli voin varmasti sanoa jotta oli siinä auran edessä sitten lunta taikka hiekkaa niin jaksaa kääntyä

Noh sittenhän se pultti lähti helposti, mutta joutu uuden akun käydä hakee vantaalta, halvaks ei tullu mut nyt on ainaski pränikkä akku sekä akkukotelo tuli samalla putsattua kurasta ja kuusenneulasista.
Etukiinnike työvälinerungolle meni mallikkaasti paikoilleen, ainut että tuosta Iron Baltic pohjapanssarin etuosasta piti leikata molemmin puolin n.5x7cm palat pois jotta työvälinerungon korvakkeet mahtuu kolosiinsa (laitan kuvan myöhemmin). Myös tukivarsien suojista piti ajella pari senttiä pois ettei ne ota tuohon etukiinnikkeen sokkatappeihin kiinni.
Nyt on sitten kaikki ready auraamista varten, sähköinen kääntölaite on todella laadukkaan oloinen, yllätyin kuinka hiljainen se on sekä pikaisen koajon perusteella voimaakin tuntuu olevan eli voin varmasti sanoa jotta oli siinä auran edessä sitten lunta taikka hiekkaa niin jaksaa kääntyä

Re: Viimax:in Honda 500FA
Tuossa tuo pätkä jota muistelin. Ei tosin ollut alueaura kyseessä, mutta sillähän nyt ole ei mitään merkitystä tässä suhteessa. Videon alussa, jossa keula heittelee, on kyllä maininta raskaasta lumesta. Ketjujakaan ei näytä olevan.pusikkoon kirjoitti:Yhtä videota kyttäilin viime talvena youtubesta jossa oli 150 cm Warnin alueaura etukiinnityksellä Rubiconissa. Kyllähän se tuntui vähän keulaa heittävän aina kun tuli isompi määrä tielle kinostanutta lunta hollille. Lisätaakka tarakalla rauhoittaisi varmaan keulaa jonkin verran.ViiMax kirjoitti:kampeaako laitetta sivuttain jos edessä reilumpi massa lunta ?
E:linkki

http://www.youtube.com/watch?v=W3sKPddCUXA
Built to work ─ even harder.
Myydään 2" etu/taka vinssiteline/vetokoukkusarja http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 17#p488396
Rosterinen puskulevy 167x51cm 160€ http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=43518
Myydään 2" etu/taka vinssiteline/vetokoukkusarja http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 17#p488396
Rosterinen puskulevy 167x51cm 160€ http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=43518
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: Viimax:in Honda 500FA
Joo ei tuo heittely vielä niin pahalta näytä ja ei sillä enää ole merkitystäkään kun aurauskalusto on hommattu ja asennettu. Itsekään en aio ketjuja käyttää eikä ne sovi tonne loksuihin pyörimäänkään noitten 27":n kanssa (ottaa sekä pakoputkeen että lokareiden kulmiin todennäköisesti kiinni)
Ja tuossa videossa muutenkin oli aika korkeat penkat joten heittelyä saattaa tapahtua yhdellä jos toisellakin eri mönkijällä samassa tilanteessa
Ja tuossa videossa muutenkin oli aika korkeat penkat joten heittelyä saattaa tapahtua yhdellä jos toisellakin eri mönkijällä samassa tilanteessa

- Suzukinisto
- 3WD
- Viestit: 107
- Liittynyt: 21 Helmi 2009 10:32
- Mönkijä:: Eiger -07
- Paikkakunta: Keidas kurjuuden keskellä..
Re: Viimax:in Honda 500FA
Laita nyt kuvat uudelleen. Ei näy ainakaan mulla enää, edes yksi sellainen missä on alla nuo 27" niin saan fiilistellä
Paljonko on todellinen maavara perämurikan kohdalla noilla kumeksilla ?

Paljonko on todellinen maavara perämurikan kohdalla noilla kumeksilla ?
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: Viimax:in Honda 500FA
Tossa muutama kuva mitä koneelta löyty äkkiseltään, mihkäs vanhat kuvat on hävinny ??


Maavaraa en oo mittaillu, panssari on alla joten saa kolista välillä - ei haittaa
Kyllä se jonkun sentin kasvaa (maavara) kun laittaa isommat pallukat alle, mutta 26-27" on vielä ihan ok renkaat tähän 500FA:han, isommista en tiedä eikä varmaan ole hyötyä kun menee välityksetki sitte liian pitkiks...


Maavaraa en oo mittaillu, panssari on alla joten saa kolista välillä - ei haittaa

- Suzukinisto
- 3WD
- Viestit: 107
- Liittynyt: 21 Helmi 2009 10:32
- Mönkijä:: Eiger -07
- Paikkakunta: Keidas kurjuuden keskellä..
Re: Viimax:in Honda 500FA
Sanoo vaan että hakemaasi kuvasivua ei löydy.ViiMax kirjoitti:Tossa muutama kuva mitä koneelta löyty äkkiseltään, mihkäs vanhat kuvat on hävinny ??
No nyt kuvat näkyy, siis nää uudet.
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: Viimax:in Honda 500FA
Nyt onkin tullut useamman tunnin kokemusta tuosta warnin etukiinnitteisestä työvälinerungosta sekä alueaurasta.
Nopsa on kyllä tehdä työt tuolla 152cm levyllä, sekä tuo sähköinen kääntölaite on mahtava keksintö. Ei tartte hyppiä mönsyn selästä poies ja pystyy vauhdissa kääntää asentoa laidasta toiseen. Moottori on todella voimakas, jaksaa käännöllä työntää mönkkärin irti lumikasasta.
Aluksi epäilin tuota etukiinnitteisyysttä, mutta tällä hetkellä fiilikset on vahvasti plussan puolella. Ei kampea mönkkäriä sivuttain vaikka olisi reilustikin lunta levyn edessä sekä kasojen tekeminen on helpottunut kun levy nousee todella ylös.
Kuvassa oma honukka vasemmalla sekä kaverin tegu jossa nivelaura. Tehokas yhdistelmä

Nopsa on kyllä tehdä työt tuolla 152cm levyllä, sekä tuo sähköinen kääntölaite on mahtava keksintö. Ei tartte hyppiä mönsyn selästä poies ja pystyy vauhdissa kääntää asentoa laidasta toiseen. Moottori on todella voimakas, jaksaa käännöllä työntää mönkkärin irti lumikasasta.
Aluksi epäilin tuota etukiinnitteisyysttä, mutta tällä hetkellä fiilikset on vahvasti plussan puolella. Ei kampea mönkkäriä sivuttain vaikka olisi reilustikin lunta levyn edessä sekä kasojen tekeminen on helpottunut kun levy nousee todella ylös.
Kuvassa oma honukka vasemmalla sekä kaverin tegu jossa nivelaura. Tehokas yhdistelmä

