Rakenteilla Crossi R1:sen koneella: Pulttirenkaat, video
-
- Tracks
- Viestit: 1917
- Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
- Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
- Paikkakunta: Tampere
Re: Rakenteilla Crossi R1:sen koneella: Pulttirenkaat, video
Jos kerkiät, niin ota hyvä kuva laitteesta ihan sivulta. Ihan mielenkiinnosta vaan haluan nähdä.
Jos swingi on aikas vaakatasossa, niin se on varmaan niin kohillaan, kuin sen saa isommin testaamatta.
Itse aloitin vaakatasoisesta swingistä, enkä isommin ole asiaa senjälkeen murehtinut, kun ei tahdo keulia, eikä sutia. (tämä siis kiihdytyksessä)
Muutoin jousilla swingi on positiivisessa kulmassa, ja kulma riippuu siitä, mikä jousi on kiinni ja onko madalluspalikka käytössä....
Voimaa saa olla oikeasti paljon, jos haluaa ns "voimalla" nostaa keulaa. Itseasiassa ainoa, minkä tiedän näin tekevän on MR Chargerin HellRacer ja kaikki sen tietää paljonko paukkuja koneessa on. Pitokin vaikuttaa asiaan paljon..
Caster kulma on asia mikä ei ole minulle selvinnyt kovinkaan hyvin, mutta ohjeistuksen omaan koneeseen olen saanut siten, että 5-8* voisi toimia yleisesti, ja jopa 12-15*
asfalttikiihdytyksessä. Aurauksen aloitin 3sta ja nyt se on jo 6mm, koska casteria en päässyt muuttamaan juuttuneiden kierteiden takia.
Casteria en ole mitenkään mitannut, mutta laskettuna se on vaarallisen lähellä 0, ja kone on käsittämättömän akkipikainen ja säntäilee mihin sattuu.
Sellainen tuli myös mieleen, että liiallinen pito parantaa liikkeelle lähtöä, mutta taistelee moottoria vastaan "isossa päässä".
EDIT:
Katselin noita kuvia uudestaan.
Voitko mitata akselivälin navasta napaan, ja etu-, sekä takapään leveyden. (noin arvoina)
Saat testimielessä kavennettua takapäätä ottamalla renkaat vanteineen irti napojen kanssa ja vaihdat puolia. Äkkiseltään näyttäisi kapenevan perä 2 tuumaa.
Jos swingi on aikas vaakatasossa, niin se on varmaan niin kohillaan, kuin sen saa isommin testaamatta.
Itse aloitin vaakatasoisesta swingistä, enkä isommin ole asiaa senjälkeen murehtinut, kun ei tahdo keulia, eikä sutia. (tämä siis kiihdytyksessä)
Muutoin jousilla swingi on positiivisessa kulmassa, ja kulma riippuu siitä, mikä jousi on kiinni ja onko madalluspalikka käytössä....
Voimaa saa olla oikeasti paljon, jos haluaa ns "voimalla" nostaa keulaa. Itseasiassa ainoa, minkä tiedän näin tekevän on MR Chargerin HellRacer ja kaikki sen tietää paljonko paukkuja koneessa on. Pitokin vaikuttaa asiaan paljon..
Caster kulma on asia mikä ei ole minulle selvinnyt kovinkaan hyvin, mutta ohjeistuksen omaan koneeseen olen saanut siten, että 5-8* voisi toimia yleisesti, ja jopa 12-15*
asfalttikiihdytyksessä. Aurauksen aloitin 3sta ja nyt se on jo 6mm, koska casteria en päässyt muuttamaan juuttuneiden kierteiden takia.
Casteria en ole mitenkään mitannut, mutta laskettuna se on vaarallisen lähellä 0, ja kone on käsittämättömän akkipikainen ja säntäilee mihin sattuu.
Sellainen tuli myös mieleen, että liiallinen pito parantaa liikkeelle lähtöä, mutta taistelee moottoria vastaan "isossa päässä".
EDIT:
Katselin noita kuvia uudestaan.
Voitko mitata akselivälin navasta napaan, ja etu-, sekä takapään leveyden. (noin arvoina)
Saat testimielessä kavennettua takapäätä ottamalla renkaat vanteineen irti napojen kanssa ja vaihdat puolia. Äkkiseltään näyttäisi kapenevan perä 2 tuumaa.
Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
Re: Rakenteilla Crossi R1:sen koneella: Pulttirenkaat, video
Akseliväli n. 135 cm. Leveyttä tällä htekellä edessä n. 110cm ja takana n. 100cm. Takaswingi juurikin 67 cm pitkä. Nuo raidevälit on suurinpiirtein navalta navalle, siis siitä mihin vanne tulee kiinni.
Jos sais tänään taas nakit alle.
Ja tosiaankin tuo liiallinen pito kyllä taistelee mottia vastaan, huomasi jo vaihtaessa 1 to 2.
Jos sais tänään taas nakit alle.
Ja tosiaankin tuo liiallinen pito kyllä taistelee mottia vastaan, huomasi jo vaihtaessa 1 to 2.
- MR Charger
- 6WD
- Viestit: 896
- Liittynyt: 25 Maalis 2006 20:38
- Mönkijä:: HELL RACER
Re: Rakenteilla Crossi R1:sen koneella: Pulttirenkaat, video
Alkaa olemaan massaa renkaissa ja hyrrävoimat myös aika suuret, ihan tavan piikkipyörilläkin
normi crossit laimenee, saatikka noilla.
Itte olen pyrkinyt napsimaan painoa pois pyörivästä massasta, se tekee ihmeitä herkkyyteen,
myös laatikko ja kytkin tykkää enemmän.
normi crossit laimenee, saatikka noilla.
Itte olen pyrkinyt napsimaan painoa pois pyörivästä massasta, se tekee ihmeitä herkkyyteen,
myös laatikko ja kytkin tykkää enemmän.
-
- Tracks
- Viestit: 1917
- Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
- Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
- Paikkakunta: Tampere
Re: Rakenteilla Crossi R1:sen koneella: Pulttirenkaat, video
Huomasin elävästi tuon ylimääräisen massan vetävillä Muhoksella.
Normaalit suorakiihdytykset 22" ProWedgeillä onnistu 2 lähdöllä, mutta 22" piikki Razzoreilla mainas puutua turvalleen jo 1 lähdöllä.
Tekee se ylimääräinen 15 kiloa kummia..
Normaalit suorakiihdytykset 22" ProWedgeillä onnistu 2 lähdöllä, mutta 22" piikki Razzoreilla mainas puutua turvalleen jo 1 lähdöllä.
Tekee se ylimääräinen 15 kiloa kummia..

Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
Re: Rakenteilla Crossi R1:sen koneella: Pulttirenkaat, video
Siellä on Bomber-lehdessä komea Raptor FZRn koneella! Miksei se ole täällä? Nyt Ilkkaize vauhtia.....
On meinaan sellainen rojekti että siitä olis hyötyä meille kaikille projektiheepoille. Jokainen haaveilee turbosta - tainsitten lääkitys ei ole kohdallaan. Tai omistaa jo sellaisen. Minä en omista ja haluaisin hiukan luvallista selontekoa oman projektin tueksi...
On meinaan sellainen rojekti että siitä olis hyötyä meille kaikille projektiheepoille. Jokainen haaveilee turbosta - tainsitten lääkitys ei ole kohdallaan. Tai omistaa jo sellaisen. Minä en omista ja haluaisin hiukan luvallista selontekoa oman projektin tueksi...
-
- Tracks
- Viestit: 1917
- Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
- Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
- Paikkakunta: Tampere
Re: Rakenteilla Crossi R1:sen koneella: Pulttirenkaat, video
En ole tuota lehteä nähny, mutta tarttee vilkaista. Eli siinä esiteltiin Raptor, jossa FZR kone ahtimella...ko ??
Millaisesta avusta olisit vaille?? Täällä on MR Charger ja Yaguza, joilta saa oman käden ahdin-kokemusta.
Määkin tiedän että turpo tulee asentaa pakarin puolelle.
Itse en suoranaisesti haaveile turpo koneesta, koska nuo 2 smoukit tahtoo olla hitusen hankalempia asian suhteen.
Sen sijaan kemiallinen ahtaminen on mielessä vähänväliä. Sanokaa sitten että oon päästäni vialla...
Itte Turbo kannatta valita huolella. Kaverini kerto että tahtoo useat laittaa liian pieniä turpoja noihin litrasiin kirkujiin.
Kuulemma moottorin peruslluonnetta kannattaa ruokkia lisää, eikä yrittää muuttaa sitä alapään Nyyyttonmeettermoonsteriksi.
Millaisesta avusta olisit vaille?? Täällä on MR Charger ja Yaguza, joilta saa oman käden ahdin-kokemusta.
Määkin tiedän että turpo tulee asentaa pakarin puolelle.
Itse en suoranaisesti haaveile turpo koneesta, koska nuo 2 smoukit tahtoo olla hitusen hankalempia asian suhteen.
Sen sijaan kemiallinen ahtaminen on mielessä vähänväliä. Sanokaa sitten että oon päästäni vialla...

Itte Turbo kannatta valita huolella. Kaverini kerto että tahtoo useat laittaa liian pieniä turpoja noihin litrasiin kirkujiin.
Kuulemma moottorin peruslluonnetta kannattaa ruokkia lisää, eikä yrittää muuttaa sitä alapään Nyyyttonmeettermoonsteriksi.
Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
Re: Rakenteilla Crossi R1:sen koneella: Pulttirenkaat, video
Onkos Voimalan liitäjän pulttirenkaille kertynyt tunteja? Onko pultit pysyneet millaisessa kunnossa ja millaisella alustalla niitä on kuritettu?
Dinli seikkailee lumimaassa -> http://www.youtube.com/watch?v=lfsS8Ka7YZg
Re: Rakenteilla Crossi R1:sen koneella: Pulttirenkaat, video
Pultit ovat vielä paikallaan, ihme kyllä. Niin karmean huono jää/lumitilanne ainakin meilläpäin ollut ettei jäälle traktorilla ole ollut mitään asiaa, joten jäisellä soratiellä noilla on sitten tykitelty. Eturenkaat toimii todella hienosti.
Kuluuhan nuo kun kiveä/jäätä vasten hankaa mutta yllättävän hyvin ovat hommassa kestäneet. Pitojakin löytyy ihan tarpeeksi.
Tuollaisiin pulttirenkaisiin vaan pitää löytää mahdollisimman kovarunkoinen rengas, sellainen kunnon kiinanmuovirengas. Pulttia mutterin jälkeen ei paljoa tarvitse jättää n 5 - 8 mm. Senkkikanta ja tuon kannan niskaan sitten tuulilasiliimaa kunnollinen ja tasainen kerros, vaikka koko renkaan sisäpintaan.
Sisärenkaan päälle toinen vanha sisärengas siten että leikkaat venttiilin pois ja halkaiset sitten sisärenkaan siten että saat sen uuden sisarenkaan päälle. Ei mene ihan helposti rikki ja pysyy oikealla paikallaan.
Pultit pysyy kovemmassakin vauhdissa (kokeiltu reilusti yli 180 km/h), kireissä suditteluissa, sivuluisuissa ja lukkojarrutuksissa.
Huonosti ovat tehneet jos ei pysy.
Kesään mennessä nuo ovat varmaan jo mutteria myöten kuluneet - voi sitä pidon määrää ja soran lentoa hiekkatiellä. Kipinöitä asfaltilta.
Ei noita kestämään ole tehty vaan repimistä ja ajamista varten.
Olen tyytyväinen.
Kuluuhan nuo kun kiveä/jäätä vasten hankaa mutta yllättävän hyvin ovat hommassa kestäneet. Pitojakin löytyy ihan tarpeeksi.
Tuollaisiin pulttirenkaisiin vaan pitää löytää mahdollisimman kovarunkoinen rengas, sellainen kunnon kiinanmuovirengas. Pulttia mutterin jälkeen ei paljoa tarvitse jättää n 5 - 8 mm. Senkkikanta ja tuon kannan niskaan sitten tuulilasiliimaa kunnollinen ja tasainen kerros, vaikka koko renkaan sisäpintaan.
Sisärenkaan päälle toinen vanha sisärengas siten että leikkaat venttiilin pois ja halkaiset sitten sisärenkaan siten että saat sen uuden sisarenkaan päälle. Ei mene ihan helposti rikki ja pysyy oikealla paikallaan.
Pultit pysyy kovemmassakin vauhdissa (kokeiltu reilusti yli 180 km/h), kireissä suditteluissa, sivuluisuissa ja lukkojarrutuksissa.
Huonosti ovat tehneet jos ei pysy.
Kesään mennessä nuo ovat varmaan jo mutteria myöten kuluneet - voi sitä pidon määrää ja soran lentoa hiekkatiellä. Kipinöitä asfaltilta.
Ei noita kestämään ole tehty vaan repimistä ja ajamista varten.
Olen tyytyväinen.
Re: Rakenteilla Crossi R1:sen koneella: Pulttirenkaat, video
Onkos toi sisärengas pakollinen? Eli ootko koittanut ilman sitä? EIkös toi tuulilasiliima luulis tiivistävän kannan tosi tiukasti kumia vasten, vai vääntääkö veto pulttia sen verran et pääsee elää?
-Anssi
-Anssi
-Yamaha Raptor 727 2008 TL- 

- motocoyote
- Tracks
- Viestit: 3005
- Liittynyt: 15 Elo 2006 00:48
- Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 tr -15
- Paikkakunta: Tornio
Re: Rakenteilla Crossi R1:sen koneella: Pulttirenkaat, video
Serkkupojalla oli CBR:ssä pulttirenkaat, ilman sisukumia. Tiivistys hoitui paikkausvaahdolla.
- Turha Äänestys!! LUKKOON!!
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!
Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!
Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
Re: Rakenteilla Crossi R1:sen koneella: Pulttirenkaat, video
Ensimmäiset sisärenkaat menivät rikki, joten toisia en enää viitsinyt huvikseen rikkoa.
Nyt kestää, en viitsisi alkaa arpomaan kun ei nuo siärenkaat kovin kalliita ole.
Se on kun noita irroittelee ja teettää moneen kertaan vannetyöt.
Nyt kestää, en viitsisi alkaa arpomaan kun ei nuo siärenkaat kovin kalliita ole.
Se on kun noita irroittelee ja teettää moneen kertaan vannetyöt.
Re: Rakenteilla Crossi R1:sen koneella: Peltovetoja - video
No niin. Pitkästä aikaa.
Vehkeellä on ajeltu jo jonninverran ja hyvin on tekniikka kestänyt. Ihme että miehetkin. On sen verran vauhtia piisannut.
Viimeksi pellolla vetoja tehdessä katkesi muutama pinnapultti tai sitten niistä löystyivät nylockit vauhdissa. Joka tapauksessa uudet olisi jostain saatava.
Eli Polaris Predatoriin jos joku tietää mistä sellaisia saisi..
Pari video..
http://www.youtube.com/watch?v=cYWzWOvu ... e=youtu.be
http://www.youtube.com/watch?v=uVF0SA7_ ... e=youtu.be
Ja taas pukille...

Vehkeellä on ajeltu jo jonninverran ja hyvin on tekniikka kestänyt. Ihme että miehetkin. On sen verran vauhtia piisannut.
Viimeksi pellolla vetoja tehdessä katkesi muutama pinnapultti tai sitten niistä löystyivät nylockit vauhdissa. Joka tapauksessa uudet olisi jostain saatava.
Eli Polaris Predatoriin jos joku tietää mistä sellaisia saisi..
Pari video..
http://www.youtube.com/watch?v=cYWzWOvu ... e=youtu.be
http://www.youtube.com/watch?v=uVF0SA7_ ... e=youtu.be
Ja taas pukille...

Re: Rakenteilla Crossi R1:sen koneella: Pulttirenkaat, video
Piru makiasti kyllä tuuppaa menemään
tahtoo vaan näillä mp koneilla olevilla vehkeillä kertyä vauhtia äkkiä ja välityksiä ei tahdo saada tarpeeksi lyhyiksi 


Re: Rakenteilla Crossi R1:sen koneella: Pulttirenkaat, video
EI noita lyhyemmiksi tarvitse saada - nehän tappaa vaan vauhdin 

- nikob
- Tracks
- Viestit: 1105
- Liittynyt: 15 Huhti 2010 14:44
- Mönkijä:: Dinli dmx 450 nitrogen edition
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: Rakenteilla Crossi R1:sen koneella: Pulttirenkaat, video
Hurjan näköistä menoa videolla, lähtee kyllä kuin rusakko makuultaan.
Hieno laite
.
Hieno laite

Crossi Dille
Ex. Arctic Cat XC450i
Ex. Trapper 350-R
Ex. Arctic Cat XC450i
Ex. Trapper 350-R