Kyllä ne oikeasti pitävät ääntä, niin kuin oikea kone pitääkin. No ei vaan, kyllä näissä resonointia riittää. Varsinkin talvella kun pistää tuon pihalta tulille niin tuntuu välillä ettei koneen ääntä kuule, kun niin kauheeta tärinää pitää tuulilasi ja laatikko ja kaikki muutkin vakio osat. Mutta kyllä se tärinä aina vähenee kun ajelee, eikä se kesällä tee oikeestaan ollenkaan tuota, kun talveen vertaa.naukja2 kirjoitti: Laitteen äänimaailmaa olen kuunnellut myöskin jonkin verran ja kun ei oo näistä aiempaa kokemusta, niin onko nämä oikeesti noin roisiäänisiä?
Äänistä lienee kierroksilla suurin osa erilaisia resonointeja yms. Tyhjäkäynnillä puputtaa nätisti.
Kuuluuko viheltää/vonkua hitaammalla puolella?
Kyllä se vinkuu ja viheltää lyhyellä puolella kovempaa kaasutellessa, tuskin mitään vakavampaa. Mulla tekee pidemmälläkin puolella semmosta, varsinkin kesällä, että kun kaupungissa vetää helteellä täysikaasu kiihdyyksiä ja sitten päästää irti että huilaa risteykseen niin viheltää kuin turbo. On oikeesti ihan sen kuuloinen ääni, pari kertaa tullut porukkaa kyselee valoissa onko siinä turbo kun viheltää niin nätisti

Jos ei ole pakko niin älkää liimailko sitä kilpee siihen eteen, on nimittäin ainakin omaan silmään aivan törkeen näköinen siinä

Jos joku aikoo näihin nastoja ruuvailla niin laittakaa suosiolla tällaiset http://www.best-grip.com/eng/default.asp. Mulla on tuollaiset nyt kolmatta talvea käytössä, ensi talvelle pitää ehkä ostaa uudet kun sen verran ovat kuluneet tiellä urissa ajellessa. Ei kuitenkaan yksikään nasta irronnut tai taipunut nyt kolmen talven aikana, vaikka on varmasti pyöritetty ihan reilusti. Suurimmat työkoneen nastat, mitkä BearClaweihin sopi otin ja on kyllä ollut pitoa juuri sopivasti vaikkei olekkaan kun noin 40-50 rengasta kohden. Tarvittaessa pitää ja voi ajella nätisti, mutta sopivasti kaasua lisäämällä saa perän hyvin helposti irti.