Can-Am "listahinnat"

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
jokkelar
4WD
Mönkijä:: Polaris RZR 900S

Can-Am "listahinnat"

Viesti Kirjoittaja jokkelar »

Kysymys voi olla monille hiukan vaikea ja kukaanhan ei mielellään halua kommentoida tekemiään kauppoja..tämmöistä keskustelua bongasin vain tuolta ulkomaisilta palstoilta ja olisin kiinnostunut tietämään mikä on politiikka ja normikäytäntö täällä härmässä. Kaikki jämythän iskee nokan eteen saman maahantuojan hinnaston identtisine summineen, tuosta jos lähtee vääntämään kauppaa niin minkälaista "käteisalennusta" normaalisti pidetään hyväksyttävänä.

Tuntematta alaa sen yksityiskohtaisemmin on aivan varmaa, että näissä "listahinnoissa" on jämyn kate väh. 20% - todnäk paljon enemmänkin. Yksittäisen kaupan kohdalla kokonaisuuteen vaikuttaa aina toki monta juttua kuten vaihtolaite, varusteet jne jne mutta nyt on kyse vain haarukasta jolla listahintaisesta laitteesta tehdään suoraa käteiskauppaa. 5% niistä putoaa aivan varmasti (tai sitten ei toimi markkinatalous mönkijäkaupassa!) jokaisella jämyllä mutta putoaako enempikin?

Kokemuksia ja kommentteja otetaan mielenkiinnolla vastaan. Koetin etsiä onko aiheesta käyty aiempaa keskustelua, mutta jostain syystä en löytänyt oikein mitään, joka hiukan yllätti.
jokkelar
4WD

Re: Can-Am "listahinnat"

Ymmärrän hyvin, että raha ja etenkin siitä puhuminen on jostain käsittämättömästä metsäkateudesta johtuen pimeä myytti Suomessa, eihän moni uskalla kertoa palkkaansa edes vaimolleen, veljestä nyt puhumattakaan...saati kertoa naapurille paljonko se harmaa avensis aluvanteilla maksoi...mutta kait täällä nyt joku rohkeakin on ostanut kanansa uutena kaupasta ja siitä myös uskaltanut tingata, ettei ihan huudettua listahintaa ole kaivanut taskustaan...? :D
poke
Tracks

Viesti Kirjoittaja poke »

Hiukan outo käsite ainakin meikäläiselle tuo tinkaaminen, oon aina maksanut liikkeestä ostettuna sen mitä pyydetään.
Koskee niin autoja, mönkijöitä kuin muitakin menopelejä. Kavereitten kanssa saa sitten tingata toistepäin, haluaisi maksaa enemmän ja pyytää vähemmän. :lol:
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
kokki
Tracks
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kokki »

En ny osaa sanoa mönkijähinnosta, mutta Spyderia kun tinkasin niin listahinnasta ei sinänsä saanu kuin muistaakseni tonnin "pois", mutta lisävarusteet olis tullu kyllä sopivampaan hintaan kaupassa.. eli se mitä oli listahinta niin siihen rahaan olis tullu useamman tonnin lisävarusteet.
tpl
4WD
Mönkijä:: Can-am renegade 800R

Viesti Kirjoittaja tpl »

Kyselen kyllä kaikesta tavarasta tarjoukset, mistä vaan vähänkin pystyy, jos lähtisin uutta mönkijää ostamaan niin kyllä sen viisi liikettä kilpailuttaisin ja siitä sitten vielä joku sopiva vastatarjous. :!:
jiiipee
6WD
Mönkijä:: Can Am 570 Pro T3b

Viesti Kirjoittaja jiiipee »

tpl kirjoitti:Kyselen kyllä kaikesta tavarasta tarjoukset, mistä vaan vähänkin pystyy, jos lähtisin uutta mönkijää ostamaan niin kyllä sen viisi liikettä kilpailuttaisin ja siitä sitten vielä joku sopiva vastatarjous. :!:
Näin oon itseki toiminut aina ja parhaasta tarjouksesta voi paikan päällä vielä tinkiä, vähintäänkin rompetta mukaa. =D>
Ulkona.
Koheltaja
Koheltaja (r)
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

jokkelar kirjoitti:Tuntematta alaa sen yksityiskohtaisemmin on aivan varmaa, että näissä "listahinnoissa" on jämyn kate väh. 20% - todnäk paljon enemmänkin.
Et tunne alaa ja kuitenkin tiedät katteiden olevan +20%. Olen päässyt aika läheltä seuraamaan näiden värkkien sisäänostohintoja ja niiden perusteella en sanoisi katteiden olevan lähelläkään 20 rosenttia, käytännössä laitteen katteet on aika pienet ja elanto tehdään oheismyynnillä ja huolloilla. Kun laite myydään, on saatu jalka asiakkaan oven väliin ja sen jälkeen voi alkaa kaupankäynti ja katteiden tekeminen.
Kylätason mönkijäkuski
jukka81
Moderaattori
Mönkijä:: Traktori

Viesti Kirjoittaja jukka81 »

Ainahan jälleenmyyjälle jää kate laitteesta,sehän on täysin selvää ja sitä kutsutaan normaaliksi liiketoiminnaksi. Mutta tämähän ei missään nimessä tarkoita sitä että laitteista lähtee heti se 10-15% hinnasta pois kun asiakas kääntää selän ja ottaa yhden askeleen kohti ulko-ovea. Jos aina miettii ostohetkellä kuinka paljon myyjä kusettaa tai saa otettua niin sanotusti välistä voi tavaroiden hankkiminen olla kovin hankalaa omalle herkälle mielelle. Tinkiähän aina pitää mutta kyllä siinä pitää järki olla mukana. Varusteilla ja muilla kylkiäisillä päästään paljon helpommin molempia osapuolia mielyttävään lopputulokseen. Tinkiessään on joskus hyvä asettua hetkeksi sen myyjänkin asemaan :wink:
jokkelar
4WD

Koheltaja kirjoitti:
jokkelar kirjoitti:Tuntematta alaa sen yksityiskohtaisemmin on aivan varmaa, että näissä "listahinnoissa" on jämyn kate väh. 20% - todnäk paljon enemmänkin.
Olen päässyt aika läheltä seuraamaan näiden värkkien sisäänostohintoja ja niiden perusteella en sanoisi katteiden olevan lähelläkään 20 rosenttia.
Uskokoon ken tahtoo, jos katsotaan mitä nää värkit maksaa maailmalla ja isketään siihen EU/Suomi verot ja tullit ja vaikka härskit rahditkin till, niin väitän, että 20% on todellakin alakanttiin, ei ne maailmallakaan näitä nääs nahkoneen hinnoittele...Todella hyvä jos jämyt onnistuu muuta mielikuvaa ylläpitämään...varaosissa ja tarvikkeissa ei sitten 20% enää olekaan yhtään mitään mutta se ei ollut nyt se pointti lainkaan...jossei näillä vedä välistä jämy niin sitten se on paikallinen maahantuoja, mutta joku Can-Am ketjussa on pirun ahne Suomessa jossei näistä listahinnoista mukamas tingitä, niinkö väität?

Hyvä että saatiin aiheesta sentään jotain keskustelua!
jokkelar
4WD

kingi kirjoitti:Ainahan jälleenmyyjälle jää kate laitteesta,sehän on täysin selvää ja sitä kutsutaan normaaliksi liiketoiminnaksi. Mutta tämähän ei missään nimessä tarkoita sitä että laitteista lähtee heti se 10-15% hinnasta pois kun asiakas kääntää selän ja ottaa yhden askeleen kohti ulko-ovea. Jos aina miettii ostohetkellä kuinka paljon myyjä kusettaa tai saa otettua niin sanotusti välistä voi tavaroiden hankkiminen olla kovin hankalaa omalle herkälle mielelle. Tinkiähän aina pitää mutta kyllä siinä pitää järki olla mukana. Varusteilla ja muilla kylkiäisillä päästään paljon helpommin molempia osapuolia mielyttävään lopputulokseen. Tinkiessään on joskus hyvä asettua hetkeksi sen myyjänkin asemaan :wink:
Paskan marjat, asiakkaan ei koskaan tartte myyjän tunteita/asemaa miettiä, jos siis hyviä kauppoja haluaa. Olen tehnyt myyntiä leipätyökseni 20v ja en sitä koskaan asiakkalta itsekään edellytä, ne kun on aina oikeassa! :D

Toi on juurikin tota perisuomalaista vaatimatonta varjoon vetäytymistä, ei uskalleta vaatia yhtään mitään ja aina pitää olla kiltti ja kohtelias, jopa kauppiaalle!
Puuhis83
Tracks
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Monesti kaupanteko tulee helpommaks ja halvemmaks, kun on nöyrästi lakki kourassa liikkeellä.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
jokkelar
4WD

Puuhis83 kirjoitti:Monesti kaupanteko tulee helpommaks ja halvemmaks, kun on nöyrästi lakki kourassa liikkeellä.
Helpommaksi taatusti, mutta että halvemmaksi...noh, itsepetos se on niin kovin yleistä :D
Puuhis83
Tracks
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Itse olen sitä mieltä, että tinkiminen on pääsääntöisesti persaukisten touhuja. :D

Ja kun en ole kova tinkaamaan, ts. en yleensä yritä edes tinkiä, niin kummasti on loppusummassa kuitenkin pyöristelty hintaa alaspäin. Mua ainakin ottaa se päähän, kun myyt mitä vaan romuja, niin aina joku ukuli siitäkin tinkaa, vaikka on mitenkä hinnoiteltu. Sitte kun lisää pyyntihintaan tinkivaran, niin siitä alkaa se mussutus ylihinnoittelusta.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
jokkelar
4WD

Puuhis83 kirjoitti:Itse olen sitä mieltä, että tinkiminen on pääsääntöisesti persaukisten touhuja. :D

Ja kun en ole kova tinkaamaan, ts. en yleensä yritä edes tinkiä, niin kummasti on loppusummassa kuitenkin pyöristelty hintaa alaspäin. Mua ainakin ottaa se päähän, kun myyt mitä vaan romuja, niin aina joku ukuli siitäkin tinkaa, vaikka on mitenkä hinnoiteltu. Sitte kun lisää pyyntihintaan tinkivaran, niin siitä alkaa se mussutus ylihinnoittelusta.
Itse olen taas vahvasti sitä mieltä, että monet maailman rikkaimmista ovat äärettömän kovia tinkaamaan :D

Mä olen persaukinen kyllä että siinä mielessä osuit naulan kantaan :wink:

Mutta niinhän se on, suomalainen ei tinkaa, puhu eikä pussaa....ryyppää, panee ja puukottaa kyllä..
jargus
2WD
Mönkijä:: Luojan kiitos ei enää mönkijää

Viesti Kirjoittaja jargus »

malttakaa nyt odotella niiden ostamistenne kanssa... kyllä tämä taantuma ja motoliikkeiden syvenevä ahdinko alkaa siinä tinkivarassa kohta näkyä väkisinkin... =D>
Vastaa Viestiin