Hiukan erilainen mönkkäriprokkis (Raptor 700)

Tänne kuvalliset projekti selostukset
PepsiMoto
Tracks
Mönkijä:: Rapu 787

Re: Hiukan erilainen mönkkäriprokkis (Raptor 700)

Viesti Kirjoittaja PepsiMoto »

Vääntöä on oikein mukavasti jo matalilla kierroksilla , mun rapusessa vääntöä taisi olla jotain 63 nyyttonia..

Että erittäin hauska peli on Jussalla!
jussa79
Tracks
Mönkijä:: Japanialaista 1syl Woimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jussa79 »

Puuhis83 kirjoitti:Huoh... helpotti.

Eli ei se sorasuihku sittenkään kauaa tilhin nokassa viihdy lauvantaina. Tarkoitan että pakenet horisonttiin entistä nopeammin. =D>
Älähän nyt ala tollasia spekuloimaan ennen kuin näet minkä kokoinen mätisäkki olen... :lol:
Mulla tarttis olla koneessa varmaan noin 30 heppaa enemmän tehoa, että meillä olis sama teho-painosuhde.

Ja vaikka näpä aina sanookin että ylipaino on ylivoimaa, niin tuossa offikrossissa se ei välttämättä pidä paikkaansa! :lol:
jussa79
Tracks
Viesti:

PepsiMoto kirjoitti:Vääntöä on oikein mukavasti jo matalilla kierroksilla , mun rapusessa vääntöä taisi olla jotain 63 nyyttonia..

Että erittäin hauska peli on Jussalla!
Sun laite on ollut kuitenkin ihan eri planeetalta tehojen puolesta jo aiemmin, saati sitten ensi kesänä kun saat kansihommelit ja muut tehtyä... :supz:

Oman koneen vääntölukemaan ja vääntöalueeseen olin kyllä tyytyväinen.
En sitten tiedä onko käppyröissä suurta eroa vakioon, mutta kyllä kone ainakin tuntuu ihan mukavasti vetävän jo pienilläkin kierroksilla kun kävin ihan pikkaisen testaamassa piikkikumeja.... :D
Kartza
Tracks
Mönkijä:: Can-am 650 xt -11

Viesti Kirjoittaja Kartza »

Ajattele positiivisesti, se on massa mikä jyrää. Eli kun saat massan kunnon vautiin, sitä ei pahemmin pidättele enää mikään. :wink:
PepsiMoto
Tracks
Mönkijä:: Rapu 787

Viesti Kirjoittaja PepsiMoto »

Kuinkas se muuten nyt käyttäytyy uudella alustalla?
Pasi S.
Tracks
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350

Viesti Kirjoittaja Pasi S. »

Vahva moottori ja hyvä käyrä! Luulen, että on hyvä ajaa pitkiä matkoja, kun kone jakaa tehoa laajalla alueella, eikä tartte potkia pykäliä jatkuvasti.
Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
poke
Tracks

Viesti Kirjoittaja poke »

Hyvin on saatu hoijettua sääjöt kohilleen ja ainakin käppyrän mukaan soppelia tavaraa laitettu koneen sisuksiin.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
poke
Tracks

Sattu silmään Dakarin kanalauman naamakirja, tuolla on niitä renen lisätankkeja joista aiemmin mainittin.

https://www.facebook.com/pages/Team-Nex ... 41?fref=ts
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
jussa79
Tracks
Viesti:

poke kirjoitti:Sattu silmään Dakarin kanalauman naamakirja, tuolla on niitä renen lisätankkeja joista aiemmin mainittin.

https://www.facebook.com/pages/Team-Nex ... 41?fref=ts

Komeita vehkeitä herroilla!
Herroilla näyttäisi tuo budjetti muutenkin olevan "hivenen" suurempi mitä meitin kotoisella Rally Raid Team Finlandilla.... :D

Tuli viikonloppuna käytyä testaamassa Raptoria Kuramatorossissa ja olin kyllä tyytyväinen vehkeeseen!
Suuret kiitokset Team Laineen Markolle hyvin tehdystä säätötyöstä ja Pepsille kokoonpanosta, nimittäin kone pelitti hienosti ja hetkittäin tuntui että vääntöä on alakierroksilla jopa liikaakin! :D

Alusta ei tuolla oikeen koville joutunut, sillä rata oli aika tasainen ilman hyppyreitä.
Mitään negatiivista sanottavaa alustan osaltakaan ei vielä ole, eli aika hyvä fiilis ajokista jäi vaikka jouduinkin lopettamaan ajot ennen aikojaan....
Yläpallonivelen lukitusmutteri pääsi irtoamaan, mutta onneksi hiljaisessa vauhdissa. Kyllä se niin vain on että itse kun tekee nii saa sellaisen kun sattuu tulemaan... :oops:

Tuolla on jokusia kuvia tapahtumasta:
http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 224&type=1
poke
Tracks

Voi kuvitella että laite on mukava ajaa, hyvä alusta ja tuo dynokäppyrä antoi siitä jo vihiä.
Bansku81
Tracks
Mönkijä:: Dinli 904 -10
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

Katselin siinä ennen matorossin ajojen alkua kun rapu murisi tyhjäkäynnillä että oli alkukäyrät aika punaisena? Taitaa olla noitten putkien ominaisuus? Vaikutti kyllä livenä komealta peliltä ajo-ominaisuuksiltaan ja tehoiltaan.
HarriL
2WD

Viesti Kirjoittaja HarriL »

Moi

Mites tuossa etuosan telineessä tuleeko vielä ne pyöreät alatuet paikoilleen? Meinasin vain että kun päristelet pitkiä päiviä aavikolla niin saattaa pulttiliitokset löystyä ja kehikko voi porsia keskellä vativatia ja kamat on senjäkeen irrallaan. Pystysyynnassa alumiinilatikan jäykkyys varmaan riittää mutta sivuttain voi lisäjäykistys olla paikallaan mikäli kiinnitys on vain kahdesta kohdasta ja jos mahdollista niin kulmat voisi varmistaa hitsaamalla jos vain sopiva tiggari löytyy.

Harri
jussa79
Tracks
Viesti:

Bansku81 kirjoitti:Katselin siinä ennen matorossin ajojen alkua kun rapu murisi tyhjäkäynnillä että oli alkukäyrät aika punaisena? Taitaa olla noitten putkien ominaisuus? Vaikutti kyllä livenä komealta peliltä ajo-ominaisuuksiltaan ja tehoiltaan.
Kyllä tuo punoitus taitaa olla ihan normaalia tyhjäkäynnillä.
Raptorin putki on vielä melko maltillisen punertava, etenkin nyt seosten säätöjen jälkeen, kun vertaa Kingquadin putkeen... :D

Olin kyllä tosi tyytyväinen tuohon Raptoriin ajettavuuden osalta, vaikka vertailukohtaa ei oikeen olekkaan...
Sen kyllä huomasin, että erillisjousitus takapäässä olisi epätasaisessa maastossa melkoisen mukava! :D
Kun rata tuli louhukselta siihen "aakeelle laakeelle" jossa renkaantappopaikkakin oli, niin siinä pienellä pätkällä kädet tuntui aina pikkasen väsähtävän kun jäykkä akseli paiskoi konetta miten sattui.
Vai oliko se vaan mun huonon ajokunnon syytä? :oops:

Moottorista tykkäsin kyllä ihan Simona, ehkä jopa Petterinä...
Vieläkin meinaa alkaa hymyilyttää kun miettii ajoja! :lol:
jussa79
Tracks
Viesti:

HarriL kirjoitti:Moi

Mites tuossa etuosan telineessä tuleeko vielä ne pyöreät alatuet paikoilleen? Meinasin vain että kun päristelet pitkiä päiviä aavikolla niin saattaa pulttiliitokset löystyä ja kehikko voi porsia keskellä vativatia ja kamat on senjäkeen irrallaan. Pystysyynnassa alumiinilatikan jäykkyys varmaan riittää mutta sivuttain voi lisäjäykistys olla paikallaan mikäli kiinnitys on vain kahdesta kohdasta ja jos mahdollista niin kulmat voisi varmistaa hitsaamalla jos vain sopiva tiggari löytyy.

Harri

Tuo on hyvä pointti.
Kyllä alatuet on tarkoitus pitää paikoillaan. Muuten ei kehikko pysy kuosissaan.

Laitos menee lähiaikoina hitsarille tankkien hitsaamista varten ja samalla olisi tarkoitus kehikosta hitsata pari saumaa.
Muutoin kehikko olisi tarkoitus pitää tuollaisena kuin se nyt on ellei sitten hitsari suosittele saumoja joihinkin paikkoihin.

Minun mielestäni kehikko on todella tukeva nykykuosissaan, mutta en sitten tiedä mahtaakohan se rynkytyksessä väljistyä?
Olen kyllä yrittänyt tehdä kaikki reijät yms. mahdollisimman pienillä välyksillä ettei kehikossa olisi paljoa "löysää" vaikka esim. joku ruuvi sattuisi löystymään...

Kasataanhan nykyään esim. moottorikelkkojen rungot lähes kokonaan pop-niiteillä ja suurin osa niistäkin kestää rynkytyksen ihan hyvin, niin luulisi tuollaisen himmelinkin pysyvän kasassa. :D
Bansku81
Tracks
Mönkijä:: Dinli 904 -10
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

jussa79 kirjoitti:Olin kyllä tosi tyytyväinen tuohon Raptoriin ajettavuuden osalta, vaikka vertailukohtaa ei oikeen olekkaan...
Sen kyllä huomasin, että erillisjousitus takapäässä olisi epätasaisessa maastossa melkoisen mukava! :D
Kun rata tuli louhukselta siihen "aakeelle laakeelle" jossa renkaantappopaikkakin oli, niin siinä pienellä pätkällä kädet tuntui aina pikkasen väsähtävän kun jäykkä akseli paiskoi konetta miten sattui.
Vai oliko se vaan mun huonon ajokunnon syytä? :oops:

Moottorista tykkäsin kyllä ihan Simona, ehkä jopa Petterinä...
Vieläkin meinaa alkaa hymyilyttää kun miettii ajoja! :lol:
Kyllähän se jäykkä takasakseli tekee menosta hiukan haastavampaa, kun alkaa olemaan tiessä korkeuseroja. Nytkin kun ajelee välillä metsäteitä joihin on jäätynyt kunnon urat niin toisesta takapyörästä ei ota kuin sisäreuna tiehen kiinni ja välillä heittelee kuskia aika rajusti.

Oletko korottanut tai koittanut sarviin korotuspaloja? Omassa laitteessani ajo asento parani aika paljon kun nappasi sarvia 40mm ylös, ei väsy kädet niin pahasti kun on helpompi ottaa jaloille enemmän painoa röykytyksessä. Itse huomasin että tuo ajo vaatii aika paljon tekniikkaa kunnon lisäksi, mut oli sunnuntai aamuna kyllä hartiat ja etureidet sen oloiset kuin olisi salilla käynyt :) Kuinka pitkiä päivämatkoja siellä aavikolla tulee?

Edit. Onkohan kukaan koittanu mönkkäriin semmosia kelkoista tuttuja pikalukollisia korotuspaloja. Tän tyylisiä: http://www.24mx.fi/kelkka/p/ohjaustango ... hvat/k346/ Vois olla hyvät silloin kun on pidempää pätkää tasaista ajoa ja välillä pahempia maastoja.
Vastaa Viestiin