Voin illalla mitata.rönttö kirjoitti:Muistaako joku äkkiseltään kuinka paksu tää tehoputki on? pitäs selvittää sopiiko tuo akran slipari siihen huulille, ei pääse vaan tallille vähään aikaan mittaamaan
edit. typot pois
SMC Wildcat 500
Re: SMC Wildcat 500
Re: SMC Wildcat 500
42,3 on putke halkaisija. Ei siihen silti slip-onia saa, koska putki kaartuu vielä vaimentimeen mennessään.
Re: SMC Wildcat 500
Kiitos x-race mitasta. Aika kohilleen menee slipari on 44.5 putkelle.
Saa, vannesahalla änkän juuresta poikki ja kempin pikaliimaa.
Saa, vannesahalla änkän juuresta poikki ja kempin pikaliimaa.
SMC 300xle Ex
SMC Wildcat RE Ex
SMC Wildcat RE Ex
Re: SMC Wildcat 500
Raportoi sitten, millainen pönttö tuli ja kuin kävi äänille.
Onko tietoa RE-mallin rosteriputkiston alkuperäisen pöntön rakenteesta? Lieneee suora reikäputki läpi ja ympärillä villaa? Pikkasen on kuitenkin turhan kovat äänet sillä. Kuvittelen, että hyvässä vapaavirtausvaimentimessa olisi vaimennus paremmin kohdillaan. Mukavasti ääntä pudottaa myös 90 -asteen maahan suunnattu kurvi. Voisi katsoa, jos valmiita ruostumattomia kurveja saisi ulostulon mitassa. Sulattaisi sellaisen ulostuloon.
Onko tietoa RE-mallin rosteriputkiston alkuperäisen pöntön rakenteesta? Lieneee suora reikäputki läpi ja ympärillä villaa? Pikkasen on kuitenkin turhan kovat äänet sillä. Kuvittelen, että hyvässä vapaavirtausvaimentimessa olisi vaimennus paremmin kohdillaan. Mukavasti ääntä pudottaa myös 90 -asteen maahan suunnattu kurvi. Voisi katsoa, jos valmiita ruostumattomia kurveja saisi ulostulon mitassa. Sulattaisi sellaisen ulostuloon.
Re: SMC Wildcat 500
juuri näin.. ainakin omista äänistä päätellen siellä on joskus Ollut villaaX-Race kirjoitti:
Onko tietoa RE-mallin rosteriputkiston alkuperäisen pöntön rakenteesta? Lieneee suora reikäputki läpi ja ympärillä villaa?

saa nähä miten ja millä noi akran titaanihuulet sulaa tohon "rosteri" putkeen

siinähän on siis vaan joku entiiä mikä todella ohut, kovakromi? pinnoite ja alla jotain muuta nokista metallia. Huomas kun tota lambdan paikkaa teki että toi putken pinta oli jotenkin liian kovaa ollakseen rosteria.
SMC 300xle Ex
SMC Wildcat RE Ex
SMC Wildcat RE Ex
Re: SMC Wildcat 500
Voihan putki kromattukin olla. Jos siihen tarttuu magneetti, saisi kohtalaisen varmistuksen asialle. Jos mustaa on, en suunnittelee enempää kurvin hitsaamista pöntön päähän.
Jos pönttö on rosteria, voisi siitä samalla askarrella purettavan mallin. Laikkaa päädystä poikki ja hitsaa päädyn jatkoksi kuoren päälle menevän suikaleen. Suikaleeseen reiät ja rei'istä pääty pop-niiteillä kasausvaiheessa kuoreen kiinni. Reikäputkeen sen verran jatkoa, että tulee päädystä läpi, mutta jää ulostulon sisään jemmaan.
Jos pönttö on rosteria, voisi siitä samalla askarrella purettavan mallin. Laikkaa päädystä poikki ja hitsaa päädyn jatkoksi kuoren päälle menevän suikaleen. Suikaleeseen reiät ja rei'istä pääty pop-niiteillä kasausvaiheessa kuoreen kiinni. Reikäputkeen sen verran jatkoa, että tulee päädystä läpi, mutta jää ulostulon sisään jemmaan.
-
- 2WD
- Viestit: 48
- Liittynyt: 04 Loka 2012 19:44
- Mönkijä:: Luojan kiitos ei enää mönkijää
- Paikkakunta: Kvl
Re: SMC Wildcat 500
noniin... nyt näitä on jo jokunen vuosi ollut liikenteessä, niin mimmoisia on ollut yleisimmät vikaantumiset? mallikohtaiset heikkoudet? näitä on niin paljon toisaalta kehuttu ja hehkuteltu, vaan silti on wildcattia nettimotossa pienillä kilometreillä myynnissä... pakkohan näissäkin ne heikkoudet on olla???
Re: SMC Wildcat 500
Itselläni on nyt reilu 6tkm. mittarissa RE mallissa vm.2010. Ostin n. 3tkm. ajettuna, mutta siihenkin asti oli aina viikon kerrallaan työkaverilta lainassa ja tein kaikki huollot vastapalvelukseksi.
Tähän asti ainoa vika on ollut taka-akselin rattaan puolen laakerin antautuminen. Oli kuollut liian vähään voiteluun. En ollut tajunnut kertaakaan sitä tarkistaa... Tuolloin oli 5800 mittarissa.
Muuten on selvitty venttiilin välysten tarkistelulla(ei ole ollut säädön tarvetta vielä) ja öljyjen ja filtterien vaihdoilla, rasvanippojen täytöillä jne perus jutuilla. Nokkaketjuakaan ei vielä tarvinnut vaihtaa.
Tähän asti olen ollut enemmän kuin tyytyväinen kapistukseen, aika näyttää jatkuuko yhtä ruusuisena.
Tähän asti ainoa vika on ollut taka-akselin rattaan puolen laakerin antautuminen. Oli kuollut liian vähään voiteluun. En ollut tajunnut kertaakaan sitä tarkistaa... Tuolloin oli 5800 mittarissa.
Muuten on selvitty venttiilin välysten tarkistelulla(ei ole ollut säädön tarvetta vielä) ja öljyjen ja filtterien vaihdoilla, rasvanippojen täytöillä jne perus jutuilla. Nokkaketjuakaan ei vielä tarvinnut vaihtaa.
Tähän asti olen ollut enemmän kuin tyytyväinen kapistukseen, aika näyttää jatkuuko yhtä ruusuisena.
Re: SMC Wildcat 500
Omani oli ajettu reilu 1000km, kun ostin. Takaiskarissa oli öljyt ja kaasut sekaisin. Toisaalta ovat sen verran piukat kepit, että ne kannattaa vaihtaa muutenkin. Ei vaan millään tahdo malttaa ostaa mönkijän hintaisia keppejä. Viimeksi ajellessa huomasin, että takavalo on sökö. Rekisterikilven valo vilkkuu kosketushäiriöstä.
Kellon säätöön löysin ohjeen tästä topikista, mutta käsitin, että myös nopeusnäyttöä saisi säädettyä. Miten se tapahtuu?
Kellon säätöön löysin ohjeen tästä topikista, mutta käsitin, että myös nopeusnäyttöä saisi säädettyä. Miten se tapahtuu?
Re: SMC Wildcat 500
Laitetaan vielä pieni varoituksen sana uusille omistajille, jos suunnittelette vaihtavalle orkkis H4:sen tilalle xenoneita, sijoittakaa ballasti mahd. Kauas mittaristosta, säteily kärväyttää vauhtimittarin laakista. Uusi maksaa 200e.
SMC 300xle Ex
SMC Wildcat RE Ex
SMC Wildcat RE Ex
- Bansku81
- Tracks
- Viestit: 1907
- Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
- Mönkijä:: Dinli 904 -10
- Paikkakunta: Rauma
- Viesti:
Re: SMC Wildcat 500
Tämä ei ole trolli, mutta aika monella sivulla on kissan huipputehoiksi ilmoitettu 27,97kw http://www.standardmoto.com/2008_gear500.htm Onko nuo Suomessa myytävät jo uudestaan viritettyjä, kun itse olen ollut käsityksessä että kissassa olisi vähintäänkin saman verran heppoja kuin Dinlissä täystehoisena?
- Puuhis83
- Tracks
- Viestit: 4385
- Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
- Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
- Paikkakunta: Satakunta
Re: SMC Wildcat 500
En tiedä miten tuommonen uus rajoittamaton dinli menee. Mutta käytetyn omaavana voin sanoa, että tuskin siinä sitä, mitä lie, vajaata 50 kaakkia ole.
Smc on ruvennu ilmottaan pyörätehoa?
Smc on ruvennu ilmottaan pyörätehoa?

..kahden mönkijän yksinhuoltaja..
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
- Bansku81
- Tracks
- Viestit: 1907
- Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
- Mönkijä:: Dinli 904 -10
- Paikkakunta: Rauma
- Viesti:
Re: SMC Wildcat 500
Lamoksen sivuilla puhutaan näemmä 50hepasta, et kai ne sit semmosia on. Penkkiin tars viedä niin tietäis mitä löytyy.Puuhis83 kirjoitti:En tiedä miten tuommonen uus rajoittamaton dinli menee. Mutta käytetyn omaavana voin sanoa, että tuskin siinä sitä, mitä lie, vajaata 50 kaakkia ole.
Smc on ruvennu ilmottaan pyörätehoa?
Re: SMC Wildcat 500
Kastemato otti muistaakseni jotain 46hv ja 48nm pyörätehoja. Mulla oli kesäl 38hv ja 48nm säädöt oli sillon ihan viturallaan..
SMC 300xle Ex
SMC Wildcat RE Ex
SMC Wildcat RE Ex