-87 Banshee evo1

Tänne kuvalliset projekti selostukset
yaguza
Tracks
Viestit: 1577
Liittynyt: 18 Loka 2008 23:06
Mönkijä:: Banshee 1127ccT

Re: -87 Banshee evo1

Viesti Kirjoittaja yaguza »

Sitähän pääs eilen kokeilemaan jjp:n ja pasin koneita hyvinkäällä jääradalla, kumpikaan ei jättäny shaiban makua suuhun vaan päinvastoin, oli oikeen mukavaa kyytiä =D>

Pasin kone antoi räjähtävää tehoa ylhäällä joten kurveissa piti ottaa varovasti peukun kanssa, jjp:n vehje oli myös kiukkunen eli ei silläkään kannata takki auki lähteä tuulettelemaan :mrgreen: mutta veto tuli pehmeemmin esiin ja sitä myötä tuntui helpommalta+turvallisemmalta ajaa ainakin tällä meikäläisen kokemuksella.
Tehoja/kiihtyvyyttä on vaikea lähteä vertaamaan yhtään mihinkään koska molemmilla laitteilla tuntui pito loppuvan ennemmin tai myöhemmin.

Samalla retkellä jäi sylinterit pasin jatkojalostettavaksi, tarttis vaan lähiaikoina päättää että mitkä putket tulee tähän evo1 versioon jotta pasi saa kairattua kanaalit ja viemärin huuhteluajoitukset yms sopiviksi kyseisille putkille. Ylävoittosta vai keskeltä vetävää, kummalla tahansa tulis kyllä toimeen :-k
Pasi S.
Tracks
Viestit: 1917
Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Paikkakunta: Tampere

Re: -87 Banshee evo1

Viesti Kirjoittaja Pasi S. »

Se olikin eilisen yksi tarkoitus, että pääset fiilistelemään kahta hyvin samanlaista, mutta niin erilaista laitetta.
Mun ja JJP:n koneissa ero on vain porttaus ja sytytysennakko, sekä kaasareissa pieni ja lähes merkityksetön ero.
JJP:N kone heräisi ihan uuteen eloon, jos vinkua vilauttaisi edes pikkasen. Minun koneeni on ns "over ported" pumppubenziinille, eikä nuo T5 putket oikein tue noiden sylintereiden kykyä tehdä yläpään tehoa. Kierroksista jää muutaman tuhannen tulematta. Tästä samasta syystä mutkasta ulostullessa on työ ja tuska pitää kone alueella, mootoin kone nuutuu, eikä irtoo kuin kykää livauttamalla.

Tehoeroa ei voi tuommoisella radalla voi vertailla, koska molemmat kärsi pidon puutteesta. Teholla ei tee mitään, jos sitä ei saa lyötyä lattiaan.
Kaks´toisekseen kumpikaan ei noilla pitkillä swingeillä ole edes tarkoitettu mutka-ajoon. (vrt ne metrin mittaiset Hondat/KTM/Suzuki)

No, onneksi sulla on vielä hetki aikaa pohtia.
Jos evo1 tehdään TR6 Toomeylle, niin jatkossa saat heitettyä 4millin kampuran samoihin sylintereihin, mutta jos porttaus tehdään CPI:lle Tai Shearereille, niin sitten varaa ei jää stroukkaukselle.
Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
yaguza
Tracks
Viestit: 1577
Liittynyt: 18 Loka 2008 23:06
Mönkijä:: Banshee 1127ccT

Re: -87 Banshee evo1

Viesti Kirjoittaja yaguza »

Tänään sain rungon "valmiiksi", lähtöpaino oli 18.8kg ja turhien kiinnikkeiden poiston jälkeen jäljelle jäi 17.6kg..jos tuosta jatkaa vielä karsimista niin alkaa kestävyys hieman heikkenemään joten tällä mennään, sitten kesällä.

Tarvii ottaa tukivarret+navat syyniin seuraavaksi, tarkastella/vaihtaa laakerit ja puslat jne..saattaapi navatkin käydä jyrsimen kautta josko sieltä sais jotai rammoja poistettua.
Pikkasen jos samalla suunnittelis swingin pituuden lisäystä.
Pasi S.
Tracks
Viestit: 1917
Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Paikkakunta: Tampere

Re: -87 Banshee evo1

Viesti Kirjoittaja Pasi S. »

Hyvin putos paino tuolla perus siivouksella. Olihan laihdutuksessa myös muovit muutamalla kilolla ja sähkösarja puolella kilolla.
Alkuperäisestä painosta jää pois myös paisuntasäiliö, "risu suojat" sekä ajovalot, joten valmis paketti on melkoisen kepeä verrattuna orkkikseen.
...niin puhumattakaan orkkis putkien korvauksesta ja muutamasta turhasta vaijerista sekä huohotusletkusta.


Hyvin on pullat uunissa jos kone painaa 170 ja kuski 70, eli 240 ready to race.
60 heppaa vetäville on heppa ja 4kg.
...tähdätään kuitenkin 3.6kg/heppa.
Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
Pasi S.
Tracks
Viestit: 1917
Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Paikkakunta: Tampere

Re: -87 Banshee evo1

Viesti Kirjoittaja Pasi S. »

http://bansheehq.com/forums/index.php?showtopic=163075

jos tuo linkki toimii, niin tuossa sattuis oleen se Zillafreakin setti, millä tuli se 68 fillareille.

Ois vielä "bumb" tilassa, joten mieti....
Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
yaguza
Tracks
Viestit: 1577
Liittynyt: 18 Loka 2008 23:06
Mönkijä:: Banshee 1127ccT

Re: -87 Banshee evo1

Viesti Kirjoittaja yaguza »

oho, siinähän se olis tosiaan valmis ja todistetusti toimiva paketti sopuhintaan :shock:
yaguza
Tracks
Viestit: 1577
Liittynyt: 18 Loka 2008 23:06
Mönkijä:: Banshee 1127ccT

Re: -87 Banshee evo1

Viesti Kirjoittaja yaguza »

Etunapojen mutasuojat :lol: ROSKIIN! -0.7kg
Kuva

Navat käytin jyrsimessä, vain 100g keveni yhteensä mutta näyttää alkuperäistä "nopeemmilta" :D
originaali vs. kevennetty
Kuva
Pasi S.
Tracks
Viestit: 1917
Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Paikkakunta: Tampere

Re: -87 Banshee evo1

Viesti Kirjoittaja Pasi S. »

OK.
Tarvitsin vähän terapia hommia, joten Yaguza kiikutti muutaman kilkkeen mulle kevennykseen.
Lupasin ottaa kuvaa, joten here we go.

Vakio hattu ja läppäkotelot
http://i82.photobucket.com/albums/j246/ ... 94783d.jpg


Virolaisen puhaltamat vakio sylinterit... yäk.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

...en malttanut olla kokeilematta muutamaa uutta terää.

Kuva
Kuva

...siitä se lähtee. mittailua ja sabluunan tekoa, ja sitten snurraileen.
Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
yaguza
Tracks
Viestit: 1577
Liittynyt: 18 Loka 2008 23:06
Mönkijä:: Banshee 1127ccT

Re: -87 Banshee evo1

Viesti Kirjoittaja yaguza »

Juu laita pasi vaan kairaten siihen malliin että hylinterit kevenee, muista tavoite se +60 takasille niin toteutuu parempi teho/painosuhde dinliin verrattuna :D
Ei tarvi kiirehtiä mutta omaan tahtiin, saa vinguttaa.
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: -87 Banshee evo1

Viesti Kirjoittaja poke »

Kaksarissa on himpun enemmän kanavia kuin pelkästään in and out. :D

Näyttää Pasi tietävän mitä tekee.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
kastemato
6WD
Viestit: 827
Liittynyt: 17 Touko 2011 20:46
Mönkijä:: ei enään

Re: -87 Banshee evo1

Viesti Kirjoittaja kastemato »

Ttu Jari. Luin ketjun läpi ja sen jälkeen löysin itteni mobilesta etsimässä mönkijää, raptoria kylläkin. Saa nähdä monellako pyörällä mennään ens kesänä...

Hieno rojekti btw
yaguza
Tracks
Viestit: 1577
Liittynyt: 18 Loka 2008 23:06
Mönkijä:: Banshee 1127ccT

Re: -87 Banshee evo1

Viesti Kirjoittaja yaguza »

Tänks. Paljon tässä on vielä tekemistä.
Matosella taas kuumetta päällä, laitat ny vaan sen rapun jotta saahaan lisää projekteja. Tars kesällä varmaan käydä dynossa, onko tt-motors vielä pystyssä? sen verran reilu ja rento meininki oli viimeks ni siellä vois viettää penkityspäivän useemman laitteen voimin.

Tuli muuten ensimmäinen sijoitus rahallisesti tähän laitteeseen, vanhasta yamahan 440 ex kelkasta 2-1 imusarja.
2-1 meinaa notta tarkotus olis saada moottori pelaamaan yhdellä kaasarilla.
Viimeksi muokannut yaguza, 30 Tammi 2013 21:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
yaguza
Tracks
Viestit: 1577
Liittynyt: 18 Loka 2008 23:06
Mönkijä:: Banshee 1127ccT

Re: -87 Banshee evo1

Viesti Kirjoittaja yaguza »

poke kirjoitti:Kaksarissa on himpun enemmän kanavia kuin pelkästään in and out. :D

Näyttää Pasi tietävän mitä tekee.
Niitä riittää, hävettää kyllä myöntää mutta ei sitten pienintäkään hajua suurimmasta osasta :lol:
Pasi S.
Tracks
Viestit: 1917
Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Paikkakunta: Tampere

Re: -87 Banshee evo1

Viesti Kirjoittaja Pasi S. »

:lol:

Lyhyt oppimäärä 2T porttauksesta:
-Mitä enemmän ilmaa ja bensaa sisään ja huuhtelukanavia pitkin ylös männän päälle ja pakokaasuina pihalle... sitä enemmän tehoa. Helppoo kuin aurinkoon tuijottaminen.


Nopeahkon käsimatkaviestintälaitteen välityksellä vietetyn Motorsport-palaverin jälkeen tultiin siihen tulokseen, ettei näihin sylintereihin tule koskaan pisempää iskua, joten: "-se on morjens sano alumiini ja lähti puruna pitkin verstaan lattiaa!"

Tavoitteena on saada 60 heppaa renkaille saakka siten, että keskialueen väännöstä saadaan vielä käyttökelpoinen.
Tiedän jo suurimmalti osin ne virheet, mitä tekisin toisin omissa pytyissäni.

Se, mikä tästä tekee haastavaa on se tosiasia, että pyrkimyksenä on lähes kaksinkertaistaa tehtaan ilmoittama vetopyöräteho ilman, että moottorin kuutiotilavuutta muutetaan, tai sylintereitä vaihdetaan. ("saa nährä sano Saaristo ja aukas silmänsä")
Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
kastemato
6WD
Viestit: 827
Liittynyt: 17 Touko 2011 20:46
Mönkijä:: ei enään

Re: -87 Banshee evo1

Viesti Kirjoittaja kastemato »

Enpä tiedä tt-motorsidta kun ne joutu siitä tallista luopumaan, että ovatko uusia tiloja saanu. Mietitään nyt vielä sitä rapua :biggrin:
Vastaa Viestiin